Урок-квест для учнів 4 класу "Європа і Україна – ми разом одна родина. "

Про матеріал

Перший урок містить цікаві форми роботи для учнів 4 класу, які

розширюють знання учнів про свою рідну державу як частину Європи, розкривають суть поняття «патріот», формують і розвивають патріотичні почуття учнів, пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю. Використані напрацювання різних учителів з інтернет ресурсів.

Перегляд файлу

 

Тема.  Європа і Україна – ми разом одна родина.                                                              (урок-квест для учнів 4 класу)

Мета: розширити знання учнів про свою рідну державу як частину Європи, розкрити суть поняття  «патріот», формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.

        Обладнання: маршрут квесту та матеріали для гри, відеоролики, пісня «Європа – Україна», карта Європи, карта України, фотографії, ребуси, кросворди, коровай,повітряні кульки

                               Хід уроку

І. Організація класу

Сьогодні свято завітало в школу,                                                                                                                                  Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.                                                                                Змужнілі, сонцем зласкані улітку                                                                                                          Ми розпочнем найперший наш урок.

 ІІ. Робота над темою уроку

  1. Вступне слово вчителя.

     Швидко промайнуло тепле літечко і ось вже першовересень покликав вас до школи. Дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоровя, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень! За літо ви набралися сил, подорослішали. Нас чекає цікава і напружена робота в 4 класі, пізнавальні уроки читання, математики, української та англійської мов…

   А про що ми будемо говорити на нашому першому уроці ви дізнаєтесь, коли відгадаєте  загадку.

*На землі великій є одна країна,гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті і скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають, на бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море, про людей і квіти.

То скажіть же, діти, що це за країна? Славна незалежна наша… (Україна).

  • На якому материку знаходиться Україна? (Материк Євразія)
  • У якій її частині? (У Європі, у європейській частині)

    Європа – частина найбільшого материка Землі – Євразії. У Європі налічується 50 незалежних держав, серед яких і наша Україна – одна з найбільших за територією країн Європи.  ЇЇ площа понад 603 тис. кв.км. Вона більша за Польщу, Францію, Іспанію, Швецію. Землі нашої держави простяглися із заходу на схід на 1316км, а з півночі на південь – на 893 км. Загальна довжина кордону України 7590 км.(поступається лише Росії.).

2. Оголошення теми та мети уроку.

   То ж сьогодні на уроці ми будемо говорити не просто про Україну, а про Україну як європейську державу. Тема нашого уроку « Європа і Україна – ми разом одна родина» Ми ще раз переконаємося, яка чудова, багата та унікальна рідна земля, перевіримо рівень наших знань про Україну та дізнаємося багато цікавого про європейську державу.   

  1. Виступ дітей( виходять діти у різних костюмах країн Європи)

Ведучий 1.Європа - наш спільний дім,

                   Європа - колиска усіх країн!

             Ведучий 2. Шляхом єдиним, прямуй до мети,

                    Європа - це дім, де живем я і ти!

 Ведучий 3. Усі ми різні, бо ми народ!

                     Усі ми рівні, шукай, знаходь!

 Ведучий 4. Хай буде мир на всій землі,

                     Країни різні, а ми одні!

 Всі: Європа багатолика: єдина, близька, велика!

C:\Users\Admin\Desktop\21232140_1982575222000703_2278044441216096409_n.jpg(Виходить дівчинка-Україна у супроводі Калинки та Колоска з короваєм)

Україна. Є в центрі Європи чудова країна.

                 Сягає корінням у давні часи.

                  Це  я – незалежна твоя Україна,

                 Багата на гори, степи і ліси.

             Грунти чорноземні, джерела цілющі,

             Озера блакитні та клімат м’який.

              Моя невмируща козацькая слава ,

             Я  шлях до свободи пройшла  нелегкий.

   Калинка : Україно, земле рідна

                          Земле сонячна й хлібна,

                          Ти на вік у нас одна,

                          Ти, як мати, найрідніша

                          Ти з дитинства наймиліша

                          Наша рідна сторона.

Колосок:    З хлібом у нас зустрічають гостей

Хліб на весіллях цвіте в короваї,

І кращих немає на світі вістей,

Ніж хліб, що родився у рідному краї.

                    Хлібом-сіллю вас вітаємо

І здоров'я всім бажаємо

Під веселий рідний спів

Посилаєм вам уклін!      

  (Звучить пісня «Європа і Україна»)

4. Робота з кросвордом

 - Людину творить країна, де вона народилася. Але й країну створюють люди, які в ній живуть. Дайте відповіді на питання кросворда і у виділених клітинках ви прочитаєте, як називають людей, які люблять свою Батьківщину.

 

е

р

у

н

2.к

а

л

и

н

А

 

 

3.г

е

Т

ь

м

а

н

 

4.Д

н

і

п

Р

о

 

5.Л

и

б

І

д

ь

 

6.Ф

р

а

н

к

О

 

 

7.к

у

Т

я

1) Ім’я бога грому у древніх слов’ян. (Перун)

2) Рослина – символ України. (Калина)

3) Начальник козацького війська. (Гетьман)

4) Найбільша річка України. (Дніпро)

5) Ім’я сестри засновника Києва. (Либідь)

6) Автор казки «Лис Микита». (Франко)

7) Одна з 12 обов’язкових страв на Святий вечір, яку готують із пшениці і заправляють маком, горіхами, медом та узваром. (Кутя)

- Яке слово вийшло у виділених клітинках? (Патріот)

7. Пояснення слова «патріот», «патріотизм»

 - Кого, на вашу думку, називають патріотом?

Патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові, роблять все, щоб вона розвивалася і процвітала.

Патріотизм – це почуття любові до рідної землі, прагнення зберегти її мову, культуру, готовність діяти в інтересах своєї країни та захищати її від ворогів

      Запишіть, що саме і як слід робити людям – патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.

 П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини

А - активно діяти

Т – трудитися на благо Батьківщини

 Р – розвиватися самому

 І – проявляти ініціативу

Т – творити добро

  • А ще треба просто любити свою рідну землю. А любити також означає знати її історію, творити сьогодення і думати про майбутнє.

 - Чи добре ви знаєте нашу Україну? А хочете ще більше знати? Тоді я вас запрошую на урок-квест.

 

ІІІ. Квест

  1. Ознайомлення з правилами роботи. Отримання листка маршруту.

Квест, як відомо, - це командна гра-пригода.  Що очікуєте від такого  уроку? 

Правила квесту

*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.

*Для квесту відводиться певний час .

*Капітан відповідає за роботу команди.

*Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).

*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

*Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості  та спостережливості.

Станція «Держава в центрі Європи»

       Україна – європейська держава. В Українських Карпатах знаходиться географічний центр Європи. Ще в 19-му столітті австрійські географи за допомогою приладів знайшли таку точку. Вона розташована поблизу села Ділове Рахівського району Закарпатської області, що на березі річки Тиса недалеко від кордону з Румунією . І ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам – сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів, можемо організувати онлайн-подорож, яка відкриє Україну з різних ракурсів для європейців.

Підказка1. Перший пункт нашої подорожі біля відгадки цієї загадки:

Зменшили розміри у багато разів, на папір нанесли.                                                     Так я і народилася, тепер всім згодилася. (Карта)

    Виконати завдання

1) Складіть карту України

 2) Обведіть контури України на контурній карті.

 3) Напишіть назви держав, з якими межує Україна.

4) Позначте на карті найбільші українські міста.

5) «Що в Україні най-най…»( Кошик із яблуками, на яких записані запитання)

- найбільша річка (Дніпро)                                                                                                             - найвища гора (Говерла)                                                                                                            - найбільший звір (зубр)                                                                                                                                - найкрасивіше і найглибше озеро (Синевір)                                                                                     - найбільше місто (Київ)                                                                                                                        - найглибша печера (Оптимістична)

Станція «Мова – душа народу»

Підказка 2. Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? Шукайте наступне  завдання на відгадці. (Дерево).

 На « Дереві знань» команди знаходять конверти із завданнями.

  1. Із розрізнених слів складіть приказки та прислів’я про рідну землю
  • Рідна і в мила. земля жмені (Рідна земля і в жмені мила.)
  • За віддай . рідний життя край (За рідний край життя віддай.)
  • Людина соловей без без Батьківщини як пісні. (Людина без Батьківщини як соловей без пісні.)
  • За тепліше та морем миліше. дома (За морем тепліше, та дома миліше)
  • Рідна мачуха земля мати чужа. а (Рідна земля мати,а чужа – мачуха.) землі за рідної золото.
  •  Грудка землі за рідної золото. дорожча (Грудка рідної землі дорожча за золото.)
  1. Напишіть якомога більше прикметників, які характеризують українську мову.

Станція «Обереги рідної землі»

Підказка 3. Відгадавши цю загадку, ви дізнаєтесь, де знаходиться наступний пункт .

      Говорить доріжка – два вишитих кінця: «Умий своє личко, щоб грязюка зійшла, щоб мене не забруднити, треба вчасно лице мити».                  (Рушник).

  1. (На рушнику лежать різні предмети: колосок, гілка калини, прапорець, портрет Т. Г. Шевченка, малюнок козака, «Тризуб» )

Завдання: Розповісти, яким чином той чи інший предмет повязаний з Україною.

  1. З’єднайте опис предмета із його назвою

 

Вишита сорочка

писанка

Квіти, листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову

лелека

Розмальоване куряче або декоративне, звичайно дерев’яне яйце, призначене для Великодніх свят

рушник

Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях.

вінок

Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом

вишиванка

Кущова рослина з білими невеликими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг

верба

Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок

калина

 

  1. Перегляд мультфільму «Український віночок»

Знайдіть у таблиці назви рослин, що входять в український    віночок

Я

К

Л

Ю

Б

И

С

Т

О

К

Т

О

З

И

М

І

Б

М

А

Л

Ь

В

А

К

И

В

А

М

А

К

Т

Р

У

В

Ю

Б

Б

Е

З

С

М

Е

Р

Т

Н

И

К

Ь

Р

О

М

А

Ш

К

А

І

Т

Д

Е

Р

Е

В

І

Й

З

В

К

А

Л

И

Н

А

Н

Т

Р

О

М

А

К

А

М

А

С

В

О

Л

О

Ш

К

А

Ю

Л

Д

Ж

Г

И

( Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, калина, мак, волошка)

Станція «Славні сини та дочки України»

Підказка 4. Наступний конверт із завданням ви знайдете там, про що ця загадка.     Чималенькою буває,                                                                                                                  Безліч знань в собі тримає                                                                                                              В ній  Нестайко є й  Шевченко,                                                                                                                    Симоненко і Костенко.    (книжкова шафа)

  1. Розгадайте ребуси – дізнаєтеся прізвища найвідоміших   гетьманів України. 1, 2,  (ДОДАТОК)
  2. Підпиши портрети відомих українців. (додаток)

( Іван Франко, Тарас Шевченко, Леся Українка, Богдан Хмельницький, княгиня Ольга,  Ярослав Мудрий )

C:\Users\Admin\Desktop\21272296_1982574095334149_888050427508876965_n.jpgПідказка 5. Наступний  пункт біля предмета, на якому пишуть крейдою.                                    (Дошка)

Станція «Третій зайвий»

     Всі ви дуже добре знаєте народну гру «Третій зайвий». До речі, вона в різних державах Європи називається по-різному, але її зміст схожий. На дошці ви бачите прикріплені групи слів з певної теми. Серед них третя назва зайва, тому що вона не стосується Європи. Вам потрібно назвати зайве слово.

1. Назвати, яка річка не зустрічається в Європі (Амазонка, Дніпро, Дунай)

 2. Столиця якої держави зайва? (Київ, Пекін, Варшава)

 3. Яка із страв не є національною європейською?  (вареники, пельмені, буріто)

 4. Який з танців відноситься до неєвропейських? (Вальс, Ча-ча-ча, Гопак)

5. Гори, яких не знайдете в Європі. (Кордильєри, Карпати, Альпи)

- Які з слів пов’язані з Україною?

Підказка 6. Наступне завдання  у предметі, з яким ходять збирати гриби.  А знайдете ви його у класі. (Кошик).

Розв’язати «Єврокросворд».

  1. Яку назву має союз європейських держав? (євросоюз)
  2. Пісенний конкурс, який проходить кожного року у травні в одній із країн Європи, де у 2016 році перемогла Джамала. (євробачення)
  3.  Гори, які розташовані в Україні, Румунії, Угорщині… (Карпати)
  4. Одне з морів, що омиває Європу?   (Чорне)
  5. Країна, яка приймала чемпіонат Європи з футболу в 2012 році разом з Україною? (  Польща)
  6. Річка, яка бере початок в Європі, а протікає через Україну і впадає в Чорне море. (Дунай)

 

 

Є

в

р

о

с

о

ю

з

 

 

є

в

р

о

б

а

ч

е

н

н

я

 

 

К

а

р

п

а

т

и

 

 

Ч

о

р

н

е

 

 

п

о

л

ь

щ

а

 

Д

у

н

а

й

 

ІV. Підсумок уроку

  Підказка 7. Те, що шукали, у шафі  біля глобусів. 

(Діти знаходять енциклопедію «Україна», посвідчення «Патріот України»)

1. Рефлексія

-Чи сподобався вам наш квест? Чим саме?

-Чим корисний наш урок?

-Про яку Україну ви мрієте?

-Що можете зробити для цього уже зараз?

-Хочете ще більше знати про рідну державу?

-У цьому вам допоможуть наші уроки та подарунок-скарб, який ви знайшли на уроці. Це енциклопедія «Україна» ( А. С. Івченко, «Україна»,видавництво «Клуб сімейного дозвілля, Харків, 2012).

         На світі багато чудових країн, та нам наймиліша країна,

Де ми народились, живемо, вчимось, - найкраща з усіх Україна!

      2. Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми маємо чим пишатися і чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизмузалежить, якою бути Україні далі.

3. Вправа «Ми в об’єктиві» Фото: руки учнів у вигляді серця

  1. Вправа «Оплески співпраці»
  2. Вправа «Повітряна кулька».

На  повітряних кульках діти пишуть, якою хочуть бачити Україну сьогодні і  в майбутньому. Повітряні кульки відпускаємо на подвір’ї.

 

 

Підпиши портрети відомих українців

 

C:\Users\Admin\Desktop\franko.pngC:\Users\Admin\Desktop\ukrainka-lesia.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Тарас-Шевченко-біографія-скорочено-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\khmelnytsky2.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Knyaginya-Olga-01.jpgC:\Users\Admin\Desktop\i_001.jpg

 

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
4187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку