Дружба
і доброта –
щастя
два
крила
Мета: розширювати знання учнів з теми «Дружба і доброта – щастя два крила», продовжувати вчити дітей оцінювати вчинки, розрізняти добро і зло, добре ставитись до людей, що нас оточують, турбуватись про них, співчувати, але і радіти успіхам. Виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, викликати бажання у дітей творити добро і уникати злих вчинків.
Обладнання: завдання для роботи в групах, іграшковий мікрофон, дзеркальце.
Девіз: Сказав мудрець: Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Хід ранкової зустрічі
І. УТВОРЕННЯ КОЛА. ВІТАННЯ
1. Утворення кола
Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk
«Посміхайтеся " музика О. Осадчого, слова А. Дмитрука
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель встають у коло.
2.Вправа «Дай п’ять»
3. Вітання
Діти, взявшись за руки, ходять по колу, разом декламують вірш.
Руку другу простягни,
Поцілунок всім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Ранкову зустріч розпочнем!
Вчитель
Процес привітання кожного учасника окремо, зазвичай, відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина після того, як її привітали, вітає іншу.
ІІ. Психогімнастична вправа
(діти стоять у колі)
Ми у класі дружні всі ?
Ми у класі дружні всі !
Усміхнись тому, хто справа.
Усміхнись тому, хто зліва.
Ми у класі дружні всі ?
Ми у класі дружні всі !
Ти погладь того, хто справа.
Ти погладь того, хто зліва.
Ми у класі дружні всі ?
Ми у класі дружні всі !
ІІІ. Рефлексія
3. Вправа «Я у дзеркальце дивлюся»
- Діти, я передаю по колу дзеркальце, усміхаюся і говорю собі комплімент.
Ви зробите так само.
- Скажіть, коли ви собі дужче сподобались : коли були серйозні, чи коли усміхались ? ( Коли усміхались .) То ж запам’ятайте : доброта – це перш за все усмішка.
VI. Щоденні новини
Чергові: сьогодні 13 листопада, вівторок
Повідомлення учнів:
13 листопада, весь світ відзначає Всесвітній день доброти (World Kindness Day). Не секрет, що в сучасному світі високих технологій, з божевільним ритмом життя, доброти залишається все менше. Тому такий день насамперед потрібен для того, щоб нагадати про мораль і людяність, про чуйність і взаємодопомогу. Робити добро — дуже легко, потрібно лише почати!
Повідомлення теми і мети
(ружбад – дружба, родоб - добро)
1. Зрозуміти, що таке дружба і доброта.
2. Уміти розповісти про ці риси характеру.
V. Робота над темою зустрічі
1. Тлумачення слова «дружба» (тлумачний словник)
- Діти, слово «дружба» має своє лексичне значення. Як тлумачиться це слово, дізнаємось із тлумачного словника.
Дружба – це взаємна приязнь, спільні інтереси, взаємодопомога, солідарність, підтримка, доброта.
2. Складання асоціативного куща.
-Діти. Ви почули слова, які відносяться до слова «Дружба».
- Що вони означають? (Діти висловлюють думки по кожному славу. Вчитель підсумовує і звертає увагу на піктограми).
- Складемо асоціативний кущ з піктограмами.
Взаємна приязнь Доброта
Співпраця
Щедрість ДРУЖБА Взаємодопомога
Спільні інтереси Співчуття
3. Робота в парах
- На аркушах паперу, що лежать перед вами, напишіть слова, які відносяться до слова «дружба».
- Аркуші прикріпимо на дошку…
Ми побудували «будиночок дружби», де живуть усі ці слова.
4. Рухівка
Якщо дружний ти – посміхнись – раз, два.
Руку дружби ти простягни – раз, два.
І у танці покружляймо – раз, два, раз, два.
І на місці пострибаймо – раз, два, раз, два.
Побажаєм всім добра – добра, добра.
До роботи нам пора – пора, пора.
5. Крісло автора
а) читання оповідання до теми (читає учениця)
У Катрусі велика радість. Цілий рік хворів її брат. Усій сім’ї було дуже важко. А сьогодні він уже дома, здоровий і бадьорий.
Прийшовши до школи, зустріла однокласників, Петю і Гришу. Поділилась радістю з ними: «Мій брат видужав!».
Петя і Гриша здивовано знизали плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м'яча.
Катруся пішла, до дівчаток:
— Мій брат видужав,— сказала вона. Одна з дівчат спитала:
— Видужав — ну й що з того?
Катруся відчула, як з грудей до горла підкотився важкий клубок. Вона заплакала.
— Чому ти плачеш, Катрусю? — почула тихий ласкавий голос Кості, свого мовчазного однокласника.
— Мій брат видужав...
— Ой, як це добре! — зрадів Костя.
— У маминому садочку ростуть квіти. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо і віднесемо твоєму братові.
Радість сяяла в Катрусиних очах.
В. Сухомлинський
б) обговорення оповідання
— Чому заплакала Катруся?
— Хто викликав радість у Катрусі?
— Як ви гадаєте, чи стане Костя другом Катрусі?
— Які риси характеру для цього є у Кості?
4. Вправа « Магніт»
7.Використання ІКТ. Мультфільм про добро https://www.youtube.com/watch?v=kqQbds83g0g&t=5s
Мозковий штурм «Інтерв'ю».
-А тепер проведемо інтерв'ю про добру людину. Дізнаємося, чого ніколи не робить добра людина. Починаємо такими словами:
.Добра людина ніколи не ....
-Пригадайте, які добрі справи ми зробили в цьому році?
- Що ми відчуваємо коли робимо добрі справи?
- Виконавши це завдання, ми дізнаємось, яку рису характеру ми формуємо в собі?
7. Використання ІКТ.Презентація «Дружба» з музичним супроводом
https://www.youtube.com/watch?v=kqQbds83g0g&t=5s
VI. Групова робота
1. Організація роботи груп
- Об’єднуємось по кольорах ваших сердечок і займаємо місця за партами.
2. Самостійна робота дітей.
І група дістаньте слова з конверта і розкладіть всі слова на 2 групи: ДОБРО і ЗЛО.
ІІ група на відбитках своїх ніжок намальованих на листках паперу ви напишете добрі справи, які зробили комусь і утворите стежку доброти.
ІІІ група «Зберіть прислів'я»
Де є добро, там зникає зло.
Доброта кінчається радістю.
Від доброго слова світ радіє.
Доброму слову ціни немає.
Доброта не має меж.
Хто добре починає, той добре кінчає.
Добре слово - золотий ключ.
Добро, яке ми чинимо, збагачує всіх.
7. Використання ІКТ. Презентація «Дружба» з музичним супроводом
8. Інтерактивна вправа «Снігова куля»
- Ніхто з нас не хоче бути самотніми. Ми всі хочемо мати друзів. А від кого це залежить ми дізнаємось, виконавши інтерактивну вправу.
-Я живу в «будиночку дружби» і хочу, щоб зі мною був… Ярослав. Ярослав, я буду вірним, уважним чесним другом. Будеш зі мною дружити?
Ось нас уже двоє. Давай запросимо до нашого будиночка …Аню.
Аня, ми будемо вірними, уважними, чесними … , …. друзями.(Вправа продовжується, поки всі учні класу не об’єднаються)
Висновок.
9. Складання «намиста дружби»
У дітей на партах лежать зображення, які повторюють піктограми на дошці.
- Діти. Ми дізнались, що таке дружба. А для того, щоб запам’ятати важкі для вас слова, ми створимо намисто дружби. Воно буде нагадувати нам у класі яким повинен бути справжній друг.
Співпраця, взаємодопомога (долонька)
Доброта (усмішка)
Співчуття (сонечко)
Діти разом з вчителем нанизують по черзі заготовки на стрічку, повторюючи слова «співпраця», «взаємодопомога», «доброта», «співчуття».
Звучить пісня « Про добро» Н.Май https://www.youtube.com/watch?v=N44c0vMG6w0
VІІ. Підсумок зустрічі
1. Очікування
- Чи справдились наші очікування?
2. Вправа - прощання
Діти стоять у колі. Учитель простягає руку долонею догори.
Діти долоньками вниз складають свої руки одна на одну.
Усі разом говорять: «Ми у класі друзі всі!»