Дружба - найцінніший скарб

Про матеріал
допомагати усвідомити значимість слова « друг», учити дітей цінувати дружбу та друзів, викликати у них прагнення бути справжніми друзями; розвивати почуття відповідальності перед друзями та загальнолюдські чесноти ; виховувати чесність, щирість; збагачення словникового запасу та творчих здібностей учнів.
Перегляд файлу

                                   Виховна година  « Дружба - найцінніший скарб»

Мета: допомагати усвідомити значимість слова « друг», учити дітей цінувати дружбу та друзів, викликати у них прагнення бути справжніми друзями; розвивати почуття відповідальності перед друзями та загальнолюдські чесноти ; виховувати чесність, щирість; збагачення словникового запасу та творчих здібностей учнів.

Обладнання: гілочки, плакат з епіграфом, плакат із завданнями, малюнки 

                       казкових героїв, крісло автора.

 

                                                             Хід заходу

І. Організаційний момент

                                                            Любі діти!

                                        У наш клас завітали гості щирі,

                                        Привітайте в добрий час

                                        Гостей посмішкою й миром!

                          ( Учні повертаються обличчям до гостей)

                                        Ми вам раді, гості добрі!

                                        І вітаєм щиро вас.

                                        І запрошуєм ласкаво

                                        На заняття у наш клас!

                                        Доброго дня вам!

Вчитель. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь- яке спілкування розпочинається з посмішки.

       То ж поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої  найприємніші, найщиріші посмішки.

ІІ. Оголошення та представлення теми

        Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина.

Воно потрібне всім і дорослим, і малим. Воно потрібне кожній людині, кожній родині, кожному класу, кожній країні, всій нашій планеті!

-         Роботу розпочнемо з відгадування загадки.

-         Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

 

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

Відгадати загадку допоможе вам шифрограма

 

Що ж таке дружба?

Дружба - це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

  • А з чого починається дружба?:  (із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності, з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене з біди, Із спільних захоплень, із приємних розмов.)
  • Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть  «пліч-о-пліч», «почуття ліктя».

А тепер погляньте на свої парти. У вас у всіх лежать гілочки. Напевно кожен з вас задумався, для чого вони нам сьогодні потрібні.

  • Зараз коротенько я розповім вам казочку « Батьківський заповіт».

У ній розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці у руку і попрохав їх зламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки до купи , перев’язав їх знову і попросив зробити теж саме. Але сини не могли переломити цей пучок. Тоді батько сказав: « Ось так у житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, у гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте.»

          Якщо кожен із вас візьме гілочку в руку, то легко переламає її. А ми давайте з вами зберемо наші гілочки у пучечок і перев’яжемо стрічкою. Цей пучечок  стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

 

                                      Тренінг «Моя думка»

Чи важлива дружба у житті?

                       Так                                            Ні

1. Без друзів сумно і нецікаво?

2. З другом можна поділитися з радістю і смутком?

3. А весело погратися?

4. Весело провести час?

5. Поговорити про все, що тебе цікавить?

(Учням потрібно прикріпити стікер і довести свою думку)

ІІІ. Робота над темою

                                            Вступна бесіда

Діти, а тепер погляньте на дошку і послухайте як про дружбу висловлюється грузинський поет Шота Руставелі:

                                                  «Хто не шукає дружби з ближніми,

                                                  Той сам собі заклятий ворог»

                                                                                    (Шота Руставелі)

-         Ці слова відомого поета стануть епіграфом нашого заняття.

            Мабуть, серед людських почуттів немає нічого прекраснішого , ніж дружба.

            Справді, знайти і мати друга – це щастя. А знати, що ця людина- саме той друг, якого ти хочеш мати , що ця людина- допоможе, зрозуміє, підтримає.

             Григорій Сковорода навчав бути обачними у виборі друзів. Він писав: «Через те, що дружба така божественна, така приємна річ, що здається ніби вона сонце життя. Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але нема нічого отруйнішого від удаваного друга. Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі.»

             Про таких друзів існує багато гуморесок та байок. Ось одна із них. Її написав Павло Глазовий. Називається вона «Фальшиві друзі»

                                                  

 

                                                  Двоє друзів тихо йшли

                                                  Полем, попід гаєм.

                                                  Раптом дивляться -ведмідь

                                                  З яру вибігає.

 

                                                  Перший вигукнув:-Біда!

                                                  Буде нам рахуба!-

                                                  Кинув друга і притьмом

                                                  Вискочив на дуба.

 

                                                  Другий скрикнув і упав

                                                  На краю дороги.

                                                  З переляку задубів.

                                                  І відкинув ноги.

 

                                                  До лежачого ведмідь

                                                  Підійшов поволі,

                                                  Довго нюхав, потім чхнув,

                                                  Та й побрів по полю.

 

                                                  Зліз із дуба, той, що втік.

                                                  -Ти живий?- питає-

                                                  Ну й великий же ведмідь!

                                                  Більших не буває.

 

                                                   Як же він тебе не з’їв?

                                                   Мабуть, не голодний.

                                                   -Ні, друзяко, видно, він-

                                                   Добрий, благородний.

 

                                                   Ти повіриш, розмовляти

                                                   Вміє по людському.

                                                   Він обнюхав мене

                                                   Й говорив при тому:

 

                                                   «Ти дружи з людьми, та знай-

                                                   Совісті не має

                                                   Той, хто в горі та біді

                                                   Друга покидає»

- Ось ви послухали байку. Чи сподобалася вона вам?

- Хіба правильно повів себе друг, залишивши товариша в біді?

- Авжеж ні, справжні друзі повинні допомагати і виручати одне одного.

- А як би вчинили ви?

 

                                                   Вправа «Бінго»

-Уявіть собі, що ви йдете у подорож. Якого друга хотіли б взяти із собою ?

- Давайте спробуємо його створити . У вас на партах є фігурка- силует людини. Напишіть на фігурках ті риси характеру, які б ви хотіли бачити у своєму другові, назвіть їх по черзі та прикріпіть на дошку біля запису «Справжній друг» ( завжди зрозуміє, веселий, виручить з біди, не насміхається, добрий, щедрий і т.д.)

-А яких друзів потрібно остерігатися?( Хитрунів, брехунів, задавак, задирак, забіяк)

 

                                        Пісня «Справжній друг»

 

                                    Дружба віддана не зламається,

                                    Не розклеїться від дощу і хуг.

                                    Друг в біді не лишить,

                                    Щирим словом втішить-

                                    Отакий він незрадливий,

                                    Справжній друг! (Двічі)

 

 

                                    Ми посваримось- і помиримось.

                                    «Нерозлийвода»,- кажуть всі навкруг.

                                    В день чи в ніч негожу

                                    Друг мені поможе,-

                                    Отакий він незрадливий,

                                    Справжній друг! (Двічі)

                               

                                        Вправа «Крісло автора»

Вчитель. На уроці української мови ми з вами писали твір про друга. А зараз ви послухаєте кращі твори. Запрошую у «Крісло автора» учня…

 

                                       Зустріч з казковим героєм

-         Сьогодні на наше заняття завітав улюблений герой мультфільму Кіт Леопольд. Але він прийшов до нас за допомогою. Для того, щоб зловити рибку, він повинен виконати завдання. Давайте допоможемо йому.

          Завдання 1. Розгляд ситуацій

          У кожного з вас у житті виникають різні ситуації, і кожен з нас по своєму виходить із них. Давайте разом спробуємо це зробити.

           Як би ви учинили у таких ситуаціях?

Ситуація 1.

До Ігоря прийшов Володя.

- Включай телевізор, наші грають!

- Не можу. На завтра не підготував літературу.

- Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший  період!

- Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

- Ех ти, а ще другом називаєшся…

 

Давайте попробуємо знайти відповіді на такі запитання:

-Чи правильно вчинив Ігор?

-А що б зробили на його місці ви?

 

Ситуація 2. У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, він почав вимагати від учня, який за нею сидить постійно, пояснень: хто і коли це зробив?!

               Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу зраджувати друга».

               Вчитель попросив цього учня вимити парту.

-Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який це зробив?

-Хіба справжній друг вчинив би так? Хто мав вимити парту?

 

Завдання 2. Прислів’я та приказки про дружбу

 

- А які прислів’я та приказки ви знаєте про дружбу?

* Дерево міцне корінням, а людина- друзями.

* Дружні сороки орла заклюють.

* Друга шукай, а знайдеш тримай.

* Нових друзів май, а старих не забувай.

 

Завдання 3. Робота в групах.

                                              «Хто з ким дружить?»

* Зелений крокодил Гена та …(Чебурашка)

* Срібляста рибка та…(Жабка)

* Дюймовочка та…(Ластівка)

* Котик та …(Півник)

* Вінні Пух та…(П’ятачок)

 

Завдання 4. Уявімо, що ми з вами художники. Скажіть, діти, які фарби ми брали б , щоб намалювати справжнього друга?

          А зараз уявімо, що падає дощ. Кожна краплинка- це якості справжнього друга. Є дві парасолі: світла і темна.

          Зараз пограємось. Кіт Леопольд буде  пропонувати вам  якості характеру людини, а ви повинні уважно слухати: якщо пропоновані якості відповідають справжньому другові, ховаєтесь під світлу парасольку, а якщо ні- під темну.

 

(Чесність, доброта, справедливість, грубість, зрада, співчутливість, відповідальність, войовничість, задерикуватість, щедрість, виручить з біди.)

 

Вчитель. Кожна країна має свої закони, наша гімназія теж має певні закони, правила. Так само і справжня дружба має свої закони, що потрібно не тільки знати, але і дотримуватися їх.

 

                                                      Закони дружби

  1. Завжди прислухатися одне до одного.
  2. Не обманювати одне одного.
  3. 3авжди чинити по справедливості.
  4. Не залишати одне одного в біді.
  5. Допомагати одне одному.

Вчитель. А закінчимо годину спілкування грою «Мікрофон»

Ви маєте доповнити останнє слово в кожному реченні вірша. (Доповнює той, хто отримає мікрофон)

 

                                                           Щоб могли ми гарно жити,

                                                           Треба вчитися…(дружити)

                                                           А не кидатись словами,

                                                           Щоб не стати…(ворогами).

 

                                                        Рефлексія

      - А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

      - Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі…)

       Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож , якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі, лагідні руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружити ще більше.

                                                          Давайте дружно жити,

                                                          Щоб легко всім було.

                                                          І кожного любити,

                                                          Усім нести тепло.

                                                          Не кривдити нікого

                                                          Не бить, не ображать.

                                                          Поганого нічого

                                                          Нікому не казать.

 

- Молодці, діти. Я бачу ви мене уважно слухали і  багато чого дізнались, і, напевно, взяли для себе хороший урок.

-А зараз ,учні , подякуємо нашим гостям

                                                          Ми вам дуже усі вдячні

                                                          Бажаємо щастя, здоров’я,

                                                          Добра кожної днини.

Щоб цей «оберіг» завжди оберігав Вас і всю Вашу родину!

 

         

 

                                     

                                                 

                                   

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Тетяна Базін
Додано
15 січня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку