Добро починається з тебе

Про матеріал
Тема. Добро починається з тебе Мета: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта, формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого, розкрити переваги доброти над злом, сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе, викликати бажання в дітей іти дорогою добра; розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості. Обладнання: презентація, наклейки, листочки, нагородження для команди переможців, картинки до теми.
Перегляд файлу

Тема. Добро починається з тебе

Мета: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта, формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого, розкрити переваги доброти над злом, сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе, викликати бажання в дітей іти дорогою добра; розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: презентація, наклейки, листочки, нагородження для команди переможців, картинки до теми.

Вид заняття: змагання.

Хід роботи

I. Вступна частина

1.Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

2.Перевірка готовності до роботи.

-Діти, приберіть все зайве з парт, щоб вам нічого не заважало працювати.

3. Оголошення теми заняття.

- Сьогодні до нас завітав кіт Леопольд, який і приніс нам тему виховної години. Щоб дізнатися тему нашого заняття, ви повинні з перших літер поданих слів скласти слово, з якого ви й дізнаєтеся про тему нашої виховної години. (Домовий, Острів, Буратіно, Русалонька, Олень)

-Яке слово отримали? Правильно, добро, а тема нашого заняття звучить так – «Добро починається з тебе». На сьогоднішній виховній годині ми з вами влаштуємо змагання, для цього поділимося на команди. 1 ряд – 1 команда, 2 ряд – 2 команда, 3 ряд – 3 команда. За кожну правильну відповідь чи правильно виконане завдання команда отримує бали. В кінці ми дізнаємося, яка ж команда перемогла. Бажаю вам бути активними, адже команда переможців – лише одна, і призи отримає лише ця команда.

 

II. Основна частина

1.«Команда»

- Ось і перше завдання від кота Леопольда - обрати капітана і придумати назву своїй команді. За це завдання кожна команда отримує бал. На це у вас є 1 хвилина.

(На дошці записується назва команди і протягом заняття позначаються бали)

2. Бесіда на тему «Що таке добро, милосердя»
-  Діти, а як ви вважаєте, що таке добро?

- Що таке милосердя?
-  Доброта і милосердя- це чесноти, які ще з давніх-давен були традиційними для нашого народу. Кожен християнин вважав своїм обов'язком допомагати знедоленому, поділитися хлібом з голодним, дати притулок бездомному, захистити старість, допомогти хворому, захистити скривджего. Милосердна людина завжди намагається надати допомогу всім, хто потребує, а також завжди прощає образи, провини.

Доброта і милосердя-це два крила, на яких тримається людство.

  1. Які добрі вчинки ви запам'ятали з розповіді?
    2. З чим порівнюють добро і милосердя?
    3. Що на своїх крилах тримають добро і милосердя?
    4. Як ви гадаєте, чому?

(За відповіді учні отримують наклейки і отримують бали, що фіксуються на дошці)

3. Розбір ситуацій.

- Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Але не тільки слова можуть ранити, але й звичайні вчинки. Ось кіт Леопольд і приніс вам дві маленькі ситуації, які потребують величезних роздумів. Послухайте ж першу.

- Якось старенька мати приїхала до свого сина, який жив у місті, привезла різних гостинців із села. Син попросив матір прогулятися містом. Гуляючи, старенька часто зупинялась, щоб перепочити. Вони сіли в сквері на лавку. Син відійшов і сказав, що скоро повернеться. Довго виглядала мати свого наймилішого сина, але він не повернувся. Коли люди питали, як вона сюди потрапила, старенька відповіла, що заблукала. Адже її син учений, він не міг залишити її, запевняла мати. Вона не могла й подумати, що він її залишив назавжди.

-Чи є серце в такої людини? Якщо є, то яке воно?

-Давайте ж послхаємо другу ситуацію, яку приніс нам кіт Леопольд.

Стояла тиша. Раптом у двері хтось постукав. У клас зайшов директор і сказав: «Сьогодні у нас нова учениця». Всі побачили маленьку дівчинку. Тридцять пар очей дивилися на нову школярку. Дівчинка була горбатою.

В учителя забилося  серце. Він дивився в очі школярам, сам відчував, що в його очах – молитва: «Хай не побачить дівчинка у ваших поглядах, дорогі діти, ні подиву, ні насмішки».

В дитячих очах учитель побачив радість: приїхала нова учениця. Вони дивилися тільки в очі і ласкаво посміхалися.

Учитель сказав: «Її звати Оля. Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй своїм місцем за першою партою? Бачите, яка вона маленька». Всі шість хлопчиків і дівчаток, які сиділи за першою партою, підняли руки і стали просити:   «Я…я..». Оля сіла за першу парту.

- Що можна сказати про діток в класі? Як вони поставились до нової однокласниці?

- Яка риса характеру дітей найбільш виділена в цій ситуації?

- У будь-якої людини є потенціал добра і зла. Кожен вчинок, а то і думка людини є вибором добра чи зла. Діти, вчіться доброти і ніжності. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомогати їм і словом і ділом.

4. «Добрі вчинки»

- Діти, а  що ж таке добрі справи?На мою думку, це хороші вчинки, які люди роблять щодня і не заради слави, а від чистого серця, для того, щоб оточуючим стало краще, комфортніше. Потрібно тільки захотіти, і добрі справи можна робити щодня.

- Наше наступне завдання від кота Леопольда – командне. Команді дається листочок, на якому ви повинні написати відомих вам казкових героїв чи героїв мультфільмів, які робили добрі справи.

- Бал отримує та команда, яка згадала найбільше казкових чи мультиплікаційних героїв. Та це у вас є 3 хвилини, тільки пам’ятайте про те, що поряд з вами працюють ще команди,  тому не заважайте їм.

5. Фізкультхвилинка

- Щоб трошки відпочити, кіт Леопольд приніс нам фізкультхвилинку.

6. Добрі слова.

- Після фізкультхвилинки кіт Леопольд приніс нам вірш. Ваше завдання полягає в тому, щоб уважно прослухати і запам'ятати слова, які притаманні ввічливій, добрій людині.
- Сію дитині
В серденько ласку.
Сійся-родися, родися 
Ніжне "будь-ласка"
Вдячне "спасибі',
"Вибач" тремтливе.
Слово у серці, 
Як зернятко в ниві.
"Доброго ранку"
"Світлої днини",-
Щедро даруй ти
Людям, дитино!
-  Тож, які слова ви запам'ятали?
-  У яких випадках ми використовуємо ці слова?

-Молодці!

III. Заключна частина

1.Підсумкова бесіда.

- Час невпинно біжить вперед. Збігають хвилини, години пливуть роки. Хочеться вірити, що у вас все буде гаразд, хочеться, щоб слова доброти, почуті сьогодні, ви пронесли крізь усе життя. Пам’ятайте, людина на цім світі не вічна, життя коротке і гріх розтринькувати його на погані справи. 
Будьте добрими, людяними, милосердними, терпеливими, нехай не черствіють ваші душі у щоденних клопотах, бережіть своє серце від усього злого.

2)Оцінювання.

- Настав час коту Леопольду  визначити команду переможців, тож, підрахуємо бали.

1 команда - ..балів, 2 - ..балів, 3 - …балів.

- Отже, перемогла… команда, саме вона отримує сьогодні призи.

3)Прощання.

- На цьому наше заняття закінчується, до побачення!

docx
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку