Екологічна безпека навколо нас.

Про матеріал
План - конспект позакласного заходу "Екологічна бзпека" для учнів 7 класів.
Перегляд файлу

Позакласний  захід

для 7 класів

 

 

 

 

Для підприємців Львівщини проведуть семінар із екологічної безпеки | Новини  Дивись.info 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

класний керівник 7­- В класу

Бурдіян А.Є.

 

Мета заходу:

пізнавальна: навчити учнів реально оцінювати екологічну ситуацію в світі;

виховна: виховувати шанобливе ставлення до всього живого, любов до рідного краю, виховувати почуття відповідальності за збереження природи;

розвиваюча: поширення інтересу до заходів, пов'язаних із збереженням довкілля.

ВСТУП

Вчитель: Давайте з’ясуємо, що означає слово “екологія”. Його можна почути по радіо і в телепередачах, в розмовах на побутову тему, прочитати в газетах і журналах. Сталося це не випадково. Вплив людей на природу ставав що далі то більш потужнішим і до кінця XX сторіччя набув планетарного характеру. Природі самій уже не сила було загоїти завданих їй ран. Першими вдарили на сполох учені, лікарі, потім журналісти й політики. Так от “екологія” - це наука про взаємодію живих організмів і їхніх спільнот між собою і з середовищем, в якому вони проживають. Щодо живого організму, то це може бути і мікроб, і слон, і людина. А середовище проживання - це є грунт, і ліс, і повітря, тобто все, що оточує організм і з чим він взаємодіє. Термін цей походить від грецьких слів oikos - дім, помешкання, місце перебування та Loqos - наука, тобто, наука про наш дім Землю.

Картинки по запросу картинки екосистема(На дощці прикріпене визначення поняття «Екологія»)

Ще нам буде зустрічатися таке поняття «екосистема».    «Екосистема» - єдиний природний комплекс, утворений живими організмами й середовищем, в якому вони існують і де всі компоненти тісно пов’язані між собою (екосистемами є річки, ліси, гори і т.д.).

 

Похожее изображение    Сотні тисяч років тому, коли кількість людей на Землі була обмеженою, їхній розумовий і технічний потенціал був дуже слабким, а могутність природи незрівнянно більшою у порівнянні з людською, природне середовище практично не відчувало на собі тиску гомо Сапієнса, воно легко самоочищалося і самовідновлювалося. Але минули тисячоліття, людське населення почало зростати такими темпами, досягло такої адаптації й поширення на планеті, яких не знала жодна інша популяція. Людська діяльність з часом перетворилась в могутню силу, здатну впливати на природу не лише в межах окремих районів і континентів, але й на планеті в цілому. Але свого відношення до природи, її ресурсів, людина за віки не змінила, і це призвело до виникнення глобальних екологічних кризових ситуацій.

Мозковий штурм. А зараз, діти переглянемо з вами мультфільм, він є досить провокативним, але з глибоким змістом. Після перегляду, ми з вами визначимо які екологічні проблеми існують у нашому сьогоденні та що їх спричинило.

(Діти переглядають мультфільм «Людина»)

Вчитель: Тож, підкажіть, будь ласка, які екологічні проблеми ви побачили у мультфільмі?

Учень 1: Браконьєрство, забруднення повітря,

Учень 2: Знищення лісів, неякісна вода,

Учень 3: Деградація земельних ресурсів, побутові відходи.

(Діти прикріплюють на дошку названі екологічні проблеми)

Для того аби показати вам наскільки загрозливою та небезпечною є людська недбалість до навколишнього середовища, пропоную переглянути відеоролик про майбутнє нашої планети.

(Діти переглядають відеоролик «It's just one straw, it's just one disposable cup, it's just one plastic bag»)

Робота у групах

Вчитель: Дякую, діти. Тепер пропоную, зупинитися детальніше на цих проблемах та разом знайти шляхи їх вирішення, аби покращити екологічну безпеку нашого навколишнього середовища.

Діти об’єднуються у групи та отримують ватмани, конверти з завданнями та QR кодами до кожного з них. Діти сканують QR коди та дізнаються проблему й колективно обговорюють шляхи їх вирішення.

Група №1. Проблема: Забруднення водойми.

Вирішення проблеми:

  • Не виливайте до каналізації токсичні речовини,   розчинники, засоби, що містять хлор та інше;
  • Здавайте на переробку батарейки та флуоресцентні лампи;
  • Вирушаючи на пляж або прогулянку, ведіть себе відповідально, та не залишайте на березі сміття.

Група №2. Проблема: Забруднення повітря.

Вирішення питання:

  • На заводи та фабрики встановити фільтри із активованого вугля та аміаку. Ці речовини добре поглинають шкідливі гази.
  • Правильна організація великих міст. Дороги, заводи, аеропорти потрібно відділяти від жилих масивів щільною зеленою стіною з дерев та чагарників, що і є природним фільтром та природнім генератором кисню.
  • У сільському господарстві бажано поступово відмовитися від використання хімікатів, а використовувати природні добрива.

 

Група №3

Проблема: Перенаселення

Вирішення питання:

Група 4: Побутові відходи.

Шляхи вирішення питання:

 

 

Група номер 5: Вирубка лісів

Шляхи вирішення:

 

Вчитель: Тож, діти, запрошую кожну з команд  представити власні вирішення екологічних проблем.

 

(Кожна група представляє свої способи вирішення екологічних проблем)

Вчитель: Дякую діти, за ваші відповіді. Сьогодні ми з вами наголосили на важливості піклуватися про природу та екологічну безпеку нашої планети. Тож, пропоную пройти анкетування. «Чи турбуєтесь ви про природу?»

Чи турбуєтесь ви про Природу?

1. Уявіть, що ви на відпочинку. Ви їсте цукерки, але ніде не має смітника. ЩО ТИ РОБИШ?

а) Тримаєте обгортку в кишені, поки не побачите смітник.

б) Кидаєте їх на землю. Це не ваша вина просто не має смітника.

в) Це залежить від багатьох чинників.

2. По дорозі додому ви дуже захотіли пити. Що ти купиш?

а) Щось в пластиковій пляшці

б) Щось в скляній пляшці або алюмінієвій банці.

в) Щось в коробці.

3.Ваш особистий плеєр потребує нові елементи живлення. ЩО ТИ РОБИШ?

а) купуєш акумулятор.

б) Покладеш старі батарейки у відро для сміття й прибдаєш нові.

в) Купуєш нові і здаєш старі на переробку

4. Якщо б ви жили недалеко біля зони відпочинку, як би ви відреагували, якщо фаст-фуд ресторан відкрився недалеко від вас?

а) Радієте, але і турбує велика кількість сміття.

б) Радієте. Тепер ви можете з'їсти щось смачненьке.

в) Ви ніколи не їсте у фаст-фудах.

 

Ваш рахунок:

1. а) 3; б) 1; в) 2;

2. а) 1; б) 3; в) 2;

3.a) 3; б) 1; в) 2;

4.a) 2; б) 1; в) 3;

АНАЛІЗ

12-10: Ви безумовно піклуєтесь про навколишнє середовище;

9-7: Ви намагаєтеся піклуватися про природу, але не постійно;

6-4: Ви не піклуєтесь про природу.

Отже більшість з вас не байдужі до стану навколишнього середовища

Наш захід підходить до кінця, тож наш обов’язок – зберегти повітря і водойми-чистими, ґрунти-родючими, рослини-зеленими, а тварин – живими. Природа – це наше здоров’я, це наше щасливе майбутнє. Отож, шануйте, любіть природу та довкілля.

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку