Доповідь "Про роботу класного керівника но формуванню колективу класу"

Про матеріал
Розкрити роль і значення педагогічної майстерністі вчителя, як цілеспрямований педагогічний вплив на учня, який здійснює щохвилини, щогодини кожен учитель своєю особистістю, манерою поведінки, знаннями, спілкуванням. Окреслити основні елементи педагогічної майстерності, якими має володіти класний керівник, щоб сформувати творчу атмосферу в класному колективі.
Перегляд файлу

Робота класного керівника

по згуртуванню учнівського колективу

 

Наша праця - формування людини і це покладає на нас

 особливу відповідальність, яку ні з чим не зіставити 

О.В.Сухомлинський

 

    В умовах незалежної України особливої актуальності набувають проблеми формування творчої особистості, виховання молодої людини як громадянина на основі володіння гуманістичними цінностями, нормами демократичної культури. Перед вітчизняною системою освіти постало завдання надзвичайної ваги: домогтися того, щоб діти стали не лише здоровими і освіченими людьми, але й свідомими, творчими особистостями і патріотами України.

   Перед педагогами постало чимало складних і водночас важливих питань. Як виростити гармонійну особистість? На які моральні цінності зорієнтувати дітей? Як допомогти їм зберегти доброту, людяність? Як підтримати допитливість школярів і зробити процес навчання цікавим і результативним для них? Ключ до вирішення цих та інших проблем сучасного виховання – важлива робота з учнями класного керівника.

    Для мене, класне керівництво – це не просто додаткове навантаження, - це відповідальна, цікава, значуща частина професійної діяльності, це частина її життя…Сьогоднішні дев`ятикласники - четвертий випуск школярів за час роботи у стінах школи. Щоразу 5-й клас- це початок співпраці з класним колективом у якості класного керівника. Знайомство з коллективом, вивчення психолого-педагогічних характеристик учнів, кілька годин спілкування, батьківські збори. Все це допомагає зорієнтуватися у бурхливому потоці під назвою «5-й клас» і визначити основне завдання і напрямки роботи з колективом .
   Тисячі професій народжуються і вмирають. Але й досі живуть найдавніші з них: хлібороб, будівельник, лікар, учитель. Змінюються умови, форми й засоби навчання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною. У педагога є важка, але дуже важлива місія бути класним керівником. Одні вважають її лише доповненням до своєї викладацької роботи, інші навпаки, найголовнішою. Якою б не була важкою ця діяльність, вона, безсумнівно, потрібна дітям, оскільки основна структурна ланка у школі це клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні стосунки між дітьми.

  Клас являє собою систему, яка допомагає реалізувати турботу про соціальне благополуччя дітей, вирішувати проблему їхнього дозвілля, згуртовувати колектив, формувати відповідну емоційну атмосферу. Організатором діяльності учнів у класі, координатором впливів був і залишається класний керівник як автор і як скульптор. Саме він відіграє ключову роль у формуванні творчого працездатного колективу. А щоб це вдалося якнайкраще, класний керівник має бути наділений певними якостями та уміннями. Отож, які ж основні  вимоги до його особистості?

   Основні  вимоги до особистості класного керівника:

суспільно-гуманістична спрямованість;

 педагогічна майстерність;

ерудиція і культурний кругозір;

моральний авторитет;

педагогічний такт;

любов і повага до дітей;

педагогічний оптимізм;

організаторські вміння;

 творчий підхід;

безперервне підвищення кваліфікації.

  Отже, стати справжнім учителем, духовним наставником своїх вихованців, чудовим  класним керівником, дуже нелегко. Діяльність педагога як організатора учнівського колективу багатогранна, коло обов’язків дуже широке, прикрощів і невдач набагато більше, ніж радощів і перемог. Але водночас – це радість спілкування,  це бажання бути потрібним кожному своєму учневі й досягнення маленьких чи  великих перемог у навчанні та вихованні. І чим вища майстерність вчителя, тим результативнішим є процес навчання і виховання: менше конфліктів, більше доброти і взаєморозуміння у відносинах між педагогом та учнями.

   Педагогічна майстерність вчителя – це цілеспрямований педагогічний вплив на учня, який здійснює щохвилини, щогодини кожен учитель своєю особистістю, манерою поведінки, знаннями, спілкуванням. Майстерність можна розглядати як найвищий рівень педагогічної діяльності, як вияв творчої активності. А які ж основні елементи педагогічної майстерності,  якими має володіти класний керівник, щоб сформувати творчу атмосферу в класному колективі?

   Елементи педагогічної майстерності, якими має володіти класний керівник, щоб сформувати здорову та творчу  атмосферу в класному колективі:

1. Широка підготовленість, яка допомагає визначити педагогічну стратегію.

2. Знання дитячої психології, основ колективізму.

3. Знання технології педагогічного впливу на особистість.

4. Організаторські вміння та навички.

5. Комунікативні здібності.

6. Емоційна стабільність – здатність володіти собою, зберігати контроль, незалежно від тих причин, що провокують емоційний зрив.

7. Гуманістична спрямованість, тобто вияв здатності бачити велике в малих справах.

8. Висока духовна культура класного керівника  як людини та громадянина.

9.       Власний приклад творчості та розвитку.

     Класний керівник виконує дуже важливі й відповідальні завдання.  Він організатор виховної роботи в класі та наставник учнів, організовує і виховує учнівський колектив, об'єднує виховні зусилля вчителів, батьків і громадськості.

Успішна виховна робота не можлива без згуртованого колективну.

  З п’ятого класу  працюю над проблемою: згуртування класного колективу – запорука успішної взаємодії . Адже формування згуртованих учнівських колективів сьогодні – найважливіше соціальне завдання, яке стоїть перед школою. Згуртований колектив характеризується тим, що він здатен протистояти зовнішнім впливам і зберігати внутрішню єдність у різних умовах   У процесі формування колективу  намагаюся вирішити кілька важливих соціально-психологічних завдань. Одне з них – це об’єднання учнів навколо цілей спільної діяльності. Воно починається з того, що учні співвідносять свої особисті інтереси й потреби із цілями і завданнями колективу. Далеко не кожен учень може усвідомити свої інтереси в колективній діяльності, правильно сприйняти, оцінити навколишнє оточення з погляду того, які можливості колектив надає йому для власного росту, розвитку його творчих здібностей. Загально відомо, що навчити творчості не можливо, але можна дати уміння , навички і знання , які допоможуть дитині у творчості та її духовному розвитку. Кожна дитина має до чогось певні здібності. Завдання класного керівника – відшукати найменші пагінці таланту, зберегти і всебічно розвивати їх. Яким чином? Відповідь   знаходжу на сторінках «Національної програми виховання», в якій чітко визначені орієнтири для роботи з класними колективами. В документі зазначено, що  робота з конкретним класом має носити творчий характер , вирізнятися власною специфікою …   Це не просто слова, учням дійсно подобаються ті види навчальної діяльності , які дають їм матеріал для роздумів, можливість проявляти ініціативу і самостійність, потребують розумового напруження, винахідливості та творчості . Як саме вчитель може сприяти розвитку творчої особистості? Як приклад , така форму колективної творчої діяльності, як колективне творче свято. Саме слово «свято» викликає у дітей лише позитивні емоції і бажання співпрацювати. В 5 і 6 класі нашими улюбленими святами були Дні іменинника, свята Осені, мандрівки та екскурсії визначними стежками. Особливо яскравими були творчі виступи дітей, розважальні турніри.

   Задля втілення поставленої мети в класі були проведені години спілкування і бесіди; для вирішення складних питань залучались батьки і вчителі. Діти із задоволенням брали участь в загальношкільних та позакласних заходах, самостійно підбирали матеріал, писали сценарії , створювали тематичні презентації , з задоволенням дивились уривки з документальних фільмів і бурхливо обмінювались думками. Записано ряд відео-роликів:              «Пам`яті Героїв Крут», «З Днем незалежності, Україно!», « Поетичне  слово Ліни Костенко». Результатом роботи з класом є проекти « Мої Земляки- творці новітньої історії» та «Юрій Литвин. Доля українського дисидента та його родини за радянських часів». Педагог практикує різноманітні форми роботи з класом. Екскурсії древнім Львовом та Прикарпаттям, зустрічі з волонтерами та воїнами-земляками, акції «Подяка Воїну» та «Допомога воїнам ЗСУ». Проведено флешмоб  « Білі Ангели в небесах», «Сковорода промовляє…», цікаві зустрічі з майстрами слова.

Плануючи роботу з класним коллективом ставлю  наступні завдання:

• прищеплювати учням любов до навчання, створювати умови для засвоєння навчальних програм i розвитку творчих здiбностей;

• пiдтримувати позитивний мiкроклiмат в колективi та групах, на уроках i в позаурочному спiлкуваннi;

• виховувати турботливе ставлення одне до одного, до батькiв, учителiв, молодших за вiком i людей похилого вiку; формувати найкращi моральнi якостi;

• надавати квалiфiковану допомогу батькам у питаннях виховання в дiтях кращих людських якостей i подолання негативних звичок i рис характеру;

• прищеплювати учням загальноприйнятi етичнi норми в поведiнцi та спiлкуваннi;

• виховувати творчi здiбностi, пiдтримувати iнiцiативнi, органiзаторськi здiбностi та естетичнi нахили в дiтей.

    Задля поставленої мети планую сформувати у учнів ціннісне ставлення:

· до суспільства і держави

· до себе і до людей

· до праці

· до природи

· до мистецтва

      Переконана, що лише терпіння, мудрість і любов до школярів допоможе у спілкуванні і мирному співіснуванні з ними. Лише справжні моральні цінності врятують у майбутньому дітей, допоможуть їм „ вижити ” у суспільстві.

    Професія класного керівника схожа з професією мінера. Оскільки варто раз оступитись і контакт із дитиною буде втрачено, подекуди назавжди. Тому, звичайно ж, потрібно бути психологом, хоча б на інтуїтивному рівні. Що ж стосується професійних знань, умінь і навичок, то класний керівник повинен знати та вміти все, чи майже все! Класний керівник повинен володіти всіма якостями хорошої, розумної, цікавої людини.

   І на завершення  побажання всім класним керівникам такі.

   Пам’ятайте: Батько дитини не ваш учень, не ваш ворог, а ваш друг, порадник, однодумець.

   Майте на увазі: Краща форма взаємин із батьками складає ланцюжок: діти ‑батьки‑учитель–сім’я.

   Майте на увазі: Головне ‑не чекати подяки, тодінебудерозчарувань.

   Пам’ятайте: Діти у класі ‑ваше відображення, тому старайтесь постійно працювати над собою.

   Майте на увазі: Головне‑зберігати молодість власної душі на довгі роки, тоді легше буде зрозуміти юних, поряд з якими має відбутись ваша щаслива професійна кар’єра.

   Запам’ятайте:

 Ваша установка повинна бути такою:

Без мене світ не повний!

Навчаються в тих, кого люблять.

                                             Гете

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Padiak Maria
Додано
21 березня 2023
Переглядів
560
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку