1.Представники якої верстви населення Київської Русі мали спадкове земельне володіння й брали участь в обговоренні та управлінні державними справами?
Укажіть назву пам’ятки культури, зображеної на фото:
«Тестем Європи» називали князя:
Укажіть назву пам’ятки архітектури, зображеної на фото:
Київський князь, якому вдалося завершити об’єднання усіх східнослов’янських племен в межах однієї держави:
Історична особа, про яку літописець у «Повісті временних літ» писав: «Він до книг був прихильний, читав часто і вдень, і вночі. І зібрав писців много, і переклали вони із грецької на словенську мову і Письмо. І написали вони багато книг, і славу цим здобули, за їхніми книгами повчаються вірнії люди і насолоджуються, навчаючись божественного слова»:
Рік, коли князь Ярослав Мудрий остаточно став одноосібним володарем Русі:
Форма правління Київської Русі:
Укажіть назву пам’ятки архітектури, зображеної на фото:
У якому рядку всі факти стосуються заходів, яких вжив Ярослав Мудрий для підтримки християнської церкви?
Яка соціальна група становила більшу частину населення Київської Русі?
Укажіть назву пам’ятки культури, зображеної на фото:
Ім’я князя, який проголосив християнство державною релігією Київської Русі:
Назва сільської територіальної общини в Київській Русі:
Укажіть назву пам’ятки культури, зображеної на фото:
Яка культурна традиція мала вирішальний вплив на розвиток храмового будівництва Київської Русі в період її розквіту?
Установіть відповідність між назвою соціальної групи Київської Русі та її характеристикою.
1.ізгої
2.бояри
3.смерди
4.закупи
А)представники правлячого стану в Київський Русі, які займали друге після князів панівне становище в державі
Б)особисто вільні селяни, які вели своє господарство та виконували повинності на користь держави
В)тимчасово залежні селяни, які через різні обставини змушені були відпрацьовувати землевласнику грошову позику
Г)особи, які з певних причин вийшли зі своїх соціальних груп і втратили з ними законний зв’язок
Д)люди, які перебували в повній власності землевласників (продавалися, дарувалися, передавалися в спадщину)
Установіть відповідність між поняттями та їхніми визначеннями.
1.билини 3.мозаїки
2.літописи 4.фрески
А)картини, написані фарбами (водяними або на вапняному молоці) по свіжій вогкій штукатурці
Б)кольорові малюнки, що ілюстрували й доповнювали текст рукопису та розміщувалися на його полях або між рядками
В)народні епічні пісні, у яких, як правило, прославлялися подвиги давньоруських героїв-богатирів у боротьбі з кочовиками
Г)зображення, зроблені з окремих, щільно припасованих один до одного й закріплених на цементі різнокольорових шматочків скла, мармуру тощо
Д)історико-літературні твори, створені на основі різних джерел, у яких оповіді про події та факти подаються за роками
Установіть послідовність подій, пов’язаних із князюванням Володимира Великого та Ярослава Мудрого.
А)завершення будівництва Софійського собору
Б)початок будівництва Десятинної церкви
В)створення пантеону язичницьких богів
Г)призначення Іларіона митрополитом Київським
Установіть послідовність подій, пов’язаних із князюванням Володимира Великого та Ярослава Мудрого.
А) Встановлення християнства державною релігією
Б) Розгром печенігів під стінами Київа
В) Встановлення обноосібного правління Володимира
Г) Закінчення правління Ярослава
У яких уривках з історичних джерел йдеться про великого київського князя Володимира Великого? (3 відповіді)
Що в історії Київської держави (Русі-України) пов'язано з діяльністю Ярослава Мудрого? (3 відповіді)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома