Коли вимовляємо дзвінкі приголосні звуки, то чуємо:
Коли вимовляємо глухі приголосні звуки, то чуємо:
Познач рядок, у якому записані тільки дзвінкі приголосні звуки:
Познач рядок, у якому записані тільки глухі приголосні звуки:
Познач рядок, де правильно дібрані пари до дзвінких приголосних звуків:
Познач рядок, де правильно дібрані пари до глухих приголосних звуків:
Вставте пропущену букву в слово "сте...ка".
Слово "стежка" вимовляю "сте[ж]ка, бо в українській мові дзвінкі приголосні у кінці складу чи слова вимовляються дзвінко. Пишу "стежка", а не "стешка", бо перевірне слово - "стеЖИна", а не "стеШИна"
Слово "швидкий" вимовляю "шви[д]кий, бо в українській мові дзвінкі приголосні у кінці складу чи слова вимовляються дзвінко. Пишу "швидкий", а не "швиткий", бо перевірне слово - "швиДЕнький", а не "швиТЕнький"
Слово "мороз" вимовляю "моро[з]", бо в українській мові дзвінкі приголосні у кінці складу чи слова вимовляються дзвінко. Пишу "мороз", а не "морос", бо перевірне слово - "мороЗИ", "мороЗЕць", а не "мороСИ", "мороСЕць"
Слово "пиріг" вимовляю "пирі[г]", бо в українській мові дзвінкі приголосні у кінці складу чи слова вимовляються дзвінко. Пишу "пиріг", а не "пиріх", бо перевірне слово - "пироГИ", а не "пироХИ"
Щоб перевірити сумнівну букву у слові просьба, треба дібрати перевірне слово:
Щоб перевірити сумнівну букву у слові легкий, треба дібрати перевірне слово:
Щоб перевірити сумнівну букву у слові вуж, треба дібрати перевірне слово:
ОТЖЕ, ЩОБ ПЕРЕВІРИТИ СУМНІВНІ ПРИГОЛОСНІ ТРЕБА ...
Не всі слова із сумнівними приголосними можна перевірити, поставивши у форму множини або поряд із голосним. Як же перевіряти їх правопис?
Правопис слів "вокзал, рюкзак, футбол" перевірятиму ....
Які слова написані НЕПРАВИЛЬНО?
Чи правда, що в українській мові дзвінкий звук [г] оглушується (вимовляється глухо) у позиції перед глухим?(вимовляємо "во[х]ко", а пишемо "вогко")
Чи правда, що в українській мові глухі звуки перед дзвінкими вимовляються дзвінко?(вимовляємо "боро[дь]ба", а пишемо "боротьба")
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома