Займенник як частина мови

Додано: 13 травня 2020
Предмет: Українська мова, 6 клас
Тест виконано: 74 рази
12 запитань
Запитання 1

Укажіть правильне твердження.

варіанти відповідей

Займенник - це самостійна частина мови, яка вказує на особу, предмет, ознаку, кількість.

Займенник - це самостійна частина мови, яка вказує на особу, предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.

Займенник - це самостійна частина мови, яка називає особу, предмет, їх ознаки, кількість.

Займенник - це самостійна частина мови, яка вказує на ознаку предмета за дією.

Запитання 2

Укажіть правильний морфологічний розбір виділеного займенника у поданому реченні.

Услід мені сполохано кинула шишку висока сосна.

варіанти відповідей

Мені - займ., п. ф. мій, присв., Д. в., ч. р., одн., додаток.

Мені - займ., п. ф. я, особ., Д. в., 1 -а ос., одн., додаток.

Мені - займ., п. ф. ми, особ., Д. в., 1-а ос., множ., додаток.

Мені - займ., п. ф. ти, особ., Д. в., одн., ч. р., додаток.

Запитання 3

Виберіть рядок з присвійними займенниками.

варіанти відповідей

Мій товариш; наш будинок; з твого вікна; вашими стараннями.

У свій час; його кімната; її книжка; вихваляти себе.

Їхній автомобіль; знайти їх; милуватися ними; його відсутність.

Котра година?; стільки запитань; отой шлях; залишитися самому.

Запитання 4

Виберіть речення із заперечними займенниками.

варіанти відповідей

Ми віримо в правду і совість твою, людино!

Скільки та знаєш мов, стільки раз ти людина.

У всякого своя доля і свій шлях широкий...

Відважного ніхто і ніщо не зупинить на шляху до мети.

Запитання 5

Установіть відповідність між реченням та вжитими у ньому розрядами займенників.


1. Вона мов не спала цю ніч і раніше за всіх прокинулася вранці.

2. Кожне дерево в цьому лісі знайоме йому з дитинства.

3. Із самого дитинства ми навчаємося нашої рідної мови.

4. Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього.

5. Ніяка праця для будь-кого не важка, якщо її робити з охотою.


А. Заперечний, неозначений, особовий.

Б. Означальний, особовий, присвійний.

В. Особовий, вказівний, означальний.

Г. Відносний,присвійний, вказівний.

Д. Означальний, вказівний, особовий.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - Д; 3 - Г; 4 - Б; 5 - А.

1 - Б; 2 - Г; 3 - А; 4 - Д; 5 - В.

1 - В; 2 - Д; 3 - Б; 4 - Г; 5 - А.

1 - Д; 2 - А; 3 - Г; 4 - В; 5 - Б.

Запитання 6

Укажіть співвідносність між ужитим у реченні займенником (виділений) та його відмінком.


1. Знову затихає подвір’я, знову падають на землю грушки, вкривають її всю жовтими кульками. 2. Ось одна підкотилася до самих ніг. 3. Тимофій в задумі нахиляється над нею, витирає її полою свити, і от уже на його руці красується, мов із сонця вилитий, невеличкий золотистий плід. 4. Він розкушує його: холодний терпкий сік освіжає уста, до піднебіння пристають дрібні насінинки.


А. Називний відмінок (Н. в.).

Б. Родовий відмінок (Р. в.).

В. Давальний відмінок (Д. в.).

Г. Знахідний відмінок (Зн. в.).

Д. Орудний відмінок (Ор. в.).




варіанти відповідей

1 - Б; 2 - Г; 3 - Д; 4 - А.

1 - Г; 2 - Б; 3 - Д; 4 - А.

1 - Д; 2 - А; 3 - В; 4 - Б.

1 - А; 2 - В; 3 - Д; 4 - Г.

Запитання 7

 У якому реченні виділене слово є вказівним займенником?

варіанти відповідей

Двох синів твоїх узяли фронти,

Бо на рідний край впала чорна злива. (А. Малишко)

А у тебе знов та ж доріжка в клас,

Той же явір наш під вікном у школі. (А. Малишко)

Знов щебече юнь і цвіте трава,

Пізнаю тебе в постаті несхилій... (А. Малишко)

Вчителько моя, зоре світова,

Раднице моя на Вкраїні милій. (А. Малишко)

Запитання 8

Який розряд займенників не утворюється від питальних?

варіанти відповідей

Неозначені.

Відносні.

Вказівні.


Заперечні.

Запитання 9

Укажіть співвідносність між виділеним займенником у реченні та членом речення, яким він виступає.

1. Кожна травичка на своєму корені росте.

2. А ми тую червону калину підіймемо.

3. Добрий товар сам себе хвалить.

4. Сідай же й ти коло мене.


А. Підмет.

Б. Присудок.

В. Означення.

Г. Обставина.

Д. Додаток.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - А; 3 - Г; 4 - Д.

1 - Г; 2 - Д; 3 - А; 4 - Б.

1 - В; 2 - А; 3 - Д; 4 - Г.

1 - Д; 2 - А; 3 - Б; 4 - Г.

Запитання 10

Установіть відповідність між займенниками та їх написанням.

1. Разом.

2. Окремо.

3. Через дефіс.


А. Хтозна/чий, будь/яка, казна/хто, чий/небудь, будь/кого.

Б. Казна/кого, хтозна/кому, аби/хто, ні/в/чому, що/небудь.

В. Аби/чий, ні/хто, де/що, аби/кому, де/хто, якого/сь.

Г. Казна/в/кого, ні/до/чого, хтозна/з/ким, аби/в/чому, ні/перед/чим.

варіанти відповідей

1 - В; 2 - Г; 3 - Б.

1 - Б; 2 - А; 3 - В.

1 - А; 2 - В; 3 - Б.

1 - В; 2 - Г; 3 - А.

Запитання 11

Укажіть речення, яке потребує редагування.

варіанти відповідей

Усім їм дуже сподобалася модерна вистава.

 Крім неї, ніхто більше не написав рецензії.

Завдяки ним ми вивчили кримськотатарську.

 Їхніми рецептами досі користуються кулінари.

Запитання 12

Скільки займенників ужито в поданому реченні?

В його синіх очах світилася добра душа, а на білому гарному лиці була розлита така симпатичність, що проти волі притягувала до нього душу в кожного.

варіанти відповідей

Три.

Два.

Чотири.

П'ять.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест