Урок-гра з теми «Чарівний Excel. Вбудовані функції в табличному процесорі» (для учнів 7-их класів)

Про матеріал
Урок-гра з теми «Чарівний Excel. Вбудовані функції в табличному процесорі»(для учнів 7-их класів). Конспект уроку розроблено до тижня інформатики. Учні мають можливість отримати додаткові бали до практичних робіт.
Перегляд файлу

Урок-гра з теми «Чарівний Excel. Вбудовані функції в табличному процесорі»

(для учнів 7-их класів)

Мета:

  • ознайомити учнів з поняттям функцій та використанням у формулах; засвоїти  практичні навички при виконанні завдань із формулами та функціями;
    •          розвивати вміння учнів застосовувати наявні знання з інформатики у нестандартних ситуаціях;
    •          показати, що інформатику можна вивчати з цікавістю, показати, як у житті допомагає знання інформатики, виховувати в учнів почуття взаємодопомоги, підтримки;

Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку:

І. Організаційний етап

  • привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань (повторення раніше вивченого матеріалу)

Учням задаються запитання, що стосуються раніше вивченого матеріалу, за кожну правильну відповідь вони отримують бали, які можна потім використати, як додаткові до практичної роботи, найактивніші учні отримають оцінку за урок.

Завдання 1: продовжити  речення.  Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. Прикладна програма, яка призначена для введення даних до комірок і обробка їх за формулами називається… (табличний процесор)
  2. Файл табличного процесора за замовчуванням (поки ви не дали йому свою назву) називається… (Книга-1Microsoft Excel)
  3. Таблиця Excel складається з ….. (стовпців та рядків)
  4. Мінімальний елемент електронної таблиці … (комірка)
  5. Стовпці в табличному процесорі позначаються… (латинськими літерами)
  6. Рядки в табличному процесорі позначаються … (арабськими цифрами)
  7. Ім’я комірки складається з … Наведіть приклади (назви стовпчика та номера рядка, В23, С12, А5)

Завдання 2: вказати адресацію комірок таблиці. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів.

 

A

B

C

 

D

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

Ключ:  1- А1  2 – С3 3 – В3  4 – С2  5 – D5

Завдання 3: заповнити таблицю. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів.

 

Арифметичні оператори

1

+

(Додавання)

2

-

(Віднімання)

3

*,/

(Множення, ділення)

4

%

(Відсотки)

5

^

(Піднесення в степінь)

Завдання 4: встановіть відповідність між значеннями помилок та причиною їх виникнення. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів.

Значення

 

Причина

# ДІЛ/0

(#div/0!)

 

Число не вміщується у клітинку за довжиною

#Н/Д (#M/A)

Вказано некоректне посилання на неіснуючу або знищену комірку

#Посил!

# REF!

Задано ділення на 0

######

Значення відсутнє

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ви вже знаєте, що формули Excel можуть містити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки дій (оператори), дужки та функції. Поки що ми використовували нескладні формули і не використовували в них функцій. Але навіть ці нескладні формули значно спрощуються, якщо в них використовувати функції. Крім того, багато обчислень в Excel взагалі не можна виконати без використання функцій.  

IV. Вивчення нового матеріалу

Використання функцій: сума, середнє значення, min, max  під час опрацювання табличних даних.

Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Функції можуть вводитися в таблицю у склад формул або окремо. Всі функції мають однаковий формат запису: включають ім’я функції і аргументи, які записуються в круглих дужках.

Excel має вбудовану бібліотеку функцій, до якої входять більше ніж 300 різноманітних функцій. Усі вони для зручності пошуку розподілені на групи (категорії): математичні, статистичні, логічні, фінансові, текстові функції дати і часу та інші.

В 7 класі ми ознайомимося тільки з деякими з них: математичними (сума) та статистичними (середнє значення, min, max).

 Сума SUM (число1; число 2; …) – сума чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти суму чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: SUM(A1:A5).

Середнє значення AVERAGE (число1; число 2; …) – середнє арифметичне чисел, указаних у дужках. Якщо потрібно знайти середнє арифметичне чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: AVERAGE (A1:A5).

MIN (число1; число 2; …) – найменше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найменше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MIN (A1:A5).

MAX (число1; число 2; …) – найбільше число серед указаних у дужках. Якщо потрібно знайти найбільше число серед чисел, які розміщені послідовно, то функцію можна записати так: MAX (A1:A5).

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтесь  правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм

Учні самостійно виконують завдання, правильно виконана вправа це 3.

Результати спортивних змагань з художньої гімнастики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спортсменки

Оцінки суддів

Найвищий бал

Найнижчий бал

Сума балів

1 суддя

2 суддя

3 суддя

4 суддя

5 суддя

Грибенюк Дана

8

9

7

8

7

 

 

 

Максименко Віка

7

8

7

6

7

 

 

 

Підкопаєва Ліля

10

9

10

10

10

 

 

 

Розумна Саша

6

7

6

6

8

 

 

 

Сіра Леся

7

9

8

9

7

 

 

 

Усова Люда

8

9

9

9

7

 

 

 

Середній бал суддів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість учнів шкіл в Україні

Область

дівчата

хлопці

всього учнів

Вінницька

83630

89076

172706

Волинська

62693

67652

130345

Чернівецька

50473

53476

103949

Чернігівська

51847

55057

106904

Україна

=SUM(C3:C27)

 =SUM(D3:D27)

 =SUM(E3:E27)

 

Середній бал за рік

Предмет

Кононенко Т.

Зарва О.

Коцур М.

Алгебра

7

 

 

Біологія

8

 

 

Геометрія

5

 

 

Іноземна мова

9

 

 

Історія

11

 

 

Українська література

10

 

 

Фізвиховання

12

 

 

Фізика

6

 

 

Хімія

7

 

 

Середній бал

 =AVERAGE(B3:B11)

 

 

VI. Підсумки уроку

Завдання: чому буде дорівнювати значення. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

  1. у комірці Е1, якщо в ній записано формулу підсумовування значень усіх попередніх комірок 1-го рядка. Запишіть, який вигляд повинна матиме ця формула;
  2. у комірці Е2, якщо в ній записано формулу знаходження середнього значення змісту всіх попередніх комірок 2-го рядка. Запишіть, який вигляд повинна мати ця формула;
  3. у комірці Е3. Якщо в ній записано формулу знаходження максимального значення змісту усіх попередніх комірок 3-го рядка. Запишіть, який вигляд повинна мати ця формула.

№ з/п

А

В

С

D

Е

Формула

Значення

1

3

7

6

2

 

 

2

5

8

9

3

 

 

3

6

4

2

10

 

 

 

Домашнє завдання

Підручник§ 4.5 опрацювати, ст. 123 питання 7, 9 – письмово.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку