20 травня о 18:00Вебінар: Можливості сервісів Canva та Liveworksheets для створення інтерактивних навчальних матеріалів

Узагальнення за розділом V "Українські землі у 20 - 90-х роках XVIII ст."

Додано: 4 травня
Предмет: Історія України, 8 клас
Тест виконано: 233 рази
31 запитання
Запитання 1

Оберіть зображення гетьмана Кирила Розумовського 

варіанти відповідей
Запитання 2

В якому році відбулася ліквідація гетьманства? 

варіанти відповідей

1717

1764

1805

1817

Запитання 3

Хто остаточно ліквідував Гетьманщину?

варіанти відповідей

цариця Катерина ІІ

цариця Єлизавета

цар Петро І

цар Микола ІІ

Запитання 4

Хто управляв Лівобережною Україною після остатчного скасування гетьманату? 

варіанти відповідей

Друга Малоросійська колегія

Спеціально створена Виїзна Комісія

Військові старшини у складі 24 осіб

Перша Малоросійська колегія

Запитання 5

На прохання старшини, та шляхти 3 травня 1783 року вийшов указ Катерини ІІ щодо селян Лівобережної та Слобідської України, який призвів до: 


варіанти відповідей

звільнення селян

переселення селян до східних областей Росії

переселення селян до Криму

закріпачення селян

Запитання 6

 Адміністративно-територіальна одиниця (фортеця, а також місто навколо неї) на Січі називалася: 

варіанти відповідей

округ

паланка

губернаторство

кіш


Запитання 7

На території якої держави існувала Задунайська Січ у 1775—1828 роках?

варіанти відповідей

Російська імперія

Польське королівство

Османська імперія

Австро -Угорщина

Запитання 8

У 1783 році Кримське ханство припинило своє існування, перейшовши до складу: 

варіанти відповідей

Російської імперії

Польського королівства

Османської імперії

Австро-Угорщини

Запитання 9

Вкажіть авторів козацьких літописів

варіанти відповідей

Ф. Прокопович, Г. Сковорода

Г. Граб’янка, С. Величко

С. Ковнір, І. Григорович-Барський

Д. Левицький, В. Боровиковський

Запитання 10

Прочитайте визначення й укажіть поняття, що відповідає його змісту.

«Це слово походить з італійської мови, означає «химерний, чудернацький». Так називають мистецький стиль, який панував у Європі від початку XVII та майже до кінця XVIII ст.»

варіанти відповідей

бароко

готика

класицизм

рококо

Запитання 11

Заклад, у якому в Україні наприкінці XVIII ст. можна було здобути вищу освіту:


варіанти відповідей

Києво-Могилянська академія.

Київський університет.

Крем’янецький ліцей.

Харківський університет.

Запитання 12

Відомі українські художники:

варіанти відповідей

Дмитро Бортнянський, Артемій Ведель.

Іван Григорович-Барський, Степан Ковнір.

Дмитро Левицький, Володимир Боровиковський.

Григорій Сковорода, Іван Некрашевич.

Запитання 13

Укажіть термін, яким називались історичні твори, згадані в цитованому джерелі.

«Найраннішим ... твором є рукопис без заголовка і прізвища автора, який з легкої руки П. Куліша названо «Літопис Самовидця»... Він переписувався до середини XVII cт., поки не був витіснений літописом Граб’янки... Канцелярист Самійло Величко ... почав писати свою працю...»

варіанти відповідей

полемічна література

хроновірші

козацькі літописи

давньоруські літописи

Запитання 14

Києво-Могилянська академія уславилася як...

1) єдиний вищий загальноосвітній навчальний заклад України та Східної Європи;

2) засновниця філіалів - Чернігівського, Харківського та Переяславського колегіумів;

3) заклад, що надавав богословську підготовку католицьким священикам;

4) осередок, де було створено козацькі літописи;

5) осередок науки та нових мистецьких ідей.

варіанти відповідей

1, 5

2, 4

2, 5

3, 4

Запитання 15

Хто очолив повстання яке отримало назву Коліївщина?

варіанти відповідей

І. Гонта та М. Залізняк

О.Довбуш та М. Залізняк

О. Довбуш та І. Гонта

У. Кармалюк та І. Гонта

Запитання 16

У результаті яких подій Галичина в 1772 р. увійшла до складу Австрійської імперії?

варіанти відповідей

австрійсько-турецької війни

наполеонівських війн

російсько-австрійської війни

поділу Речі Посполитої

Запитання 17

Як називалися учасники національно-визвольної боротьби в Галичині, Буковині та Закарпатті у XVIII ст.?

варіанти відповідей

сердюки

конфедерати

опришки

гайдамаки

Запитання 18

Який уривок вказує на причини Коліївщини?

варіанти відповідей

"Цього року... пішов до Умані Залізняк, де зібралося людей з рушницями чоловік до тисячі, ... а уманський сотник І. Гонта..., прибувши до Залізняка, оголосив, що він має козаків до чотирьохсот..."

"Нашому генералу- поручику Текелю з довіреними нашими військами... без будь-якого опору з боку козаків, тому що були оточені з усіх боків... у цілковитому порядку... найспокійнішим чином виконати доручену йому справу, уникаючи, наскільки це можливо кровопролиття..."

"Того ж року козак Наливайко, зібравши військо козаків, перш за все об'явився був на Поділлі, у Волохах, вдерся в Турецькі землі, потім, повертаючись до Польщі, сплюндрував маєтки пана Калиновського..."

"Бунт в Україні та Подолії селян із гайдамаками слід вважати наслідком Барської конфедерації, оскільки той фанатизм католиків викликав у наших єдиновірних (Православних) жорсткий супротив..."

Запитання 19

Яке слово в перекладі з турецького означає гнати, переслідувати?

варіанти відповідей

Гайдамаки

Опришки

Козаки

Довбуші

Запитання 20

Як звали легендарного ватажка опришків ?

варіанти відповідей

О. Довбуш

М. Залізняк

Й. Гладкий

І. Гонта

Запитання 21

У якому місті розташовано зображений палац гетьмана Кирила Розумовського?

варіанти відповідей

Чигирин

Батурин

Глухів

Київ

Запитання 22

Що з переліченого стосується Кирила Розумовського ?

1) вихованець із простих козаків;

2) гетьманську булаву тримав 22 роки;

3) останній український козацький гетьман;

4) президент Російської академії наук;

5) сучасник Івана Скоропадського;

6) фаворит імператриці Єлизавети Петрівни

варіанти відповідей

1, 3, 4

1, 2, 6

2, 3, 5

3, 5, 6

Запитання 23

Чим було спричинене відновлення гетьманства в 1750 р.?

1) пропозицію старшини, яка наполегливо домагалася відновлення гетьманства від імператриці;

2) особистою зацікавленістю О.Меншикова, який сподівався у такий спосіб розширити свої маєтності в Україні;

3) прагненням російського уряду надати українцям тих прав і вольностей, які мали в імперії росіяни;

4) потребою відновити економічно-стратегічний потенціал України з метою використання його в майбутніх війнах з Туреччиною;

5) прагненням російського царату перетворити автономну Україну на конфедерацію двох рівноправних держав

варіанти відповідей

1, 2

1, 4

2, 3

4, 5

Запитання 24

Останній кошовий отаман Запорізької Січі ...

варіанти відповідей

Іван Сірко

Петро Калнишевський

Павло Полуботок

Іван Скоропадський

Запитання 25

В якому році була остаточно зруйнована Запорізька Січ?

варіанти відповідей

1709 р.

1728 р.

1775 р.

1783 р.

Запитання 26

За чиїм наказом була зруйнована Запорізька Січ?

варіанти відповідей

Єлизавета І

Катерина І

Анна Іоанівна

Катерина ІІ

Запитання 27

Велика козацька садиба з кількома житловими і господарськими будівлями ...

варіанти відповідей

зимівник

ранчо

хутір

курінь

Запитання 28

Причини ліквідації Запорізької Січі: (три правильні відповіді)

варіанти відповідей

несумістність існування респуліканського устрою Січі з імперськими порядками

низька боєздатність козацького війська

бажання знищити джерело непокори

побоювання можливого союзу з Кримським ханством

зносини запорожців із Туреччиною під час війни 1768-1774 рр.

Запитання 29

Підписанням якого договору завершилась російсько-турецька війна 1768-1774 років?

варіанти відповідей

Підпільненського мирного договору

 Чорноморського мирного договору

 

Кючук-Кайнарджійського мирного договору


 Ясського мирного договору

 

Запитання 30

Який мирний договір було укладено внаслідок російсько-турецької війни 1787 - 1791 рр.?


варіанти відповідей

 Чорноморський

Ясський

 Кючук-Кайнарджійський

 Бахчисарайський

 

Запитання 31

Що передбачав Ясський мирний договір?


варіанти відповідей

 перехід до Росії території між Південним Бугом і Дністром, зокрема й Очакова

 

визнання Росією залежності Кримського ханства від Османської імперії

 

отримання Росією права вільного торгового судноплавства на Чорному морі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест