Водорості.Узагальнення.

Додано: 20 жовтня
Предмет: Природничі науки, 7 клас
9 запитань
Запитання 1

Василь привіз з моря бурі водорості з ґрунтом у 5-літровій банці й вирішив зробити з ними невеличкий морський акваріум. Оберіть правильні твердження (одне або декілька) щодо догляду за таким акваріумом.

варіанти відповідей

Коли вода почне випаровуватися, треба долити дистильованої води до попереднього рівня.

Варто поставити акваріум на південне підвіконня під яскраві сонячні промені.

В акваріум варто випустити рибок – гупі, цихлід, золотих рибок, телескопів тощо.

Для того щоб морські водорості краще росли, треба у воду крапати йод

Запитання 2

Агар-агар у наукових лабораторіях використовують так: гарячий розчин цього крохмалю розливають у плоскі стерильні чашки (чашки Петрі) і закривають кришками. Коли розчин застигне і перетвориться на густе желе, кришку відкривають і обережно вносять зразки мікроорганізмів. Закривають чашку кришкою і ставлять у пристрій, що підтримує сталу температуру (термостат). Отже, агар-агар використовують у такому методі досліджень, як

варіанти відповідей

спостереження 

моделювання

експеремент

моніторинг

Запитання 3

 Розгляньте малюнок спірогіри (§ 13, мал. 13.3). Виберіть три твердження, які відповідають будові спірогіри.

варіанти відповідей

 Спірогіра – колоніальна водорість видовженої форми

 Хлоропласт у клітині спірогіри нагадує півкільце.

Талом спірогіри нитчастий, клітини розміщено одна за одною

У клітині спірогіри два ядра розміщені в різних кінцях.

 У цитоплазмі наявні вакуолі з клітинним соком

 Клітинна оболонка включає плазматичну мембрану та клітинну стінку.

Запитання 4

Під час роботи над проєктом про водорості прісної водойми учні знайшли в інтернеті такий малюнок. Учень висловив думку, що всі ці організми можуть жити в прісній водоймі. Учениця сказала, що всі зображені організми – одноклітинні. Хто з них правий?

варіанти відповідей

лише учень

лише учениця

 обоє помиляються

 обоє мають рацію

Запитання 5

Розгляньте водорість, зображену на малюнку. Виберіть правильне твердження, що відповідає її використанню людиною.

варіанти відповідей

виробляють агар-агар

виготовляють фільтри

 видобувають йод

 вживають у їжу

Запитання 6

Німецький учений Теодор Вільгельм Енгельман поставив у 1881 році елегантний дослід, який досі вважають прикладом вдалого дизайну наукового експерименту. Він освітлював нитчасту водорість білим світлом, пропущеним крізь призму. На той час ще не було датчиків, які могли б показати, де фотосинтез перебігає швидше. Замість датчиків Енгельман використовував рухливих аеробних бактерій. Бактерії збиралися біля ділянок водорості, які виділяли більше кисню.


Укажіть водорість, яку Енгельман використав у своєму досліді

варіанти відповідей

спірогіру

улотрикс

ульву

хламідомонаду

Запитання 7

Освітлення яким кольором сприяє найбільшій інтенсивності фотосинтезу? Розташуйте їх у порядку зменшення інтенсивності: від того кольору, який дає найбільшу інтенсивність, до того, освітлення яким найменш ефективне.

варіанти відповідей

червоний

помаранчевий

зелений

блакитний

синій

фіолетовий

Запитання 8

Оберіть правильні твердження.

варіанти відповідей

Хлорофіл водоростей найбільш активно поглинає зелене світло.

Аеробні бактерії рухаються в зони, де кисню більше.

 Водорість зелена тому, що відбиває світло, не задіяне у фотосинтезі.

Запитання 9

Проаналізуйте діаграму, яка показує, як глибоко проходить у товщу води сонячне світло різних кольорів. Поясніть, чому червоні водорості можуть рости на значно більших глибинах порівняно із зеленими. Наведіть свої міркування, спираючись на попередні завдання.

варіанти відповідей

червоні водорості мають додаткові пігменти завдяки чому живуть найглибше у водоймах

червоні водорості можуть жити на великих глибинах, оскільки не потребують світла

червоні водорості не фотосинтезують тому живуть на великих глибинах

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест