Укажіть назву східнослов’янського племені, центром якого був Чернігів
Установіть відповідність між іменами руських князів та датами їх правління:
1. 882 – 912рр. А) Ольга Мудра;
2. 912 – 945рр. Б) Ігор Старий;
3. 964 - 972рр. В) Святослав Хоробрий;
4. 945 - 964рр. Г) Володимир Великий;
Д) Олег Віщий.
Установіть хронологічну послідовністіь подій:
А) Розпад імперії Карла Великого;
Б) Заснування Києва;
В) Поїздка княгині Ольги у Константинополь;
Г) Падіння Західної Римської імперії
Про кого з історичних персоналій йдеться в тексті: «Великий правитель був та вправний воїн, 46 років правив державою, 44 з них - провів у походах і битвах, розширюючи кордони своєї держави. Проте велику увагу надавав розвитку освіти та мистецтва»
Виберіть усі назви, які відносяться до жителів Скандинавського півострова в добу раннього Середньовіччя (3 правильні відповіді):
Виберіть рядок, в якому іде мова про князя Святослава Хороброго:
Про кого писав візантійський історик Лев Диякон: «На вигляд він був таким: середній на зріст, ні надто високий, ні надто малий, з густими бровами, з голубими очима, з рівним носом, з голеною головою і з густим довгим волоссям, що висіло на верхній губі. Голова в нього була зовсім гола, і лише на одному її боці висіло пасмо волосся, що означало знатність роду; шия товста, плечі широкі і весь стан досить стрункий. Він виглядав похмурим і суворим. В одному вусі висіла в нього золота сережка, прикрашена двома перлинами з рубіном, вставленим між ними. Одіж на ньому була біла, яка нічим, окрім чистоти, не відрізнялась від одягу інших».
Відновіть історичне джерело, заповнивши пропущені слова в літописному тексті: І прибули _____1________ та ___2____ до гір київських, і довідався _____3________, що [тут] Аскольд і Дір удвох княжать. І сховав він воїв у човнах, а інших позаду зоставив, і сам прийшов ..., несучи _______4___ малого... Аскольд же й Дір прийшли. І вискочили всі інші [вої] з човнів, і мовив ______5__ Аскольдові й Дірові: «Ви обá не є ні князі, ні роду княжого. А я єсмь роду княжого. — І [тут] винесли ______6____. — А се — син Рюриків». І вбили вони Аскольда й Діра, і віднесли на гору, і погребли [Аскольда] на горі.
Установіть відповідність між історичними діячами та подіями, які з ними пов`язані:
1. Юстиніан І.;
2. Хлодвіг Меровінг;
3. Володимир Великий;
4. Олег Віщий;
А) хрещення Русі;
Б) "Це буде мати міст руських";
В) утворення імперії у франків;
Г) утворення королівства у франків;
Д) повстання "Ніка".
Виберіть причини Великого переселення народів (3 правильні відповіді):
Династію яких правителів називали "ледачими королями":
Про кого із правителів іде мова в даному уривку з джерела: "Мав гострий розум, енергію і організаторський хист, уміло добирав собі помічників. Міг, не виявляючи гніву, тихим рівним голосом віддати наказ про вбивство десятків тисяч ні в чому не винних людей. Був чудовим уособленням державної політики: нещирий, лицемірний, зверхній і підступний, він легко нехтував укладеними договорами й обіцянками заради досягнення власних цілей. Сильний вплив на нього справляла його дружина.
Про кого нам розповідає літописець: «Сам був хоробрий і легкий. Ходячи, яко пардус, багато воєн він чинив. Возів же за собою він не возив, ні казана не брав, ні м’яса не варив, але, потонку нарізавши конину, або звірину, або воловину і на вуглях спікши, це він їв. Навіть шатра він не мав, а пітник слав і сідло клав у головах. Такими ж і всі інші вої його були. І посилав він до інших земель послів, кажучи: “Хочу на вас іти”».
Установіть хронологічну послідовність подій:
А) Утворення імперії Карла Великого;
Б) Загибель князя Святослава на Дніпровських порогах;
В) Повстання "Ніка";
Г) Повстання древлян.
Вкажіть термін до поданого визначення: "Вибухова суміш зі смоли, сірки, селітри, нафти та ін., що горіла й на воді".
Виберіть рядок, в якому вказано поняття, пов`язані із Великим переселенням народів:
Виберіть слов`янських богів із запропонованого переліку (3 правильні відповіді):
Виберіть союзи племен східних слов`ян із запропонованого переліку (3 правильні відповіді):
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома