Урок "У царстві живої природи"

Про матеріал
Мета уроку-гри "У царстві живої природи": підвищення інтересу до вивчення інформатики, удосконалення навичок роботи з прикладним програмним забезпеченням; розвиток логічного мислення, спостережливості, кмітливості; поглиблення знань учнів про вплив поведінки людини на природу, формування бережливого ставлення до природних ресурсів, виховання любові до природи, почуття відповідальності за її збереження.
Перегляд файлу

 

Урок-гра. У царстві живої природи.

Цілі:

     навчальна: поглибити, розширити знання дітей про природу, про вплив поведінки людини на природу; виховувати любов до природи;

     розвивальна: розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, словниковий запас;

     виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: MS Excel.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель:

Добрий день, діти. Сьогодні у нас незвичайний урок. І  не тільки тому, що він буде проведений в нестандартній формі, але й тому, що на уроці будуть присутні вчителі природничо-математичних наук нашої школи. Вони до нас завітали з дружнім візитом, щоб подивитися на вас розумних, гарних, кмітливих. То ж давайте привітаємося з нашими шановними гостями і поринемо в цікавий світ живої природи.

-  Це буде подорож до «Царства живої природи». А щоб не заблукати,ми будемо подорожувати за окремим маршрутом. А що це за зупинки,ви дізнаєтеся у ході подорожі.

Усі діти групи об’єднані у команди за кольорами: червоний, зелений.

- Відповідати на запитання буде кожна команда по черзі, але інші команди теж обдумують завдання і, якщо знають відповідь, піднімають сигнальну картку. Хто першим підніме картку, той матиме першочергове право відповісти і отримати бал, у тому разі, якщо команда, якій адресувалося питання відповіла невірно.

Кожна праця має бути оцінена. На партах лежать аркуші з таблицею оцінювання завдань, куди ви будете вносити бали, а в кінці отри­маєте оцінку за урок.

Таблиця оцінювання

Вид роботи

Макс. кількість балів

Бал

1

Зупинка кмітливих (Розкодуй )

3

 

2

У світі тварин (Числові ребуси)

3

 

3

Буває – не буває

4

 

4

Словограй

3

 

5

Вікторина

5

 

6

Практичне завдання

4

 

 

Підсумковий бал

22

 

 

Критерії оцінювання:

«11» не менш ніж 92% макс. балів (20-22);

«10» » не менш ніж 83% макс. балів (18-19);

«9» » не менш ніж 75% макс. балів (16-17);

«8» не менш ніж 67% макс. балів (14-15);

«7» не менш ніж 58% макс. балів (12-13);

«6» не менш ніж 50% макс. балів (10-11);

«5» не менш ніж 42% макс. балів (8-9);

«4» не менш ніж 33% макс. балів (6-7);

«3» не менш ніж 25% макс. балів (4-5);

«2» не менш ніж 17% макс. балів (2-3).

Природа...  Це слово сповнене  глибокого,  хвилюючого  змісту.  Перед  кожним  із  нас  постає неосяжний різноманітний  світ тварин і рослин,  чарівні  краєвиди,  чисті озера, дрімучі ліси та  високі гори. 

Природа – такий самий унікум, як картини Рафаеля, знищити їх легко, відтворити неможливо.
                                                                                                           І.Бородін

  1. Зупинка «Кмітливих».

Завдання «Розкодуй»

Розгадайте слова-анаграми, упорядкувавши літери. Анаграма - слово, в якому переставлені букви.

Складіть із літер слова, пов’язані із темою заняття.

Завдання першій команді

  1. МЕЯЗЛ
  2. АРОДИРП
  3. НИКІДВОПАЗ

Завдання другій команді

  1. ГОЛУСБ
  2. РЕНЕЯГІ
  3. ДОЩИЕВЕРЕС

3.Зупинка “ У світі тварин. Ребуси“. Кожна команда отримує по 3 ребуси, розгадує їх і сигналізує карткою про готовність. За один правильно розгаданий ребус -1бал. Представники команд по черзі демонструють розгадані ребуси.

Відгадай ребуси:

Папка, файл, курсор, стіл, меню, алгоритм.

Конкурс «Буває - не буває»

Завдання першій команді

Дощ влітку (буває )
Роса взимку ( не буває)
Заморозки навесні ( буває)
Гроза влітку (буває )

Завдання другій команді

Заметіль влітку ( не буває)
Радуга влітку (буває )
Град влітку (буває )
Туман восени (буває )

Словограй

Знайди відповідь на запитання у словах

Наприклад: Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?(мак)

Завдання першій команді

  1. Що побачив мотоцикліст попереду?
  2. Хто налякав королеву у лісі?
  3. Скільки мікрофонів було на трибуні?

Завдання другій команді

  1. Що зламав цап об поріг?
  2. Як називається водойма, де купається влітку Марічка?
  3. Під столом повзали мурашки. Скільки їх було?

Вікторина

Завдання першій команді

    Скільки разів на рік встає сонце? (365)

    Країна без будинків, місто без людей, море без води, ліс без дерев. Що це таке? (Географічна карта)

    Сидять три білки, проти кожної білки сидять дві білки, скільки всього білок? (Три)

    На ставку плавало 7 качок. 4 качки пірнули за кормом. Скільки качок плавало на ставку? (Сім качок)

    Слова-загадки

2Сом.

Завдання другій команді

    365 чайок, 52 орли, 12 голубів одне яйце знесли. (Дні, тижні, місяці, рік)

    Трійка коней пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км)

    Що важче – кілограм снігу чи кілограм води? (Однакові)

    Скільки у кімнаті кішок, якщо в кожному кутку по кішці, і напроти кожної кішки по три кішки? (4 кішки)

    Слова-загадки

1Коза.

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Цікаво знати

Холодильник, який не потребує електроенергії

 Дослідження, покликані створити холодильники нового типу, ведуться вже давно. Найперспективніші з них пов'язані з пошуками нових видів охолодження. Так, однією з найгучніших концепцій останнього часу стала розробка фірми Electrolux, яка отримала назву "біоробот-холодильник". Цей холодильник не має двигуна.

Холодильник представлятиме собою ємність зі спеціальним охолоджуваль-ним гелем. Продукти харчування можна буде просто занурювати в гель, і вони зберігатимуться у заданій температурі. Гель буде створено з нелипкого біополімеру без запаху.

Wi-Fi випромінювання небезпечно для людини, природи і всього живого

Опубліковано величезну кількість досліджень, в яких доводиться, що Wi-Fi негативно впливає на здоров'я ссавців, зокрема на здоров'я людини. У числі хвороб, що викликаються Wi-Fi, найчастіше фігурують рак, серцева недостатність, недоумство і погіршення пам'яті.

У США, Великобританії і Німеччині, все частіше відмовляються від Wi-Fi в школах, лікарнях, університетах. Сьогодні офіційного висновку щодо Wi-Fi, як було з визнанням шкоди мобільних телефонів ВООЗ, з Wi-Fi поки немає.

Одна пальчикова батарейка забруднює шкідливими металами 400 літрів води

Проблема з використаними батарейками, перегорілими люмінесцентними лампами стає все більше актуальною. Як правило, ми викидаємо їх на смітники, а що буде далі — не хвилює. А між тим, це бомба сповільненої дії, адже одна пальчикова батарейка забруднює шкідливими металами 400 літрів води або 20 квадратних метрів грунту…

VІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Знайди слово

Е

Н

Е

В

О

І

Д

Р

А

Д

М

А

Г

І

Я

Я

Я

О

З

Б

Н

Л

М

Е

Е

Н

Е

Ж

Е

Р

  1.     Інструктаж учителя.
  2.     Знайдіть у кросворді (по горизонталі справа наліво і навпаки, по вертикалі - згори вниз і навпаки, по ламаних лініях, але не по діагоналі) слова, пов’язані з природою та збереженням природних ресурсів.

 

Відповідь: енергія, енергозбереження, вода, земля.

Додатково: виконати тестові завдання № 22, 23, 27 в папці 7 клас.

Міні-проекти

  1. Моє улюблене місце відпочинку на природі

Відпочинок на природі – це можливість отримати насолоду від спілкування з природою, поповнити енергію, відновити свої сили. Місцем відпочинку можуть бути парк, ліс, озеро, річка, гори, луки, дача.

2. Книга скарг природи

“Червона книга України” – це “книга скарг природи”. Це книга “тривоги і надії”. Червона книга України містить відомості про рідкісні та зникаючі види тварин, рослин і грибів, поради щодо їхнього примноження.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Ви довели, що знаєте і любите природу. Природа чарує нас своєю красою. Вона викликає радість, здивування, а іноді смуток. Природа дарує нам продукти харчування, допомагає зміцнити здоров’я. Людина - частина природи. Природа потребує нашого піклування. Берегти природу – значить берегти життя.

Учитель. Давайте підведемо підсумки нашої роботи на уроці, підрахувавши підсумковий бал у таблиці оцінювання.

Учні повідомляють підсумковий бал за урок..

VII. Домашнє завдання

  1. Повторити § 20-26
  2. Проект “Економія і збереження природних ресурсів України”

Учитель . Урок закінчено. Дякую за увагу.

 

1

 

docx
Додано
30 березня
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку