Урок узагальнення, систематизації знань,умінь.
Вироблення в учнів важливої психічної установки :знання потрібні для того, щоб їх застосовувати на практиці
Підготувала
вчитель фізики
Тяпчанського НВК
Долинського району
Владика Руслана Дмитрівна
Тема : Повторення і узагальнення теми :
«Електричні явища»
Мета уроку : виробити в учнів важливу психічну установку : знання потрібні для того, щоб їх застосовувати на практиці;
виховувати в них творчу ініціативу, розвивати зацікавленість учнів у навчанні, відповідальність, старанність.
повторити і систематизувати головні знання і вміння з теми.
Обладнання : електролампи, джерела струму, вимикачі лабораторні, резистори, реостат, електродвигуни лабораторні, амперметри і вольтметри лабораторні, гальванометр, запобіжники, комплект завдань групам, комплект додаткових завдань.
Комп’ютер - ППЗ «Начала електроники»
План
І. Організаційна частина – постановка мети і завдань уроку, вступ (7 хв)
ІІ. Основний зміст уроку : виконання завдань, аналіз розв’язку, оформлення схем.
(30 хв).
ІІІ. Заключна частина : узагальнення, підведення підсумків (6 хв).
IV. Домашнє завдання (2 хв).
І. 1. Перевірка домашнього завдання. Схеми накреслені на слайді презентації
(для груп А, Б, В).
2. Вступне слово учителя.
Проблема – ідея – розрахунки – практика.
Ми закінчили вивчення розділу фізики «Електрика». Навіщо взагалі вивчається будь-яка наука? Щоб застосувати одержані знання на практиці. В житті весь час виникають проблеми, які людині потрібно вирішувати. Як вона це робить.
Наприклад, є проблема – як збагатити свої знання про історію рідного народу, його побут і звичаї.
- виникає питання
Купити і прочитати твори Т.Г.Шевченко, І.Я.Франко, М.Коцюбинського,
Чи вистачить грошей, часу, у якому книжному магазині є достатня кількість творів?
Запам’ятаємо ці ступені. По них людина йде завжди, розв’язуючи проблеми, які виникають перед нею в житті і на роботі. Дорослі розв’язують складні проблеми економіки, екології, політики, а ми вчимося їх розв’язувати.
Пункт І. Представимо собі ситуацію. Липень 2009 р. Ми група інженерів – конструкторів летимо літаком. І раптом сигнал SOS, заклики у допомозі. Звідки вони можуть бути? Жителі потерпіли від повені.. Необхідно спасти людей і забезпечити їх освітленням, теплом і вентиляцією. Ми повинні вирішити ці проблеми.
Кожна група буде розробляти один із технічних напрямів – «Освітлення», «Тепло», «Вентиляцію». Для роботи їх ми виділили три групи
Від кожного загону потрібний спікер – інформатор і для керівництва роботою головний – конструктор.
Кого ви пропонуєте обрати?.
А тепер за роботу!
І так ми допоможемо в обладнанні тимчасового житла жителям м. . І допоможуть нам у цьому «».
1. Завдання 1 групі «Вогник».
Група «Конструкторів - проектантів»
Схема повинна забезпечити виконання наступних умов : освітлення приміщення. З лампами з окремими вимикачами, при перегоранні або виключенні одної лампи інші не повинні гаснути; автоматичне відключення кола від джерела струму – гальванічний елемент.
Група «Технічних секретарів»
1.Для схеми, складеної групою проектантів розрахуйте силу струмів і напругу на окремих ділянках кола, а також вкажіть, які прилади потрібні для складання схеми. Напруга джерела струму _4_ В, а опір кожної лампи __12_ Ом.
2.Після виконання завдання всі розрахунки зробити на дошці.
Група «Конструкторів – монтажників».
Завдання 2 групі «Тепло»
Група «Конструкторів - проектантів»
Врахуйте при цьому наступне : отеплювачами служать лабораторні резистори, джерелом струму – акумулятор, при згоранні одного нагрівника інші теж повинні не працювати, передбачте можливість плавного регулювання тепла, включення і виключення нагрівників і автоматичне вимикання кола при короткому замиканні.
Група «Технічних секретарів»
Група «Конструкторів-монтажників»
Завдання загону «Вентиляція».
Група «Конструкторів - проектантів»
Врахуйте в ній наступні умови : вентиляція буде здійснюватися двома однаковими електродвигунами, робоча напруга кожного двигуна рівна напрузі на джерелах струму; джерелом струму служить акумулятор; передбачте можливість включення і виключення обох двигунів зразу і захист кола від короткого замикання.
Група «Технічних секретарів»
Група «Конструкторів монтажників»
Групи, які ще не одержали завдання продовжують гру – подорож і одержують додаткові завдання у пункті
1.Для виявлення дефектів (тріщин, пустоти) в деталях, що мають однаковий геометричний переріз (наприклад, рейки) застосовується даний пристрій. Поясніть, яким чином виявляється місце дефекту.
2. Чому на стиках рейки електрифікованих залізних доріг з’єднують між собою джгутами товстої мідної дротини?
3. Чому для передачі електричної енергії на відстань застосовуються провідники із алюмінію і міді, а для телеграфних і телефонних – більш міцні і дешевші стальні провідники?
4. Відомо, що pal >pcu, але алюміній легший і дешевший міді. Із якого матеріалу більш доречно виготовляти провідники для повітряних електричних ліній?
5. Як, користуючись вольтметром і акумулятором, визначити опір одного із двох резисторів, на якому стерся надпис? Як це зробити, якщо є амперметр і акумулятор?
6. Чи можна зробити коротке замикання, ремонтуючи вимикач, розетку?
Пункт ІІ «Місто економістів»
Пункт ІІІ. «Місто ерудитів»
(5; 1,3,2,4,5).
(5; 1,3,2,4,5).
Пункт IV «Замок істориків».
(10 кВт).
(1455А).
(0,54Квт/год).
4. В 1887 р. пермський завод побудував за кресленням російського інженера Н.Г.Славянова динамо-машину. Вона мала потужність 18кВт і давала струм 300А. Яка напруга була на її затискачах?
(10 В).
Пункт V «Приладоград».
Учні демонструють свої винаходи.
VI. «Станція нерозгаданих тайн»
По вертикалі :
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Фізична велична для вимірювання якої в ХІХ ст. був сконструйований ватметр.
2.Фізична величина, одиниця вимірювання якої названа в честь італійського вченого
По горизонталі :
14.Частина, яку учені виявили в складі ядра.
3.Прилад для знімання провідників електричним струмом.
ІІІ. Захист проектів. Підведення підсумків. Оцінювання учнів.
IV. Завдання додому. №
Група А.
Група Б.