Змагання ерудитів (7-9 кл) "Найкращий знавець біології"

Про матеріал

Підвищити інтерес до біологічної науки. Повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів з біології.

Перегляд файлу

Змагання   ерудитів  (7-9  кл)

Найкращий знавець  біології

Мета:    -  підвищити інтерес до біологічної науки; повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів з біології;

  • формувати логічне мислення; розвивати вміння аналізувати, швидко знаходити правильну відповідь;
  • допомогти дітям розкрити такі якості, як кмітливість, спостережливість, винахідливість, красномовство формування прагнення до самоосвіти;
  • виховати дбайливе ставлення до природи, оточуючого світу.

 

Обладнання: картки з надписати «а», «б», «в», «г», «Так», «Ні», ручки та папір всім учасникам, ватман з конкурсним завданням (5 конкурс), медалі за І, ІІ і ІІІ місця.

 

План   проведення:

      І.  Вступ (вступне слово, оголошення початку гри та правил гри, вибір суддів,  жеребкування).

       ІІ. Основна частина:

  1. Конкурс «Країна алфавіту (а, б, в, г)»
  2. Конкурс «Вірю – не вірю»
  3. Конкурс «Подумай»
  4. Конкурс «Най – най – най »
  5. Музичний конкурс

ІІІ. Заключна частина (підведення підсумків, визначення переможця, заключні слова).

Хід заходу

Доброго дня, шановні учні! Сьогодні ми з вами трішки пограємось і визначимо «магістра» біології, тобто найкращого біолога.

В даному змаганні участь будуть брати учні 10 та 11 класів. Всі вони готувались старанно та натхненно.

Суддями будуть заступник з навчально-виховної роботи та класні керівники.

Правила гри. В кожному конкурсі ви будете отримувати завдання, яке треба буде виконати чим швидше та правильно.

 

  1. Конкурс «Країна алфавіту (а, б, в, г)»

Учасникам ставлять 25 тестових запитань з чотирма варіантами відповіді, видають картки із зображенням варіанту відповіді. Читають запитання, а учасники показують картку з літерою, якій відповідає правильна відповідь. Після 10 та 20 запитань роблять попередній підрахунок.

  1.              У капусти тип плоду:

а) кістянка

б) біб

в) стручечок *

г) коробочка

2. До голонасінних належить:

а) липа

б) туя*

в) береза

г) дуб

3. До репродуктивних органів належать:

а) корінь

б) листок

в) квітка*

г) пагін

4. Видозміни кореня:

а) цибулина

б) вусики гороху

в) колючки троянд

г) коренеплоди*

5.До дворічних рослин належить:

а) кукурудза

б) липа

в) горох

г) морква*

6. Торф утворюється:

а) з водоростей

б) з грибів

в) з мохів*

г) з покритонасінних

7. Основне джерело енергії для всіх мешканців нашої планети:

а) газ

б) сонячна енергія*

в) місячне сяйво

г) нафта

8. Суцвіття яблуні:

а) зонтик

б) щиток*

в) китиця

г) кошик

9. Здатність живих організмів відтворювати собі подібних:

а) живлення

б) рух

в) розмноження*

г) виділення

10. Мова, якою пишуть міжнародні наукові назви організмів:

а) англійська

б) латинська*

в) українська

г) німецька

11. Картопля  - це представник родини:

а) Капустяні

б) Пасльонові*

в) Розові

г) Тонконогові

12. Як традиційно називають мішень:

а) персик

б) слива

в) яблучко*

г) абрикос

13. В якої тварини є гарем:

а) слон

б) заєць

в) тигр

г) півень*

14. Яке дерево потрапивши у воду не гниє, а темнішає та міцнішає:

а) береза

б) дуб*

в) горобина

г) верба

15.  «Кедровими горішками» в народі називають насіння:

а) кедра

б) сосни сибірської*

в) ялівця

г) ялини

16. Піонер рослинного світу:

а) сосна

б) водорості

в) лишайники*

г) картопля

17. У кого відсутній процес фотосинтезу:

а) лишайники

б) гриби*

в) водорості

г) сосна

 

  1. Конкурс «Вірю – не вірю»

Гравці мають карточки з відповідями «Так» і «Ні». Ведучий задає питання, а учасники піднімають картку з їхньою відповіддю.

  1. Є риба, де самці будують гнізда й виховують нащадків. (Так)
  2. Серед мурах бувають нероби та п’яниці. (Так)
  3. Серед бджіл існує розподіл праці – самки приносять мед, а самці будують стільники. (Так)
  4. Рослина росичка належить до тих рослин, що приваблюють комах не для запилення, а щоб з’їсти. (Так)
  5. Урюк, курага, абрикос. Чи про одну рослину іде мова? (Так)
  6. Чи є птахи, які не літають? (Так)
  7. А чи правда, що хліб випікають на грибах? (Так)
  8. Наука, що вивчає гриби – мікологія? (Так)
  9. Кінологія вивчає поведінку коня. (Ні)
  10.  Патологія – наука, що вивчає порушення життєдіяльності організму. (Так)
  11.  Кит найбільша в світі риба? (Ні)
  1. Конкурс «Подумай»

Ведучий ставить запитання. А учасники повинні підняти руку та дати відповідь. Хто першим піднімає руку, той і першим відповідає. В разі не правильної відповіді, право дати відповідь переходить до другого, хто підняв руку  і т. д.

  1. Який найпоширеніший та найважливіший пігмент рослин? (Хлорофіл)
  2. Явище утворення органічних речовин з неорганічних з використанням енергії сонячних променів. (Фотосинтез)
  3. Прилад, який збільшує зображення об’єкта дослідження в десятки й сотні тисяч разів. (Мікроскоп)
  4. Частина маточки, з якої розвивається плід. (Зав’язь)
  5. Який найважливіший процес у рослин? (Фотосинтез)
  6. Як називаються клітини, з допомогою яких здійснюється нестатеве розмноження? (Спори)
  7. Назвіть групу організмів, яку вивчає зоологія. (Тварини)
  8. Процес перенесення пилку на маточку квітки. (Запилення)
  9. Як називають личинку жаби? (Пуголовок)
  10. Жук-переселенець із Північної Америки. (Колорадський)
  11.  У кого очі обертаються незалежно від тіла? (Хамелеон)
  12.  Де відбувається розмноження земноводних? (у воді)
  13.  Яка частина язика відчуває солодке? (Кінчик)
  14.  Відповідна реакція організму на подразнення. (Рефлекс)
  15.  Утворення, яке зовні вкриває кістку. (Окістя)
  16.  Якої з речовин найбільше в плазмі крові людини? (Води)
  17.  Яких зубів у роті людини найбільше? (Великих кутніх)
  18.  Яка травна залоза найбільша? (Печінка)
  19.  Чим зовні вкритий зуб? (Емаль)
  20.  Яке захворювання виникає за нестачі вітаміну С? (Цинга)
  21.  Основа скелета людини. (Хребет)
  22.  Скільки триває вагітність у жінок? (9місяців, 270-280 днів)
  23.  Людина, що добровільно здає кров (Донор)
  24.  Чи можна проколювати пухирці в разі опіків? (Ні)
  25.  Порушення нормальної життєдіяльності організму. (Хвороба)

 

  1. Конкурс «Най – най – най »

Ведучий ставить запитання. Учасники повинні підняти руку та дати відповідь. Хто першим піднімає руку, той і першим відповідає. В разі неправильної відповіді, право дати відповідь переходить до другого, хто підняв руку  і т. д.

 

  1. У кого з птахів найдовший язик? (Дятел)
  2. Назвіть найбільшу річкову рибу. (Сом)
  3. Яке найтовще дерево? (Секвоя, або мамонтове дерево)
  4. Найвища трава у світі (Бамбук)
  5. Найбільша риба на Землі (Китова акула)
  6. Найменша пташка у світі (Колібрі)
  7. Найбільша в світі ягода (Гарбуз)
  8. Яка найдовша змія (Анаконда)
  9. Найвищий ссавець на Землі (Жираф)
  10.  Сумчастий ссавець – найкращий стрибун у світі (Кенгуру)

 

5. Музичний конкурс

Ведучий ставить запитання (паралельно вони зображені на ватмані чи на дошці, яка перед цим була закрита). А учасники повинні підняти руку та дати відповідь. Хто першим піднімає руку, той і першим відповідає. В разі не правильної відповіді, право дати відповідь переходить до другого, хто підняв руку  і т. д.

Назвіть «Музичні рослини та тварини», у яких є ноти.

Тобто Ре _ _ _ - птах, що селиться поблизу водойм. (Ремез)

 

  1. _ _ Мі До _ - овоч. (Помідор)
  2. _ _ _ Мі До _ _ _ _ _ _ - найпростіша зелена водорість. (Хламідомонада)
  3. _ До _ _ _ - трав’яниста рослина родини Жовтецеві. (Адоніс)
  4. _ _ До _ _ _ _ _ _ - трав’янистий лікар туристів. (Подорожник)
  5. _ Ре _ _ _ - круп’яна культура. (Гречка)
  6. _ Фа _ _ _ _ - листостеблові мохи. (Сфагнум)
  7. До _ - порода собак. (Дог)
  8. _ Фа – отруйна змія. (Ефа)
  9. _ _ _ Сі – риба родини Оселедцеві. (Івасі)
  10.  До _ _ _ _ _ _ - порода собак. (Доберман)

Ось наша гра і підходить до свого логічного завершення.. Тому варто сказати, що  вирішальну роль відіграли не лише знання, а й ваша кмітливість.

Отож, (оголошення результатів). Вручення медалей з І, ІІ і ІІІ місця.Не засмучуйтесь ті, хто не зайняв перше місце. Адже для вас це буде стимулом поглиблювати та розширювати свої знання, а тому, хто зайняв перше місце – тримати себе в розумовому тонусі.

 

Висновок

 

     Отже,  вчителі,  які  працюють  з  обдарованими  дітьми  повинні  навчально-виховну діяльність будувати на позитивних емоціях, стимулюючи і заохочуючи всіх учасників навчально-виховного процесу до активної діяльності на уроці та в позакласній роботі на основі повного використання ресурсів успіху, довіри.

Варто пам’ятати, що обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.

    Завдання педагогів полягає в тому, щоб створити умови, за яких дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Нагорна Людмила Ярославівна
    Дуже дякую. Цікаво, весело, креативно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравченко Дарина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Харкевич Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Сценарії
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
3 січня 2018
Переглядів
6358
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку