Круглий стіл з батьками в молодшій групі:
« Давайте знайомитись!»
Мета: Створити умови для знайомства батьків один з одним із вихователем групи, викликати позитивні взаємовідносини між ними. Ознайомлення батьків з проблемою адаптації дітей до умов ЗДО; формувати навички та ефективні засоби взаємодії з дитиною під час адаптації. Розпочати оформлення дитячого портфоліо. Виявити очікування батьків від відвідування дитиною дитячого садка. Познайомити батьків з предметно-розвиваючим середовищем групи, та вимогами програми «Українське дошкілля».
Форма проведення: круглий стіл.
Обладнання: картина «Сонечко», аркуші паперу А – 4, ручки, пам’ятки для батьків «Перший крок у дитсадок», цукерки, чай, цукор.
Порядок денний:
1. Повідомлення теми і мети зборів.
2. Знайомство. Гра з картинкою «Сонечко»
3. Виступ вихователів: «Адаптація дитини до закладу дошкільної освіти»
4. «Міні-дискусія»
5. Виступ вихователя: «Навчально-виховна діяльність дітей»
6. «Дитяче портфоліо»
7. Організаційні питання. Гра «Розвідники»
8. Підсумок зборів. Пам’ятка «Перший крок у дитсадок». Гра «Оплески» . Чаювання
1. Повідомлення теми і мети зборів.
Добрий вечір. Я рада бачити Вас на нашій зустрічі.
Сьогодні чудова подія - перші батьківські збори Вашої дитини.
І розпочнемо їх такими рядками:
Ми любимо кожну дитину, І кожній даруємо шанс
Збагнути: вона неповторна, єдина
Для нас, для родини, всієї країни.
Ми щиро раді бачити Вас в нашому дитячому садку, в нашій групі «Сонечко». У дитячому садку Вам і Вашим дітям доведеться прожити цікавих 3 років. Чи стануть ці роки для Вашої дитини, а значить і для вас щасливими - це багато в чому залежить від вас, від вашої участі в житті групи.
Під час нашої зустрічі хочеться, що б відбулося знайомство, яке пізніше сподіваюся переросте у дружні стосунки.
Сьогодні ми зібралися, щоб познайомитися з вами та обговорити деякі питання. Для початку давайте познайомимося.
2. Знайомство. Гра з картинкою «Сонечко»
Встаньте, будь ласка, в коло. Будемо знайомитися з допомогою нашого символу «Сонечка». Беремо в руки картинку із зображенням «Сонечка».
Повідомляємо своє ім’я та прізвище. Як ви називаєте вдома свою дитину пестливо і одну рису характеру, яка охарактеризує вашу дитину.
Наш дитячий садок називається «Берізка», а група «Сонечко». Я вихователь Загородня Людмила Анатолівна. Працюю в освітній галузі понад 40 років. Врівноважена, терпляча, люблю дітей.
Я вихователь Романюк Наталія Володимирівна. Молодий спеціаліст. Щиро люблю дітей, креативна, творча.
Тема круглого столу – «Знайомство».
Стоїть собі будинок –
До нього сто стежинок.
Там море голосочків,
Дзвінкіших від дзвіночків.
Там всілись на полиці
Ведмеді і лисиці,
На стінах сто картинок
З героями казок,
А зветься цей будинок
«Берізка» – дитсадок.
Дитинство - найважливіший і неповторний період у житті кожної людини. Справжньою маленькою країною дитинства, звідки бере початок могутня ріка людського життя є дошкільний навчальний заклад. Тут дітям комфортно і затишно. Тут можна все!
* Дружити. *Сумувати.*Гратися.*Творити.*Мріяти.*Малювати.* Радіти.* Міркувати.* Помилятися.*Фантазувати.
3. Виступ вихователя «Адаптація дитини до закладу дошкільної освіти»
Допоможімо разом малюкові знайти своє гідне місце в дитсадку. Адаптація, тобто звикання, - явище не однозначне. Воно залежить однаковою мірою від мами з татом і від дитини. Якщо дорослі впевнені, спокійні, доброзичливі – усе буде гаразд! Нервовість, неспокій передаються дітям і адаптація ускладняється.
Настає той час в житті кожної дитини, коли вона переступає поріг дитячого садка. Чи у всіх дітей однакова поведінка при вступі в садок? Ні. Одні діти впевнені, вибирають гру, йдуть на контакт з дітьми та дорослими, інші – менш упевнені, більше спостерігають, деякі – виявляють негативізм, небажання йти в групу, бояться відійти від батьків, голосно плачуть. Причини такої поведінки можуть бути різні.
Залежно від тривалості адаптаційного періоду та поведінки дитини можна виділити різні ступені адаптації малюка до дошкільного закладу.
Легкий ступінь адаптації - поведінка дитини нормалізується протягом 10-15 днів (фізіологічна, природна адаптація), дитина вливається в новий колектив безболісно, їй там комфортно, вона не влаштовує істерик, коли мама веде малюка в дитячий садок. Такі діти, як правило, хворіють нечасто, хоча в період адаптації "зриви" все ж таки можливі.
Середній ступінь адаптації - поведінка дитини нормалізується протягом 15-30 днів, дитина худне, хворіє, але не важко, без ускладнень, малюк більш-менш терпимо переносить походи в дитячий садок, може періодично "поплакати", але ненадовго. Найчастіше в цей час захворювань не уникнути.
Важкий ступінь адаптації - патологічна адаптація, триває від 2 місяців і більше. У цей період у дитини спостерігаються погіршення апетиту, навіть до повної відмови від їжі, порушення сну і сечовипускання, різкі перепади настрою, часті зриви і капризи. Крім того, малюк дуже часто хворіє - (в даному випадку хвороба нерідко пов'язана з небажанням дитини йти в дитячий садок). Такі діти в колективі відчувають себе невпевнено, майже ні з ким не грають.
4. «МІНІ-ДИСКУСІЯ»
Вихователь: - Щоб полегшити адаптацію дитини, пропоную поміркувати і дати відповідь на запитання.
Запитання:
1. Чим саме батьки можуть полегшити адаптацію дітей до умов перебування в ЗДО?
2. Чим саме вихователі можуть полегшити адаптацію дітей до умов перебування в ЗДО? (обмін думками )
Головною педагогічною умовою успішної адаптації дитини до дитячого садка є єдність вимог до дитини в сім’ї та дитячого садка. Правильна поведінка батьків та педагогів дуже важлива.
Тому візьміть до уваги такі рекомендації:
• дитині потрібно говорити, що вона вже доросла;
• не залишати дитину на цілий день у групі;
• гуляти на майданчику після відвідування садка;
• давати із собою улюблені іграшки;
• повідомляти вихователя про особливі звички дитини;
• придумати ритуал «прощання» й обіграти його вдома;
• зустрічати дитину з посмішкою;
• розповідати якомога більше позитивного про садок;
• підтримувати самостійність дитини вдома.
Перелік дій, доступних для виконання дітям молодшої групи:
1. Мити руки, закочуючи рукави; мити обличчя, не розбризкуючи воду; правильно користуватися милом; не мочити одяг; сухо витиратися рушником, без нагадування вішати його на відведене місце.
2. Одягатися і роздягатися в певній послідовності: одяг складати, вішати, розстібати, застібати ґудзики.
3. Помічати непорядок в одязі і самостійно усувати його або звертатися за допомогою до дорослого.
4. Своєчасно користуватися носовою хусткою, туалетом.
5. Пити з чашки, їсти, добре пережовуючи їжу закритим ротом.
6. Правильно користуватися ложкою, виделкою, серветкою.
7. Прибирати іграшки, будівельний матеріал в певне місце.
Привчена дитина самостійно одягатися, роздягатися, вмиватися ї охайно їсти, складати свої іграшки на місце, буде почуватися в нових умовах значно впевненіше, аніж безпорадний невмійко. А впевненість у собі відіграє помітну роль у формуванні позитивного емоційного ставлення до дитячого садка.
5. Виступ вихователя «Навчально-виховна діяльність дітей»
Шановні батьки, пам’ятайте: ваша дитина – дар, який потрібно розвивати і формувати. Саме від вас залежить те, яким стане цей подарунок долі. І весь педагогічний колектив нашого садочка буде допомагати вам виховувати ваших діток щасливими, розумними та здоровими.
Сьогодні ми поговоримо про ваших дітей, про їх розвиток і чим ми будемо займатися в дитячому садку.
6.«Дитяче портфоліо»
Батькам пропонується на аркуші А-4 намалювати свою дитину, і написати що їй в ній подобається, а що тривожить.
- Сьогодні з цих листочків ми починаємо створювати дитяче портфоліо, в якому будемо накопичувати інформацію про розвиток вашої дитини, про взаємовідносини з дорослими і дітьми, помістимо перші малюнки, нагороди.
7. Організаційні питання. Гра «Розвідники»
Давайте пограємо в розвідників. Ваше завдання знайти собі пару. І я вас попрошу в парах виконувати наступні завдання
Встаньте, Плече до плеча, Нога до ноги, Долоня до долоні
Взявшись за руки, утворили щось ціле - коло, колектив.
Ми хочемо, щоб ви ось так пройшли всі роки перебування вашої дитини в садочку, рука об руку і стали однією великою дружною родиною.
8. Підсумок зборів. Пам’ятка «Перший крок у дитсадок»
Шановні дорослі! Прийміть кілька практичних порад:
Повірте, надійде час, коли дитина з особливим смутком буде розлучатися з першими вихователями. І, вже ставши школярем, неодноразово, відкрито або потай, прибіжить до свого дитсадка хоч на хвилинку.
Гра «Оплески»
Ми з вами сьогодні добре попрацювали. І на завершення я пропоную подивіться на свої долоні і уявіть на одній УСМІШКУ на інший РАДІСТЬ. І ось щоб вони не пішли від нас їх треба міцно з'єднати в оплесках. Дякую
Чаювання
1