Конспект години спілкування
у 2 класі
Підготувала: вчитель початкових класів
Ліцею №1 Коростишівської міської ради
Філончук Наталія Вікторівна
Тема: День дитини. Права та обов’язки дитини.
Мета: Дати дітям поняття про права дітей. Ознайомити учнів з правами та обов’язками дітей. Познайомити з порушенням прав героїв казок. Виготовити книжечку прав дитини. Виховувати допитливість, вміння захищати свої права.
Обладнання: Квітка прав дитини, відео про права дитини, презентація «Як порушуються права героїв казок», заготовки для виготовлення книжки прав дитини. Напис «Права дитини», ілюстрації.
Хід заняття
І Організаційна частина
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Дорогі діти, вітаю вас зі святом, адже саме сьогодні, 20 листопада, у світі відзначається День дитини.
ІІІ Повідомлення теми і мети заняття
На занятті ми дізнаємося які права і обов’язки мають діти. Які права порушуються у казках та виготовимо книжечку-пам’ятку прав дитини.
ІV Ознайомлення з матеріалом заняття
1)Складання асоціативного куща
Діти, які асоціації викликають у вас слова: права та обов’язки.
2) Сторінками історії
Раніше не в усіх дітей було щасливе дитинство. Багато дітей були змушені працювати нарівні з дорослими, отримуючи мізерну платню. Дітей могли купувати і продавати як товар. Не всі діти вміли читати і писати. Діти тільки з заможних та знатних родин мали можливість навчатися.
З тих часів пройшло багато часу. Людство розвивалося, стало більш цивілізованим і зробило важливі кроки, які змінили життя дітей.
Крок 1. 26 листопада 1924 року ухвалили Жиневську декларацію з прав дитини. Вона заборонила, щоб діти важко працювали і заборонила торгівлю дітьми.
Крок 2. ООН у 1995 році вийшла Декларація прав дитини, де були затверджені 10 принципів, які могли забезпечити щасливе життя дітей.
Крок 3. 20 листопада1989 року 61 країна світу підписала Конвенцію про права дитини.
Декларація лише закликає дотримуватися принципів.
Конвенція-міжнародний договір, якого мають дотримуватися.
Отже, основним міжнародним документом про права дитини є Конвенція ООН про права дитини.
В українському законодавстві правовим документом, який регулює це питання є Конституція України.
Кожна дитина від народження має свої права. Сьогодні в цьому питанні нам допоможе розібратися чарівна квітка прав.
Хай дитинство ваше квітне
Наче квіточка ось ця.
Диво-квітка дасть нами нині
Знання про права дитини.
Пелюсточку відірвемо і розмову поведемо.
Але пам’ятайте, що в кожної дитини є не тільки права, а й обов’язки, які необхідно виконувати.
1 пелюстка: Кожна дитина має право на сім’ю, жити зі своїми батьками і отримувати любов, турботу та піклування від них.
А обов’язком дитини є: повага, шанобливе ставлення, допомога старшим, турбота про менших.
2 пелюстка: Право на навчання. Кожна дитина має право відвідувати школу і здобувати знання.
А обов’язком дитини є старанне навчання, виконання домашніх завдань, слухняність, гідна поведінка у школі.
3 пелюстка: Право на ім’я та громадянство. Кожна дитина після народження отримує документ Свідоцтво про народження у якому зазначено ім’я дитини та її громадянство.
А обов’язок дитини- бути гідним громадянином своєї країни.
4 пелюстка: Право на захист від насильства. Ніхто не має права ображати дитину.
А обов’язок - дотримуватися норм поведінки, не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
5 пелюстка: Право на відпочинок та вільний час.
Кожна дитина у вільний час може гратися, займатися своїми улюбленими справами, розвивати таланти, відвідувати гуртки.
Обов’язок- відпочивати самим та не заважати іншим.
6 пелюстка: Право на медичну допомогу, медичне обслуговування та надання першої допомоги.
А обов’язком є дбайливе ставлення до власного здоров’я, вміти потурбуватися про себе, займатися спортом, одягатися по погоді, їсти корисну їжу.
7 пелюстка: Право на інформацію. Кожна держава має забезпечити дітей на отримання інформації з різних джерел (книжок, підручників, інтернету).
А обов’язком є навчитися самостійно навчитися знаходити потрібну інформацію, користуючись різними джерелами.
V Практична робота
Виготовлення книжечки-пам’ятки «Права дитини»
VІ Підведення підсумків. Рефлексія.
Гра «Так чи ні»
Оцініть смайликом свою роботу під час заняття.