Віденські класики:
Жанри, які виникли в епоху класицизму:
Найвизначніший у світі поліфоніст
Форма І-ї частини сонати та симфонії:
"Фуга" в перекладі з латинської означає:
Кількість частин у класичній симфонії:
Лібрето - це:
Вокальні сольні номери в опері:
Вокально-інструментальні жанри:
Останній твір В. Моцарта:
Засновник сольного інструментального концерту:
Твори Й. Гайдна:
Основні старовинні танці, які входять до сюїти:
Який композитор зображений на фото?
Персонажи опери "Весілля Фігаро":
Назва симфонії № 103 Й. Гайдна:
"Турецький марш" є частиною твору В. Моцарта:
Автор ораторії "Месія"
Як називали А. Вівальді:
Тональність симфонії № 40 В. Моцарта:
Яким голосом співає Фігаро в опері "Весілля Фігаро":
Порядок розташування прелюдій і фуг у "ДТК" Й. Баха:
Схема форми рондо:
Яке твердження правильне:
В якому жанрі не працював Й. Бах:
Яким голосом співає Керубіно в опері "Весілля Фігаро":
Великий твір для симфонічного оркестру з чотирьох частин:
Композитор - "батько симфонії та струнного квартету":
Які танці використовують композитори-класики у ІІІ частині симфонії:
Найвідоміші опери В. Моцарта:
Хто є автором цього листа:
«Прошу вибачення, що минулого поштового дня не повідомив про отримання нот, за які я вам уклінно вдячний. Це був день моїх іменин. Тому рано вранці я відстояв службу в церкві, а потім – щойно я зібрався писати – як на мою голову звалилася ціла юрба з вітаннями. О 12 годині я проїхався Віднем до баронеси Вальдштеттен, де і провів день своїх іменин. Об 11 годині вечора, на сон грядущий, я отримав в подарунок Нічну серенаду на 2 кларнети, 2 валторни і 2 фагота – до того ж мого авторства!
Шестеро панів, які виконували її – жалюгідні волоцюги, але грали вони абсолютно чудово. Особливо перший кларнетист і другий валторніст. Таким чином, ці панове стали собі посеред двору, і як раз в той момент, коли я було почав роздягатися, пролунав перший акорд – і це стало для мене найприємнішим сюрпризом! 27.01.1781»
6 годин на день писати музику. Щодня! Хто з композиторів жив за таким графіком?
6.30 – підйом
8.00 – сніданок
9.00 – гра на фортепіано, спроби записати нотами якісь музичні ідеї
11.30 – прийом у князя Естергазі, який має повідомити свої уподобання щодо найближчих розваг і музики, яку хоче на них слухати
14.00 – обід
15.00 – побутові справи, читання книжок
16.00 – компонування музики, перекладення її для оркестру
20.00 – прогулянка
22.00 – вечеря
23.00 – сон
Про якого композитора ця історія:
Одного дня до церкви св. Фоми у Ляйпціґу зайшов студент університету. Він прийшов не так помолитися, скільки розповісти дещо тутешньому кантору, котрий також відомий був як композитор. Зухвалий молодик, що міг він сказати визнаному майстру, композиторові, шанованому у всій Німеччині?! Втім удвічі старший за нього композитор з цікавістю вислухав студента і залюбки перейняв від нього знання, бо усвідомлював, що ніхто не може знати все…
У 1705 році відбулася прем'єра опери "Клеопатра" талановитого німецького композитора Йоганна Маттезона. Сам автор намагався поєднати диригування оперою і виконання головної ролі. Ясно, що йому це не вдавалося, і він попросив допомоги свого товариша, теж уславленого композитора. Та ба, укінці спектаклю, що здобув великий успіх, Маттезон не забажав ділити лаври із своїм колегою. Той у відповідь відмовився уступати йому диригентське місце. Ця сварка перетікла в дуель на шпагах, в результаті якої наш композитор ледь не загинув – шпага Маттезона потрапила у ґудзик і відскочила від нього.
Хто ж був дуелянтом Маттезона?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома