Тема. Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах
Мета: показати роль прислівників у художніх і науково-популярних текстах, формувати вміння використовувати прислівники, визначати їх роль;
продовжити формування мовної здогадки та мовленнєвої реакції учнів; розвивати фонетичний та інтонаційний слух, творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, писемне мовлення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки;
виховувати в учнів любов до рідної мови, почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; бажання до вивчення мов, які вивчаємо; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.
Тип уроку: урок комплексного використання ЗУН
Обладнання: мультимедійний пристрій, презентація Power Point, підручник, робочий зошит, канцелярське приладдя, зошит граматики з англійської мови, НО (Кросворд).
Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (картки), практичні (вправи).
Форми організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуально-відокремлена, фронтальна, колективна.
Хід уроку
Вч.поч.ланки: Сьогодні , учні в нас не звичайним урок, оскільки до нас завітали гості, тож поверніться і привітайтесь. Отже, починаємо.
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати
А знання, мерщій, хапати.
Тож, гаразд, часу не гаймо
Урок вже починаймо.
Тест « Прислівник» (взаємоперевірка робіт учнями) (12 б.)
а) частина мови, яка вказує на ознаку предмету;
б) незмінна частина мови, яка виражає ознаку дії або пояснює, де, коли відбувається дія;
в) частина мови, яка вказує на дію предмету.
а) іменниками;
б) прикметниками;
в) дієсловами.
а) другорядним членом речення;
б) підметом;
в) присудком.
а) – о, – а;
б) – о, – е;
в) – е, – а.
а) антоніми;
б) синоніми;
в) омоніми.
а) антоніми;
б) синоніми;
в) омоніми.
Вч.поч.ланки: Отже, ви знаєте, що прислівник утворюється від прикметника. Окрім уроків української мови де ще ви раніше зустрічали це правило?
Учень: На уроках англійської мови.
Вч.поч.ланки: В мене є ідея! Я зараз зателефоную нашій вчительці англійської мови.
Телефонна розмова: Доброго дня! Чи можете Ви зараз прийти до нас на урок? (Вчитель англійської мови завітала до класної кімнати).
Вч.поч.ланки: В мене є пропозиція проекспериментувати із нашими учнями, порівнюючи вживання прислівників у різних мовах!
Вчитель англ.мови: Звичайно, що я погоджуюсь, оскільки мені самій цікаво, що із цього може вийти.
Вч.поч.ланки: Тож, наше з вами ключове питання є – чи побудуємо ми речення, текст не використовуючи прислівників, оскільки, темою нашого уроку є «Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах». (передбачення учнів) А чи справдяться наші передбачення ми дізнаємося в кінці уроку.
Вчитель англ.мови: Good day, pupils!
Учні: Good day, good day!
Good day to you!
Good day, good day!
We’re glad to see you!
Вчитель англ.мови: I’m glad to see you, too! Who is on duty today?
Учень: I am on duty today.
Вчитель англ.мови: Who is absent today? What day is it today?
Учень: Today is Tuesday, the fifteenth of April.
Вч.поч.ланки: Тож відкривайте робочі зошити і записуйте сьогоднішню дату, і класну роботу.
пр ис лі вник
Вч.поч.ланки: Яке слово можна зібрати із поданих буквосполучень ? (учні прописують подане слово).
З’ясування значень невідомих слів:
чимчикувати – йти
кривулякою – дорогою
наскипидарює – наповнює
Вч.поч.ланки: Учні, а якщо ми приберемо прислівники (приємно, не дуже, ліворуч, праворуч) із тексту, то все ж таки чи побудуємо ми зв’язний текст ?
Рушає (коли?) завжди, рушає (куди?) назустріч, рушає (куди?) навздогін, б’ються (як?) завзято, приносить (коли?) завжди, приносить (коли?) влітку, приносить (коли?) взимку.
Вчитель англ.мови: От тепер я бачу, що ви вивчили таку частину мови, як прислівник. В англійській мові вони теж зустрічаються і вживаються тільки за правилами!(роздає картки) Зачитаймо їх!
Для того, щоб краще їх запам’ятати, спробуймо розгадати кросворд!
|
A |
L |
W |
A |
Y |
S |
|
|
|
|
|
T |
O |
D |
A |
Y |
|
|
|
|
|
N |
E |
V |
E |
R |
|
|
|
|
S |
O |
M |
E |
T |
I |
M |
E |
S |
T |
O |
M |
O |
R |
R |
O |
W |
|
|
|
|
|
|
B |
A |
D |
L |
Y |
|
Вч.поч.ланки: Закріплюючи поняття про прислівник попрацюємо із прислівниками – антонімами. (до поданих слів дібрати антоніми, розв’язавши кросворд, знайти заховане слово).
|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
Вчитель англ.мови: А спробуйте ще розгадати загадку і знайти в ній прислівник.
Has no legs
But just for fun
It is always on the run. (a ball)
Вч.поч.ланки: А в мене саме є м’яч. Давайте ж пограємо в гру «Гарячий прислівник»
(отримавши м’яч з українським прислівником, треба перекласти його на англійську і навпаки. Якщо учасник гри не знає перекладу, передає м’яч іншому)
Слова: always – завжди; today – сьогодні; never – ніколи; sometimes – іноді; tomorrow – завтра; badly – погано.
Вч.поч.ланки: Учні, а як ви вважаєте, в українських загадках є місце прислівнику? Ось послухайте.
ЗАГАДКА
Вчитель англ.мови: Та що ж це таке? І в українській мові навіть у загадках не можна обійтись без прислівника!
Вч.поч.ланки: Звичайно, що ні, оскільки прислівник, учні, це…
І для чого він служить? (для зв’язку)
Вч.поч.ланки: Оголошуючи тему уроку, ми ставили ключове питання – прислівник у створенні зв’язних висловлювань текстів. Отже, діти, ми дійшли висновку: можна створити речення, текст, в якому можна обійтись без них.
Вчитель англ.мови: Але такий текст набуде невизначеності і сухості. Тому, ми повинні пам’ятати, що будь-яка частина мови є важливою!
Вч.поч.ланки: А саме яка роль прислівника у тексті? (уточнююча)
Оцінювання та цінування учнів.
Вч.поч.ланки: Сьогодні ви були надзвичайні і домашнє завдання я приготувала для вас також не звичайне.
Для розуму: ст. 98 впр.191 ( 2 з.) (4 б.)
Для душі: знайти текст із прислівниками (усно) (4 б.)
Для рук: виготовити чарівну квітку або стіннівку, або плакат на тему «Прислівник» (4 б.)
Вчитель англ.мови: I liked our lesson, your work. Did you like our lesson?
Учні: Yes, we did.
Вчитель англ.мови: Pupils, thank you. Good – bye!
Учні: Good – bye!