29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Доброта , жорстокість , милосердя та турбота про природу в оповіданні Є.Гуцала “Сім’я дикої качки”.

Про матеріал
Стане в пригоді вчителям української літератури. Показані такі методи й форми роботи:«незакінчене речення», «мозковий штурм», «гронування», вправа «сонечко» вправа «карта подорожі», розповідь учителя, бесіда, робота в парах, словникова робота,критичне читання.
Перегляд файлу

Урок

Тема  :Доброта , жорстокість , милосердя  та турбота про природу в оповіданні Є.Гуцала “Сім’я дикої качки”.

Мета:

навчальна

формувати предметні компетентності:

 комунікативно-мовленнєву – удосконалювати вміння висловлювати власні думки з приводу проблем, порушених у творі;

 власне читацьку – сприяти розвитку вмінь давати особистісну оцінку прочитаному на основі читацьких вражень та авторської позиції; добирати цитати з твору на підтвердження власних думок; давати характеристику героям; усвідомити головну ідею твору;

 інтелектуальну - формувати вміння працювати з різноманітною інформацією, застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях; удосконалювати прийоми самостійного здобуття нових знань, активізувати прийоми роботи в умовах пошуку;

 ціннісно-світоглядну – формувати вміння й навички, визначати й аргументувати оцінне ставлення до прочитаного; аналізувати та робити висновки; з’ясовувати різні погляди на одну проблему;

 творчо-діяльнісну – формувати інтерес до розв’язання будь-якої навчальної задачі творчо; формувати асоціативне та логічне мислення, пізнавальну активність учнів;

 особистісну – формувати вміння виявляти творчу самостійність, організовувати власну діяльність, дотримуватися правил етики, співробітництва.

розвивальна:

розвивати ключові компетентності:

 соціальну – удосконалювати діалогічне мовлення учнів; сприяти вмінню спілкуватися в парах, розвивати навички висловлювати власні думки, чітко та послідовно;

 інформаційно - пізнавальну – удосконалювати прийоми самостійного здобуття нових знань, активізувати роботу в умовах пошуку, дослідження; розвивати активність пізнавальних процесів учнів;

 самоосвіти та саморозвитку – сприяти розвитку навичок самостійно працювати з різними джерелами інформації;

 здоров'язберігаючу– формувати навички збереження здоров'я;

виховна:

 виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї, відповідальність за свої вчинки.

Тип уроку: комбінований урок

Методи й форми роботи:«незакінчене речення», «мозковий штурм», «гронування», вправа «сонечко» вправа «карта подорожі», розповідь учителя, бесіда, робота в парах, словникова робота,критичне читання.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний екран, оповідання Є.Гуцала «Сім'я дикої качки», зошити, портрет автора, ілюстрації до оповідання.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1.Слово вчителя

Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам ’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Врятує світ краса —

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало,

Тож, люди, на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра

 

І я переконена, що сьогодні ви поділитесь своєю добротою та світлом з присутніми.

2. Емоційне налаштування на співпрацю.

Відомий митець Микола Реріх казав: « Я бачу сонце в глибині себе та в   кожному я бачу сонце» В кожному із вас теж є це сонце і давайте відтворемо цей образ, виконавши вправу « Сонечко»

( На столах учнів є малюнки сонця. Учитель пропонує  цим сонечкам намалювати обличчя відтворивши свій настрій)

                                

II. Мотивація навчання. Оголошення теми й мети.

1.Слово вчителя

 Отже, наш урок буде присвячений доброті, жорстокості , милосердю та бережливому ставленні до природи в оповіданні Є.Гуцала “Сім’я дикої качки”.

Давайте разом сформулюємо мету сьогоднішнього уроку. Учні повинні закінчити речення « На сьогоднішньому уроці я…». Учитель пропонує порівняти їх зі своїми.

III. Вивчення нового матеріалу, його сприйняття, усвідомлення й осмислення.

1.Знайомство з життєвим шляхом письменника( застосовується вправа «Карта подорожі»

                                   

2. Бесіда з учнями.

Чи здатна назва твору сформувати ваше перше враження?

Що для вас означає слово сім'я?

 

3. Словникова робота

Сім'я - група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом.

У нас теж в оповіданні сім'я, але яка вона з кого складається? (сім'я дикої качки)користовується критичне

 

4. Знайомство з текстом( використовується критичне читання, вправа «Читання в парах»

Об'єднайтеся в пари. Один із вас читає вголос абзац тексту. Прочитавши, він підбиває одним-двома реченнями підсумок того, що сказано, відповідаючи на запитання: «Про що йшлося?»)

5.Робота над твором

-переказ цікавих епізодів;

-переказ епізодів засудження жорстокості;

- переказ епізодів доброго та милосердного ставлення.

(після кожного переказу, учні роблять висновки)

 

6. Метод « Гронування»

( учні називають складові добра та жорстокості)

 

                                                      ДОБРО

 

 

                                                 ЖОРСТОКІСТЬ

 

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

 

— Визначте ідею твору та його проблеми.

 

Очікувані відповіді

Ідея твору — засудження жорстокості,  бездумного ставлення до природи  та возвеличення доброти, милосердя

Проблеми:

— охорона  та турбота про природу;

— проблема дружби;

— активного захисту добра та милосердя;

  пробудження совісті й сорому

 

 

V. Підведення підсумків уроку.

1. Рефлексія.

Технологія «Незакінчене речення».

Настрій на уроці був..

Я ніколи не буду…

Я буду старатися…

 

2. Оцінювання

 

VI. Домашнє завдання (творче завдання).

Написати твір-мініатюру

«Добрі вчинки моїх товаришів».

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
509
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку