Дружба і доброта - щастя два крила

Про матеріал
Допоможе виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, викликати бажання у дітей творити добро і уникати злих вчинків.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\курси\images5CI015L5.jpg  

 Дружба

і доброта –

щастя

два

крила

 

 

 

 

 

 

Мета: розширювати знання учнів з теми «Дружба і доброта – щастя два крила»,  продовжувати вчити дітей оцінювати вчинки, розрізняти добро і зло, добре ставитись  до  людей, що нас оточують, турбуватись про них, співчувати, але і радіти успіхам. Виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, викликати бажання у дітей творити добро і уникати злих вчинків.

Обладнання: завдання для роботи в групах, іграшковий мікрофон, дзеркальце.

Девіз:  Сказав мудрець: Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

 

                            Хід ранкової зустрічі


І. УТВОРЕННЯ КОЛА. ВІТАННЯ

1. Утворення кола

Запрошення на ранкову зустріч

https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk

«Посміхайтеся " музика О. Осадчого, слова А. Дмитрука

  Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло.

  • Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».

2.Вправа «Дай пять»    

  •      А зараз передайте тепло своїх долоньок одне одному.
  • – “Хай-файв” (вітання, коли одна людина плескає піднятою долонею в долоню іншої людини).(Діти по колу доторкуються одне до одного долоньками і посміхаються.)

 

3.  Вітання

Діти, взявшись за руки, ходять  по колу, разом декламують вірш.

Руку другу простягни,

Поцілунок всім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Ранкову зустріч розпочнем!

Вчитель

  • Доброго ранку, Надійка. Я рада, що ти тут.

 Процес привітання кожного учасника окремо, зазвичай, відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина після того, як її привітали, вітає іншу. 

 

 

 ІІ. Психогімнастична вправа

(діти стоять у колі)

Ми у класі дружні всі ?

Ми у класі дружні всі !

Усміхнись тому, хто справа.

Усміхнись тому, хто зліва.

Ми у класі дружні всі ?

Ми у класі дружні всі !

Ти погладь того, хто справа.

Ти погладь того, хто зліва.

Ми у класі дружні всі ?

Ми у класі дружні всі !

ІІІ. Рефлексія

  • Який настрій у вас ?
  • Клас !

3.  Вправа  «Я у дзеркальце дивлюся»

- Діти,  я  передаю  по  колу  дзеркальце,  усміхаюся  і  говорю  собі  комплімент.

Ви  зробите  так  само. 

-  Скажіть,  коли  ви  собі  дужче  сподобались :  коли  були  серйозні,  чи  коли  усміхались ?  ( Коли  усміхались .)  То  ж  запамятайте :  доброта – це  перш  за  все  усмішка. 

VI. Щоденні новини

Чергові: сьогодні 13 листопада, вівторок

Повідомлення учнів:

13 листопада, весь світ відзначає Всесвітній день доброти (World Kindness Day). Не секрет, що в сучасному світі високих технологій, з божевільним ритмом життя, доброти залишається все менше. Тому такий день насамперед потрібен для того, щоб нагадати про мораль і людяність, про чуйність і взаємодопомогу. Робити добро — дуже легко, потрібно лише почати!  

C:\Users\User\Desktop\курси\iStock-850948088.jpg

  Повідомлення  теми  і  мети

  • Я  сьогодні  хочу  провести  з  вами  добру ранкову зустріч.
  1. Вправа «Склади слово»

(ружбад – дружба, родоб - добро)

  • Перед  нами  стоять такі  завдання :

      1. Зрозуміти,  що  таке дружба і доброта.

    2. Уміти  розповісти  про  ці  риси  характеру.

V. Робота над темою зустрічі

1. Тлумачення слова «дружба» (тлумачний словник)

- Діти, слово «дружба» має своє лексичне значення. Як тлумачиться це слово, дізнаємось із тлумачного словника.

 Дружба – це взаємна приязнь, спільні інтереси, взаємодопомога, солідарність, підтримка, доброта.

2. Складання асоціативного куща.

-Діти. Ви почули слова, які відносяться до слова «Дружба».

- Що вони означають? (Діти висловлюють думки по кожному славу. Вчитель підсумовує і звертає увагу на піктограми).

- Складемо асоціативний кущ з піктограмами.

                                 Взаємна приязнь      Доброта

                                                                            Співпраця

                     Щедрість            ДРУЖБА        Взаємодопомога

 

                              Спільні інтереси        Співчуття                   

 

3. Робота в парах

- На аркушах паперу, що лежать перед вами, напишіть слова, які відносяться до слова «дружба».

- Аркуші прикріпимо на дошку…

Ми побудували «будиночок дружби», де живуть усі ці слова.

4. Рухівка

Якщо дружний ти – посміхнись – раз, два.

Руку дружби ти простягни – раз, два.

І у танці покружляймо – раз, два, раз, два.

І на місці пострибаймо – раз, два, раз, два.

Побажаєм всім добра – добра, добра.

До роботи нам пора – пора, пора.

5. Крісло автора

а) читання  оповідання до теми (читає учениця)

У Катрусі велика радість. Цілий рік хворів її брат. Усій сім’ї  було дуже важко. А сьогодні він уже дома, здоровий і бадьорий.

Прийшовши до школи, зустріла однокласників, Петю і Гришу. Поділилась радістю з ними: «Мій брат видужав!».

Петя і Гриша здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли га­няти м'яча.

Катруся пішла, до дівчаток:

— Мій брат видужав,— сказала вона. Одна з дівчат спитала:

— Видужав — ну й що з того?

Катруся відчула, як з грудей до горла підкотився важкий клубок. Вона за­плакала.

— Чому ти плачеш, Катрусю? — почула тихий ласкавий голос Кості, свого мовчазного однокласника.

— Мій брат  видужав...

— Ой, як це добре! — зрадів Костя.

— У маминому  садочку ростуть квіти. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо  і віднесемо твоєму братові.

Радість сяяла в Катрусиних очах.

                                                                      В. Сухомлинський

 

б) обговорення оповідання

— Чому заплакала Катруся?

— Хто викликав радість у Катрусі?

— Як ви гадаєте, чи стане Костя другом  Катрусі?

— Які риси характеру для цього є у Кості?

 

 

 4.   Вправа « Магніт»

  • Які слова «притягує» до себе слово добро?
  • http://www.ukrlit.net/lesson/4klas_4/4klas_4.files/image015.jpg
  • (Дружба, добрі справи, взаємодопомога,піклування,радість,уважність,співчуття,милосердя,любов,  чуйність,чемність.)

C:\Users\User\Desktop\курси\0231.jpg
   

7.Використання ІКТ. Мультфільм про добро  https://www.youtube.com/watch?v=kqQbds83g0g&t=5s
Мозковий штурм «Інтерв'ю».
-А тепер проведемо інтерв'ю про добру людину. Дізнаємося, чого ніколи не робить добра людина. Починаємо такими словами:

.Добра людина ніколи не ....

-Пригадайте, які добрі справи ми зробили в цьому році?

- Що ми відчуваємо коли робимо добрі справи?

- Виконавши це завдання, ми дізнаємось, яку рису характеру ми формуємо в собі?

 

C:\Users\User\Desktop\курси\images.jpg

C:\Users\User\Desktop\курси\images.png

7. Використання ІКТ.Презентація «Дружба» з музичним супроводом

https://www.youtube.com/watch?v=kqQbds83g0g&t=5s
VI.  Групова  робота

1.  Організація  роботи  груп

-   Обєднуємось  по  кольорах    ваших сердечок  і  займаємо  місця  за  партами.

2.  Самостійна  робота  дітей.

І  група  дістаньте слова з конверта і розкладіть всі слова на 2 групи: ДОБРО і ЗЛО.

ІІ  група    на відбитках своїх ніжок намальованих на листках паперу ви напишете добрі справи, які зробили комусь  і  утворите стежку доброти.

ІІІ  група    «Зберіть прислів'я»
Де є добро,                  там зникає зло.
Доброта кінчається            радістю.
Від доброго слова              світ радіє.
Доброму слову                 ціни немає.
Доброта                   не має меж.
Хто добре починає,                    той добре кінчає.
Добре слово -                       золотий ключ.

 Добро, яке ми чинимо, збагачує всіх.

  7. Використання ІКТ. Презентація «Дружба» з музичним супроводом

8. Інтерактивна вправа «Снігова куля»

- Ніхто з нас не хоче бути самотніми. Ми всі хочемо мати друзів. А від кого це залежить ми дізнаємось, виконавши інтерактивну вправу.

-Я живу в «будиночку дружби» і хочу, щоб зі мною був…  Ярослав. Ярослав, я буду вірним, уважним чесним другом. Будеш зі мною дружити?

Ось нас уже двоє. Давай запросимо до нашого будиночка …Аню.

Аня, ми будемо вірними, уважними, чесними  … , …. друзями.(Вправа продовжується, поки всі учні класу не обєднаються)

Висновок.

  • Від кого залежить чи є у нас друзі і які вони?
  • Від нас самих !

9. Складання «намиста дружби»

У дітей на партах лежать зображення, які повторюють піктограми на дошці.

- Діти. Ми дізнались, що таке дружба. А для того, щоб запам’ятати важкі для вас слова, ми створимо намисто дружби. Воно буде нагадувати нам у класі яким повинен бути справжній друг.

Співпраця, взаємодопомога (долонька)

Доброта  (усмішка)

Співчуття (сонечко)

Діти разом з вчителем нанизують по черзі заготовки на стрічку, повторюючи слова «співпраця», «взаємодопомога», «доброта», «співчуття».

 Звучить пісня « Про добро» Н.Май https://www.youtube.com/watch?v=N44c0vMG6w0

VІІ. Підсумок зустрічі

1. Очікування

- Чи справдились наші очікування?

2. Вправа - прощання

Діти стоять у колі. Учитель простягає руку долонею догори.

  • Я даю вам свою руку дружби. Будемо дружити?
  • Так!

Діти долоньками вниз складають свої руки одна на одну.

Усі разом говорять: «Ми у класі друзі всі!»

 

docx
Додав(-ла)
Ісарик Наталія
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку