Підвищити інтерес до біологічної науки. Повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів з біології.
Змагання ерудитів (7-9 кл)
Найкращий знавець біології
Мета: - підвищити інтерес до біологічної науки; повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів з біології;
Обладнання: картки з надписати «а», «б», «в», «г», «Так», «Ні», ручки та папір всім учасникам, ватман з конкурсним завданням (5 конкурс), медалі за І, ІІ і ІІІ місця.
План проведення:
І. Вступ (вступне слово, оголошення початку гри та правил гри, вибір суддів, жеребкування).
ІІ. Основна частина:
ІІІ. Заключна частина (підведення підсумків, визначення переможця, заключні слова).
Хід заходу
Доброго дня, шановні учні! Сьогодні ми з вами трішки пограємось і визначимо «магістра» біології, тобто найкращого біолога.
В даному змаганні участь будуть брати учні 10 та 11 класів. Всі вони готувались старанно та натхненно.
Суддями будуть заступник з навчально-виховної роботи та класні керівники.
Правила гри. В кожному конкурсі ви будете отримувати завдання, яке треба буде виконати чим швидше та правильно.
Учасникам ставлять 25 тестових запитань з чотирма варіантами відповіді, видають картки із зображенням варіанту відповіді. Читають запитання, а учасники показують картку з літерою, якій відповідає правильна відповідь. Після 10 та 20 запитань роблять попередній підрахунок.
а) кістянка
б) біб
в) стручечок *
г) коробочка
2. До голонасінних належить:
а) липа
б) туя*
в) береза
г) дуб
3. До репродуктивних органів належать:
а) корінь
б) листок
в) квітка*
г) пагін
4. Видозміни кореня:
а) цибулина
б) вусики гороху
в) колючки троянд
г) коренеплоди*
5.До дворічних рослин належить:
а) кукурудза
б) липа
в) горох
г) морква*
6. Торф утворюється:
а) з водоростей
б) з грибів
в) з мохів*
г) з покритонасінних
7. Основне джерело енергії для всіх мешканців нашої планети:
а) газ
б) сонячна енергія*
в) місячне сяйво
г) нафта
8. Суцвіття яблуні:
а) зонтик
б) щиток*
в) китиця
г) кошик
9. Здатність живих організмів відтворювати собі подібних:
а) живлення
б) рух
в) розмноження*
г) виділення
10. Мова, якою пишуть міжнародні наукові назви організмів:
а) англійська
б) латинська*
в) українська
г) німецька
11. Картопля - це представник родини:
а) Капустяні
б) Пасльонові*
в) Розові
г) Тонконогові
12. Як традиційно називають мішень:
а) персик
б) слива
в) яблучко*
г) абрикос
13. В якої тварини є гарем:
а) слон
б) заєць
в) тигр
г) півень*
14. Яке дерево потрапивши у воду не гниє, а темнішає та міцнішає:
а) береза
б) дуб*
в) горобина
г) верба
15. «Кедровими горішками» в народі називають насіння:
а) кедра
б) сосни сибірської*
в) ялівця
г) ялини
16. Піонер рослинного світу:
а) сосна
б) водорості
в) лишайники*
г) картопля
17. У кого відсутній процес фотосинтезу:
а) лишайники
б) гриби*
в) водорості
г) сосна
Гравці мають карточки з відповідями «Так» і «Ні». Ведучий задає питання, а учасники піднімають картку з їхньою відповіддю.
Ведучий ставить запитання. А учасники повинні підняти руку та дати відповідь. Хто першим піднімає руку, той і першим відповідає. В разі не правильної відповіді, право дати відповідь переходить до другого, хто підняв руку і т. д.
Ведучий ставить запитання. Учасники повинні підняти руку та дати відповідь. Хто першим піднімає руку, той і першим відповідає. В разі неправильної відповіді, право дати відповідь переходить до другого, хто підняв руку і т. д.
5. Музичний конкурс
Ведучий ставить запитання (паралельно вони зображені на ватмані чи на дошці, яка перед цим була закрита). А учасники повинні підняти руку та дати відповідь. Хто першим піднімає руку, той і першим відповідає. В разі не правильної відповіді, право дати відповідь переходить до другого, хто підняв руку і т. д.
Назвіть «Музичні рослини та тварини», у яких є ноти.
Тобто Ре _ _ _ - птах, що селиться поблизу водойм. (Ремез)
Ось наша гра і підходить до свого логічного завершення.. Тому варто сказати, що вирішальну роль відіграли не лише знання, а й ваша кмітливість.
Отож, (оголошення результатів). Вручення медалей з І, ІІ і ІІІ місця.Не засмучуйтесь ті, хто не зайняв перше місце. Адже для вас це буде стимулом поглиблювати та розширювати свої знання, а тому, хто зайняв перше місце – тримати себе в розумовому тонусі.
Висновок
Отже, вчителі, які працюють з обдарованими дітьми повинні навчально-виховну діяльність будувати на позитивних емоціях, стимулюючи і заохочуючи всіх учасників навчально-виховного процесу до активної діяльності на уроці та в позакласній роботі на основі повного використання ресурсів успіху, довіри.
Варто пам’ятати, що обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.
Завдання педагогів полягає в тому, щоб створити умови, за яких дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».