Тема: «Казковими стежками»
Мета: закріплення, повторення і систематизація знань, умінь, навичок набутих під час знайомства та читання казок; розвиток уяви і фантазії, логічного та конструктивного мислення, пам'яті, уваги; виховування інтересу до усної народної творчості, доброзичливості, почуття справедливості, шанобливого ставлення до оточуючих.
Вид заняття: вікторина
Обладнання:
Хід заняття
I. Організація класу.
1) Об’єднання в команди.
Об’єднання в команди відбувається за рядами в класі. Кожний ряд – одна команда.
II. Повідомлення теми та мети.
Сьогодні ми пригадаємо з вами різні казки, які ви знаєте та читали. А буде відбуватися це у вигляду вікторини «Найрозумніший».
На дошці ви бачити табло з віконцями. Віконця – це розділи з питаннями. Кожна з команд обирає собі розділ та питання. Розділи розподілені за складністю.
За правильну відповідь буде нараховуватися відповідна кількість балів.
1 рівень – 1 бал;
2 рівень – 2 бали;
3 рівень – 3 бали.
III. Основна частина.
«Розминка»
Команди по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок. Проводиться в 3 тури. Кожній команді задається 1 питання (всього 3 за всі тури). За розминку команди отримують 1 бал, якщо всі відповіді були дані правильно. Якщо була допущена помилка, то бал не нараховується.
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
А) голосисте горлечко
Б) голосисте сонечко;
В) Півник –Братик.
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
А) котика;
Б)зайчика;
В) лисички.
3) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
А) борщем;
Б) варениками;
В) молочною кашею.
4) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
А) бичка;
Б) свиню;
В) козлика.
5) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
А) вовк;
Б) заєць:
В) їжак.
6) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
А) Козу –Дерезу
Б) рака – неборака
В) Півника.
7) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
А) білочка;
Б) Лисичка;
В) змія.
8) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
А) собака;
Б) змія
В) ведмідь
9) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
А) Півень;
Б) кіт
В) рак.
1 рівень «Впізнай казку» (за правильну відповідь командам нараховується 0.5 балів)
Учасникам потрібно за ілюстрацією впізнати казку.
2 рівень «Загадки казкових героїв» (якщо команда обирає 2 рівень, то заправильну відповідь вона може набрати максимально 1 бал. )
Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.
Казка 1
«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)
Казка 2
«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… »
(Яйце , «Курочка-Ряба»)
Казка 3
«Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»
(Червона шапочка, «Червона Шапочка»)
Казка 4
«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)
Казка 5
«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)
Казка 6
«Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда (а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…» (Дзеркало, «Спляча красуня») .
3 рівень «Пісні» (за правильно вгадану пісню нараховується 1.5 бали)
Пісня «Антошка»
«Пісня Крокодила Гени»
«Пісня Вінні Пуха»
«Пісня Чебурашки»
4 рівень «Персонажі» (За правильну відповідь 2 бали)
Назвати всіх персонажів казок:
«Рукавичка» (Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.)
«Колобок» (Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.)
«Ріпка» (Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.)
«Солом’яний бичок» (Четверо Вовк, ведмідь, заєць, лисиця.)
5 рівень «З якої казки?» (За правильну відповідь нараховується 2.5 балів)
1. «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
2. «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
3. «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
4. «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
5. У якій казці дівчинка випила випила з пляшки невідому рідину і зменшилась у розмірі? («Аліса в країні чудес».)
6. У якій казці принцеса вкололась гострим предметом, що після цього трапилось?
( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.)
7. Один смішний чоловік може гратися на балконі, перехилятися через підвіконня, навіть жити на даху. Хто це і з якої казки? ( Карлсон з казки «Карлсон, що живе на даху».)
6 рівень «Чи уважний ти читач?» (за кожну названу казку нараховується 1 бал)
Назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
IV. Заключна частина .
1) Підрахунок балів.
2) Нагородження переможців.