Вступ до мовознавства (1 - 10 питання)

Додано: 5 січня 2022
Предмет:
Тест виконано: 700 разів
40 запитань
Запитання 1

Об'єкт мовознавства - це....

варіанти відповідей

мова, в усіх її проявах, властивостх та функцій, будові, функціонуванні та в історичному розвитку

букви, та їх властивості

передача інформації та комунікація

Запитання 2

Мовознавство або лінгвістика - це

варіанти відповідей

наука про природну людську мову, її структуру функціонування та розвиток

наука про історію народа, зародження мови

наука про психічний стан людини, соцільну роль мови

Запитання 3

Вивчає загальні особливості мови: суть, природу, походження та розвиток

варіанти відповідей

Зіставне мовознавство

Конкретне або часткове мовознавство

Прикладне мовознавство

Загальне мовознавство

Запитання 4

Розрізняють які види мовознавства?

варіанти відповідей

Лексичне, семантичне, морфоогічне

Загальне, конкретне (часткове), прикладне

Парадигматичне, семантичне

Запитання 5

Які провідні функції мови?

варіанти відповідей

Магічна, етнічна, лексична, профілактична, семантична, інформаційна

Комунікативна, когнітивна, мислеоформлювальна, репрезенативна, емоційна, експресивна, імпресивна

Емоційна, питальна, загальна, сенсорна, критична, етнічна, еквівалентна

питальна, магічна, когнітивна, семантична, інформаційна, корегуюча, фольколорна

Запитання 6

Які є другорядні функції мови?

варіанти відповідей

Магічна, питальна, фатична, метомовна, констатуюча

Комунікативна, інформаційна, творча, повчальна

Обрядова, сигнальна, інтерпритаційна, метомовна

Запитання 7

Знак - це

варіанти відповідей

матеріальний предмет (явище, подія), що виступає як представник якогось іншого предмета, певної властивості предмета, відношення між предметами й використовується для отримання, зберігання, переробки й передачі повідомлень (інформації, знань).

явище яке вказує на щось, відноста величина

інформаційна система, що виконує функцію формування, зберігання і передачі інформації в процесі пізнання дійсності і спілкування між людьми.

Запитання 8

Наведіть приклади невербальної комунікації

варіанти відповідей

Азбука морзе, азбука Брайля, телефонна азбука, танці, радіо

Дорожні знаки, сигналізація, серена швидкої, відеодзвінок

Паркінесика, світлофор, гудок заводу, живопис, графіка, музика, балет

Запитання 9

Нведіть приклади звукової комунікації

варіанти відповідей

1. Телефонна азбука. 2. Дорожні знаки. 3. Морська сигналізація. 4. Сигналізація прапорцями, ракетами. 

1. Сигнальні (дзвінки, гудки). 2. Технічні засоби спілкування (звукозапис, телефон, відеотелефон, радіо).

1. Азбука Морзе. 2. Азбука Брайля. 3. Ручна азбука для глухонімих. 

Запитання 10

Види невербальної комунікації

варіанти відповідей

Невербальна, сигнальна, спеціалізована, географічна

невербальна, звукова, стенографія (наукова символіка), спеціалізовані системи сигналізації, тайнопис

Запитання 11

Наука, що вивчає різні системи знаків

варіанти відповідей

Лінгвосеміотика

Морфологія

Семіотика

Асиміляція

Запитання 12

Наука що вивчає знаковий склад мови - це...

варіанти відповідей

Лінгвосеміотика

Семіотика

Морфологія

Асиміляція

Запитання 13

Які є конститутивні риси мови (за Чарльзом Хоккетом)?

варіанти відповідей

Довільність, структурна подвійність, відкритість, дискретність

Дискретність, закритість, відкритість, ситуативність, професійність

Подвійне членування, інформаційність, довгість, продуктивність

Запитання 14

пов'язані з позначуваними предметами, як дії зі своїми причинами (наприклад: дим як знак вогню, низькі чорні хмари як знак дощу), які знаки?

варіанти відповідей

знаки - ікони

знаки - індекси

знаки - сигнали

знаки - символи

Запитання 15

відтворення, репродукції, подібні на позначувані предмети. До них належать сліди лап тварин, фотографії, зліпки, відбитки тощо.

варіанти відповідей

знаки символи

знаки - індекси

знаки - ікони

знаки - сигнали

Запитання 16

потребують певних дій, реакцій. Вони завжди прив'язані до ситуації. Таким знаком може бути: звук сирени як знак повітряної тривоги, свисток як знак дозволу ввести м'яч у гру, дзвінок як знак початку чи закінчення заняття тощо. 

варіанти відповідей

знаки - сигнали

знаки - ікони

знаки - індекси

знаки - символи

Запитання 17

використовують для передачі абстрактного змісту. Вони характеризуються відсутністю природного зв'язку з позначуваними об'єктами (наприклад: тризуб і синьо-жовтий прапор як символ України, голуб як символ миру, маска як символ театру).

варіанти відповідей

знаки - символи

знаки - ікони

знаки - сигнали

знаки - індекси

Запитання 18

термін використовується для позначення системних відношень між одиницями одного рівня мови. 


варіанти відповідей

Система

Структура

Семіотика

Запитання 19

термін використовується для визначення системних відношень між різними рівнями.


варіанти відповідей

Система

Семіотика

Лінгвосеміотика

Структура

Запитання 20

Рівні мови - це

варіанти відповідей

сукупність неоднорідних одиниць, і набір правил, які регулюють їх використання і групування в різні класи і підкласи.

сукупність відносно однорідних одиниць і набір правил, які регулюють їх використання і групування в різні класи і підкласи.

сукупніть однорідних одиниць і набір правил, які складаються в різні класи і підкласи

Запитання 21

Які розрізняю рівні

варіанти відповідей

основні і проміжні

основні і прикладні

проміжні і прикладні

Запитання 22

До основних рівнів належать

варіанти відповідей

фонологічний, лексичний, лексико-синтаксичний, семантичний

фонологічний, лексико-синтаксичний, мормологічний, семантично-синтаксичний

фонологічний, морфологічний, лексико-семантичний, синтаксичний

Запитання 23

До проміжних рівнів належить

варіанти відповідей

синтаксичний, фонемний, семантичний

морфологічний, словотвірний, фразеологічний

фразеологічний, фонемний, синтаксичний

Запитання 24

відношення взаємного протиставлення в системі мови між одиницями одного рівня, так або інакше пов'язаних між собою називають

варіанти відповідей

парадигматичні

семантичні

синтагматичні

Запитання 25

відношення, в які вступають одиниці одного рівня, коли приєднуються один до одного в процесі комунікації, або у складі одиниць більш високого рівня.

варіанти відповідей

парадигматичні

синтагматичні

семантичні

Запитання 26

Парадигматичні відношення - це

варіанти відповідей

стосунки протиставленості в системі мови між одиницями одного рівня

стосунки взаємодії в системі мови між одиницями одного рівня

стосунки, в які вступають одиниці одного рівня, з'єднуючись одна з одною в процесі мовлення або у складі одиниць більш високого рівня, іншими словами, це стосунки сполучуваності елементів одного рівня в мовному ланцюзі, тобто поєднання фонем з фонемами, морфем з морфемами і тому подібне.

Запитання 27

Синтагматичні відношення - це

варіанти відповідей

стосунки взаємодії в системі мови між одиницям одного рівня

стосунки, в які вступають одиниці одного рівня з'єднуючись один з одною в процесі мовлення

стосунки протиставленості в системі мови, які одного рівня

Запитання 28

Фонетика - це

варіанти відповідей

галузь мовознавства, в якій вивчається звукова система мови

наука про синтаксичний склад мови

галузь мовознавства, яка відповідає за синтаксис

Запитання 29

Описова або синхронічна фонетика вивчає

варіанти відповідей

звукову систему певної мови на певному єтапі її розвитку

розвиток звукової сторони мови протягом ряду епох, вивчає процес становлення сучасної фонетичної системи певних мов.

розвиток звукової системи певної мови в сучасному світі

Запитання 30

Історична або діарархічна фонетика вивчає

варіанти відповідей

звукову систему мови в певний час

розвиток звукової сторони мови протягом ряду епох, вивчає процес становлення сучасної фонетичної системи певних мов.

загальні особливості, характерні для звуків усіх мов.

Запитання 31

Фонетику розрізняють

варіанти відповідей

Загальну, конкретну, змістовну, екпериментальну

Загальну, історичну, описову, елементарну

Загальну, зіставну, експеремнтальну, конкретну

Запитання 32

Які є три аспекти вивчення звуків?

варіанти відповідей

Психічний, сонарний, морфологічний

Фізичний, фізіологічний, лінгвістичний

Лінгвістичний, сонарний, физичний

Запитання 33

За що відповідає нижній поверх мовленнєвого апарату?

варіанти відповідей

Гортань

Порожнинки глотки, язик, губи

Легені, бронхи, трахея та діафрагма

Запитання 34

За що відповідає середній поверх мовленнєвого апарату?

варіанти відповідей

Гортань

Бронхи, легені

Язік, губи

Запитання 35

За що відповідає верхній поверх мовленнєвого апарату?

варіанти відповідей

Порожнини глотки (фаринкс), рота і носа

Гортань

Трахея, бронхи, легені

Запитання 36

голосові зв'язки, задня стінка глотки, язик, губи

варіанти відповідей

Активні

Пасивні, не рухомі

Запитання 37

тверде піднебіння, зуби, носова порожнина

варіанти відповідей

Активні

Пасивні (нерухомі)

Запитання 38

Артикуляція - це

варіанти відповідей

утворення звука, тобто робота апарата мовлення, необхідна для одержання звука.

закінчення звука, при якому органи мовлення перебудовуються для вимови наступного звука або ж переводяться в стан спокою.

збереження того положення органів мовлення, яке потрібне для вимови.

 

Запитання 39

Артикуляційна база - це

варіанти відповідей

збереження того положення органів мовлення, яке потрібне для вимови.

 

полягає в підготовці апарата мовлення для вимови звука

сукупність артикуляційних навичок, характерних для певної мови.

Запитання 40

в артикуляції розрізняють три етапи

варіанти відповідей

Екскурсія, витримка, рекурсія

Екскурсія, затримка, витримка

Витримка, рекурсія, затримка

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест