«Разом до найкращого інтернету» Мета: ознайомити учнів з можливостями та небезпеками, які є в Інтернеті; показати можливості безпечного користування Інтернетом; сформулювати загальні правила користування Інтернетом; розвивати творчі здібності учнів; спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів; розвивати у школярів уміння висловлювати думки, моделювати ситуацію; виховувати винахідливість, уміння співпрацювати, бережливе відношення до свого здоров'я.
Тема: «Разом до найкращого інтернету»
Мета: ознайомити учнів з можливостями та небезпеками, які є в Інтернеті; показати можливості безпечного користування Інтернетом; сформулювати загальні правила користування Інтернетом; розвивати творчі здібності учнів; спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів; розвивати у школярів уміння висловлювати думки, моделювати ситуацію; виховувати винахідливість, уміння працювати в команді.
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, відеоматеріал, кольорові стікери, ілюстрації, фліпчарт, маркери, правила класу, пам’ятки для учнів, зображення дерева.
Тип уроку: урок-тренінг.
Інтеграція: інформатика, основи здоров’я.
Клас: 4.
Місце проведення: кабінет інформатики.
Хід уроку
І. Стартові завдання
1. Вступ
Стоячи у колі і тримаючись за руки, учасники по черзі передають сигнал, стискаючі долоні сусіда. Потім іде пояснення вчителя:
- 100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд. Ми з вами зараз показали з якою швидкістю працює Інтернет.
2. Тема уроку
- 5 лютого 2019 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом «Разом до найкращого Інтернету». День безпечного Інтернету запровадили для просування безпечного та позитивного використання цифрових технологій, особливо, дітьми й молоддю. Тому сьогодні ми поговоримо про можливості та небезпеки Інтернету. Але спочатку згадаємо правила нашого уроку.
На дошці вивішуються правила поведінки на уроці-тренінгу.
3. Запитання для обговорення
- Що таке Інтернет? В чому його користь? А що в ньому негативного?
На фліпчарті записуємо відповіді дітей.
ІІ. Гра «Дерево»
На дошці знаходиться зображення дерева без листя. Вчитель роздає кожному учню стікери у вигляді листочків та дає завдання учасникам вигадати собі прозвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. Кожен учасник прикріплює свій листок з нікнеймом на ватман, але не називає себе.
- Зверніть увагу, на дереві багато листочків, як і користувачів в Інтернет мережі, й всі підписані не своїми іменами. Робимо висновок: не всі користувачі Інтернет мережі пишуть свої реальні імена й за монітором може опинитися зовсім інша людина.
ІІІ. Перегляд і обговорення мультфільмів
- Ґаджетозалежність. Ви також це помічаєте? Усе частіше бачимо молодь, підлітків і дітей, які замість звичайного спілкування та жвавих ігор обирають віртуальну реальність ґаджета. Звісно, можна сказати, що інакше і не може бути у світі сучасних технологій. Однак, якими можуть бути наслідки?
1. Мультфільм «Мобільні – це класно»
- Смартфон – один з найкорисніших винаходів людства. За допомогою цього ґаджета можна вирішити безліч проблем: вчасно прокинутися, згадати про важливі справи, зорієнтуватися на незнайомій місцевості, поспілкуватися з друзями та багато іншого. Водночас уся корисна багатофункціональність може спровокувати виникнення залежності (ігроманію, безцільний серфінг в інтернеті, витіснення реального життя віртуальним у соцмережах та інше).
- Проаналізуйте, як часто протягом дня ви використовуєте смартфони без конкретної мети.
2. 3D-анімація «Смартфонозалежність»
- Сучасні смартфони, які мають добре розвинений функціонал, усе частіше забирають усю увагу людей, які втрачають пильність і контроль над тим, що відбувається навколо. Це, у свою чергу, може становить загрозу життю власників ґаджетів, а також життю та здоров'ю оточуючих.
- В яких випадках і чому не можна користуватися ґаджетами та слухати гучно музику.
3. Мультфільм «Технології та родина»
- Через стрімкий ритм сучасного життя більшість родин збирається разом, у кращому випадку, тільки ввечері. Це той час, коли можна поспілкуватися і просто побути разом. Однак це не завжди вдається, якщо кожен перебуває на «своїй хвилі».
- Поміркуйте, чому технології, які мають поєднувати людей, насправді віддаляють їх.
4. 3D-анімація «Приклеєний»
- Усі діти обожнюють гратися. Для них це не просто забавка, а й спосіб пізнання навколишнього світу. А що відбувається, коли дитина більшість часу проводить, граючись у комп'ютерні ігри? Які загрозливі наслідки для психіки дитини може мати віртуальне середовище?
- Чим загрожує ігрова залежність та як уникнути такої небезпеки?
ІV. Руханка «Розмовляючі руки»
Вчитель ділить учасників на "перший-другий". Перші номери утворюють внутрішнє коло, другі номери - зовнішнє коло, стоячи обличчям один до одного. Ведучий дає команди учасникам, які необхідно виконати мовчки руками у створених парах: привітатися, поборотися руками, помиритися руками, висловити підтримку, пожаліти руками, висловити радість, побажати удачу, попрощатися. По команді вчителя учасники зовнішнього кола переходять за годинниковою стрілкою до інших учасників внутрішнього кола.
- Діти. Були моменти, коли ви не знали як виразити свої почуття і вам хотілося заговорити? Усвідомте, що ніякі ґаджети не замінять вам живого спілкування.
V. Робота з правилами користування Інтернетом
- Чи всі розуміють правила користування Інтернетом?
Учні перераховують їх, а вчитель записує на дошці:
-не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків;
-погано не поводитись при спілкуванні;
-користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків;
-тримати пароль комп'ютера у таємниці;
-повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботи з комп'ютером або в Інтернеті;
-погоджувати з батьками сайти, на які можна заходити.
VІ. Підсумок уроку
- Для того, щоб краще запам’ятати правила безпечного користування Інтернетом, ви отримуєте пам’ятки з цими правилами. Давайте ще раз по черзі зачитаємо їх.
VІІ. Інтернет-олімпіада «Безпечний Інтернет»
- Завершимо наш урок проходженням Інтернет-олімпіади «Безпечний Інтернет», де ви зможете перевірити свої знання з цієї теми.
Золотівська багатопрофільна гімназія
Попаснянської районної ради Луганської області
УРОК-ТРЕНІНГ
Підготувала вчитель
початкових класів
Коваленко Н. М.
2019 р.