Урок для 7 класу "Етикет електронного листування."

Про матеріал

Конспект уроку "Етикет електронного листування." містить розгорнутий план уроку та завдання практичної роботи для виконання на комп'ютері.

Мета:

навчальна: сформувати уявлення про етикет електронного листування;

розвивальна: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;

виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп'ютери, підручники, робочі зошити.

Перегляд файлу

7 клас

Тема: Інструктаж з БЖД.  Етикет електронного листування.

Мета:

навчальна: сформувати уявлення  про етикет електронного листування;

розвивальна: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів;

виховна: виховувати уважність та відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютери, підручники, робочі зошити.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП (2 хв)

Доброго ранку, клас! А для початку я перевірю чи всі у нас сьогодні присутні.

ІІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ

Самостійна робота (3 учні)

  1. Дайте визначення поняття «електрона пошта»
  2. Які стандартні папки існують у поштовій скриньці на поштовому сервері? Поясни призначення кожної.
  3. Чим відрізняються дії Відповісти і Переслати при електронному листуванні?

Усно з рештою класу:

  • Що таке електроне листування?
  • З яких частин складається адреса електроної пошти?
  • Назвіть відомі вам поштові сервери.
  • Які файли можна вкласти до  електронного листа?
  • Яким символом позначається вкладення файлів?
  • Які стандартні папки існують у поштовій скриньці на поштовому сервері? Поясни призначення кожної.
  • Що означають символи Re: та Fw: у темі листа?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ІІ МЕТИ УРОКУ

«А чи знаєте ви, що…»

Дослідження англійських учених глибоко шокували лінгвістів. Виявляється, абсолютно неважливо, в якому порядку розташовані букви в слові. Головне, щоб перша і остання були на своїх місцях. Що стосується всіх останніх букв, то вони можуть бути поставлені в повному безладі – все одно ми прочитаємо текст без проблем.

У словах всі букви переплутались, вам треба правильно прочитати електронного листа.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

На  сьогоднішньому уроці ми з вами познайомимося  основними правилами безпечної роботи в Інтернеті при електронному листуванні.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Більшість користувачів, які проводять в Інтернет досить часу, сприймають електронну пошту як щось дуже природно. Вони вже не дивуються чаклунству, яке переносить повідомлення за долі секунди на край світу.

Електронна пошта це засіб, призначений для обміну інформації між користувачами. Щоб користуватися нею, вам потрібно створити поштову скриньку з певною адресою, на яку  будуть приходити листи.

Що ж таке етикет?

Етикет (франц. étiquette — етикетка, напис) - норми й правила гідної поведінки людей у суспільстві.

Робота в групах. Учні зображують на аркушах паперу своє уявлення етикету та його складових.

Як ви думаєте чи існує етикет в Інтернеті?

Від кого залежить дотримання етикету в Інтернеті?

Етикет електронного спілкування -  це неформальний кодекс поведінки, за яким регулюється спілкування між користувачами

починайте текст листа з привітання, завершуйте підписом;

• якщо звертаєтеся до людини, з якою ви особисто не знайомі, назвіть себе;

• не забудьте вжити слова будь ласка, якщо звертаєтеся до кого-небудь із проханням;

 • подякуйте, якщо хтось допомагає вам;

• намагайтеся уникати фраз, що можуть спричинити конфлікт;

• не надсилайте в листах неперевірених даних;

• намагайтеся не припускатися граматичних помилок. Окремі правила пов’язані з особливостями спілкування в мережі:

• зазначайте тему свого листа - часто користувач орієнтується саме на тему, коли переглядає пошту та обирає листи для читання;

• не пишіть увесь текст листа великими літерами - його важко чита­ ти, це сприймається як крик;

• включайте до повідомлення цитати з листа, на який відповідаєте, якщо ви посилаєтеся на деякі слова співрозмовника;

• не додавайте без потреби вкладення до листа; повідомляйте адресато­ ві, які файли додаєте до листа, оскільки часто через вкладені файли розповсюджуються комп’ютерні віруси. Майте на увазі, що у випад­ ку зараження вірусом вкладеного до вашого листа файлу лист може бути заблокований і не надісланий адресату.

Це головні правила, які ви повинні запам’ятати та дотримуватись, при спілкуванні через електронні листи.

Листуючись в Інтернеті, ти зазвичай не бачиш співрозмовника, тому не можеш знати, які емоції він вкладає в те або інше повідомлення. Для передавання своїх емоцій у листах часто використовують смайлики.

Проте необхідн чітко уявляти різницю між декількома термінами.

  1. Емотікони
  2. Смайли
  3. Емодзі

Емотікони – використовуються для позначеня емоцій лише типографними знаками:*,-)(/ та інші.

Смайлики (англ. smile - усмішка) – графічне зображення емоцій з використанням символів. Наприклад, послідовність символів :-) нагадує обличчя, яке усміхається, а послідовність :-( - сумне обличчя. Правильне використан­ ня смайликів додає листу настрою, робить його емоційнішим. До тексту листа можна вставляти й графічні смайлики. Для цього по­ трібно вибрати кнопку Смайлики або подібну у вікні створення ново­го листа та обрати потрібний з колекції.

19 вересня вважається Днем народження «смайлика».

За 25 з гаком років свого існування «смайлик» став незмінним атрибутом електронного спілкування, і багато хто вже не можуть уявити, як можна було б без нього обходитися.

Крім того, сьогодні поширення набувають емодзі.

Еmoji (емодзі походить від яп.  — картинка і 文字 — знак, символ; яп. вимова [emodʑi][1]) — особлива мова ідеограм і смайлів, які широко використовують в електронних повідомленнях та на сторінках сайтів.Тобто це спеціальна мова, в якій замість іменників та дієслів використовують графічні зображення.Однак у мовній  практиці ччастіше за все викорисовується дововнення тексту емодзі.

У 2015 році Оксфордський словник англійської мови, вперше назвав словом року «emoji» — значок, який офіційно називається «обличчя зі сльозами радості».

Етика використання емотіконів у різних країнах.

Наші дужечки ))))) або ((( скоріше за все не зрозуміють у США та Європі, оскільки там прийнято використовувати повну форму написання смайлів.

Крім того, частота використання смайлів залежить від особливостей культури народу. Було досліджено дане питання і як висновок введені поняття в исококонтекстуальних і низькоконтекстуальних культур (такі, що твердо демонструють свою позицію та ті що намаються ухилитись від прямого її висловлювання)

VІ. ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК

  1. Надішілть однокласнику повідомлення на електронну пошту без смайликів.
  2. Надішліть однокласнику повідомлення на електронну пошту зі смайликами. Чи є різниця між емоційним сприйняттям цих повідомлень? Отримавши яке з повідомлень ви відчули настрій співрозвовника краще?
  3. Надішліть повідомління виключно зі смайлів. Чи зрозумілий вам текст такого повідомлення?

VІІ. РЕЛАКСАЦІЯ
Вправи для зняття зорової втоми:

Відкритими очима повільно, в такт диханню, плавно малюйте очима вісімку в просторі: по горизонталі, вертикалі, діагоналі. Повторити 5–7 разів у кожному напрямку.

Поставте великий палець руки на відстані 20–30 см від очей. Дивіться двома очима на кінець пальця 3–5 сек. Закрийте одне око на 3–5 сек. Потім знову дивіться двома очима, закрийте інше око. Повторити 10–12 разів.

VІІІ. ЗАСВОЄННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

Фронтальне опитування:

  1. Що таке етикет електронного листування?
  2. Як бути ввічливим при корис­туванні електронною поштою? Чи завжди потрібно починати лист із звер­нення й завершувати подякою?
  3. Для чого в електронних листах використовують смайлики?

ІХ.РЕФЛЕКСІЯ. 

Прийом «Незакінчене речення»

Продовжте речення, записані на дошці: «Сьогодні на уроці я дізнався про…»,

Х.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Завдання за підручником: опрацювати c.18-19

Оцінки за урок отримують: _________________________________________

 

 

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
13990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку