Як діє учнівське самоврядування в нашій школі ? Яка його мета? Як виховати особистість, яка вміла б вирішувати проблеми, надавати допомогу іншим, а також бути лідером, брати участь у суспільному житті школи? Читаємо у аалітичному звіті.
Аналітичний звіт
про роботу педагога – організатора
Кочубіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Параскун Оксани Павлівни
за 2012 -2013 н.р.
1. Метою учнівського самоврядування «Юність» є формування та розвиток соціально активної особистості з почуттям національної свідомості, яка вміла б вирішувати проблеми, надавати допомогу іншим, а також бути лідером, брати участь у суспільному житті школи. Учнівське самоврядування «Юність» спрямовує свою діяльність на розвиток власного «Я» кожного учня, розкриття та розвиток його здібностей, прагне допомогти кожній дитині знайти себе в колективі, самовизначитися.
У нашій школі самоврядування є важливою частиною демократичних процесів, які відбуваються як у школі, так і у суспільстві в цілому. Учнівське самоврядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, процесу соціалізації особистості, ефективнішому входженню в доросле життя.
Аналізуючи роботу учнівського самоврядування, хочу відмітити структуру дитячого колективу, яка діє в нашій школі. Дитячий колектив «Юність» очолює Президент. Шкільна республіка об’єднує учнів 1 – 11 класів. Виконавчим органом є шкільний парламент, до складу якого входять голови, що очолюють 6 комітетів.
Структура дитячого колективу “ЮНІСТЬ”
2.Вивчення стану впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій
Сьогодні якісне викладання дисциплін не може здійснюватися без використання засобів і можливостей, які надають комп’ютерні технології та Інтернет. Вони дають змогу вчителям нашої школи краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити знання учнів та підвищити їхній інтерес до навчання. Вчитель має можливість отримувати найновішу інформацію, активно спілкуватися з колегами, учнями та батьками.
Ми маємо два комп’ютерні класи, телевізори, що дає нам змогу використовувати ІКТ у своїй роботі. Класоводи, класні керівники готують звіти, розробляють презентації, беруть участь у проекті «Ми патріоти Черкащини».
· Організовуємо індивідуальні й групові роботи учнів безпосередньо в комп’ютерних кабінетах із використанням мережі Інтернет.
· Організовуємо науково-дослідницькі роботи учнів, творчі групи учнів і вчителів із розробки підпроектів.
Діяльність Ліги старшокласників спрямована на підвищення якості навчання, зміцнення свідомої дисципліни, реалізацію вимог режиму роботи школи, організацію позакласної та виховної роботи, на розвиток ініціативи та творчої самодіяльності учнів, реалізацію їхніх прав і обов’язків. Турботою органів учнівського самоврядування є також робота щодо збереження шкільного майна, благоустрій території та навчальних кабінетів, робота волонтерського загону «Ритм», екологічних постів, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.
Протягом 2012 року Ліга старшокласників здійснила 4 проекти. Активісти учнівського самоврядування працювали над проектами: «Добро починається з тебе», «Мій ідеал громадянина-патріота», «Пишаюся тобою рідний краю!», «Знаю та реалізую свої права» та над 6 підпроектами «Сім духовних святинь малої Батьківщини», «Мій ідеал громадянина-патріота», «Пишаюся тобою рідний краю!», «Знаю та реалізую свої права», «Щоденник корисних справ», «Народні та родинні традиції».
3.Організація роботи з розвитку здібностей і талантів учнів здійснюється у три етапи: діагностичний: виявлення дітей, які мають здібності до певних видів діяльності; відрізняються нестандартністю мислення та творчим підходом до вирішення проблем; формуючий: створення умов для повноцінного інтелектуального, фізичного, духовного розвитку обдарованих дітей; мотиваційно-стимулюючий: стимулювання учнів до саморозвитку та самовдосконалення.
Узагальнення педагогічного досвіду роботи з розвитку обдарованості показало, що виділені компоненти пов’язані між собою, взаємозумовлені та становлять єдиний комплекс, системоутворюючим фактором якого є діяльність учителя. Сааме тому в нашій школі великої уваги надають удосконаленню педагогічної майстерності та розвитку творчості кожного вчителя, який так чи інакше спілкується з обдарованою дитиною, адже ще В. Сухомлинський підкреслював, що лише творчий учитель здатен запалити в учнях жагу до знань.
Комітет «Милосердя»,
голова Долгова Тетяна, учениця 9 кл.
- проведена акція: «Доброти і милосердя»;
- співпрацювали з Червоним хрестом, розповсюджували марки (на суму 160 грн);
- співпрацювали з дитячою установою «Пролісок»;
- проведена благодійна акція «Від серця до серця»;
- організували роботу волонтерського загону «Ритм»;- облікували та допомогли малозабезпеченим учням та дітям під опікою.
Комітет спорту і туризму, голова Кукуруза Богдан, учень 10 кл.
- організували змагання, конкурси, спортивні естафети, туристські походи (під час літнього відпочинку);
- залучили дітей до участі в спортивних гуртках: «Футбол», «Волейбол», «Корегуюча гімнастика»;
- випустили газету :«Спортивний вісник»;
- організували культпоходи, екскурсії: кінно-спортивний комплекс м. Жашків, молокозавод м. Іллінці, Києво-печерська Лавра м. Київ.
Комітет культури і дозвілля, голова Панночка Іванна,
учениця 10 кл.
- організували рейди чистоти;
- підготували виступ команди «Надія» у районному фестивалі-конкурсі «Молодь обирає здоров я» (ІІ місце);
- організували змістовне, активне дозвілля (під час літнього відпочинку в таборі «РИТМ»);
- організували і допомогли у проведенні традиційних загально шкільних свят (День Знань,Свято квітів та урожаю, День Учителя)
- залучили дітей до гуртка «Умілі ручки»;
- провели свята, конкурси , вечори у школі (фестиваль-конкурс «Молодь обирає здоров я», вечір «Посвята 9- кл. у старшокласники», «Андріївські вечорниці», Новорічні ранки та вечори)
- провели ігрові та конкурсні програми до Нового року.
Комітет дисципліни і порядку, голова Булеховець Анна,
учениця 9 кл.
Правовий комітет, голова Гнатюк Василь, учень 11 кл.
Прес – центр, голова Перепелиця Жанна, учениця 9 кл.
- випустили інформаційний вісник;
- висвітлили діяльність шкільного табору «РИТМ» у районній пресі (газета «Уманська зоря») ;
- зібрали матеріали до шкільної газети;
- допомогли у оформленні інформаційних стендів, оголошень;
- оформили урочисті події, заходи;
- провели анкетування серед учнів.
4. З метою створення найкращих умов для культурно – освітньої, фізкультурно – оздоровчої та спортивної роботи з дітьми під час літніх канікул 2012 року з 28.05.12 по 15.06.12 в Кочубіївській ЗОШ І-ІІІ ступенів працював відпочинковий центр «Водограй» . До складу відпочинкового центру входить спортивно – оздоровчий табір «Ритм» та творчі майстерні: спортивна «Веселий м’яч», хореографічна, художня, інтернет – майстерня, майстерня «Душі криниця».
Структура спортивно – оздоровчого табору «Ритм» включала ІV загони:
І загін «Веселка» (на базі дитячої дошкільної установи «Пролісок»)- 8 учнів;
ІІ загін « Капітошки » - 20 учнів;
ІІІ загін «Лідер» - 31 учень;
ІV загін «Дивосвіт» - 19 учнів.
В нашому таборі відпочило 78 учнів, що становить 100 % всіх тих ,котрі підлягали охопленню літнім відпочинком . З них: 51 дитина пільгових категорій (23 дитини, які перебувають на диспансерному обліку, 18 дітей обдарованих, 1 дитина під опікою, 2 дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, 2 дітей з малозабезпеченої сім’ї, 5 дітей з багатодітної сім’ї), які харчувалися за бюджетні кошти та 27 дітей, спонсорами яких виступили батьки, вчителі та ФГ АФ «Базис» .
Виховна модель нашої школи - це Школа сприяння здоров’ю, тому режим роботи нашого табору включав такі оздоровчі технології:
Відомості про членів учнівського самоврядування, що відпочиватимуть у районному таборі «Лідер» влітку 2013 року.
№ п/п |
П.І. дитини |
Клас |
Захоплення |
1. |
Смілянець Марія |
7 |
Музика, спорт |
2. |
Браславська Тетяна |
7 |
Музика, спорт |
3. |
Смілянець Назар |
8 |
Спорт |
4. |
Булеховець Максим |
8 |
Спорт |
5. |
Булеховець Анна |
9 |
Музика |
6. |
Царук Вікторія |
10 |
Біологія, музика |
7. |
Гурбич Марина |
10 |
Спорт |
5. Учнівське самоврядування в нашій школі діє на добровільних засадах, на основі єдності інтересів, відповідно до Статуту школи, Конституції України та Конвенції про права дитини. Самоврядування в нашій школі спрямоване на розвиток ініціативи, можливості розкриття організаторських здібностей, підготовку та проведення різноманітних заходів у відповідності до наших потреб та інтересів.
На останньому засіданні шкільного учнівського самоврядування у травні 2012 року мене було обрано президентом школи, а замісником президента ученицю 10 класу Гурбич Марину.
До складу парламенту увійшли такі комітети:
- комітет «Милосердя»;
- комітет спорту і туризму;
- комітет культури і дозвілля;
- комітет дисципліни і порядку;
- правововий комітет;
- прес – центр.
Рада учнівського самоврядування була сформована з урахуванням побажань всіх класів школи з 5-го по 11-й. До її складу увійшли представники кожного з цих класів. Наступним кроком у роботі самоврядування була участь у проекті «Ми патріоти Черкащини» та підготовка під проектів.
Також був затверджений план роботи первинного дитячого колективу «ЮНІСТЬ», згідно якому протягом навчального 2012/2013 навчального року були проведені наступні заходи:
- День Знань, 1 вересня;
- свято квітів та урожаю;
- участь в акції «Квіти до обеліску» до Дня партизанської слави ;
- екскурсія на молокозавод м. Іллінці;
- відзначення Дня ООН;
- урок мужності «Герої для нас як приклад»;
- зустріч з Ветеранами ВВв;
- участь у конкурсі «Ось він який, мій тато!»;
- вечір «Посвята 9 класу до лав старшокласників;
- зустріч з учасником бойових дій в Афганістані ;
- шкільний етап фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров я»;
- районний етап фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров я» (ІІ місце);
- відзначення Всеукраїнського Дня боротьби зі СНІДом;
- правовий ринг «Право і закон» до Дня прав людини;
- вечір «Андріївські вечорниці»;
- участь в акціях до Дня Святого Миколая;
- участь у проекті «Чарівна подорож в минуле», виготовлення новорічної іграшки;
- акція «Не дамо замерзнути птахам!»;
- школа етикету «Фізична краса не постійна, моральна – відносна, а духовна краса - вічна»;
- виготовлення листівок-вітань та поздоровлення жителів мікрорайону школи зі Днем захисників Вітчизни;
- урок мужності «Знати, щоб пам’ятати» (зустріч з воїном-афганцем;
- вікторина «Юні знавці права»;
- участь у фотовиставці ;
- загальношкільна акція “Живи, книго!”;
- конкурс малюнків «Моя родина».
Окрім проведення різноманітних заходів, шкільна організація учнівського самоврядування «Юність» допомагає організовувати та контролювати чергування по школі, розв’язувати конфліктні ситуації, проводити профілактичну роботу з порушниками загальношкільних правил, допомагає здійснювати контроль за відвідуванням учнями школи.
Ініціативна група членів самоврядування займається створенням сторінки самоврядування на шкільному сайті. Можливо, не все виходить ідеально, але користуючись допомогою більш досвідчених товаришів та наставників, ми як лідери самоврядування маємо за мету зробити нашу сторінку цікавою, сучасною та корисною. Над цим завданням ми зараз активно працюємо.
Аналіз роботи показав, що робота самоврядування проводилась згідно з планом роботи учнівського самоврядування та планом навчально-виховної роботи школи.
Робота самоврядування школи здійснювалась через організацію цікавого життя колективу. Мета і завдання учнівського самоврядування втілювались через різноманітні заходи: конкурси, інтелектуальні ігри .
Президент та заступник шкільної організації учнівського самоврядування «Юність» Царук Вікторія та Гурбич Марина.
6. Актив шкільного самоврядування на чолі з президентом школи проводять акції, бесіди, тренінги, години спілкування, а працюємо ми за планом:
План
роботи з учнями, що не встигають та схильними до правопорушень, дітьми з кризових сімей
№ з/п |
Зміст і методи роботи |
Термін виконання |
Відмітки про виконання |
1 |
Вивчити індивідуальні особливості |
Протягом року |
|
2 |
Визначити коло друзів, а також вплив його на кожного з них |
Протягом І семестру |
|
3 |
Відвідати сім'ї, вивчити пізнавальні інтереси школярів |
Вересень |
|
4 |
Ознайомити учнів з вимогами у школі: не порушувати дисципліну; не запізнюватися на уроки; не пропускати заняття; не сперечатися із дорослими вдома: * своєчасно виходити до школи; повертатися після уроків; дбайливо ставитися до одягу; бути охайним |
Протягом першого тижня |
|
5 |
Організувати допомогу кращих учнів класу щодо ліквідації проблем та прогалин у знаннях . Допомогти учням повірити у власні сили та здібності |
Протягом року. |
|
7 |
Провести роботу щодо активізації пізнавальної діяльності школярів, а саме: 1) опитувати лише той матеріал, який школяр знає; 2) надавати консультації з предметів; 3) давати на уроках індивідуальні завдання відповідного рівня знань |
Протягом року |
|
8 |
Встановити зв'язки школярів за місцем проживання, визначити їх характер з метою нейтралізувати негативний вплив оточення |
Вересень — жовтень |
|
10 |
Зацікавити суспільно-корисною працею, враховуючи інтереси підлітків |
По можливості |
|
11 |
Провести анкетування з теми «Причини неуспішності в навчанні, ставлення до навчання. Наслідки поганої освіти» |
Жовтень |
|
12 |
Бесіда «Профілактика шкідливих звичок» |
Січень |
|
13 |
Провести анкетування: 1 . «Твоя життєва позиція». 2. «Твоя майбутня професія» |
Грудень |
|
14 |
Провести бесіду з учнями про профілактику правопорушень |
Листопад |
|
15 |
Провести зі школярами бесіди: 1) «Чи потрібно дотримуватися правил поведінки у школі?» |
Грудень |
|
|
2) «Твій вільний час» |
Жовтень |
|
|
3) «Про культуру поведінки» |
Квітень |
|
|
4) «Про дружбу та товаришів» |
Квітень |
|
|
5) «Про книги, які ти прочитав» |
Лютий |
|
|
6) «Культура поведінки — основа життя в суспільстві» |
Березень |
|
16 |
Діалог на тему «Твоє інтелектуально-естетичне хобі: читання, колекціонування, декоративне мистецтво, майстрування і т. ін.» |
Лютий |
|
17 |
Мозкова атака «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток» |
Березень |
|
18 |
Тренінг «Твоє життя — твій вибір», «Знаємо та реалізуємо свої права»
|
Грудень, березень |
|
19 |
Бесіда про відпочинок на канікулах |
Жовтень, березень, травень |
|
Підсумовуючи сказане, зазначу, що правильно організоване за змістом і формою учнівське самоврядування містить потужний виховний потенціал, розвиває лідерські якості, формує соціальний досвід та ціннісні орієнтації, створює простір для самореалізації, сприяє усвідомленню особистістю своїх прав, свобод, обов’язків, вияву самостійності учнів, самоствердженню у суспільно – значущій діяльності, захищає від негативних впливів соціального середовища, виховує активних громадян держави.
Сьогодні ,я напевно можу сказати, що учнівське самоврядування є організацією, що складається з дітей, створена дітьми і для дітей...
Педагог – організатор О.П. Параскун