Яку назву отримав архітектурний стиль, розповсюджений за часів Мазепи?
З яким іноземним володарем Іван Мазепа уклав союз під час Північної війни?
За договором між московським царем і гетьманом Іваном Мазепою
Іван Мазепа приєднав Правобережжжя, скориставшись повстанням, яке підняв у 1702 р. :
У внутрішній політиці Іван Мазепа спирався на
Договір, який підписав Іван Мазепа, називався
Яке місто було резиденцією Мазепи?
Які дії московського царя Петра І стали реакцією на перехід гетьмана І. Мазепи на бік шведського короля Карла ХІІ?
Проаналізуйте зображену картосхему. В яких питаннях вона може нам допомогти?
В які часи міг сказати Мазепа фразу: "Ми стоїмо тепер, браття, між двома проваллями, готовими нас пожерти, коли не виберемо для себе шляху надійного, щоб їх обминути..."
Відповідно до «Пактів і Конституції прав і вольностей Війська Запорозького» П. Орлика:
У якому історичному документі закріплено такі положення: «...Отож ми, генеральна старшина, кошовий отаман і все Військо Запорозьке домовилися і постановили з ясновельможним гетьманом... щоб із тими всіма генеральними особами мають радитися гетьман і його наступники про ...всілякі справи, нічого без їхнього дозволу й поради не починати... У гетьманській резиденції тричі на рік має збиратися генеральна Рада: на Різдво, Великдень і Покрову. Між Радами Україною правитиме гетьман з генеральною старшиною»?
Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.
А «Спочатку запанувала коротка тиша, але згодом почулися голоси, що хочуть вибрати Мазепу. Це скоро поширилося, і всі почали кричати, що хочуть Мазепу на гетьмана...»
Б «Я йшов, щоб звільнити з облоги пана Гуляницького, неспішно, чекаючи хана, і тільки той прибув, ми поквапилися, і ставши біля Соснівської переправи, застали там п’ятнадцять тисяч московитів... вони почали тікати, а ми... гнати їх аж до Конотопа...»
В «...Гетьман Орлик пішов за королем у Швецію, де мав привілеї «шефа союзної армії» і де знайшов разом зі своєю родиною підтримку навіть після смерті короля...»
Г «А запорожці, як злії оси, не боячись нічого, з одними киями і ножаками лізуть і б’ють Сомкову старшину. Вирвали в Сомка бунчук і переламали надвоє, одняли й булаву, володарем якої став Брюховецький...»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома