СЦЕНАРІЙ
виховного заходу на тему :
« Чарівні казки Наталі Забіли»
Вчитель початкових класів
Бірківської гімназії
Костюк Ніна Василівна
Про матеріал.
Матеріал поглиблює знання дітей про творчість Наталі Забіли . Розширює коло читання . Розвиває логічне мислення , акторську майстерність. Розвиває ціннісне ставлення до мистецтва , культуру спілкування рідною мовою .
Мета : поглиблювати знання дітей про творчість Наталі Забіли , розширювати читацьке коло , акторську майстерність , виховувати бажання спілкуватись рідною мовою .
Очікувані результати : ціннісне ставлення до культури , мистецтва ,спілкування рідною мовою, вдосконалення роботи з літературними творами , розширення читацького кола молодших школярів , популяризація української дитячої літератури .
ДІЯ 1
Вхід до театральної зали.
Продаж квиточків .
1 учень –Увага ,увага запрошуємо вас на казкову виставу .
2 учень – Просимо квиточки придбати і місця відповідні зайняти .
1 учень – усі квиточки зберігайте , уважно за виставою спостерігайте.
2 учень – дотримуйтесь правил поведінки у театрі ,а вкінці у розіграші призів зможете участь узяти …
ДІЯ 2
Ведуча 1
Усі готові до початку вистави ?
-Глядачі готові ? (так)
-Артисти готові ? (так)
Тож зустрічаймо артистів гучними оплесками .
( артисти проходять по сцені і представляють себе ).
ДІЯ 3
Ведуча 2
Сьогодні ми хочемо познайомити вас з українською поетесою, письменницею , драматургом - Наталею Забілою і її чарівними казками .
Дівчинка ( Наталя ).
- Привіт . Мене звати Наталя . Я дуже люблю спостерігати за усім довкола . А потім вигадувати різні цікаві історії .
- Ось послухайте одну таку історію про метелика
(« Метелик» Наталя Забіла )
Я біжу ,біжу по гаю,
Я метелика спіймаю.
А метелик не схотів –
Геть від мене полетів .
Сів метелик на травичку
Може , думав , не помічу ?
Блиснуть крилечка ясні –
Зразу видно в далині .
Сів метелик на листочок –
Може там сховатись хоче ?
Блиснуть крилечка рябі –
Не сховатися тобі .
Полетів він на лужок ,
Заховався між квіток .
Я іду ,іду ,іду –
Метелика не знайду .
- Ну як вам така історія . Правда ж чудова ?
Ведуча 1
- І так цілий день ,а ввечері кличе Наталочку мама до хати .
Дівчинка (мама Наталі)
-Наталочко , гей Наталочко ! Досить гуляти . Пора вже додому вертати .
Дівчинка ( Наталочка )
- Вже біжу , біжу ,біжу і все тобі розкажу …
ДІЯ 4
Ведуча 2
.- Ось така наша Наталя : швидка , розумна , допитлива і весела. З нею за день трапляється безліч веселих пригод .( Дівчинка Наталя імітує свою пригоду в саду ). ( « Лічилочка» Наталя Забіла )
Одна маленька дівчинка
Пішла гуляти в сад.
Там дві зелені яблуньки
край тину стали в ряд.
Під вітами три квітоньки,
чотири будяки.
Над ними п'ять метеликів
ведуть свої танки.
Шість коників змагаються —
хто вище всіх плигне?
А сім пташок цвірінькають,
вітаючи мене.
До тину між деревами
драбину я припну.
Угору по драбиночці
аж вісім раз ступну.
У мене дев'ять друзів є,
покличу їх мерщій
і десять стиглих яблучок
складу у кошик свій.
Смачних рум'яних яблучок
нам вистачить усім:
я друзям дам по одному,
сама десяте з’їм ДІЯ 5
Ведуча 1 .
- Набігалась за день наша Наталочка , стомилася , а разом з нею стомилось і Сонечко . Надходить вечір , на небосхилі з’являється місяць і зірочки .
(звучить колискова пісня « Тихесенький вечір на землю спадає …» )
( « Зірочки» Наталя Забіла )
ЗІРОЧКИ
Ледве ясне сонечко скотиться додолу,
ледве вечір присмерком вкриє ліс і поле,
як на небі синьому, понад цілим світом
ми, веселі зірочки, вогники засвітим.
Безліччю ліхтариків сяєм над землею,
сонну землю пестимо ласкою своєю.
У степах мандрівникам і плавцям у морі
ми дорогу вкажемо в синьому просторі.
А маленьким діточкам, що лягають спати,
ми хорошу казочку будем повідати,
щоб їм сни приснилися радісні й бадьорі:
квіти та метелики і блискучі зорі.
ДІЯ 6
( Дівчинка - мама і дівчинка - Наталочка )
- Мамо , вже вечір , розкажи мені казочку , ну будь ласка ….
- Так розкажи… ( всі діти ) .
Пісня « Мамо, розкажи мені казку».
1.Я в дитинство своє заглядаю
І здається, неначе у сні.
Тихі сутінки квіти вкривають,
Розкриваються миті ясні.
Наче винне мале кошенятко
Біля ліжечка тихо стою.
І як кожне в дитинстві малятко
Тихо прошу матусю свою.
Приспів.
Ну зроби, ну зроби мені ласку,
Розкажи мені, матінко, казку,
Про співучий такий і чудовий,
Про мій рідний смерековий край.
Ну зроби, ну зроби мені ласку,
Розкажи, розкажи мені казку,
І ласкаву, як світ цей казковий,
Ти тихенько мені заспівай.
2.Диво-майстер по горах блукає,
Ніжна мавка сплітає косу;
Ось козак, що чар-зілля шукає,
І збирає ранкову росу.
Ось дракон пролетів наче хмара,
І знайшов він чарівне перо;
І щаслива, закохана пара
Що завжди переможе добро.
Приспів.
Програш.
3.Ці казки я завжди пам"ятаю,
Ношу завжди їх в серці своїм,
Я по них все життя виміряю,
Свято вірю словам чарівним.
Та дитинство мов птах пролетіло,
Все здавалось казкове мине.
Раптом чую знайоме і миле,-
Ніжно донечка просить мене.
Приспів.
(Перші 2 рядки- речетатив , далі- співати.)
ДІЯ 7
Дівчинка - мама
- Добре , добре буде вам казка .Казка про будиночок та не простий . Будиночок казковий п’ятиповерховий.
(«Будинок казковий п’ятиповерховий»)
( Інсенізація вірша )
У лісі під ялицею, над річкою-бистрицею,
Будинок є казковий, багатоповерховий.
Стоїть він серед зелені із давньої пори,
Всі поверхи заселені від низу до гори.
На першому живе Ведмідь, поважний, волохатий.
Він цілу зиму спить та й спить І не виходить з хати.
На другому живуть такі чудні зелені Жабки:
Чудово вміють за гілки чіплятись їхні лапки.
На третім, де живе Сова ,зачинені віконця,
Бо ця бабуся лісова ніяк не любить сонця .
А на четвертому давно живе хвостата Білка
Що крізь відчинене вікно стрибає аж на гілку!
Найвище всіх — на п’ятому Ворона та Сорока:
Як стануть розмовляти Чорнява й Білобока,
Говорить кожна голосно І подругу не слуха, —
Ховаються навколо всі І затуляють вуха.
Всі кажуть їм: —Сусідоньки! Ну як не сором вам
Нечуваний, невиданий здіймати тарарам?!
— У нас така вже вдач ,такі вже голоси:
Ворона як закряче ,то й чуть на всі ліси.
Сорока застрекоче — словечко до слівця,
Сама спинитись хоче,та все нема кінця!
Отак і цокотіла ця пара белькотух,
Аж поки сонце сіло —І гомін зразу вщух!
Настала в лісі тиша,лише кущі колише
Навколо вітерець.Замовкнув дім казковий…
Багатоповерховий…І казочці кінець!
Ведуча 2 .
А зараз трошки пограємось у гру «Запиталочка». Дайте відповіді на мої запитання .
- Хто живе на першому поверсі будиночку ? ( ведмідь ).Правильно .
- А на другому хто поселився ? (Жабки) Чудово .
- Хто вподобав для себе третій поверх ? (Білочка ) .Молодці
- А на четвертому ? (Сова ). Вірно .
- І нарешті хто мешкає на п’ятому поверсі ( Ворона і Сорока ) . Ну звичайно це вони….. Та годі вам вже сваритися !
- ДІЯ 8
Ведуча 1
-Настає пора сну і відпочинку. І тут починаються справжні дива . У снах Наталочка бачить усі свої вигадані історії. Усі герої стають реальними . Вміють розмовляти і поводять себе майже як люди …
( Казковий стіл , годинник , з’являється Казкар )
- Я Чарівник . Мій робочий день починається пізно увечері , коли всі полягають спати. Я сідаю за свій чарівний стіл . Беру чарівне перо і пишу , пишу казки для вас .
( Наталя Забіла «Годинник» )
ГОДИННИК
Стоїть собі годинник на столику у нас,
Години та хвилини відстукує весь час.
Його блискучі стрілки не спиняться ніяк,
І завжди чути тільки:
Тік-так ,Тік-так, Тік-так
Пора, пора вставати! Минула ніч давно.
Прокиньтеся, малята, погляньте у вікно:
Надворі сонце світить, цвіте червоний мак,
Вставайте, любі діти!
Тік-так, Тік-так, Тік-так.
В садочку сміх та галас, гуляє дітвора.
Набігались, награлись, —обідати пора.
А може, не пора ще? Ну, хто подасть нам знак?
Годинник зна найкраще:
Тік-так, Тік-так, Тік-так
Заходить сонце красне, Іде нічна пора.
Лягає спати вчасно слухняна дітвора.
Сплять люди і тварини, І тихо й темно так..
Не спить лише годинник:
Тік-так, Тік-так, Тік-так.
Він день і ніч працює –
Невпинно лине час …
І кожна мить дарує
Історії для вас .
Казкар
-До речі , я чув що десь тут недалечко живе дівчинка .Така весела , кмітлива .Кругом усе бігає , про все розказує . Тільки от забув як її звати ….. О ! придумав , зараз запитаю у дітей .
- Діти , ту дівчинку звали Оля ? (ні )
- То може Галя ? (ні) Знову ні .
- А як її звали ? (Наталя ) Ну звичайно , Наталя . Чудово поки вона спить піду подивлюся які сри її сняться .
ДІЯ 9
Ведуча2
А Наталочці сниться сон про лісових звірят . Казка « Зайчикові пригоди»
Стрибайчик стежкою лісною плигав поволі — стриб та стриб!
І раптом бачить: під сосною сидить великий білий гриб.
— Диви! Грибок! Ну й чудасія! Адже ж учора випав сніг…
Моя матуся так зрадіє І нам спече грибний пиріг!
Зірвав він гриб — та й знов стрибати, не оглядаючись кругом,
Аби скоріш поласувати смачним гарячим пирогом.
Аж ось їжак по цій стежинці біжить назустріч напрямки.
Несе морквину він на спинці, настромлену на колючки.
— Добридень, друже! Що це в тебе?
— Грибок хороший, бачиш сам!
— Ой, це ж мені такого й треба!
За нього моркву я віддам!
Стрибайчик каже: — За морквицю грибом охоче заплачу,
Бо морква ця ще й як згодиться моїй матусі до борщу!
Поклав він моркву до торбинки І далі стежкою побіг.
Навколо сосни та ялинки присипав перший білий сніг.
Коли це білочка назустріч бреде, плететься спроквола:
Ніяк з головкою капусти не може впоратись мала.
— Спинися, друже, на хвилинку,бо я захекалася вкрай!
Віддай мені свою морквинку,а ти капусту забирай!
Стрибайчик згодився зраділо —капусту ж люблять всі зайці! —
І посміхнувся: — Добре діло!Матуся зробить голубці!
Пішов він далі. Бачить — збоку поміж сосонок навмання
Іде на гірку невисоку на лижах сіре козеня.
— Що ти несеш таке хороше?
— Капусту свіжу, бачиш сам!
— Віддай мені, я дуже прошу,
За це тобі я лижі дам!
Стрибайчик радо став на лижі підперсь ціпками та й побіг.
Ой, гарно ж як навдивовижу виблискує на сонці сніг!..
Коли, засапавшись, назустріч Іде ведмедик-дивачок:
Він зверх свого пухкого хутра напнув новенький кожушок.
— Ой, жарко, парко! Я загину!..Від тягара мене звільни:
Візьми собі цю кожушину, а лижі подаруй мені!
Що ж, і на це Стрибайчик згоден!Побігло далі зайченя,
Пишаючись з своєї вроди та ще й з нового убрання.
Вже й день до вечора схилився,вже в небі зіронька блищить.
Коли це зайчик зупинився І чує — щось в снігу пищить.
Він ближче підійшов і бачить:серед обгризених гілок
Сидить в снігу і гірко плаче малий тремтячий байбачок.
Стрибайчик здивувався дуже:— Чому ти в ліс прийшов гулять?
Адже ж я добре знаю, друже,що байбаки узимку сплять!
— Таке ж мені казала й мати,та я не слухався ніяк…
Мені схотілось погуляти! - Відмовив, схлипнувши, байбак. —
Ну й погуляв… Я в лісі цьому від холоднечі ледь не вмер…
Живий, напевно, вже додому не доберуся я тепер!..
На наше поле, в нашу нірку добратись швидше я б хотів!.. —
І знов байбак заплакав гірко,а сам ще дужче затремтів.
Захвилювався наш Стрибайчик ,перехопило в нього дух
— Не плач, — він каже, —а вдягайся скоріше в теплий цей кожух!
В нім не замерзнути ніколи! І ще до ночі дійдеш ти
В своє житло, на ваше поле, І зможеш спати залягти!
Байбак закутався в кожуха, подякував і сльози втер,
Ще й обіцявся маму слухать І взимку спати відтепер.
А наш Стрибайчик на морозі набігався й додому йде.
Ось і домівка! На порозі стоїть матуся й сина жде.
— Де ти гуляв так довго, синку?
— Матусю, я грибок зірвав!
— А де ж це він?
— Та за морквинку я їжакові гриб віддав.
— А де ж морквинка?
— На капусту я ту морквину обміняв…
— Капуста ж де?Похрумав з хрустом?
— Ні, обмінявся з козеням.Віддав за лижі капустину…
— А лижі де?! — Малий ведмідь
Нову хорошу кожушину на лижі виміняв умить!
— А кожушина де?! — Матусю ,там байбачок замерзнуть міг…
Ну, я й віддав… щоб у кожусі до свого дому він добіг!..
Все розповів, а сам боїться: що мама вимовить в одвіт?..
Бо, може, він робив дурниці І вів себе не так як слід?..
— Я дуже рада, — каже мати, —Що син у мене молодець! —
І повела його до хати . А тут і казочці кінець.
ДІЯ 10
Казкар
_ Ну як вам ,сподобалась казочка ? (так сподобалась)
-Ох і сни ж у цієї Наталочки .Я аж стомився бігати за її звірятами . Проте які всі молодці і історія яка повчальна . Піду швиденько запишу поки не забувся ….
(Казкар виходить ) .
Ведуча 1
-Ось така наша вистава …
-А тепер сюрприз для вас . Розіграш казкової лотереї . Де наше чарівне горнятко?
Казкар
- Та ось воно..
Ведуча 1
Уважно слухайте і відповідайте на запитання . ( Діти по черзі дістають з горщика кульки з номерами і задають запитання глядачам )
- Як звали допитливу веселу дівчинку ?( Наталя ) приз жувачка
- Кого хотіла спіймати дівчинка коли бігала у гаю ? ( метелика )------- олівець
- Скільки друзів у маленької дівчинки , що гуляла у саду ? (9) --------- яблуко
- Хто живе на першому поверсі будиночка ? ( ведмідь) ----- кулька
- Коли приходить вечір на небі з’являються ….. ( місяць і зірочки ) ------ наклейка
- Скільки поверхів було у будиночку ? (5) ----- цукерка
- Хто жив на останньому поверсі ? (ворона і сорока ) ---------резинка стирачка
_ Хто головний герой у казці « Зайчикові пригоди» ? ( зайчик) ---------- блокнот
- Чим записує казки чарівник ? (пером) --------------- ручка
- Хто автор усіх казок які ви сьогодні бачили ? ( Наталя Забіла ) ----------- брелок
ДІЯ 11
Ведуча 2
І назавершення пісня – руханка , яку виконуємо всі разом .
(Пісня – руханка « Ми чудові» )
Нумо всі, малята, ля-ля-ля-ля!
Годі сумувати! Ля-ля-ля-ля!
В нас сьогодні свято! Ля-ля-ля-ля!
Затанцює з нами вся земля!
Дружно усміхайтесь! Ля-ля-ля-ля!
Оплески давайте! Ля-ля-ля-ля!
Руки підіймайте! Ля-ля-ля-ля!
Затанцює з нами вся земля!
Приспів:
Бо ми - чудові! Ми - чудові,
Мов цукерки кольорові!
Голосочки, як дзвіночки, гомінкі!
Ми - чудові! Ми - чудові!
Вам даруєм свято знову,
Ми - веселі і завзяті малюки!
Нумо, друзі, разом, ля-ля-ля-ля!
Скажем "Ні!" образам! Ля-ля-ля-ля!
У веселім часі, ля-ля-ля-ля!
Затанцює з нами вся земля!
Сонце усміхнеться! Ля-ля-ля-ля!
Променем проллється! Ля-ля-ля-ля!
Все лихе минеться! Ля-ля-ля-ля!
Затанцює з нами вся земля!
Приспів.
Ми - чудові! Ми - чудові!
Вам даруєм свято знову,
Ми - веселі і завзяті малюки!
Ведуча 1 НА цьому наше свято казки завершується . Дякуємо за увагу .
1