Установіть відповідність між подією та її наслідком.
проведення Чорної ради поблизу Ніжина
Період Руїни характеризувався
Про якого діяча йдеться в уривку з історичного джерела?
«Зміцнивши свої позиції на Правобережжі, відчуваючи підтримку могутньої держави, на чолі війська переходить на лівий берег Дніпра. Після вбивства козаками І.Брюховецького його проголошують гетьманом усієї України».
Уривок з якого договору подано нижче?
«На стороні його королівської величності – від Дніпра, що під Києвом, і… до Путивльського рубежу ніякого міста, ні волості… від нинішнього часу належати не буде… А внизу по Дніпру земля, що називається Запороги, і тамтешні козаки… мають бути під високою рукою обох великих государів… Місто Київ на сторону Речі Посполитої має бути віддане… через два роки, від нинішнього договору рахуючи…»
На карті суцільною жирною лінією позначено розподіл українських земель між
«Нині цей край зруйнований, а війна, ніби гангрена, що все пожирає, обернула найродючішу частину Європи на спорожнілі поля, зарослі бур’яном руїни, на покинуті жителями міста…», - так іноземний автор, характеризуючи Руїну, описав її
Установіть відповідність між подією др.. пол. ХУІІ ст. та її наслідком.
укладення Андрусівського договору
«Вони… приговорили та постановили мир на тринадцять років під корисними умовами для обох монархій; покривджено тільки козаків, оскільки постановлено в тих пактах, щоб низові запорозькі козаки лишались у послушенстві обох монархій…», – так Самійло Величко охарактеризував
Укажіть портрет гетьмана, який у боротьбі за єдність козацької держави визнав протекторат Османської імперії над Гетьманщиною.
«…розділили Україну навпіл і хочуть нашу отчизну, милу Україну, занедбати», – так П. Дорошенко схарактеризував домовленості московського царя й польського короля за
Установіть дату події, описаної в уривках з історичних джерел.
«А запорожці, як злії оси, не боячись нічого, з одними киями і ножаками лізуть і б’ють Сомкову старшину. Вирвали в Сомка бунчук і переламали надвоє, одняли й булаву, володарем якої став Брюховецький...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома