Узагальнення знань Взаємозв’язки організмів з неживою природою та між живими організмами

21 запитання
Запитання 1

Спосіб співіснування різних організмів ...

варіанти відповідей

мутуалізм

коменсалізм

паразитизм

симбіоз

Запитання 2

Оберіть зі світлин вид зв'язку конкуренція.

варіанти відповідей
Запитання 3

Обери ряд з правильними зв′язками проживання

варіанти відповідей

У травній системі - черв аскарида. 

У пір′ї птахів - зелені водорості

У тілі грибів - блохи

На стовбурах дерев оселяються лишайники, гриби.

Запитання 4

Вкажіть особливості ґрунтового середовища життя:

  

варіанти відповідей

відсутність світла

середовище щільніше, ніж наземно-повітряне та водне

багатий видовий склад мешканців.

  значні коливання температури

Запитання 5

Обери представників водного середовища -

варіанти відповідей

кит, морський коник, ховрах, черепаха

кит, морський коник, окунь, черепаха

кит, морський коник, окунь, рак

кит, морська черепаха, окунь, кажан

Запитання 6

Наука яка вивчває взаємозв’язки між організмами та між організмами й середовищем, називається ...

варіанти відповідей

екологією

біологією

біогеографією

Запитання 7

Обери чинники неживої природи, які належать до космічних.

варіанти відповідей

сонячне випромінювання

 рухи і взаємодія Землі та Місяця

повітря та його властивості

температура

Запитання 8

Обери правильні твердження.

варіанти відповідей

Плоди й насіння клену та кульбаби мають пристосування до поширення вітром

У павуків розселення відбувається за допомогою павутини.

 Живі організми в наземному середовищі не перебувають під дією сили тяжіння.

  У повітрі погано поширюються звуки.

Запитання 9

Обери за малюнком який ссавець здатний літати.

варіанти відповідей
Запитання 10

Як називають зв'язки між видами, які потребують однакової їжі, подібних місць для побудови гнізд тощо?

варіанти відповідей

Хижацтво

Конкуренція

Паразитизм

Симбіоз

Запитання 11

Що таке хижацтво?

варіанти відповідей

Будь-які форми співіснування організмів різних видів

Взаємозв'язки між організмами різних видів, коли один з них вловлює, вбиває і споживає іншого.

Організми, які переносять захворювання людини і тварин.

Особини всіх видів, які спільно мешкають на певній території.

Запитання 12

Яка тварина є найбільшим хижим ссавцем на території України?

варіанти відповідей

Ведмідь бурий

Рись

Горностай

Не зазначено

Запитання 13

Яку користь отримують рослини-хазяїни від бульбочкових бактерій?

варіанти відповідей

Харчові речовини

 Регуляцію рівня вуглекислого газу

Додатковий захист від шкідників

Нітроген

Запитання 14

Як називають взаємозв'язки між організмами різних видів, коли один з них оселяється на поверхні або всередині іншого, живиться за його рахунок та не завдає йому шкоди?

варіанти відповідей

Конкуренція

 Симбіоз

Нахлібництво

Паразитизм

Запитання 15

Оберіть назву середовища існування, якому притаманні такі ознаки: немає великих перепадів температур, добре поширюється звук, розчинені тверді, рідкі і газуваті речовини..

варіанти відповідей

Ґрунтове

Водне

Наземно-повітряне

Гостальне

Запитання 16

За особливостями умов розрізняють такі середовища існування:

варіанти відповідей

Наземно-повітряне

Наземне

Водне

Ґрунтове

Організмове

Повітряне

Запитання 17

Оберіть з переліку організми, які живуть в ґрунтовому середовищі:

варіанти відповідей

Вовчок

Вівцебик

Сліпак

Хрущ

Блоха

Трутовик

Запитання 18

Виберіть зі списку продуцентів:

варіанти відповідей

Гусінь

Калина

Береза

Сонечко

Водоклюй

Бджола

Запитання 19

Організми, які здатні перетравлювати мертву органіку - це ..

варіанти відповідей

Продуценти

Консументи І порядку

Редуценти

Консументи ІІІ порядку

Запитання 20

Взаємовигідне співжиття організмів - це ..

варіанти відповідей

Мутуалізм

Паразитизм

Коменсалізм

Хижацтво

Запитання 21

Оберіть правильний ланцюг живлення:

варіанти відповідей

Полуниця → мураха → жаба → змієїд → вуж

Мураха ← полуниця → вуж → жаба → змієїд

Полуниця → мураха ← жаба → змієїд → вуж

Полуниця → мураха → жаба → вуж → змієїд

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест