Виховний захід
Клас: 4-Б.
Тема : Київ моє рідне місто.
Мета: Поглибити знання учнів про головне місто Київ ,з історією його виникнення ,його минулим ; формувати уявлення про столицю як головне місто країни ; розвивати допитливість ,уяву ,спостережливість ,інтелектуальні здібності ;виховувати громадянське почуття ; прищеплювати дбайливе ставлення до природи,пам*яток минулого.
Обладнання: Презентація ,ілюстрації,відеоматеріал.
Форма заходу : Гра з елементами розповіді.
Література:дидактично-методичний супровід .
План виховного заходу
Хід заняття.
1.Організація до початку заняття.
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо
2.Повідомлення теми та мети заняття.
-Виховну годину сьогодні ми присвятимо виникненню Києва,його історію,видних пам*яток та культуру.
3.Основна частина .
3.1 Розповідь про Київ.
ТРИ БРАТИ — ЗАСНОВНИКИ КИЄВА
Поляни ж жили в ті часи окремо і володарювали родами своїми... І були три брати: один на ймення Кий, а другий — Щек, а третій — Хорив, і сестра їх — Либідь. Кий сидів на горі, де нині узвіз Боричів, а Щек сидів на горі, яка нині зветься Щековицею, а Хорив — на третій горі, через що і прозвана вона Хоривицею. І збудували вони городок в честь свого старшого брата, й нарекли його Києвом. А навколо города був ліс і пуща велика, і ловили там звірів. І були ті мужі мудрими й тямущими, і називалися вони полянами, від них в Києві є поляни й до сьогодення.
Деякі ж, не знаючи, кажуть, що Кий був перевізником, бо нібито тоді біля Києва був перевіз з тієї сторони Дніпра, тому й говорили: «На перевіз на Київ». Проте, коли б Кий був перевізником, то не ходив би до Царгорода. А втім, цей Кий княжив у роді своєму і ходив він до царя — не знаємо лишень до котрого, але знаємо, що великі почесті, як оповідають, віддав йому той цар, при якому він приходив. Коли ж Кий повертався, прибув на Дунай, і уподобав місце, і збудував малий городок, і хотів осісти в ньому з родом своїм, та не дали йому навколишні мешканці. Отож і донині називають придунайці те городище Києвець. Кий же повернувся у свій город Київ, тут і скончався. І брати його Щек і Хорив, і сестра їх Либідь тут померли.
ЗАСНУВАННЯ КИЄВА
Був на Русі один пан, який неймовірно пригнічував своїх підданих: не тільки мусили працювати на нього, але ще він відбирав від них все, що можна було. І не було в них у дворі нічого — від корови до яйця,— що б могли назвати своєю власністю. Довго терпів бідний люд те знущання й зажерливість свого пана, і, не можучи довше витримати, старші вирішили зробити заколот. Бачачи, на що заноситься, пан зі свого боку зібрав велике військо. Аж тут повстало багато людей з усіх сіл. Діді, баби, навіть діти вийшли з чим попало — з лопатами, серпами, киями. Маса бідних людей була численна. Пан затято боронився, але вони його гнали через гори й ріки, всюди розбиваючи і не даючи відпочинку.
Допіру, коли прийшли на місце, де тепер стоїть Київ, і побачили, що не залишилося в живих жодного ворога, скидали свої киї в одну купу, яка була такою великою, що аж було розпочато будівництво міста, яке, оскільки з київ збудовано, названо Києвом.
3.2 Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
- Кожен патріот добре знає історію та традиції свого народу. Спробуємо свої сили та дамо відповіді на запитання вікторини.
Назва нашої держави? (Україна)
Державна мова України (Українська)
Столиця України? (Київ)
Основні кольори нашого прапору? (Синій і жовтий)
Назвіть державні символи України. ( Герб, Гімн, Прапор України)
Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо,річку жовтий – пшеничне поле,сонце .)
Швидкий український танок. (Гопак)
Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
З чим українці зустрічають гостей? ( З хлібом - сіллю)
Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня)
Кого називають Кобзарем країни? (Т.Г. Шевченко)
Як звати президента України? (Володимир Зеленський)
3.3 Загадки про Київ
Прекрасне, горде й величаве
Стоїть на березі Дніпра.
Князів-русинів вічна слава
У назві міста ожива. (Київ)
Що таке : пливе і ллється ,
часом на камінь дереться ,
як немає-все висихає,
звір і птах помирає. (Дніпро/річка )
Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки та зелені кожушки.
(Каштани)
3.4 конкурс — «Картинна галерея»
— Я підготували ілюстрації визначних місць Києва. Потрібно відгадати їх назву .
1.Золоті Ворота.
2.Володимирський кафедральний собор .
3.Андріївська Церква.
4.Володимир Великий.
5.Монумент Незалежності.
6.Козак Мамай
7.Кий,Щек ,Хорив і сестра Либідь.-Пам*ятник засновникам Києва.
3.5 Кросворд про Київ
3.6 Творча робота.
Склади прислів’я.
3.7 Гра «Закінчи речення».
Київ – столиця…
Головна вулиця столиці - …
Місто Київ названо на честь…
Братів Кия звали…
Сестру Кия ,Щека та Хорива звати - …
3.8 Асоціативний кущ (діти на дошці пишуть слова з чим асоціюється Київ )
3.9 Творча робота .
Склади прислів’я
Довідка : життя віддай, нема України, а вдома миліше, своя сторона, де мати народила, і під ялиною рай, як соловей без пісні, гніздо миле.
Без верби і калини …
За рідний край …
Кожному мила …
Де рідний край, там….
Кожному птаху своє …
Людина без Вітчизни - …
Та земля мила, …
За морем тепліше…
4.Підсумок заняття .
Гра «Мікрофон»
- Які ваші враження від виховної години?
- Над чим працювали на виховній годині?
- Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?
- Чого навчилися на виховній годині?
Учні продовжують фразу «Сьогодні я …»
Чого вчить нас історія?
Допуск методиста :
Оцінка вчителя : Підпис: