Дружбівська філія Дружбівського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ
Дружбівської міської ради
Шосткинського району
Сумської області
2022 рік
Біологічний КВК на тему: «Подорож до країни Біології»
Мета заходу: підвищення інтересу до вивчення біології та інших наук; розширення кругозору; виявлення рівня знань учнів у різних сферах; показ зв'язків з іншими шкільними предметами; розвивання вміння працювати колективно та згуртовано; виховання поваги та любові до рослинного і тваринного світу.
Обладнання та матеріали: мультимедійна дошка, презентація , малюнки тварин та рослин, плакати,картки,грамоти, коробочка «Цікавинки».
Учасники: учні 6-7 класів, вчителі.
Хід заходу:
У залі відведено окремо місця для журі й команд. На прикрашеній сцені увімкнено мультимедійну дошку, на якій зображено назву заходу та грає мелодія «Звуки лісу».
Ведучий. Добрий день, шановні гості та учасники сьогоднішнього свята. Щиро вітаю вас на біологічному КВК, назва якого - «Подорож до країни Біології».
Ведуча. З давніх часів наша українська земля славиться широкими полями, лісами, річками, озерами та ставками.
Природа дарувала нашій країні квіти яскравих кольорів, безкраї Закарпатські ліси, незабутні пісні солов'їні. Хіба можна уявити Україну без куща калини, бузка, терена, лелек, качок, гусей.
Всі ми разом є маленькими частинками великої скарбниці, назва якої — Природа. Кожен із нас, як і багато оточуючих тварин, рослин, є дітьми матері Природи. Бажано, щоб ми про це пам'ятали завжди: ідучи до лісу, озера, річки, збираючи ягоди, ловлячи рибу. Щоб майбутнє покоління могло всім нам сказати: «Дякуємо за збережену природу рідної Землі».
Учень 1. Біологія – наука цікава.
Різноманітна, яскрава.
Треба із нею у злагоді жити
Світ рослин і тварини любити.
Нас лікують маленькі рослини.
Дають кисень, вбивають бацили.
А що буде, як згинуть ліси?
Чи зможемо дихати ми.
Учень 2.
Ми, люди, частина природи розумна
Та поведінка наша безумна.
Насмітити, знищити, вбити.
Чи варто для цього жити?
А як не стане квітів на Землі,
Як вижити тоді бджолі
Із ними згине вся краса
Без квітів не висловлюються почуття.
Учень 3. Біологія вчить, закликає
В книгах своїх невгамовно благає
Бережімо, люди, природу!
І не робімо їй ми шкоду.
Бо без квітки, рослини і тварини
Не може існувати і людини.
Ведучий. Отже, ми починаємо нашу подорож!
Дозвольте оголосити склад сьогоднішнього журі (представляє журі). Просимо журі зайняти свої місця.
Ведуча. А зараз я представлю вам команди. Сьогодні будуть змагатися:
команда «Орхідеї». Командир... (представляє командира).
Команда вважає , що квіти — це посмішка сонця, яка дарує радість. Квіти пробуджують прекрасні почуття, тому що вони — сама досконалість. Саме квіти надихнули їх на створення команди з цією назвою.
Ведучий. Наступна команда — «Фенікс». Командир... (представляє командира).
Команда вважає ,що тварини – дуже милі друзі: не ставлять питань і не критикують.
Ведуча. Команда «Орхідеї», ваш девіз... (Команда промовляє девіз.)
Ведучий. Команда «Фенікс», ваш девіз... (Команда про мовляє девіз.)
Прошу команди зайняти свої місця.
Кожне представлення команд оцінюємо до 10 балів.
Ведуча. Запрошуємо капітанів команд. Вправа «Знайди помилки». Кожному учню по черзі буде прочитано текст,який зображений на слайді дошки , в якому необхідно виправити помилки.
Учні повинні пояснити чому інспектор не повірив затриманому.
Стукає по кленовому стовбуру сорока у червоній шапочці. Ця трудяга витягує з-під кори шкідливих для дерев
комах. Десь у гущавині співають мурашки – немовби ніжні звуки флейти розливаються навкруги. Хитра руда
лисиця заповзає на дерево , почувши кроки людини, яка гуляє лісом. Йдеш собі та присядеш на галявинці на стовбур старої берези. І спостерігаєш, що відбувається навколо. І починаєш замислюватися: справді ти все це бачиш чи може примарилось? (участь у конкурсі оцінюється до 10 балів).
Ведучий. Шановні учасники, зараз на екрані перед вами з’явиться 20 речень з описом певного організму (рослинного ,тваринного) або плоду, які вам необхідно відгадати . А на столах по листку з цифрами, навпроти яких ви будете писати відповідь. Ви повинні всі разом попрацювати швидко та плідно. Час на завдання обмежений (15 хвилин). За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал.
Ведуча. Буде жарко! Успіхів Вам! Поїхали! (лунає негучна мелодія звуків лісу).
Після закінчення часу, листки учасники кожної команди відносять журі для підрахунку результату. Оголошення підсумків конкурсу.
Завдання:
Ведуча. Тваринний та рослинний світ дуже загадковий,цікавий ,різноманітний. Зараз ми з вами поринемо трішки у ці таємниці. Перед вами на слайдах по черзі ви будете бачити речення з певною характерною ознакою, а знизу слово. Слово буде перекручене. Вам необхідно буде поміняти місцями літери і відгадати потрібне слово. Оцінюється по 1 балу за кожну правильну відповідь.
Завдання:
Ведучий. А зараз конкурс для уболівальників.
Працюємо - активно! Відповідаємо-швидко!
Відгадування загадок.
1.Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають (редиска)
2. Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає (цибуля)
3. В лісі вогник рудуватий, шишки лускає завзято (білка)
4. Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди -
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…( снігурі)
5. В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я - не молодець?
Маю диво- корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю (буряк)
6. Двічі родиться, а раз помирає (птах)
7. Хто на собі ліс носить? (олень)
8. Є крила, а не літає (риба)
9. Є у морі - океані
Риба люта і страшна,
На заваді хто їй стане,
Із кістками з’їсть вона.
Краще з нею не сваритись,
Ніж у шлунку опинитись.
Вона зла, мов Каракула.
Як же звуть її? (акула)
10. Хто літає над лужком
Наче вертоліт,
За пальне поп’є нектар
Й знову у політ? (бабка)
11. Тече, тече – не витече, біжить, біжить – не вибіжить (ріка)
12. Стережуть колючки їй
цвіт весняний запашний,
а осінньої години -
червонясті намистини (шипшина)
13. Чорно-біла одежина,
Зверху – листяна хустина.
Як весна – дарує сік, –
П’ємо радо цілий рік (береза)
Кожна команда отримує по плакату із зображеним лабіринтом. Учасники обирають по одному гравцю зі своєї команди для боротьби у конкурсі. Їм необхідно допомогти тварині потрапити додому. Журі починає відлік часу. Зупиняється конкурс, коли перший з гравець виконав завдання (команда-переможець отримує 10 балів ).
Ведуча.Здорове харчування — це не тільки хороше самопочуття і позбавлення від багатьох недуг, міцна нервова система і нормалізація маси тіла, але й любов та повага до себе, це прагнення до здорового і тривалого життя!
Ведучий. Здорове харчування - це збалансоване споживання білків, вуглеводів, жирів, вітамінів і мікроелементів з урахуванням добової фізіологічної потреби людини у харчових і біоактивних речовинах.
Ведуча. Існують продукти рослинного і тваринного походження.
Ведучий. І як же їх правильно розділити? Чим вони відрізняються?
Ведуча. А в цьому нам допоможуть наші учасники конкурсу.
Кожен з командирів, підійшовши до столу журі, обравши собі коробочку. Команда «Орхідеї» , відкривши її побачила картку з написом «Продукти тваринного походження». Команда «Фенікс» витягнула з коробочки картку з написом «Продукти рослинного походження». Також,в коробці лежали по 5 карток з цікавим та повчальним матеріалом по темі витягнутої з коробочки. Учасникам необхідно було за відведений час під негучну веселу мелодію ознайомитися з матеріалом карток, оформити плакат з обраним матеріалом, використовуючи фломастери, маркери, олівці, фарби та свою уяву і фантазію. По закінченню часу один з обраних учасників презентує роботу команди, демонструючи плакат та розкриває обрану тему. Після виступів учасників кожної з команд, журі оцінює роботи та озвучує виставлені бали ( за участь у конкурсі 10 балів).
Ведучий. Скоромовки необхідні не тільки малюкам, які не вимовляють певні звуки. Скоромовки сприяють і загальному розвитку дітей .
Ведуча. У конкурсі беруть участь по два представники від кожної команди, які по черзі вимовляють скоромовки, які зачитують зі слайду, зображеному на екрані мультимедійної дошки (враховується швидкість вимови скоромовки та чіткість промовлених слів. Кожна скоромовка оцінюється до 5 балів, всього за конкурс до 40 балів).
Журі оцінює роботу учнів та оголошує результат.
Ведуча. Наша «Подорож до країни Біології» закінчилася! Давайте всі разом дружніми оплесками подякуємо учасникам наших команд, які так постаралися, щоб продемонструвати нам цей захоплюючий, цікавий та пізнавальний світ біології. Як би там не було, давайте не забувати про те, що завжди і всюди перемогти може лише справжня дружба шкільних товаришів, яка саме допомагає жити і перемагати!
Ведучий. Оплески і ще раз оплески .учасникам команд!
Всіх учасників просимо піднятись на сцену.
Нашому шановному журі надається завершальне слово (нагородження грамотами команд за зайняті місця).
Дякуємо за увагу! Гарного Вам дня!