1. Первісна людина з'явилася на території сучасної України близько:
2. У яку історико-археологічну добу людиною винайдено знаряддя праці, що зображені на малюнку?
3.Грецька колонізація Північного Причорномор’я та Криму спричинена
4.Що було однією з ознак неолітичної революції?
5.До якого періоду належать події, описані візантійським істориком: «Тепер слов’яни бушують повсюдно... Вони спустошили та спалили міста й фортеці, узяли полонених і стали панами на землі. Вони осіли на ній панами, як на своїй, без страху... І нині вони живуть тут і перебувають у країні ромеїв... Зіслов’янилась вся наша земля і стала варварською»?
6.Реконструкція, зображена на рисунку, відображає життя та побут:
7.Проаналізуйте зображену картосхему
Для племен Трипільської культури було характерним:
На карті заштриховано територіальні межі:
Кого з великих київських князів історик О. Субтельний охарактеризував так:
«Його слов’янське ім’я, варязьке виховання, кочовий спосіб життя віддзеркалювали поєднання європейського та азіатського начал. Його управління ознаменувало апогей ранньої героїчної доби в історії Київської Русі»?
Що на карті позначено суцільною жирною лінією?
З якою метою княгиня Ольга здійснювала заходи, про які йдеться в уривках з історичних джерел?
«Ішла Ольга до Новгорода. І встановила вона… погости і оброки. І ловища її є по всій землі, і знаки (її), …і сани її стоять у Пскові й до сьогодні...»
«…І пішла Ольга по древлянській землі з сином своїм і дружиною, встановлюючи устави й уроки; й існують становища її й ловища…»
Яку мету переслідував великий київський князь Ярослав Мудрий, заповідаючи своїм синам:
«Осе я одходжу зі світу сього. А ви… майте межи собою любов, бо ви є брати… Тепер же поручаю я, — замість себе, — стіл свій, Київ, найстаршому синові Ізяславу. Слухайтесь його, як ото слухались ви мене, нехай він вам буде замість мене. А Святославу даю я Чернігів, а Всеволоду — Переяславль, а Ігорю — Володимир, а В’ячеславу — Смоленськ…»?
Яка подія дала підстави вченим зробити висновок, що «…з того часу великий князь став повноцінним суб’єктом міжнародного права, а Давньоруській державі відкрито шлях до налагодження й розширення плідних зв’язків, заснованих на принципі рівноправності, з багатьма європейськими країнами»?
Що спричинило політичну роздробленість Київської Русі?
Що в історії Київської Русі пов’язано з діяльністю князя Володимира Мономаха?
У якому році християнство запроваджено як державну релігію Київської Русі?
Яку земельну власність князі, бояри та інші представники панівної верхівки в Київській Русі могли передавати в спадок, продавати, дарувати, обмінювати?
Чи правильне твердження?
Сходження князя Володимира Всеволодовича Мономаха на київський стіл:
1) стало реалізацією вотчинного права Всеволодовичів на Київ згідно з рішенням Любецького з’їзду князів;
2) відбулося за запрошенням міського віча під час повстання киян 1113 року.
Що було основою налагодження великим князем київським Ярославом Мудрим зовнішньополітичних зв’язків Русі з європейськими державами?
Сутність роздробленості Київської держави полягала у
Яке удільне князівство у XII–XIII ст. політично цілком залежало від Києва?
Після смерті Ярослава Мудрого в Київській державі
Що було характерним для періоду князювання Володимира Великого?
Про який регіон йдеться в уривку з історичного джерела:
«Після смерті короля Казимира III Великого цей край перейшов під владу Угорщини. Однак після укладення Кревської унії Польща знову набирає силу і остаточно приєднує його до своїх володінь і утворює на його теренах Руське воєводство»?
У результаті якої битви Велике князівство Литовське закріпило за собою Поділля, Київщину, Чернігово-Сіверщину?
Магдебурзьке право регулювало відносини у
Входження українських земель у XIV ст. до складу Великого князівства Литовського стало результатом
Однією з особливостей польського панування на українських землях у ХІV — першій половині ХVІ ст. є
Які причини виникнення українського козацтва відображено в цитованому уривку «Опису України» Г. Л. де Боплана:
«Пани користуються необмеженою владою не тільки над їхнім [селян] майном, але також над їхнім життям...»?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома