Аналіз
Уроку хімії, проведеного в 10 класі
Золотівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4
Вчитель – Духіна Т.В.
Практична робота у віртуальній лабораторії.
Тема. Визначення Карбону, Гідрогену і Хлору в органічних речовинах.
Мета: закріпити експериментальним шляхом знання про елементний
склад органічних сполук; навчити виявляти продукти, добуті в
результаті проведених реакцій, розвивати навички проведення
віртуального хімічного експерименту; удосконалювати вміння
прогнозувати, спостерігати, робити висновки; виховувати культуру
спілкування, толерантність, взаємодопомогу.
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Форми роботи: усне опитування з елементами гри, робота в малих
гетерогенних групах, використання експерименту, складання
звіту, самооцінювання своєї діяльності під час практичної
роботи.
Обладнання та наочність : ППЗ «Віртуальна хімічна лабораторія 8-11 кл.
Версія 1,0», комп’ютери; кольорові картки,
таблиця «Самооцінювання учня».
Мета відвідування: застосування ефективних технологій та методик
навчання.
Хід уроку.
І.Актуалізація опорних знань з наступною їх корекцією.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
ІІІ. Проведення практичної роботи «Визначення Карбону, Гідрогену і Хлору
в органічних сполуках» («Віртуальна хімічна лабораторія 8-11 кл.
Версія 1,0»,).
ІУ. Звіт про виконану роботу.
У. Самооцінювання діяльності під час практичної роботи.
УІ Підбиття підсумків роботи.
Урок проводиться в кабінеті інформатики. В класі 7 учнів. Вчитель психологічно підготував учнів до спілкування та навчальних занять.
Структура уроку відповідає даному типові (урок застосування знань, умінь та навичок). Це урок з використанням комп’ютерних технологій.
На етапі актуалізації опорних знань вчитель проводить усне опитування з елементами гри. Пропонуються завдання, що мають два варіанти відповідей а) і б) учні дають відповіді кольоровими картками: червоною (а), чи зеленою (б). Всі, правильні, чи неправильні відповіді обговорюються, що дає змогу здійснити корекцію знань.
Дидактично грамотно визначена основна мета уроку, вона чітко випливає зі змісту навчального матеріалу, відповідає віковим та інтелектуальним особливостям учнів класу й несе в собі інформацію про кінцевий результат уроку.
Вчитель формулює мету й завдання уроку, мотивує навчальну діяльність учнів (об’єднання учнів у кілька гетерогенних груп, обговорення завдань, робота з таблицею «Самооцінювання учня»). Об’єднання дітей у групи дає можливість учням, які мають прискорений темп роботи бути консультантами у менш підготовлених учнів. Така взаємодопомога забезпечує синхронну роботу.
Виконання практичної роботи проводиться з використанням ППЗ («Віртуальна хімічна лабораторія 8-11 кл. Версія 1,0»,).
Робота починається з повторення загальних правил техніки безпеки . Далі учні ознайомлюються з робочою інструкцією, переглядають досліди, обговорюють результати спостережень та правила техніки безпеки в дослідах.
Проводиться звіт про виконану роботу, самооцінювання діяльності під час практичної роботи з використанням таблиці «самооцінювання учня.» Все це налаштовує учнів на плідну роботу, покращує дисципліну і відповідальність
Використання комп’ютерних технологій у навчальному процесі дає змогу активізувати самостійну пізнавальну діяльність учнів, збуджує думку, виховує інтерес до навчання. Вчитель упродовж уроку виступав у ролі консультанта , порадника. Методи, які застосовувались відповідають меті і завданням уроку, змісту і характеру навчального матеріалу, готовності учнів до засвоєння. Учитель проводить інструктаж щодо організації роботи, враховує рівень сформованості в учнів самостійної роботи.
Урок логічно завершений, відповідає сучасним вимогам процесу навчання та виховання. Мети досягнуто.
Вчитель здійснив самоаналіз уроку, відзначив недоліки та вказав позитивні сторони, окреслив шляхи удосконалення навчального процесу.
Пропозиції.
Вчителю слід звернути увагу на емоційність та виразність мови.
Загальні відомості про урок.
Дата проведення |
клас |
Предмет |
Кількість учнів |
Відсоток присутніх учнів |
|
За списком |
присутні |
||||
11.12.2018 |
10-а |
хімія |
7 |
7 |
100% |
Тема уроку |
Практична робота у віртуальній лабораторії. Визначення Карбону, Гідрогену і Хлору в органічних речовинах. |
||||
ПІБ вчителя |
Духіна Т.В. |
Оцінка відвіданого уроку.
|
«+» |
«––» |
Примітка |
|
Санітарно-гігієнічні норми |
1.чистота |
«+» |
|
|
2.Освітленість |
«+» |
|
|
|
3.Порядок |
«+» |
|
|
|
4.Провітрення |
«+» |
|
|
|
Основні компоненти уроку |
1.Організація уроку |
«+» |
|
|
2. Постанова мети |
«+» |
|
|
|
3.Виділення головного на уроці |
«+» |
|
|
|
4.Активна зайнятість учнів |
«––» |
|
Працювали учні, які більш підготовлені |
|
5.Самостійна робота |
«+» |
|
|
|
6.Практична робота |
«+» |
|
|
|
7. Чітка структура уроку |
«+» |
|
|
|
8.Щільність уроку |
«+» |
|
|
|
9. Результативність |
«+» |
|
|
|
Форми й методи роботи |
1.Словесно-наочні |
«+» |
|
|
2.Нові форми і методи |
«+» |
|
|
|
3.Використання ТЗН |
«+» |
|
|
|
Особистість |
1.Уміння володіти класом |
«+» |
|
|
2.Особиста культура |
«+» |
|
|
|
3.Педагогічний такт |
«+» |
|
|
|
4. Ерудиція |
«+» |
|
|
|
5.Взаємини з учнями |
«+» |
|
|
|
Рівень професійної методичної майстерності вчителя в цілому. Потрібне підкресліть: дуже високий, високий, середній, нижче середнього, низький |
|