задачі Корисність споживчого блага, способи її оцінки. Граничне споживче благо, гранична корисність. Закон спадної граничної корисності.

Додано: 7 березня 2023
Предмет:
Тест виконано: 247 разів
15 запитань
Запитання 1

Який із наведених переліків значень граничної корисності ілюструє закон спадної граничної корисності?

варіанти відповідей

200, 150, 100, 50;


200, 300, 400, 500;

200, 300, 200, 150;

200, 250, 270, 280.

Запитання 2

Гранічна корисність 1 кг персиків 48 ютілів, слив - 33 ютіля. Ціна 1 кг персиків 16 грн. Обчислить ціну слив, якщо покупець максимізує свою корисність.

варіанти відповідей

15 грн;


11 грн;

9 грн;

18 грн.

Запитання 3

Споживач витрачає 130 грн на помідори та огріки. Гранічна корисність помідорів 30-2х, де х - кількість помідорів у кг. Гранічна корисність огірків 19-3у, де у - кількість огірків . Ціна помідорів 20 грн, огірків 10 грн. Яку кількість огірків та помідорів купує раціональний споживач?

варіанти відповідей

х=5, у=3;

х=15, у=5;

х=8, у=7;

у=3, х=12.

Запитання 4

Визначте, яку кількість блага Х має спожити індивід, щоб повністю задовольнити свою потребу, якщо функція сукупної корисності індивіда від споживання цього блага має вигляд: TUХ = 10 + 8х – x2, де х – обсяг споживання даного блага, од.

Повне задоволення потреби передбачає максимізацію сукупної корисності, що досягається у разі, коли гранична корисність дорівнює 0.

Знайдемо граничну корисність блага х:

MUХ = (TUХ)' = (10 + 8x – x2)';

MUХ = 8 – 2x.

варіанти відповідей

8, од.

2, од.

0, од.

4, од.

Запитання 5

Визначте граничну корисність кави і тістечок та ціни, за якими споживач їх купує, якщо гранична корисність грошей (λ) дорівнює 5, а функція сукупної корисності за умов рівноваги споживача має вигляд:

TU = 3х + 5у,

де х і у – кількість спожитої кави і тістечок.

Знайдемо граничні корисності кави і тістечок, як похідні від функції сукупної корисності:

MUx = (TUx)' = (3х)' = 3, ют.;

MUу = (TUу)' = (5у)' =5, ют.

варіанти відповідей

Гранична корисність кави 5 ютилі, тістечок 3 ютилів, ціна чашки кави 60 коп., тістечка – 1 грн.

гранична корисність кави 3 ютилі, тістечок 5 ютилів, ціна чашки кави 60 коп., тістечка – 1 грн.

Гранична корисність кави 3 ютилі, тістечок 5 ютилів, ціна чашки кави 90 коп., тістечка – 4 грн.

Гранична корисність кави 5 ютилі, тістечок 5 ютилів, ціна чашки кави 60 коп., тістечка – 1 грн.

Запитання 6

Сім’я, що поводиться раціонально, витрачає щотижня на ковбасу і батони для сніданків 40 грн. Ціна ковбаси 20 грн за 1 кг, батонів – 1 грн за 1 шт.

Визначте, скільки ковбаси і батонів купує на тиждень сім’я, якщо функції сукупної корисності цих товарів задані рівняннями:

TUx = 100х – 100х2 та TUу = 20у – 1,5у2,

де х і у – відповідно кількість ковбаси, кг і батонів, шт.


варіанти відповідей

за даного обмеженого бюджету сім'я максимізує корисність, тобто її вибір є оптимальним, коли за тиждень споживається 2,5 кг ковбаси і 10 батонів;

за даного обмеженого бюджету сім'я максимізує корисність, тобто її вибір є оптимальним, коли за тиждень споживається 0,5 кг ковбаси і 10 батонів;

за даного обмеженого бюджету сім'я максимізує корисність, тобто її вибір є оптимальним, коли за тиждень споживається 1,5 кг ковбаси і 10 батонів;

за даного обмеженого бюджету сім'я максимізує корисність, тобто її вибір є оптимальним, коли за тиждень споживається 1,5 кг ковбаси і 30 батонів.

Запитання 7

Доход споживача складає 20 грн. Ціна товару Х (Рх) складає 2 грн., товару Y (Py) – 4 грн. Визначте сукупну корисність, якщо вона задана формулою U=XY/

варіанти відповідей

12,5;

10,5;

11,5;

12,0.

Запитання 8

Споживач витрачає 20 грн. в день на апельсини та яблука. Гранична корисність яблук для нього дорівнює 20-3Х, де Х – кількість яблук, од. Гранична корисність апельсинів дорівнює 50-5Y, де Y – кількість апельсинів, од. Ціна одного яблука – 1 грн., а одного апельсина – 5 грн. Яку кількість яблук та апельсинів купує раціональний споживач?

варіанти відповідей

Х=3 од., а Y=5 од.

Х=3 од., а Y=3 од.

Х=5 од., а Y=5 од.

Х=5 од., а Y=3 од.

Запитання 9

Корисність – це:

варіанти відповідей

властивість блага приносити користь споживачеві;

суб'єктивна цінність, приписувана благам людьми;

наявність у блага корисних елементів для здоров'я;


об'єктивна властивість товарів, що є причиною їхнього виробництва й споживання.

Запитання 10

Теорія поведінки споживача передбачає, що споживач намагається максимізувати:

варіанти відповідей

різницю між загальною та граничною корисністю;

загальну корисність;

граничну корисність;

кожну з перерахованих величин.

Запитання 11

Гранична корисність – це:

варіанти відповідей

зміна загальної корисності для споживача при зміні ціни товару;

зміна загальної корисності для споживача при збільшенні його доходу;

зміна загальної корисності для споживача при збільшенні споживання одиниці товару

зміна кількості товару при збільшенні споживання одиниці товару

Запитання 12

Виберіть правильне продовження визначення «Потреби - це...»

варіанти відповідей

бажання та мрії про більш комфортне життя;

необхідність мати певні речі для забезпечення біологічного виживання;

усвідомлена необхідність у певних речах для життя і розвитку особистості, бажання володіти ними;

неусвідомлена необхідність людини в чомусь.

Запитання 13

Виберіть правильне продовження визначення «Споживче благо -це...»

варіанти відповідей

потреба у продуктах харчування;

добробут;

високий рівень життя;

все, що задовольняє потреби.

Запитання 14

Яке з наведених тверджень найкраще розкриває поняття зменшення граничної корисності?

варіанти відповідей

у міру того як ви споживаєте більше товару, загальне задоволення від цього має тенденцію до зниження;

у міру того як ви споживаєте більше товару, середнє задоволення від кожної одиниці товару має тенденцію до зниження;

у міру того як ви споживаєте більше товару, додаткове задоволення від кожної нової одиниці товару має тенденцію до зниження;

у міру того як ви споживаєте більше товару, загальне задоволення від цього має тенденцію до зростання;

Запитання 15

Загальна корисність зростає, коли гранична корисність 

варіанти відповідей

збільшується або зменшується, але є додатною величиною;

збільшується;

збільшується повільно;

зменшується.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест