Україна - мовою серця.

Про матеріал
МЕТА: познайомити учнів з рідним краєм; розширити знання учнів про традиції ї звичаї українського народу; виховувати любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

ТЕМА: « УКРАЇНА – МОВОЮ СЕРЦЯ»

 

МЕТА: познайомити учнів з рідним краєм; розширити знання учнів про традиції ї звичаї українського народу; виховувати любов до Батьківщини.

 

 

ОБЛАДНАННЯ: ІКТ (презентація), аплікація асоціативного куща «Калина», українська народна пісня «Ой, у лузі калина…», вітальні листівки

 

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Бесіда

- Доброго дня! Перш ніж розпочати виховний захід, я пропоную послухати вірш.

Тож уважно послухайте, та скажіть про що в ньому розповідається?

Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну,

Її лани, зелений гай,

В саду – рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками:

Та й ми співаємо пісні –

Змагається він з нами!

2. Обговорення вірша

- Про що розповідається у вірші?

- Чим славиться Україна?

- З чим автор порівнює спів соловейка та людей?

- Діти, наша українська мова зачаровує, милує, приваблює своєю милозвучністю. Українська мова, посідає третє місце в світі по милозвучності. Тому ми повинні пишатися, що в нас така гарна, приємна для слухача мова.

3. Повідомлення теми та мети виховної години

- Сьогодні ми поговоримо про найдорожче для кожної людини, про Батьківщину, про рідну Україну. Ці знання вам необхідні для того, щоб стати справжніми патріотами своєї держави.

ІІ. ОСНОВНА  ЧАСТИНА

  1. «Пізнавальна хвилинка»

( На дошці записую слово Україна, склад ра виділяю червоним кольором)

-         Прочитайте слово, що записане на дошці?

-         Який склад у цьому слові виділений червоним кольором? Прочитайте його.

-         Як ви думаєте чому саме склад ра?

-         Тому що існує легенда, за якою Ра – Бог Сонця. Отже, якщо в назві  нашої країни є склад ра, то можна сказати, що Україна – сонячна, світла, тепла країна.

  1. Гра «Добери слово»

-         Із запропонованих слів, що записані на дошці, оберіть ті у яких є склад Ра. Скажіть,  за допомогою яких слів ми можемо описати нашу країну?

(Пропоную такі слова)

РАДІСНА    ВЕЛИКА   ЧАРІВНА

КРАСИВА   РІДНА   ЩИРА

ДОБРА    НАЙКРАЩА  ПРАЦЬОВИТА

-         Молодці! Ви гарно справились з цим завданням.

  1. Робота в групах.

Вправа «Словесний малюнок»

(Для цього завдання пропоную обрати карту Україну, на якій вона зображена у таких кольорах: зелений, блакитний, жовтий. Потім розподілити учнів на три групи:

  1.     ша група описує значення блакитного кольору;
  2.     га група описує значення зеленого кольору;
  3.     тя група описує значення жовтого кольору;)

-         Діти, погляньте на карту України. Якими кольорами вона позначена?

-         Я пропоную вам попрацювати у групах. Кожна група отримує завдання описати певний колір.

І – група ( Блакитний колір – це небо, чистота, світло,)

ІІ – група (Зелений колір – це природа, лісостепова зона, ліси, гаї, переліски)

ІІІ – група (Жовтий колір – це тепло, зернові культури, багатий урожай)

  1. Вправа «Мікрофон»

-         Діти, сьогодні ми будемо вчитись давати інтерв’ю журналістам, для того,щоб перевірити на скільки добре ви знаєте свою країну. Отже, уважно слухаємо запитання та даємо повну відповідь.

  1. Як називають людей, що проживають в Україні?(Українці)
  2. Чим славиться Україна?

-         Родючими  землями,

-         смачною, відомою на весь світ українською кухнею,

-         чарівною  природою,

-         умілими майстрами,

-         талановитими  людьми  і теперішнього і минулого.

  1. Які державні символи ви знаєте?
  2. Яка найбільша річка України? (Дніпро)
  3.  Назвіть столицю України?(Київ)
  4. Яка державна мова?(Українська)
  1. «Наукова сторінка»

Підводжу учнів до розуміння «культури мовлення». Для цього використовую роботи японського вченого Масару Емото «Таємниця води». Закликаю дітей не вживати слова – паразити, слова які забруднюють нашу мову. Пояснюю, що слова можуть приносити і радість, і біль. Але для повного розуміння показую як реагує вода на різні слова.

  1. Загадка

-         Послухайте уважно загадку та відгадайте її.

Я і хмара, і туман,

І струмок і океан,

І літаю, і біжу,

І замерзнуть можу!

(Вода)

(Чому я обрала саме воду? Тому що порівнюю культуру мовлення та воду)

-         Воду, тривалий час досліджував вчений Масару Емото. Він визначив, що вода має здатність запам’ятовувати певні факти, події, явища. Але крім цього, вона реагує на слова які їй говорять. Сказати вголос вона не може, але здатна утворювати різні кристали.

-         Погляньте, які гарні кристали утворює вода, якщо їй говорити приємні, ввічливі слова. Цим самим ми заряджаємо воду позитивними частинками.

(Демонструю на малюнках)

-         А тепер подивіться, що трапилось з водою, коли їй говорили неприємні, образливі слова. Чи утворювала вона гарні кристали? (Ні)

-         Як ви вважаєте, чому?( Тому що вода заряджається негативними частинками)

-         Чи можемо ми порівняти людину та воду?

-         В нас також виникають позитивні і негативні емоції. Якщо до  нас ввічливо, приємно, лагідно розмовляють які виникають в нас почуття?

-         А якщо підвищують голос, принижують? (негативні емоції)

-         Тому,діти, я закликаю вас бути ввічливими, з повагою ставитись до батьків, слідкувати за своєю мовою та мовленням, збагачувати словниковий запас лише гарними словами. Не ображати один одного. Ніколи не забувати, що ми українці, у нас гарна українська мова, тому не потрібно забруднювати її словами, що приносять лише біль та страждання.

-Наведіть приклади слів ввічливості!

6.  Робота над прислів’ям.

- Діти прочитайте прислів’я та скажіть яке слово пропущено?

«Без верби і КАЛИНИ – нема України».

-         Яке слово пропущено? (Калина)

-         Що ви знаєте про цю рослину?

Калина – це національний символ України.

Калина – лікарська рослина, про яку складено багато легенд, прислів’їв.

-         Також про калину український народ склав багато пісень. Тож давайте прослухаємо одну з них. (Слухання пісні «Калина»)

  1. Порівняння малюнків.

-         Діти, скажіть мені, де полюбляє рости калина? (Біля води)

-         Але для її гарного росту необхідна яка вода?(чиста, джерельна)

-         Тому зараз давайте порівняймо два куща калини.

-         Перший – це кущ, який поливали  чистою, джерельною водою , наповненою, добром, позитивними емоціями .

(Демонструю зображення куща)

-         Опишіть його. Який він має вигляд? (Яскравий, наповнений силою, красивий)

-         А тепер подивіться на інший кущ. Як ви вважаєте, що з ним трапилося? ( Його поливали брудною водою, сповненою негативною енергією)

-         Тому, діти, і ми так само завдаємо шкоди нашій мові та один одному, вживаючи  різні слова,що забруднюють як мову так і наші серця .

-         Ми  повинні назавжди запам’ятати  слова В. О. Сухомлинського : « Слово – найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом. Мудре і добре слово дає радість; непорушне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду…»

-         Тому давайте ми пообіцяємо один одному, що перш ніж щось казати, потрібно дуже добре подумати, для того,  щоб у нас завжди була чиста, джерельна вода і росли гарні кущі калини.

-         Тому зараз ми на основі куща  калини  складемо «Асоціативний Кущ» про Україну.

  1. Вправа «Асоціативний кущ»

-         Подивіться на карту України.

-         Де потрібно садити калину? (Біля річки Дніпро)

-         Корінь - це основа, держава, наша Україна.

-         Кущ– це мала Батьківщина;

-         Листки- це родина;

-         Ягідки – це діти;

-         Кісточки – це серця.

-         Людина не може жити без серця, без родини, без малюї Батьківщини. Тому шануймо і поважаймо батьків, друзів, дідусів, бабусь.

-         Для того, щоб все в нас вийшло, ми повинні триматися разом, вірити в краще майбутнє, бути гідними громадянами своєї держави.

-         Тож давайте навколо асоціативного куща створимо коло допомоги, за допомогою наших долоньок.

 

 ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

-         А тепер, я хочу щоб ви зробили висновок :

«Яке значення має Україна для Вас».

(На аркушах жовтого паперу, приклеюю  вітальні листівки. Потім, кожна дитина приклеює свою фотографію та записує, що для неї значить Україна.

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку