Доповідь на тему "Командний квест: покрокове вирішення інтелектуальних, пошукових та творчих завдань"

Про матеріал
У даному матеріалі висвітлена методика проведення квестів у початковій школі. Розкривається його сутність, етапи підготовки квестів, їх значення у навчанні та переваги даної методики. Рекомендовано класним керівникам та вчителям початкової школи.
Перегляд файлу

КОМАНДНИЙ КВЕСТ: ПОКРОКОВЕ ВИРІШЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ, ПОШУКОВИХ ТА ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ

Слайд 1

Сучасна дитина, це вже не той учень, якого ми вчили в кінці минулого століття і в перші роки 21 століття. Ще не переступивши шкільний поріг, дитина легко відкриває «двері» в Інтернет, краще і швидше за власних батьків розбирається з будь-яким телефоном, що приводить багато батьків у захват, вони впевнені, що подарували світу майже генія.

Слайд 2

Існує безліч способів йти в ногу з часом: використовувати на своїх уроках презентації, відео, сторінки спеціальних навчальних порталів, купувати спеціальні диски з навчальними програмами, які рекомендовані Міністерством освіти.

Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості формуються у щоденній учительській праці.

Однією з  методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, аналiзувати її, систематизувати і розв’язувати поставленi завдання є методика квестiв.

Слайд 3

Знайомимося: КВЕСТ

Квест – ГРА

Квест – це гра-ПРИГОДА

Квест – це СЮЖЕТНА гра-пригода

Квест – це сюжетна КОМАНДНА гра-пригода

Квест – це сюжетна командна гра-пригода ЗА МАРШРУТОМ

Квест – це сюжетна командна гра-пригода за маршрутом З ПІДКАЗКАМИ

Квест - це сюжетна командна гра-пригода за маршрутом з підказками І ВЕСЕЛИМИ ЗАВДАННЯМИ

Слайд 4

Що таке квест?

  1.     Quest (у перекладі з англійської) - це тривалий цілеспрямований пошук, який може бути пов‘язаний із пригодою і грою, а також слугує для позначення одного з різновидів комп’ютерних ігор, що вимагають від гравця виконання завдань.
  2.     Квест (з англ. quest - «пошук», «пошуки пригод») - це аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Слайд 5

Що таке квест-урок?

Це урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату.

Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.

До того ж він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем.

Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації.

Слайд 6

Розробляючи навчальну та ігрову мету уроків-квестів вчитель знімає протиріччя між вимогами навчальної програми та бажаннями учнів.

Навчальна мета спонукає до вибору  завдань з теми навчальної програми.

Ігрова мета  спрямовує вчителя добирати такі форми представлення навчальних завдань, які б викликали зацікавленість учнів, стимулювали прагнення  виконувати завдання та отримати  результат-сюрприз.

Де провести квест-урок?

Провести такий урок можна як на свіжому повітрі – у шкільному дворі, на стадіоні, у парку, на екскурсії, так і в приміщенні – у класі, в спортивній залі, в музеї тощо.

При цьому завдання можуть бути різними: розшукати предмети, розв’язати задачу, відповісти на запитання, знайти певні предмети, розшифрувати правило, розшукати вихід з приміщення, знайти людину, яка відповість на запитання тощо.

Слайд 7.

Структура квест-уроку зазвичай є такою, якою ви бачите на даному слайді:

  • організаційна частина;
  • мотивація навчальної діяльності;
  • актуалізація опорних знань;
  • проходження квесту;
  • підбиття підсумків і обговорення результатів роботи.

Якщо уважно подивитися на структуру квест-уроку, то вона нічим не відрізняється від структури звичайного уроку.

Слайд 8

Етапи підготовки навчального квесту:

  1. Визначення теми і мети квесту.
  2. Підготовка сюжету.
  3. Визначення ролей учасників.
  4. Формулювання завдань.
  5. Пошук джерел інформації, якими користуватимуться учні.
  6. Створення системи оцінювання.

Що допоможе вдало провести квест-урок?

Тема має бути сформульована таким чином, щоб одразу захопити своїм змістом і зробити зрозумілими сферу пошуку та подальші кроки. Тут має бути присутній ігровий елемент, але в той же час має бути зрозумілою проблема.

Сюжет повинен зацікавити і захопити, але в той же час має відповідати навчальній меті.

Визначення ролей. Відповідно до сформульованої мети уроку і теми квесту треба об’єднати учнів у групи, чітко визначивши при цьому обов’язки, права, особливості створюваної ситуації, кінцеву мету. Цікавості уроку додасть конкуренція між групами.

Обов’язково слід проговорити правила квесту: вони повинні бути чітко сформульовані й зрозумілі для всіх учасників. Необхідно стежити за тим, щоб ніхто з учнів їх не порушував.

Формулювання завдань є одним із найскладніших етапів підготовки квест-уроку. Це мають бути не просто запитання, що потребують відповіді, а творчі, цікаві, захопливі задачі, для розв’язання яких необхідно креативно і оригінально застосувати наявні знання.

Пошук джерел інформації, якими користуватимуться учні. Вчителю слід заздалегідь підготувати список інформаційних ресурсів, які можна використати під час досліджень, у тому числі ресурси Інтернет.

Створення системи оцінювання.

Слайд 9

Які ж є орієнтовні правила квесту?

  1. Квест- це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.
  2. Для квесту відводиться певний час.
  3. Капітан відповідає за роботу команди.
  4. Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови й уважно послухати).
  5. Під час гри потрібно поважати всіх членів команди.
  6. Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості та спостережливості.
  7. Не варто проходити квест за допомогою методу добирання, якщо потрібно ввести якийсь ключ або пароль.

Слайд 10

Упровадження квесту дозволяє:

  •                  активізувати розумову діяльність шляхом створення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують достатньої свідомості й зрілості дітей, здатності до подолання спеціально створених перешкод;
  •                  формувати стійкий інтерес учнів до предмета;
  •                  активізувати сприйняття матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, малюнків, умовних графічних знаків, символіки);
  •                  поєднати новітні та традиційні дидактичні засоби навчання;
  •                  розвинути універсальні форми розумової діяльності в контексті навчання інформатики (аналіз, синтез, індукція, порівняння, систематизація тощо).

Застосування такого методу змінює заняття. Діти мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в них розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді.

Слайд 11

Переваги використання квесту:

  • дозволяє учням пізнати один одного в умовах необхідності прийняття швидких рішень;
  • виявляє: приховані якості учнів, потенційних лідерів, інтелектуалів, учнів-логістів, які вміють прорахувати на декілька ходів вперед;
  • розвиває логічне мислення, інтуїцію, вміння швидко знаходити вихід із складної ситуації, знайти спільну мову з різними людьми;
  • дозволяє учням краще ознайомитися з темою, бо всі сценарії носять тематичний характер;
  • швидка актуалізація інформації;
  • ігрові етапи дозволяють спільно пережити емоційні сплески, що психологічно зближує учнів, викликають масу позитивних емоцій і радісних спогадів, сприяють розвитку комунікабельності;
  • інтелектуальні етапи розвивають ерудицію і виявляють спритність.

Слайд 12

Таким чином, використання квесту в освітньому процесі приносить позитивні результати. Квест дозволяє розвивати активне пізнання на заняттях, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку