КОМАНДНИЙ КВЕСТ: ПОКРОКОВЕ ВИРІШЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ, ПОШУКОВИХ ТА ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ
Слайд 1
Сучасна дитина, це вже не той учень, якого ми вчили в кінці минулого століття і в перші роки 21 століття. Ще не переступивши шкільний поріг, дитина легко відкриває «двері» в Інтернет, краще і швидше за власних батьків розбирається з будь-яким телефоном, що приводить багато батьків у захват, вони впевнені, що подарували світу майже генія.
Слайд 2
Існує безліч способів йти в ногу з часом: використовувати на своїх уроках презентації, відео, сторінки спеціальних навчальних порталів, купувати спеціальні диски з навчальними програмами, які рекомендовані Міністерством освіти.
Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості формуються у щоденній учительській праці.
Однією з методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, аналiзувати її, систематизувати і розв’язувати поставленi завдання є методика квестiв.
Слайд 3
Знайомимося: КВЕСТ
Квест – ГРА
Квест – це гра-ПРИГОДА
Квест – це СЮЖЕТНА гра-пригода
Квест – це сюжетна КОМАНДНА гра-пригода
Квест – це сюжетна командна гра-пригода ЗА МАРШРУТОМ
Квест – це сюжетна командна гра-пригода за маршрутом З ПІДКАЗКАМИ
Квест - це сюжетна командна гра-пригода за маршрутом з підказками І ВЕСЕЛИМИ ЗАВДАННЯМИ
Слайд 4
Що таке квест?
Слайд 5
Що таке квест-урок?
Це урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату.
Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.
До того ж він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем.
Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації.
Слайд 6
Розробляючи навчальну та ігрову мету уроків-квестів вчитель знімає протиріччя між вимогами навчальної програми та бажаннями учнів.
Навчальна мета спонукає до вибору завдань з теми навчальної програми.
Ігрова мета спрямовує вчителя добирати такі форми представлення навчальних завдань, які б викликали зацікавленість учнів, стимулювали прагнення виконувати завдання та отримати результат-сюрприз.
Де провести квест-урок?
Провести такий урок можна як на свіжому повітрі – у шкільному дворі, на стадіоні, у парку, на екскурсії, так і в приміщенні – у класі, в спортивній залі, в музеї тощо.
При цьому завдання можуть бути різними: розшукати предмети, розв’язати задачу, відповісти на запитання, знайти певні предмети, розшифрувати правило, розшукати вихід з приміщення, знайти людину, яка відповість на запитання тощо.
Слайд 7.
Структура квест-уроку зазвичай є такою, якою ви бачите на даному слайді:
Якщо уважно подивитися на структуру квест-уроку, то вона нічим не відрізняється від структури звичайного уроку.
Слайд 8
Етапи підготовки навчального квесту:
Що допоможе вдало провести квест-урок?
Тема має бути сформульована таким чином, щоб одразу захопити своїм змістом і зробити зрозумілими сферу пошуку та подальші кроки. Тут має бути присутній ігровий елемент, але в той же час має бути зрозумілою проблема.
Сюжет повинен зацікавити і захопити, але в той же час має відповідати навчальній меті.
Визначення ролей. Відповідно до сформульованої мети уроку і теми квесту треба об’єднати учнів у групи, чітко визначивши при цьому обов’язки, права, особливості створюваної ситуації, кінцеву мету. Цікавості уроку додасть конкуренція між групами.
Обов’язково слід проговорити правила квесту: вони повинні бути чітко сформульовані й зрозумілі для всіх учасників. Необхідно стежити за тим, щоб ніхто з учнів їх не порушував.
Формулювання завдань є одним із найскладніших етапів підготовки квест-уроку. Це мають бути не просто запитання, що потребують відповіді, а творчі, цікаві, захопливі задачі, для розв’язання яких необхідно креативно і оригінально застосувати наявні знання.
Пошук джерел інформації, якими користуватимуться учні. Вчителю слід заздалегідь підготувати список інформаційних ресурсів, які можна використати під час досліджень, у тому числі ресурси Інтернет.
Створення системи оцінювання.
Слайд 9
Які ж є орієнтовні правила квесту?
Слайд 10
Упровадження квесту дозволяє:
Застосування такого методу змінює заняття. Діти мають можливість більше спілкуватися, висловлювати власну думку, в них розвивається уміння не тільки працювати самостійно, а й у команді.
Слайд 11
Переваги використання квесту:
Слайд 12
Таким чином, використання квесту в освітньому процесі приносить позитивні результати. Квест дозволяє розвивати активне пізнання на заняттях, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.