Батьківські збори з елементами тренінгу "Ми разом!"

Про матеріал

Батьківські збори з елементами тренінгу, які проводяться разом з дітьми. Мета таких зборів:

-Познайомити батьків молодших школярів з «мистецтвом жити з дітьми», обговорити з ними питання: «Що таке батьківська любов?».

-Створити умови для співпраці дітей та батьків в ігровій ситуації.

-Створити ситуації взаємодії та співпраці.

-Опис батьків «очима» дітей.

-Створення родинного герба.

Перегляд файлу

листопад 2017 р.

 

 

 

 

 

 

 

Батьківські збори з елементами тренінгу

«Ми разом!»

 

 

Вчитель поч. класів

Кобзун О.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Форма проведення:  збори з елементами тренінгу

Мета:

  • Познайомити батьків молодших школярів з «мистецтвом жити з дітьми», обговорити з ними питання: «Що таке батьківська любов?».
  • Створити умови для співпраці дітей та батьків в ігровій ситуації.
  • Створити ситуації взаємодії та співпраці.
  • Опис батьків «очима» дітей.
  • Створення родинного герба.

Завдання:

  • Зробити висновок батькам щодо свого успіху в сімейному вихованні.
  • Розширити можливості розуміння психологічних особливостей своєї дитини.
  • Активізувати спілкування в родині.
  • Підвищити інтерес батьків до внутрішнього світу дитини.

Обладнання: маски для очей, записи дитячих пісень, аркуші формату А4, основи для герба, олівці, фломастери, ножиці, клей, смайлики, закладки.

Форма проведення батьківських зборів: тренінг, який проводиться разом з дітьми.

Час: 1 година.

 

Хід зборів

І частина. Вступ.

Робота з батьками.

  1. Привітання. Кожен учасник вітає всіх словами: «Здраствуйте, ми сім … і ми любимо разом….(пити чай, переглядати мультфільми, читати книги)
  2. Вступне слово класовода про батьківську любов, від якої залежить успіх сімейного виховання дитини. (Додаток 1).
  3. Проведення з батьками тесту «Які ми батьки?». (Додаток 2).

 

Робота з дітьми.

  1. Діти під час спілкування батьків з класоводом малюють на альбомних листках малюнок «Моя сім’я».
  2. Презентація дитиною своєї родини. Діти по черзі встають і розповідають (у довільній формі) про себе, батьків.

 

Спільна робота батьків та дітей.

  • Проводиться гра «Встаньте ті, хто…»

Всім учасникам (і дітям і батькам) пропонується встати, якщо опис підходить під їх родину:

  • разом читають книжки;
  • допомагають мамі мити посуд;
  • допомагають прибирати в кімнаті;
  • разом проводять час на свіжому повітрі;
  • мають спільне захоплення;
  • полюбляють разом чаювати;
  • разом готують смаколики;
  • разом малюють;
  • разом роблять уроки;
  • разом дивляться мультики.

 

ІІ частина. Співпраця та взаємодія.

Спільна робота батьків та дітей.

  1. Гра «Впізнай свою маму».

Дитині завязують очі. Кілька мам по черзі підходять до дитини і дають їй свої руки. Вона по дотику повинна впізнати свою маму.

 

Спільна робота батьків та дітей.

  1. Робота в малих групах-родинах  вправа «Геральдика»

Дітям разом з батьками пропонується створити родинний герб.

Батьки з дітьми отримують основу для виготовлення родинного герба на якому вони разом малюють або технікою «колаж»  виконують наступні завдання:

  1. На верхньому полотні напишіть прізвище своєї родини.
  2. Намалюйте те, що ви дуже добре робите разом, родиною.
  3. Зобразіть найбільший успіх у житті.
  4. Зобразіть місце, що є ідеальною оселею для вашої душі.
  5. Напишіть  те, що ви б хотіли чути щодня.
  6. Зобразіть символ своєї родини.
  7. Намалюйте свою мрію.
  8. Напишіть девіз своєї родини.

 

Спільна робота батьків та дітей.

  1. Робота в малих групах-родинах «Виконання пісні».

Кожна родина по черзі впізнає дитячу (всім знайому) пісню і співає її (по куплету). Якщо у родини виникають труднощі, допомагають всі.

 

Спільна робота батьків та дітей.

  1. Гра «Комплімент».

Всі  учасники стають у коло и беруться за руки. Дивлячись своєму сусідові в очі, необхідно сказати кілька добрих слів, за щось похвалити. Той, кому адресовано комплімент говорить: «Дякую, мені дуже приємно!».

 

ІІІ частина. Рефлексія. 

 

  1.  «Мені сьогодні сподобалося…», або «Мені сьогодні не сподобалося…».

Кожен учасник продовжує цю фразу та чіпляє на дошку обличчя веселої, або сумної людини.          

  1. Класовод підводить підсумки зборів – тренінгу.

 Вручає присутнім  закладки «Поради батькам» та Поради дітям». (Додаток 3).

 

Батьківська любов

 

Успіх сімейного виховання часто залежить від того, наскільки щирими і чесними у своїй любові до дітей є самі батьки.

Існують два типи батьківської любові:

  •                   я люблю свою дитину і водночас люблю всіх людей;
  •                   я люблю свою дитину і більше нікого.

У першому випадку батьківська любов опромінюється добром і Божою ласкою.

При  другому підході до розуміння батьківської любові з вихованої ними дитини виросте егоїст, який не любитиме людей, бо добре ставлення до них не передалося від батьків.

  •                   Якщо в сімї шанують почуття дитини, то й вона колись шануватиме почуття інших людей.
  •                   Якщо дитина живе в умовах толерантності, вона виробляє у собі вміння терпіти.
  •                   Якщо до неї ставляться чесно, вона буде справедливою.
  •                   Якщо в сімї не беруть речей без дозволу, дитина теж не буде брати чужого і т. ін.

Такий перелік можна, без сумніву, продовжити. Тому пам’ятаймо, що ми виховуємо дітей своїх кожним кроком, кожним вчинком. Перші поняття про добро і зло, честь і безчестя, справедливість і несправедливість у дітей складаються на підставі того, що вони відкривають у своїх батьків.

 

Тест "Які ми батьки?"

 

Вам необхідно вибрати одну з трьох відповідей:

А. Можу і завжди так роблю.  (3 бали)

Б. Можу, але не завжди так роблю. (2 бали)

В. Не можу.  (1 бал)

 

Чи можете Ви?

 

  1. У будь-який момент залишати всі свої справи і зайнятися дитиною?
  2. Порадилися з дитиною, незважаючи на її вік?
  3. Зізнатися дитині у помилці, яку Ви допустили у ставленні до неї?
  4. Вибачитися перед дитиною в разі своєї неправоти?
  5. Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував Вас?

6. Поставити себе на місце дитини? 

7.  Повірити хоча б на хвилинку, що Ви добра фея?

8. Розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який
представляє Вас у невигідному світлі?

9. Завжди стримуватись від слів, здатних боляче вразити дитину?
10. Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за хорошу поведінку?

11. Надати один день повної свободи, коли б вона робила все, що їй заманеться
і поводила себе так, як їй хочеться, а Ви ні в що не втручатиметеся?

12. Не відреагувати, коли Ваша дитина вдарила, грубо образила іншу дитину? 13. Встояти перед дитячими проханнями і сльозами, якщо невпевнені, що це -примха, скороминуча забаганка?  

 

А-3бали;Б-2бали;В-1бал.        

 

Якщо Ви набрали 30 балів і більше, то це означає, що дитина - найбільша цінність у Вашому житті. Ви прагнете не тільки зрозуміти, а й пізнати її, поважаєте її. Ви дієте правильно і можете сподіватися на добрі результати.             

Сума від 16 до 30 балів: піклування про дитину для Вас питання першочергове. Ви маєте здібності вихователя, але не завжди застосовуєте їх послідовно і цілеспрямовано. Часом Ви занадто суворі, з інших випадках - надміру м'які.  Крім того, Ви схильні до компромісів, котрі послаблюють виховний ефект.

Менше ніж 16 балів свідчить, що перед Вами постали серйозні проблеми щодо виховання дитини. Вам бракує або знань, або бажання і прагнення виховати дитину як особистість, а можливо, і того, і другого. Бажано порадитись зі спеціалістами - педагогами та психологами, почитати літературу з питань сімейного виховання.

Отже, пам'ятайте, що виховання дитини - дуже складний і відповідальний процес. Ось чому успішне виконання батьківського обов'язку приносить людині духовне, моральне задоволення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
5927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку