Урок з ТБ з правил дорожнього руху

Про матеріал
Інтерактивний урок з повторення правил дорожнього руху, проведений у формі усного журналу
Перегляд файлу

Урок з техніки безпеки в 4-А класі

Дата проведення : 02 вересня 2024 рік

                                                                        Вчитель: Волощук Л.В.

Тема: Знавці правил дорожнього руху.

Мета:

  • повторити та закріпити знання учнів про правила дорожнього руху, безпечної поведінки на вулиці,
  •  вчити дітей використовувати набуті знання в реальних умовах, знаходити правильне рішення в нестандартних ситуаціях;
  •  формувати  у школярів потребу в дотриманні правил безпечної поведінки;
  • познайомити учнів із історією виникнення правил дорожнього руху;
  • розвивати мислення, мовлення, пам'ять, навички поведінки на дорозі, вміння орієнтуватись в інформаційному просторі.
  • виховувати почуття відповідальності за власне життя та життя інших людей.

Форма проведення: урок – усний журнал

Обладнання: проєктор, карточки з QR-кодами, кольорові олівці, ілюстрація «Скринька знань», квитки, мікрофон.

Хід проведення

І. Вступна частина

1. Привітання

Ось і дзвоник продзвенів,

Дітвора біжить до школи,

Щоб знання міцні здобути,

Щоб майбутнє життя було радісним і світлим!!!

 Сьогодні ми з вами переступили на нову сходинку нашого шкільного життя, ми стали старшим класом в початковій школі .Ви вже відкрили щоденники, ознайомилися із поданою інформацією, а в кінці приклеяна «Карта мікрорайну». Навіщо? Як ви вважаєте, чому в такий святковий день ми пригадуємо з вами правила дорожнього руху?

2.Інтерактивна вправа «Вільний мікрофон» ( діти висловлюють свою думку )

З нами як завжди працює «Наукове бюро» , яке підготувало інформаційну хвилинку( Діти заздалегіть отримали випереджальне завдання і презентують  це повідомлення )

Інформаційна хвилинка.

Сумна статистика інтернет-джерел говорить, що за минулий рік на території України зафіксовано 153205 ДТП, тобто щодня майже 420 випадків. Статистика ДТП із постраждалими теж невтішна - 26160 випадків, в яких травмувалися 32352 та загинули 4464 людини - 89 та 12 людей на добу відповідно.

Чому така статистика? ( Деякі люди не знають правил дорожнього руху, а інші – не цінують власного життя та життя оточуючих)

ІІ. Основна частина

Мета нашого сьогоднішнього заняття повторити теоретично і практично правила дорожнього руху, відмітити на нашій «Карті мікрорайону» безпечний шлях «Від дому до школи і із школи додому», а ще   полинемо у історію виникнення правил дорожнього руху та дізнаємось декілька цікавих фактів про правила дорожнього руху  в країнах світу.

Все це нам пригадати та пізнати нове допоможуть сторінки усного журналу під назвою «Знавці правил дорожнього руху».

  1. Очікування

«Скринька  знань» ( у вигляді автобуса)

 У кожного з вас є стікер. Напишіть на ньому своє ім’я та приклейте до автобуса, завершивши речення: « Я чекаю від сьогоднішнього уроку…». А натомість ви отримаєте квиток – фішку, за допомогою якої ви приєднаєтеся до своєї команди.  Наші очікування також відправляються по сторінках усного журналу, а ми докладемо усіх зусиль, щоб вони здійснилися

 

Листаючи і читаючи всі сторінки усного журналу, ви будете знаходити букви для слова, що є головним словом на запитання :»Хто ми є під час дорожнього руху?». Слово містить 7 букв. Удачі!

Сторінка № 1

«Мозковий штурм»

Ця сторінка незвичайна, вона потребує знань. Давайте сконцентруємося і відповімо на всі поставлені питання. І ця сторінка відкриє для нас історичну тайну.

 

1. Назвіть учасників дорожнього руху. (Водії, пасажири, велосипедисти, пішоходи)

2. Де мають рухатися пішоходи? (По тротуару)

3. Пішоходи йдуть по узбіччю на зустріч чи за рухом транспорту? (Назустріч).

4. Перед початком переходу вулиці спершу потрібно подивитися ліворуч чи праворуч? (Ліворуч, а дійшовши до середини – праворуч).

5. З якого віку дозволяється дітям їздити на велосипедах? (З 14 років)

6. Сигнали якого кольору має світлофор? (Червоний, жовтий, зелений)

7. Чи може світлофор мати лише два сигнальні кольори? (Так. Світлофор для пішоходів)

8. Хто регулює дорожній рух за відсутності світлофора? (Регулювальник)

9. Де пішоходи мають переходити вулицю? ( У місцях, де є «Зебра», знак «Пішохідний перехід» або світлофор)

10. Чому не можна велосипедисту їздити по тротуару та проїжджій частині? Де мають рухатися велосипедисти? (Вони будуть заважати рухові пішоходів та водіїв. Велосипедисти мають рухатися у спеціально відведених місцях – велосипедних доріжках).

Після відповіді на запитання діти отримують таку інформацію - Першим в історії правителем, який ввів правила дорожнього руху, був Гай Юлій Цезар. Він видав закон, відповідно до якого жінки Риму не мали права керувати колісницями.

Четверта літера у його прізвищі стане третьою у слові-розгадці.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=32018b674fcc

Відповідь: Гай Юлій ЦезАр

Молодці, ось і друга сторінка нас чекає…

Сторінка № 2

«Дорожні знаки»

 

Виконати інтерактивну вправу «Дорожні знаки», де потрібно встановити відповідність між дорожніми знаками та їх значеннями:

https://learningapps.org/display?v=p9yb60e3522

Якщо виконаєте всі завдання правильно, побачите шукане слово. 

Остання літера у слові, стане останньою у слові-розгадці.

Відповідь:  знаК

Додаткове питання

У 1968 році була прийнята Віденська конвенція про дорожній рух і додаткова конвенція про дорожні знаки, була прийнята з метою міжнародної уніфікації дорожніх знаків. Дорожні знаки, світлові сигнали і маркування проїжджої частини були стандартизовані.  Так що в найближчих до України країнах основні правила і дорожні знаки майже повністю збігаються.

 У якому місті Австрії була прийнята дана конвенція?

П’ята літера у назві міста стане п’ятою літерою у слові-розгадці.

Відповідь:  У столиці Австрії – м. ВідеНь

 

Інформація після проходження завдання - Тільки в 1891 році вперше в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль.

Сторінка № 3. «Шифрувальник»

 

img148 

 

 

 

\

(Не грайся на залізничних насипах)

 

Дайте відповідь на запитання:

Закон України «Про дорожній рух» був прийнятий у 1993. У якому місяці це відбулось?

Перша літера місяця стане другою у слові-розгадці.

Відповідь: 30 Червня 1993 р.

img149 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація після проходження завдань на сторінці Найперший автомобіль, з бензиновим двигуном внутрішнього згорання, був створений в 1885 році. Автором цієї новинки був Карл Бенц.

Сторінка №4.

«Картка руху світу»

 

Роздивіться уважно карту за посиланням та з’ясуйте на якому материку є найбільш поширений лівосторонній рух автомобілів:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Countries_driving_on_the_left_or_right.svg#/media/

 

Третя літера даного материку стане четвертою у слові-розгадці.

Відповідь: АвСтралія

 

Інформація із історії

У 1618 році російський цар Петро І видав наказ про правила дорожнього руху.  Вони обмежували швидкість їзди. Було введено правосторонній рух.

 

Сторінка№ 5.

«Уважні пішоходи»

Виконання інтерактивної  вправи «Уважні пішоходи» за посиланням:

https://learningapps.org/display?v=pv0j1xvc322

Якщо виконаєте всі завдання правильно, побачите шукане слово. 

Четверта літера цього слова стане першою у слові-розгадці, а передостання літера стане передостанньою у слові-розгадці.

Відповідь:  регУлювальнИк

 

 

 

Сторінка № 6

«Фінальна»

Ми зібрали всі букви до слова – відповіді на поставлене питання :»Так , хто ми є під час дорожнього руху?»

Слово-розгадка   - «УЧАСНИК»!(Кожна дитина

ІІІ. Заключна частина

  •  Так, ми всі є учасниками дорожнього руху. Тому маємо знати і дотримуватись правил дорожнього руху.  Я впевнена, що ви будете гарними пішоходами і пасажирами, адже від вашої поведінки, від знання вами правил дорожнього руху залежить ваше життя і життя оточуючих
  • Вправа «Автобус знань»

На початку заняття ми всі  сіли в «Автобус знань». Минув  час. Дуже хотілося б дізнатися: чи справдилися ваші очікування від уроку?(діти проговорюють) Якщо «так», то ви маєте право відкрити щоденника і в своїй «Карті мікрорайону « позначити безпечний шлях «Дім – школа; школа – дім»

 Вправа «Прощання».

Діти стають у коло, беруться за руки, по черзі промовляють:      

«Я (ім’я)  бажаю собі і всім людям на землі щасливої  та безпечної дороги»

 

 

 

 

Додаток до уроку:

  1. Сторінка №1 «Мозковий штурм»

Відскануйте QR- код  і ви дізнаєтеся прізвище першого в історії правителя, який ввів правила дорожнього руху

Четверта літера у його прізвище стане третьою у слові – розгадці.

 

  1. Сторінка №2 « Дорожні знаки»

Відскануйте QR- код , виконайте інтерактивну вправу «Дорожні знаки», де потрібно встановити відповідність між дорожніми знаками та їх значеннями. Якщо виконаєте правильно, побачите шукане слово.

Остання літера у слові, стане останньою у слові – розгадці.

Додаткове питання: «У якому місті Австрії була прийнята дана конвенція?
 

 

 

 

 

 

  1. Сторінка №3 « Шифрувальник»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закон України «Про дорожній рух» був прийнятий у 1993 році. У якому місяці це відбулося?

Перша літера місяця стане другою у слові – розгадці

 

  1. Сторінка №4 « Карта руху світу»

 

  1. Сторінка №5 « Уважні пішоходи»

 

 

 

 

 

 

Шаблон грамоти учасників усного журналу

Artofit

Карта – схема 1 мікрорайону м.Кам’янське

http://domoj-dostavka.narod.ru/olderfiles/1/1mkr.jpg

Використані джерела інформації:

  1. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=32018b674fcc
  2. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Countries_driving_on_the_left_or_right.svg#/media/
  3. https://learningapps.org/display?v=pv0j1xvc322
  4. https://learningapps.org/display?v=p9yb60e3522
  5. https://www.google.com/search?sca_esv=99a2e4c7d4e137bc&sca_upv=1&sxsrf=

 

 

docx
Додано
17 вересня
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку