Урок-квест до свята Першого Дзвоника для 4 класу на тему "Справжні друзі".

Про матеріал
Діти дуже люблять уроки-квести. Із задоволенням беруть участь у різних конкурсах. Пропонований урок дає можливість розширити знання учнів про дружбу, об'єднує дітей, виховує бажання розуміти інших, вчить дітей виконувати різні ролі і функції в колективі.
Перегляд файлу

 

Навчальний заклад: Висоцький ЗЗСО  Сарненського району Рівненської області

Учитель: Кухар Наталія Василівна, класовод 4 класу

Урок-квест «Справжні друзі »

Мета:

  • формування предметних компетентностей: розширити знання учнів про поняття  «дружба»; обговорити риси характеру, притаманні справжнім друзям; виховувати дружелюбність, почуття поваги, співчуття, вміння допомагати та долати труднощі.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: тренування навички роботи в команді, взаєморозуміння, самоконтролю та самооцінки;

загальнокультурної: формувати культуру міжособистісних відносин;

соціальної: учити дітей співпрацювати з партнерами в групі, бути ініціативними.

Очікувані результати. Після уроку учні зможуть:

  • розуміти, хто такі справжні друзі;
  • бути добрими та ввічливими до людей поруч;
  • цінувати толерантність, допомогу й підтримку;
  • дати більш точне визначення поняттю «дружба».

Обладнання: ноутбук, телевізор, фломастери, картки із запитаннями, імпровізовані мапи, таблички з надписами, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель. Щиро радію зустрічі з вами, любі учні! Сьогодні ви знову прийшли до школи – новий навчальний рік розпочато! Відтепер ви четвертокласники! Тому сідаючи сьогодні за парти, гордо можете називатися майбутніми випускниками початкової школи. Цей рік буде непростим, проте дуже пізнавальним, веселим, насиченим і корисним. І якщо ви проведете його зі своїми друзями, він стане насправді незабутнім. Саме тому сьогодні нас чекає драйвова гра-квест «Справжні друзі».

IІ.Сприймання та осмислення навчального матеріалу.

Ознайомлення з правилами квесту.         

*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.

*Для квесту відводиться певний час (35 хвилин).

*Капітан відповідає за роботу команди.

*Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).

*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

       *Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості  та спостережливості

- Якими будете сьогодні на уроці?

 К – креативними,

 В – вдумливими,

 Е – енергійними,

 С – сумлінними,

 Т – толерантними.

Учитель. Цікаво, що ви очікуєте від заняття та чи знаєте ви, що означає поняття «дружба»? Що це у вашому розумінні?

(Учні відповідають).

Учитель. Чудово! Дякую усім за відповіді! Дружба – одне з найкращих почуттів світу, яке, мабуть, поступається лише любові. Зараз ми з вами дізнаємося, чи вмієте ви дружити і наскільки дружний наш клас. Для цього поділимося на дві команди і трішки пограємо!

(Учні діляться на дві команди,  вигадують назву, обирають капітана й пишуть девіз).

Учитель. Команди готові, але перед тим, як розпочати основну гру, хочу запропонувати вам розминку. Зараз прошу вийти на центр класу одного хлопчика та одну дівчинку. (Виходять). Я буду ставити вам запитання (до учнів, що вийшли), а ви тихенько, так, щоб ніхто не чув, відповідатимете мені, що обрали б (по черзі). Тоді я запитаю те ж саме у інших і дам їм право вибору: якщо вони обирають перший варіант – стають справа, якщо другий – зліва. Ті учні, що оберуть те, що й ви,залишаються у грі; ті, що протилежне – поступово вибуватимуть. Хто залишиться вкінці з вами, той найбільш схожий на вас і може стати гарним другом! Давайте розпочинати.

Запитання

  • Морозиво чи тістечко?
  • Суп або борщ?
  • Ранок чи вечір?
  • Книга чи мультфільм?
  • Математика чи українська мова?
  • Літо чи зима?
  • Понеділок чи п’ятниця?
  • Чорне чи біле?
  • Шість чи дев’ять?
  • Голосна музика чи тиха?

Учитель. Супер! Усі молодці. Тепер пропоную перейти до основної частини. Уявіть, що ми знаходимося в країні Дружба. (Слайди 1, 2). І для того, аби дізнатися про неї більше, відвідати багато цікавих місць, нам потрібно виконати 5 креативних завдань. І перше з них – складання слів. (Слайд 3) Кожна команда за 1 хвилину повинна написати якомога більше слів з літер, що є у слові ТОВАРИСЬКИЙ (Слайд 4). Завдання зрозуміле? Ви готові? Тоді три-два-один… Почали!

(Відлік часу, звучить весела музика)

Учитель. Молодці! Ви спражні розумники. Але далі – більше! Тому настав час знову вирушати країною Дружба – наступний пункт призначення «Хто я?» (Слайд 5). Я знаю, що ви усі добре знайомі і товаришуєте. Попри те, мені хотілося б дізнатися про вас трішки більше і побачити усмішки на ваших обличчях! Умови конкурсу прості: на середину класу виходять капітани, команди-суперники пишуть на картках (які я роздам) прізвище та ім’я свого однокласника чи однокласниці. Так, це може бути будь-хто, кого ви оберете! Капітан не бачить цю картку, проте його команда має таку можливість. Завдання лідера – дізнатися хто він за допомогою питань своїй команді, відповідь на які «так» або «ні». Хто хоче розпочати?

(Триває гра, звучить тиха, але весела музика)

Учитель. Ми вже дісталися третьої станції, яка називається «Дружба народів»! (Слайд 6). Так, весело звучить. Адже насправді у Києві є така станція метро. І справді, дружити можуть не лише окремі люди, а й цілі нації. Тож зараз ви повинні будете відгадувати країни-партнери нашої Батьківщини. Запитання я задаватиму по черзі кожній команді. З кого почнемо?

Запитання

  • Столицею якої країни є місто Мінськ? (Білорусь)
  • Яка країна має біло-червоний прапор? (Слайд 7) (Польща)
  • У яких найвідоміших країнах державною мовою є англійська? (США, Великобританія)
  • Яка країна найменша в світі? (Ватикан)
  • Яка нація відома своєю любов’ю до рису? (Китайці)
  • Яка країна славиться великою кількістю сортів ковбас та хліба? (Німеччина)
  • Яку країну вважають країною виноградарів? (Молдову)
  • Піца та паста – це улюблені страви … (Італійців)
  • До якої країни у свій час потрапила рабинею Роксолана? (До Туреччини)
  • В якому місті/країні височіє Ейфелева вежа? (Париж, Франція)

Учитель. Відмінно! Ви добре знаєте не лише свою країну, але й її друзів-партнерів. Зараз прошу вас передати посмішку своєму сусіду і уважно послухати мене. Перед фінальними конкурсами треба трішки відпочити, тож  я пропоную вам визначити колір свого настрою. Я зараз назву кольори, вам потрібно обрати тільки один (той, який саме зараз подобається найбільше) і запам’ятати. Згодом я прочитаю пояснення до кожного кольору і ви зможете оцінити ваш емоційний стан сьогодні та ще й дізнатись, у кого з однокласників він теж такий. Отож, обираємо: червоний, помаранчевий (оранжевий, жовтогарячий), жовтий, синій, зелений, фіолетовий, білий, сірий, чорний.  Всі визначилися? Тоді слухайте. Того, чий колір настрою я назву, прошу підняти руку. Тобто, якщо я розповідаю про червоний колір, руку повинні підняти усі, хто його обрав. Так ви побачите, з ким маєте схожість саме сьогодні.

Пояснення

  • Кольори позитивних емоцій. До них належать червоний, помаранчевий, жовтий.
  • Кольори тиші та спокою. Синій, зелений, фіолетовий.
  • Кольори відстороненості. Білий, сірий, чорний.

Тепер детальніше поговоримо про ваш настрій (Слайд 8)!

Червоний говорить про те, що ви повні сил, енергії та рішучості, готові до роботи й підкорення вершин. Тримайте свій запал! Надмірна активність призведе до швидкої втоми.

Ваш вибір -  помаранчевий? У вас розкішний настрій! Ви сповнені оптимізму, налаштовані діяти та заряджаєте своїм позитивом оточуючих людей. Хороший привід зайнятися цікавою справою.

Обрали жовтий? Ви відкриті для нових знань. Час записатися на секцію або гурток, вивчити нові правила, підібрати цікаву літературу.

Ті, хто обрав зелений колір, переоцінюють своє життя та погляди. Зовні це ніяк не помітно, але всередині відбувається справжня революція. Можливо, ви на порозі важливих змін. Головне – не гарячкувати.

Синій говорить про те, що ви досягли внутрішньої гармонії. Усе стоїть на своїх місцях, життя комфортне та кожен день приносить нові хороші емоції.

Якщо вам до вподоби фіолетовий, значить, творчі починання вимагають своєї реалізації. Займіться тим, що вам найбільше до смаку та отримуйте радість від своїх шедеврів.

Якщо ви обрали білий колір, значить, вам набрид нинішній стан, ви хочете змін. Можливо, це настрій одного дня, а може, пора дійсно щось змінювати у житті.

Вам потрібно трохи самотності та спокою. Занадто багато сталося подій, від яких тепер потрібно відпочити. А ще це колір страху та небезпеки. Все точно в порядку?

Щось турбує і хвилює вас. Напруга особистих емоцій, перевантаження на навчанні й вдома, підготовка до чогось важливого. Вам просто потрібно знайти спокій та стабільність, щоб все налагодилось.

Учитель. Сподіваюсь, вам вдалося трохи відволіктися. Проте настав час мандрувати далі. Для цього я вручаю капітанам імпровізовані карти шкільного подвір’я. Командам потрібно знайти дві станції, які позначені на ваших мапах червоним кольором! Зараз вам варто вийти з класу на шкільний спортмайданчик. Саме звідти розпочнеться наступне змагання. Якщо ви дісталися станції і виконали усе необхідне, то повинні також знайти там схований фломастер і намалювати на карті поруч зі станцією маленьке сердечко, зірочку чи сонечко фломастером того кольору, який вам вдасться відшукати. Фломастер забирати з собою не можна! Він залишиться іншій команді. Отож, візьміться за руки, ставши в ряд. Почали!

(Станція 1. Знаходиться біля задніх дверей спортзала, за школою.  Завдання - заспівати пісню про дружбу. Попередньо можна повідомити учнів про це, аби вони мінімально підготувалися)

(Станція 2. Знаходиться на порозі школи. Завдання – розгадати логічні загадки. Кожній команді однакові)

Загадки

  • В Олиної мами 5 донечок. Віка, Ганна, Ніна, Катруся. А як звати п’яту? (Оля)
  • Двоє друзів грали в шахи дві години. Скільки годин грав кожен з них? (Дві)
  • У будинку 4 поверхи. Що вище поверх, то більше людей там мешкає. На який поверх найчастіше їздить ліфт? (На перший)
  • Брат і сестра народилися влітку і взимку. Сестра – не взимку. Хто народився влітку? (Сестра)
  • У Сашка три подарунки: книга, телефон і велосипед. Брат подарував йому велосипед, сестра не дарувала книгу, що подарувала подруга? (Книгу)
  • Робот А завжди говорить правду. Робот Б завжди говорить неправду. Як і чим наповнена колба, якщо Робот А каже, що у колбі чиста вода, а Робот Б, що колба повна. (Колба неповна із чистою водою)

На кожну зі станцій потрібен ведучий/ведуча. Доки команда 1 на станції 2, команда 2 - на станції 1. Треба зробити так, щоб учні не зустрілись на одній станції.

Після конкурсів учитель зустрічає учнів на порозі школи, перевіряє мапи та оголошує, що перемогла дружба! Вручає кожній дитині сертифікат і  нагороджує усіх солодкими призами.

Наталія Василівна Кухар

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. У№хань Лариса
    Урок чудовий. Але не бачу до нього презентації.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2021
Переглядів
974
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку