Виховна година з 4 класом "Виховна про овочі"

Про матеріал
Виховна година про овочі містить матеріали для початкової школи, цікавинки, ребуси.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Тематична виховна година

«Школа здорового харчування»

Їжівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - Організація харчування учнів

 

 

 

Класовод 4 класу : Бондар Т.М.

 

 

 

 

МЕТА: ознайомити дітей із фруктовими та овочевими рослинами, історією їх вирощування, значенням; допомогти набути знань і навичок, необхідних для  майбутньої трудової діяльності; розвивати інтерес до читання книг, перегляду телепередач про фрукти і овочі; виховувати працелюбність в юних садівників та городників, юних кулінарів.

ОБЛАДНАННЯ: виставка композицій «Дари осені»; книга «Українська національна кухня»; картки із написаними на них загадками; карточки з малюнками овочів; аудіозапис  пісні «Чи не той то Омелько».

 

 Хід тематичної виховної години

І. Організаційний етап

Створення позитивного емоційного настрою

                    - Золотиста осінь прийшла.

  Дари нам щедрі принесла,

  Щоб українці в кожній хаті

  Були щасливі і багаті.

- Я раді вітати Вас. Наберіться терпіння і незабаром ви дізнаєтесь багато цікавого про овочі та фрукти, які дарує нам осіння пора. Отже, кожен з вас отримав домашнє завдання на той овоч чи фрукт, який був обраний шляхом жеребкування. Цікаво дізнатись, що з цього вийшло.

ІІ. Основний етап

- Сьогодні ми здійснимо подорож на звичайнісінький город і відомий усім нам сад. А що там можна побачити, друзі?

Учні (разом). Овочі та фрукти.

- Так, овочі та фрукти. Сьогоднішню виховну годину  ми проведемо під назвою «Школа здорового харчування». А здорове харчування, це споживання великої кількості овочів та фруктів, тому що вони мають велику кількість вітамінів , які корисні для нашого здоров’я. Ознайомимося   з фруктовими та овочевими рослинами, історією їх вирощування, їх значенням ми з вами зможемо, якщо будемо активними учасниками сьогоднішньої виховної години.

 - А зараз перевіримо ваше домашнє завдання:ви повинні були зібрати цікаву інформацію про обраний фрукт чи овоч.

Презентація учнями овочів та фруктів, розповідь про них.

(Учні по черзі виходять до дошки зі своїми презентаціями)

-  Про овочі й фрукти ми дізнаємося у школі на уроках та позакласних заходах, під час роботи на пришкільних  ділянках . А вдома усі ми – помічники своїх батьків на городах і в садах.

Немає єдиного пояснення, як овочі отримали свої назви. Деякі були названі за зовнішній вигляд, інші за назвою місця зростання, треті тому, що були на щось схожі і так далі. Ось декілька прикладів їх походження та цікавих фактів про них.

  Сьогодні важко повірити в те, що в свій час цей овоч мав репутацію отруйного. Древні греки, наприклад, вважали, що хто скуштує його, ризикує втратити розум. А нині він — бажаний гість на нашому столі. Це -баклажан.

Її батьківщина — країни Атлантичного узбережжя і Середземноморського узбережжя Європи і Азії. Археологічні розкопки свідчать, що людина почала використовувати цю рослину з часів кам’яного і бронзового віків. Капуста походить від латинського слова, що має значення «голова».  Здавна вона цінилася не тільки як харчова, а ще й як лікарська рослина. Давньогрецький математик Піфагор твердив, що вона підтримує бадьорість і веселий настрій. Він дуже цінував цей овоч та його лікувальні властивості та займався його вирощуванням. Вона використовується в харчовій промисловості, а також у косметиці. Це -  капуста.

Є багато видів капусти: червонокачанна, білокачанна, цвітна … Цвітну капусту Марк Твен називав капустою, яка закінчила коледж. Броколі американці називають «капустою з університетською освітою».

Відгадування загадок

 - Друзі, Чарівниця-осінь надіслала нам кошик з ось такими чудовими листочками. А на кожному з них — загадка про овоч або фрукт. Тож пропоную вам їх відгадати.

(Учні дружно відгадують запропоновані загадки).

1. Як не віриш — перевір, на мені — дванадцять шкір,

А гризнеш — в сльозах полинеш, бо зовусь я ...

(цибулина).

2. Що за грона висять і на сонечку блищать,

Прикрашають кожен сад? Це — солодкий ...

(виноград).

3. Подивіться, що за пан!

Він смуглястий, як кабан,

Любить всяк його ласун.

Це солодкий, що ?

(Кавун)

4. Ми зеленої всі масті, всі довгасті і смугасті,

Прив’язали нас в рядках на зелених ланцюжках.

Гарбуза ми всі синочки. Звати як нас?

(Огірочки)

5. Він поважний і огрядний, він червоний і смачний,

Виглядає як сеньйор. Хто це, діти ?

(Помідор)

6. Мене смажать, мене варять,

хоч отрутою і кроплять, Всі мене їдять і хвалять, бо зовуся я ...

(картопля).

7. В темній я живу коморі, а коса моя надворі,

Гарбузова я сестриця, мене звати ...

(морквиця).

8. Ми цукрові, ми кормові, є брати у нас столові.

В полі ми зросли рядками. Люди звуть нас ...

(буряками).

9. Повз, мов танк, він по городі, повз на тин, мов паровоз,

Та чомусь мене в народі звуть не так, а як ?

(Гарбуз)

10. Я на грядці сонцем сяю, родичів багато маю,

Гарбузову господиню усі знають. Хто я?

(Диня)

11. Вузлувата і листата, а доспіє — головата,

На нозі стоїть одній, сто сорочечок на ній.

(Капуста)

12. Я зелений із полів, я давно уже дозрів.

Я стручастий і рясний виріс цього року,

І зернистий, і стеблистий виховавсь нівроку.

Я стручастий і рясний, значить,

буде суп смачний! (Горох)

13. Плаття шовкове наділа, заплела косу,

Ну-мо, друзі, подивіться на мою красу!

Цю культуру добре знають, та і поважають,

Бо із неї молоко, сало, м’ясо мають.

У колгоспі, на городі добре доглядали,

І тому такий високий урожай зібрали!

(Кукурудза)

14. Я кругленька, червоненька, з хвостиком тоненьким,

На городі мене рвуть і до столу подають.

(Редиска]

15. Червоний Макар по полю скакав,

а в борщ попав, (Перець)

16. Що то за голова, що лиш зуби й голова?

(Часник)

17. Не кінь, не віл, а прив’язаний.

(Гарбуз)

18. Хто ховає під кущі наші супи та борщі?

(Картопля)

19. Була дитиною — не знала пелюшок,

А старою стала — сто пелюшок мала.

(Капуста)

20. Що на нашому городі стає першим у пригоді?

Виростають щодоби, як у лісі ті гриби.

(Огірки)

21. Кругла, а не місяць, біла, а не борошно,

з хвостиком, а не миша. (Редька)

22. Всередині червоне, а зеленим оксамитом крите.

(Кавун)

- Молодці! Всі загадки відгадали! Але що це? На дні кошика я бачу конверт, а в ньому лист. (Вчитель відкриває листа і читає)

«Любі друзі!

Ви, мабуть, дуже кмітливі,відгадали всі мої загадк. А чи виконаєте ще декілька завдань?А для найкмітливіших у мене є подарунки!»

  • Ну що впораємося?! Тоді до справи. (Вчитель дістає з конверта картки у вигляді овочів і фруктів із завданнями)

А зараз Осінь пропонує вам назвати четверо овочів (на картках). Це — буряк, помідори, огірки і редиска. Розташуйте їх у порядку достигання. (Учні розташовують у такому порядку: редиска, огірки, помідори, буряк). Молодці! І з цим завданням ви впоралися. Переходимо до наступного.  Назвіть відомі вам цитрусові.

(Діти називають: апельсин, мандарин, лимон).

- Останнє завдання — «Фруктовий алфавіт». Завдання для вас таке: назвати відомі вам назви фруктів, які починаються буквами «А- Я». Отже, граємо у фруктовий алфавіт від «А» до «Я»!

(Учні називають: абрикос, айва, алича, ананас, апельсин, яблуко).

Презентація композицій «Дари осені»

- А ще в народі завжди цінували працьовитих людей. Адже щоб виростити овочі та фрукти, слід багато попрацювати. Ось і в композиціях на виставці, яку ви підготували, бачимо плоди спільної праці — вашої та ваших батьків. Дякуємо за гарні й змістовні композиції.

(Учні розповідають про свої композиції)

 Завждив народі було негативне ставлення до ледарів. Але ми впевнені, що серед вас немає таких, як цей Омелько з української народної пісні.

(Звучить пісня «Чи не той то Омелько»).

 

Презентація книги «Українська національна кухня»

- Овочі і фрукти завжди займали почесне місце на столах українців. Які ж страви можна з них приготувати? Про це нам розповідають книги «Українська національна кухня», де є безліч рецептів страв, які можна приготувати і в свята, і в будні. Сподіваємось, що деякі з них і ви вмієте вже готувати. А чому овочі і фрукти такі корисні для людини? (Учні відповідають).

ІІІ. Підбиття підсумків заходу

- Сьогодні ви показали свої знання та вміння.А ще дізналися багато цікавого про овочі та фрукти.

- Я городом походжаю,

Усі овочі збираю,

Усі овочі чудові!

Їх вживають для здоров'я.

Кожен смак і користь має,

Людям сили добавляє.

Пам'ятайте, любі діти...

Треба овочі (разом)  любити!

Іду від вас з любов'ю в серці,

Іду, бо ще роботи безліч маю,

Усім діткам я здоров'я,

Нових знань та удачі бажаю.

  • Ви всі молодці, справилися з моїми завданнями! І за це я приготувала вам подарунки. (Осінь роздає дітям яблука)
  • А зараз мені час вирушати, адже ще безліч справ. Бувайте!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

http://2.bp.blogspot.com/-8uLe3bgYhsE/TmusryHDZlI/AAAAAAAAABo/n8qu8pdoiIM/s200/%25D0%25B1%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B6%25D0%25B0%25D0%25BD.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розташуйте у порядку достигання

http://2.bp.blogspot.com/-6eGkXTXjpTc/ToCplaSIpCI/AAAAAAAAACM/fvbzo42D8nc/s1600/tomato.jpg

http://www.sadigorod.com/images/redish2.jpg

Описание: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT-3xTBCgTHP3qVkx-nom7n5eLWbJSu464htZiOhgsIWCKTqubk4w

 

Лист від Осені

 

 

 

 

 

 

«Любі друзі!

Ви, мабуть, дуже кмітливі,відгадали всі мої загадки. А чи виконаєте ще декілька завдання?А для найкмітливіших у мене є подарунки!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://mtdata.ru/u17/photoB3EA/20364356228-0/big.jpeg 

Загадки

 

 

Як не віриш —

                                           перевір,                                         Що за грона           висять і на

                  на мені — дванадцять                                         сонечку                блищать,

                         шкір,

                      А гризнеш — в сльозах                                    Прикрашають кожен сад?

                                           полинеш,                                            Це — солодкий ...

                                   бо зовусь я ...

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

                                                                        Подивіться, що за пан!

                                                                       Він смуглястий, як кабан,

                                                                            Любить всяк його ласун.

                                                                                           Це солодкий, що ?

 

                Ми зеленої всі масті,

             всі довгасті і смугасті,                                                                                    Він поважний і огрядний,               Прив’язали нас в рядках на                                                                                        він червоний і смачний

        зелених ланцюжках.

    Гарбуза ми всі синочки.                                                                                                Виглядає як сеньйор.

                    Звати як нас?                                                                                                           Хто це, діти ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання від Осені

 

 

 

 

 

Назвіть відомі вам цитрусові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.trafaret.net/includes/goods/1/im_pub/vectors/trafaret/cat_type/big/fruit-mnb02m_l.png 

 

 

 

 

«Фруктовий алфавіт»

Нназвати відомі вам назви фруктів,

 які починаються літерами А-Я

 

 

docx
Додав(-ла)
Бондар Тетяна
Додано
19 грудня 2022
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку