Батьківські збори на тему "Раз добром зігріте серце - вік не прохолоне

Про матеріал

Ця розробка дає змогу провести спільні з дітьми батьківські збори. Основна мета:виховувати в учнів почуття любові, милосердя, доброти до людей, батьків та батьків до дітей, розвивати уявлення про достоїнства людини, повноцінність яких визнана в суспільстві, виховувати прагнення робити добро і цінувати його.

Перегляд файлу

Батьківські збори

«РАЗ ДОБРОМ ЗІГРІТЕ СЕРЦЕ – ВІК НЕ ПРОХОЛОНЕ»

Мета: виховувати в учнів почуття любові, милосердя, доброти до людей, батьків та батьків до дітей, розвивати уявлення про достоїнства людини, повноцінність яких визнана в суспільстві, виховувати прагнення робити добро і цінувати його.

Обладнання: стікери, вислови, м’яч, «кулька бажань», тести для батьків, ручки, ватмани, маркери, пам’ятка для батьків.

Вислови на дошці:

«Ніякі проблеми не страшні, якщо вдома тебе чекають люблячі люди». Шахрукх Кхан

Добро не лежить на дорозі, його випадково не знайдеш.

   Добра людина в людини вчиться.

Ч.Айтматов.

Коли ти маєш вчинити щось погане, сім разів подумай – і не вчини, а добро роби не думаючи.

М.Рильський

Пісня «Ласкаво просимо» (сл. Вадима Крищенка, муз. Ігоря Білозіра)

1.Людина починається з добра

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

 

2.Бо доброта – не тільки не те,

Що обіймає тепле слово,

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

 

3.Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині.

Не має вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

Кл. кер. Милосердя й доброта, як два крила, на яких тримається людство. Ще з давньоруських часів благодійність була в традиціях нашого народу. Цілком природним і закономірним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, дати притулок бездомному, захистити старість і немічність, порятувати хворого чи каліку. Доброта і милосердя – багатоликі. Потреба в них – повсякчасна.

 Різні люди є на світі, з різними характерами, інтересами, а все ж хочеться вірити, що хороших людей більше. Робити добро треба, бо людина, яка не відчуває приязні до інших людей, руйнує себе, як особистість. Зла людина ніби постійно обкрадає себе. Не вміє по-справжньому радіти, сміятися, любити. І якщо з юних літ не привчити до добра, душа людська обростає ненавистю. Отже, добро – це наука.

Розгадайте загадку

  • Що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь? (Дружба)

Інсценізація вірша «Справжні подруги»

- Зараз ми станемо свідками розмови доньки і матері. Судіть самі, чи правильно розуміють дівчатка Люда і Рита, що таке дружба.

Ведучий: П’ятикласниця Людмила

Вранці мама заявила:

Люда: Все, до школи я не йду!

Я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

Адже в Рити джинси є!

І тепер зі мною Рита

Відмовляється дружити.

Ведучий: Здивувалась мама дуже:

Мама: Ви ж були найкращі друзі!

Люда: Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходити

Не у джинсах, а в спідниці,-

Їй не хочеться дивиться,

Бо вона вважає: жінці

    Для краси потрібні джинси.

    Мамо, дружбу виручай:

    Джинси і мені придбай.

   Ведучий: Мама спершу подивилась

    На похнюплену Людмилу,

    Потім мовила:

   Мама: Діла –а – а !

    Справжні подруги…

    Й пішла.

 - Як дівчатка розуміють дружбу?

-Чи зовнішній вигляд має значення для дружби?


4.Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого.

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

5. Я вірю в силу доброти,

Що на торжку не продається.

Що кривди розбива пласти,

Красою тулиться до серця.

6. Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу,

Що хоче, щоб і я, і ти.

І все було у світі краще.


Кл. кер. Родина – природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основи моралі серцем і душею, коли розвиваються почуття доброти, чуйності, совісті, правдивості, любові до навколишніх.

 Батьки – головні природні вихователі дитини. Робіть добро тим, із ким ви живете, із ким ви зустрічаєтесь, товаришуєте. Пам’ятайте, що все повертається, як бумеранг: «Добро – добром, зло – злом».

 Дорогі діти, зараз ви спробуєте створити проект «Щаслива сімя». Клас поділимо на 3 групи. Ви берете ватман, маркери, приступайте до роботи.

 Ну, а поки наші діти працюють,  проведемо тест для батьків «Чи можете ви?» (не оголошуючи результатів).

1. У будь-який момент залишити всі свої справи і зайнятися дитиною.

2. Порадитися з дитиною, не зважаючи на її вік.

3. Зізнатися дитині в помилці, якої ви припустилися в ставленні до неї.

4. Вибачитися перед дитиною, якщо ви не праві.

5. Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував вас.

6. Поставити себе на місце дитини.

7. Повірити хоча б на хвилинку, що ви добра фея.

8. Розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який невигідно свідчить про вас.

9. Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку.

10. Завжди утримуватися від слів, які боляче вразять дитину.

11. Надати один день, коли б вона робила все, що їй заманеться,  і поводила себе так, як схоче, а ви ні в що не втручалися.

12. Не відреагувати, коли ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто

незаслужено образила іншу дитину.

13. Встояли проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це - примха, забаганка.

Відповіді:

А - можу і завжди так роблю - 3 бали.

Б - можу, але не завжди так роблю - 2 бали.

В - не можу -І бал.

Кл. керівник. Ми провели з вами невелике тестування, а зараз підрахуйте бали.

Якщо ви набрали 30-39 балів, це означає, що дитина - найбільша цінність у вашому житті. Ви дієте правильно, й можете сподіватися на добрі результати.

Сума 16—30 балів: піклування про дитину для вас питання першорядне. Ви схильні до компромісів, які послаблять виховний ефект. Вам слід серйозно замислитися над підходом до виховання.

Менше ніж 16 балів — перед вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дитини.

Шановні батьки, ви побачили свій результат, зробіть собі висновок.

Ну, а ми побачимо проекти «Щасливих сімей». (презентація проектів).

 Запам’ятайте такі слова: «Людина живе – лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті, у кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви носите ім’я – ЛЮДИНА. А людина – починається з добра»

Пісня «Батьківська пісня» (Муз. О.Злотника, сл. М.Мельникова.)

Кл. керівник.  А зараз ми всі разом, батьки і діти, проведемо тренінг «Творити добро – це і є щастя».

Тренінг

«Усмішка по колу»

Пропонується кожному учаснику імітувати передачі усмішки по колу.

« Я тобі дарую….»

По колу передається м’яч з побажанням…(наприклад … добра, щастя…)

«Кулька бажань» (у надувній кульці вкладені записані побажання: добро, щастя, радість, любов, дружба, взаємоповага, розуміння, терпіння, благополуччя, злагода, мир, спокій та ін. Ця «кулька бажань» прикріплена зверху. Один з учнів повинен її проколоти і кожен -  взяти собі побажання.)

А зараз кожен із вас знайде добре слово.

«Мішок щастя» (на дошці прикріплений мішок. По черзі батьки і діти пишуть на стікерах свої слова і прикріпляють на мішок)

Сказати те слово, яке для кожного потрібне, щоб бути щасливим. (Наприклад, взаємоповага, дружба, розуміння…)

«Батьки і діти»

Беручись за руки по черзі, мати і син …., бажають один одному, що б вони хотіли отримати від своїх близьких ( наприклад : мати – слухняності, поваги до себе, любові… Син – спілкуватися без крику, взаєморозуміння, більшого спілкування…)

Кл. керівник. Сьогодні ми з вами розмовляємо про добро. А яке слово є протилежним цьому слову? Так, - це зло. І зараз послухайте казка-притчу про Добро і Зло.

"Добро і зло стоять поруч - не розрізнити їх простим поглядом"

Жили-були два брати - близнюки. Звали одного з них – Добро другого - Зло. Були вони схожі, як дві краплі води. Ніхто не міг розрізнити їх. Навіть самі вони часом не знали, хто є хто. І, коли гукали Зло, відгукувався Добро. А на поклик: - Добро! - Міг відгукнутися Зло. Брати дуже любили один одного, і, як це часто буває у близнюків, жили - душа в душу. Вони грали в свої дитячі ігри і порівну ділили перемоги і поразки. Навіть у школі вони отримували однакові оцінки, однакові покарання і однакові нагороди. Вони підростали, красиві і безтурботні, і здавалося, ніщо не зможе порушити гармонію їх братерської дружби. Але раптом вони зустріли дівчину на ім'я Правда, і обидва закохалися в неї по вуха. Обидва хлопці сподобалися Правді, адже вони були такі схожі, що розрізнити їх було абсолютно неможливо. Вона не знала, як вибрати між ними і металася від одного до іншого. Вона любила їх обох. І ніколи не знала, з ким проводить час.

Вперше між братами пробігла чорна кішка. Звали її Ревнощі. У неї були гострі кігті, і ними вона дряпала обох братів. Жоден з них не міг змиритися з тим, що його кохана може належати іншому. Вони сперечалися між собою і доводили їй кожен свою правоту - як кожен заслужив її любов більше, ніж інший. Ласкаво розповідав, скільки добрих справ він зробив. Кому допоміг, кого врятував від біди. А Зло пояснював, що це нічого не варто, тому що неможливо виправити світ, здійснюючи благодійні вчинки, часто думаючи, що допомагає. Добро завдавав ще більшого зла. Він наводив приклади, на тому, що, подавши милостиню жебракові волоцюзі, не можна знати напевно, чи не використовує він її на шкоду самому собі та іншим. Наприклад, нап'ється і стане причиною дорожньої аварії, в якому постраждають люди. З іншого боку він, Зло, заподіявши комусь шкоду, наприклад, вкравши що-небудь, можливо навчив роззяву бути більш пильним, а посварившись з іншим, навчив його тверезо ставитися до подій, штовхнув на роздуми. Виходило, що Добро часом обертався злом, а Зло перетворювалося на добро. Бідна Правда не могла вирішити, хто з них правий. Здавалося, у кожного була своя правда. Бачачи їх страждання, старенька Справедливість вирішила втрутитися. Вона багато що побачила на своєму віку і знала, що абсолютної правди немає на світі. - У кожного вона своя, тому що кожен любить в першу чергу самого себе. І кожен буде завжди відстоювати свою правду. Тільки, полюбивши іншого, як самого себе, можна поглянути на світ іншими очима і побачити справжню правду і тоді, в одну секунду, зло може перетворитися на добро, а добро може обернутися злом. Зло і Добро слухали її і розуміли, що судилося їм завжди бути поруч. І люди завжди сперечаються, хто з них хто? І Правда метається між ними, не знаючи, кого вибрати.

Інтерактивна вправа «Мікрофон» (спочатку висловлюються діти, а потім батьки)

  • Які головні герої діють в притчі?
  • Основна тема притчі?
  • Яка ідея?
  • Яка мораль притчі?

Кл. керівник. А зараз давайте послухаємо, які ви знаєте прислів’я про дружбу.

(Наприклад:


Вірний друг – найбільший скарб.

Дружба мов дзеркало: розіб’єш  - не склеїш.

З ким поведешся, того й наберешся.

 Згода будує, а незгода руйнує.

Один за всіх – всі за одного.

 Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.

Один розум добре, а два ще краще.

Дружба – найкраще багатство.


Людина без друзів, як дерево без коріння.)


Кл. керівник. Молодці! І діти, і батьки знають прислів’я, я думаю, що ви всі будете жити за подібними правилами життя.

А зараз послухайте легенду.

«Зірка»

Колись дуже давно жила на світі зірка, їй було прикро, що на неї ніхто не звертав уваги і вона вирішила піти до мудреця. Прийшовши, вона запитала: «Чому мене не помічають?» Мудрець відповів, що світло зірок гасне, коли поряд є сонце, і запропонував жити на небі і з’являтись лише вночі. Щоб зберегти навіки пам'ять про зірку, мудрець подарував кожній людині її доньку чи сина – маленьку зірочку.

  Зробіть коло, щоб протягти руку до середини, щоб створилася зірка. Ця зірка дуже тепла і готова дарувати доброту, тепло, світло. Всі разом ви складаєте велику одну зірку, світло якої набагато яскравіше, ніж кожного окремо. А тепер покажіть як ця зірка рухається по колу.

Кл. керівник. Добре, коли у людини є надійний друг, але пам’ятайте, якщо ви хочете мати надійного, доброго, щирого, чесного друга, то і самі повинні бути такими. Пам’ятайте: з гарним товаришем легше у біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, виручайте, коли це потрібно. І нехай ця година доброти переросте у щоденну потребу робити добро. Всім нам нелегко в цей скрутний час, але ми пам’ятаємо, що поруч є друзі, а найдорожчі друзі – це ваші батьки, а для батьків – ваші діти.

              І зараз я вам роздам пам’ятки, які, я переконана, допоможуть вам у процесі виховання дітей.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Пісня «На добро» (Муз.  І.Карабиць, сл. Ю.Рибчинського

 

doc
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку