Виховний захід «Добрі стосунки- найбільший скарб»
Мета. Пояснити важливість спілкування для спільної діяльності та співпраці.
Розповісти, які риси сприяють, а які заважають успішному спілкуванню. Вчити аналізувати своє ставлення до інших і до себе. Розвивати комунікативні навички. Виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, заохочувати виконання дій щодо налагодження добрих стосунків.
Обладнання. Смайлики, окуляри, кольоровий і білий папір, маркери,
телевізор ( мультфільм «Листочок», караоке пісні), конверти з матеріалами.
Хід уроку
І. Привітання
(Діти сидять у колі. Вчитель роздає різнокольорові смайлики)
Перша група (червоні) – ви вітаєтесь як японці (вклоняються).
Друга група (сині) – вітаються як англійці (потискають руки).
Третя група (жовті) – привітайтеся як ескімоси (потертись носами).
Четверта група (зелені) – вітаються як індійці (складають долоні на серці).
П’ята група (срібні) – вітаються як учні («Доброго здоров’я!»)
ІІ. Повідомлення теми заняття
– У середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається, що на королівських бенкетах лицарі сідали за круглий стіл, щоб уникнути суперечок про те, хто сидить на почесному кінці столу, а хто – ні. У наш час вислів «сісти за круглий стіл» означає: розпочати доброзичливий обмін думками, миролюбні переговори.
– Сьогодні у нас є чудова нагода сісти за уявний круглий стіл для розмови про те, як навчитися володіти собою і спілкуватися з іншими для спільної діяльності. Давайте складемо правила роботи і будемо їх дотримуватися.
Висловлюйся по черзі.
Поважай думку іншого.
Допомагайте один одному.
Правило піднятої руки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Складання асоціативного куща «Спілкування»( це що? з ким? для чого?)
ІV. Робота по темі заняття
1. Проблемне питання «З чого починається спілкування?»
2. Гра «Чарівні окуляри»
— Побачити у людині тільки гарне, добре допоможуть «чарівні» окуляри. Ви будете одягати їх по черзі, розповідаючи при цьому, що бачите позитивного в тих людях, які сидять поруч із вами.
3. Вправа «Біла ворона»
Учасники займають місця у колі спинами до центра. Кожному учаснику прикріплюється аркуш паперу (аркуші – різних кольорів по декілька і лише один аркуш – білого). Учасники повертаються обличчям у коло і починають шукати інших, схожих на себе, причому підглядати не можна. Треба якось домовитися. Після того як всі групи сформовані «за кольорами», ведучий підходить і бере за руку «самотнього білого».
Запитання до «самотнього білого»
– Що ти відчув, коли зрозумів, що ти такий один і тобі немає пари?
– Чи потрапляв ти в подібну ситуацію в житті? Чи схожі почуття ти переживав в тій ситуації?
Запитання до учасників, які знайшли схожих на себе
– Якими були ваші відчуття, коли ви знайшли схожих на себе і сформували групу?
– Як ви знайшли один одного?
– Що ви відчуваєте стосовно самотнього учасника? Чи хотіли б ви опинитися на його місці? Чому?
4. Перегляд мультфільму «Листочок»
– Замислитись, які риси характеру маєте ви, спонукатиме мультфільм «Листочок».
Дайте відповіді на запитання.
– Герої мультфільму підказують, що саме ви – «капітан свого корабля життя». І куди ви його спрямуєте – залежить від вас, від вашої особистості.
V. Руханка
VІ. Робота в групах
Дітям пропонується вибрати з поданих в конверті рис характеру ті, що сприяють спілкуванню між людьми та скласти їх у «Портфель добрих стосунків»
Конверт 1. Поблажливість, зловтіха, егоїзм, конфліктність, доброта, повага, розуміння, безсердечність, підтримка, милосердя, заздрість.
Конверт 2. Сердечність, хвастощі, рівність, грубість, зазнайство, співчуття, прихильність, безтактність, співчуття, скупість, брехня.
Конверт 3.Безсердечність, прощення, милосердя, запальність, роздратування, терпеливість, зверхність, великодушність, лицемірство, повага, миролюбність.
VІІ. Караоке «Пісня іноземною мовою»
– Для початку об’єднаємося в три групи. Тепер давайте проспіваємо дитячу пісеньку «Жили у бабусі...», замінюючи всі голосні буквою «І» (перша група), буквою «О» (друга група), буквою «Е» (третя група).
VІІІ. Робота в групах
– Побудова хороших стосунків починається з дуже простих речей: посмішки, привітання, бажання і готовності прийти на допомогу. Коли ми прагнемо добрих відносин, то знаходимо можливість подарувати людям радість, зробити їх щасливими. Сприяють налагодженню таких відносин прояви уваги, турботи, доброзичливості по відношенню до всіх, хто поруч з нами.
Завдання для груп. Об’єднатися у 6 груп. Кожна група має представити свою дію – у вигляді малюнка або сценки.
1. Називай на ім’я.
2. Подаруй посмішку.
3. Почуй людину.
4. Уникай ярликів.
5. Будь вдячним.
6. Умій пробачати.
- Оберіть ті дії, які ви готові виконувати протягом тижня. Подумайте, що ви вже робите або з чого потрібно вам особисто почати діяти.
ІХ. Підсумок заняття
1.Вправа «Чарівний клубок»
– Намотайте на пальчик нитку, передаючи клубок.
– Давайте поведемо пальчиком, ви відчули рух? Оскільки ми зв’язані з вами чарівною ниткою. Такий чарівний клубочок є в кожного з нас ми його не бачимо, але відчуваємо. Отже, кожне ваше слово, вчинок (які б вони не були) відчує людина, що поряд. Цю нитку легко розірвати і як не намагатися її відновити, то завжди буде видний вузлик.
2.Вправа «Закінчи речення»
Коли хтось мирить двох інших, які сваряться, – це…
Коли діти глузують з одягу інших – це…
Коли дитина, кинувши на вулиці обгортку від морозива, грубо відповідає на зауваження, — це…
Сьогодні на уроці…
- Мені найбільше сподобалося...
- Я не вмів, а тепер навчився …
- Найбільший мій успіх – це…
- Мені запам’яталося...
- Я вважаю … Тому що … Отже …