Мета ділової гри: допомогти учням набути знання з основ вибору професії; розвивати здатність правильної самооцінки і відповідальність у питаннях вибору професії.
Мета:: допомогти учням набути знання з основ вибору професії; розвивати здатність правильної самооцінки і відповідальність у питаннях вибору професії.
Хід гри:
І. Організаційний момент. Повідомлення правил гри:
Грає 2 команди по 6 гравців. Гру оцінює журі ( 3 особи).
ІІ. Презентація.
Командам за 3-5 хв. Пропонується дати назву команди, обрати керівника та розповісти про ті якості, які допоможуть бути в цій грі успішними.
(Оцінка 10 балів)
ІІІ. Розминка. Бліц- турнір.(Чи знаєш ти професії)
Кожній команді дається по 11 запитань, правильна відповідь команди на кожне запитання оцінюється в 1 бал.
1. Спеціаліст по обробці будівель або приміщень. (Маляр.)
2. Фахівець з виготовлення виробів з металу. (Токар.)
3. Спеціаліст по вихованню та навчанню дітей. (Педагог.)
4. Спеціаліст по збірці та налагодженні механічного обладнання. (Слюсар.)
5. Спеціаліст по обслуговуванню і ремонту радіоапаратури. (Радіомайстер.)
6. Майстер по ручному куванні металу. (Коваль.)
7. Спеціаліст з вищою технічною освітою. (Інженер.)
8. Власник сільськогосподарського підприємства з використанням земельної ділянки. (Фермер.)
9. Спеціаліст з розведення фруктово-ягідних чагарників. (Садівник.)
10. Спеціаліст з технології з'єднання деталей конструкції шляхом їх місцевого сплавлення. (Зварювальник.)
11. Спеціаліст по догляду за кіньми. (Конюх.)
12. Фахівець з духовим і клавішним інструментам. (Музикант.)
13. Фахівець, який володіє ножицями і гребінцем. (Перукар.)
14. Фахівець з вивчення процесів, що відбуваються в земній атмосфері. (Метеоролог. синоптик)
15. Спеціаліст по обробці дерева. (Столяр.)
16. Спеціаліст з обслуговування електричних мереж та електричного обладнання. (Електромонтер.)
17. Фахівець з передачі інформації за допомогою хвиль. (Радист.)
18. Спеціаліст по вирощуванню сільськогосподарських культур. (Агроном.)
19. Працівник торгівлі. (Продавець.)
20. Спеціаліст по зображенню предметів (машин, споруд, технічних пристроїв і пристосувань) у відповідності з встановленими єдиними вимогами. (Кресляр.)
21. Робітник на будівництві. (Будівельник.)
22. Працівник, зайнятий виданням газети, журналу. (Редактор.)
Ти вибираєш або тобі обирають? Дуже часто вибір майбутньої професії залежить від бажання батьків, життєвої позиції друзів, всупереч твоїм власним бажанням і здібностям. Чим такий вибір зазвичай закінчується і як не потрапити в халепу? За (2-3 хв.) написати орієнтовний план дій при виборі професії. (Оцінка 5 балів)
V. Написання резюме.
За 5 хв. команда повинна написати резюме професій (1 команда- Вишивальниця) (2 команда – Ландшафтний дизайнер ) та захистити їх. (Оцінка 5 балів)
Рідко хто замислюється, з чого дійсно починається кар'єра людини - причому не паперова, як от наявність диплома, а реальна - з урахуванням всіх потреб, здібностей, нахилів, в першу чергу. Адже всі ми народжуємося рівними, за винятком деяких - лише деяких - вроджених здібностей та талантів, або фізичних особливостей.
VI. Перешкоди на шляху до успішної кар’єри
За 5 хв. команда повинна написати які перешкоди можуть стояти на шляху до успішної кар’єри. (Оцінка 5 балів)
VIІ. Формула професіоналізму.
ПРОФЕСІОНАЛІЗМ = + + ...