Навчальний проект з фізики для 8 класу "Збережемо тепло..."

Про матеріал

Мета проекту. виховання відповідального та свідомого майбутнього споживача теплової енергії, що розуміє проблеми підприємства теплопостачання та своїми діями підтримує його – зберігає і раціонально використовує теплову енергію з метою зменшення негативного впливу на довкілля, своєчасно сплачує за отримані послуги.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Над проектом працювалиучні 8 класу. Двірцівського НВК“ЗШ І – ІІІ ступенів – дитячий садок”Луцко Богдан Равлик Юлія

Номер слайду 2

Мета проекту:виховання відповідального та свідомого майбутнього споживача теплової енергії, що розуміє проблеми підприємства теплопостачання та своїми діями підтримує його – зберігає і раціонально використовує теплову енергію з метою зменшення негативного впливу на довкілля, своєчасно сплачує за отримані послуги. Завдання:виховання свідомого громадянина України, який піклується про добробут країни;зрозуміти цінності тепла як ресурсу;усвідомити наявність тісного зв’язку між проблемами теплоспоживання та теплопостачання;навчитися аналізувати проблеми теплопостачання, розуміти причини їх виникнення та шукати щляхи вирішення цих проблем;навчитися прийомам раціонального і економного використання теплових ресурсів у житті;навчитися реалізації проекту шляхом участі в конкурсах, дослідженнях;виготовити пристрій, який дость змогу зберігати тепло.

Номер слайду 3

Проблема Як зберегти тепло в оселі? Адже питання теплозбереження та теплопостачання обумовлено високим рівнем енергозалежності економіки України (держава споживає щороку приблизно 60 млрд. кубометрів природного газу - це рівень споживання США, Японії, Росії та Німеччини, які виробляють при цьому товарів та послуг у десятки разів більше). Очікувані результати навчимося  зберігати і раціонально використовувати теплову енергію. отримаємо власний досвід та вміння з реалізації конкретних практичних дій, спрямованих на теплозбереження;зменшимо споживання теплової енергії в сім’ї;осмислимо свою значимість у вирішенні проблем теплозбереження;навчимося економії фінансів та навчимо своїх батьків заощадливо використовувати тепло;закріпимо навички дослідницької роботи, навички оцінювати та аргументувати результати;навчимося виготовляти теплозбережувальні пристрої з підручних матеріалів;розвиватимемо навички презентувати свою роботу, робити висновки.

Номер слайду 4

Тепло утікає від нас крізь всі огороджуючи конструкції будинку: вікна, стіни, цоколь, дах, підвал, вхідні двері, вентиляцію. На цей процес впливають два фактори: різниця температури в домі і на вулиці; теплопровідність конструкцій. Це можна з’ясувати за допомогою спеціальних пристроїв – тепловізорів. Червоний і жовтий колір означаєнайбільші втрати тепла. Втрати тепла у будинку

Номер слайду 5

Для того, щоб утеплити стіни осель, через які втрачається до 30% тепла, сучасні будівельники використовують пінопласт. На теплоізолюючі властивості пінопласту не впливають ні зміна температури оточуючого середовища, ні зміна вологості. Технологія утеплення домів піно-пластом вже давно застосовується в Європі. За думкою фахівців, в результаті утеплення пінопластом, теплоспоживання в Україні можна скоротити на 80% . Проведемо експеримент 1. Візьмемо три однакових паперових ящики. Один з них обклеїли пінопластом товщиною 5 см з одної сторони, другий з обох сторін, а третій не утеплюватимемо. В середину ящиків покладемо термометри при кімнатній температурі 15 градусів Цельсія. Ящики виносимо на вулицю, де була температура -5 градусів. Через 30 хвилин покази термометрів були такі: в ящику без пінопласту було біля -3 градуси, а в ящику з пінопластом було 10 градусів. А з пінопластом з двох сторін було 13 градусів. Різниця вражаюча!Дослідження пінопласту

Номер слайду 6

Наші розрахунки. Знайдемо об’єм ящиків 12000 куб.см. = 0,012 куб.м. Середня густина повітря складає 1,3 кг/куб.м. Тому маса - 0,015 кг. За формулою Q=c·m·∆t ми порахували втрати теплоти в ящиках. с=1000 Дж/кг·К Ми отримали, що повітря в ящику з пінопластом втратило 75 Дж теплоти, з подвійним пінопластом – 30 Дж, в ящику без пінопласту було втрачено 185 Дж теплоти. Різниця більше ніж у 3 – 5 раз!

Номер слайду 7

Експеримент 2 Моя кімната моє розміри 3м*4м*2.5м = 30м³З вечора я записала температуру 22ºС і відключила батарею. Зранку покази термометра 10ºСВтрати тепла Q=468000 Дж. Висновок. Підрахунки показали, щоб нагріти 39кг повітря на додаткові 12ºС, треба витратити 468000 Дж енергії. Для цього треба спалити 10,6 г природного газу. Поч. t1 Кінц. t1∆tоб'єм, Vмаса , m. Qмаса m, кг. Густина об'єм V,м.куб 22101230394680000,01060,80,0133моя кімната209118010411440000,0260,80,0325вітальня2071340526760000,01540,80,0192коридор

Номер слайду 8

Корисні поради. Факт 1. Від 20 до30% всього тепла виходи з вашого дому через шпари у вікнах і дверях. Елементарні заходи по теплоізоляції поможуть підняти температуру в кімнаті на 4-5 . Порада1. Міняйте утеплювачі на металопластикових вікнах і балконних дверях. Порада2. На ніч опускайте жалюзі. А вдень, навпаки, впускайте сонячне світло у ваш дім. Порада 3. Встановіть пружину на вхідних дверях, це дасть можливість підвищити температуру на 2-3 С.

Номер слайду 9

Порада1. Провітрювати потрібно «залпом», на короткий час(до 5 хвилин) широко відкривши вікно, тоді повітря встигне змінитися, при цьому не «вистудить» кімнату – стіни в приміщенні залишаються теплими. Факт 2. Від 15 до 20% всього тепла виходить з вашого дому через неправильне провітрювання кімнат та вентиляційні канали. Елементарні заходи поможуть підняти температуру в кімнаті на 5-10 . Порада 2. Електричний вентилятор спроможний всього за 1 год забрати велику кількість тепла з вашого будинку. Тому виключайте пристрій як тільки він зробить свою справу, або обладнайте його автоматичним виключателем.

Номер слайду 10

Факт 3. Від 20 до 30% всього тепла виходить з вашого будинку через стіни, стелю та підлогу. Елементарні заходи поможуть підняти температуру в кімнаті на 5-10 . Порада 1: Приберіть захисні екрани і декоративні панелі, штори з батареї, а також можна позаду неї наклеїти тепловідбиваючий екран, або скористатися звичайною фольгою. Порада 2: При заміні покриття на підлогу (ламінату, паркету) використовуйте підкладку, яка послужить хорошим тепло і звукоізолятором. Порада3: Товстий килим на підлозі додасть затишку в будинку і зменшить втрату тепла через підлогу. 

Номер слайду 11

Виготовлення термоса. Щоб зберегти гарячими воду, їжу, або уберегти від танення лід, морозиво, використовують термос. В домашніх умовах можна зробити таке пристосування нітрохи не гірше магазинних. Тому пропонуємо вам один з процесів створення термоса.

Номер слайду 12

Експеримент 3 Наливаємо кип’яток у термос. Температура знизилася на 2ºСЧас початку спостереження. Випробування дії термоса. Час спостереження через годину. Приємного вам чаювання !

Номер слайду 13

Наше інтерв’ю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Як бережуть тепло у вашому домі?Утеплюють вікна, двері. Ставлять пружину на дверях. Провітрюють кімнату “залпом”, широко відкривши вікно. Стелять килим на підлогу. Нічого не роблять.60%20%15%70%40%

Номер слайду 14

Висновок. Теплозбереження допоможе: зберегти Ваші гроші; зберегти довкілля чистим та красивим; уникнути глобального потепління та всіх пов'язаних із ним проблем; зберегти ресурси нашої планети для майбутніх нащадків; заощаджуючи енергію, ми будемо менш залежати від енергоносіїв інших країн. Результат. Нам вдалося донести до членів сім’ї, однокласників, жителів села, що потрібно економити тепло, це заощадить фінанси, збереже природні ресурси. А ще, ми показали, як з підручних матеріалів можна виготовити термос і користуватися ним в дорозі, походах. Навіть у школі не завадить випити горнятко теплого чаю на перерві із власного термоса. Досить часто, не потрібно ні дорогого обладнання, ні великих коштів, щоб відкрити в собі безмежні можливості,провести експеримент, користуючись тим, що є під рукою, отримати від вдалого експерименту радість та задоволення, зацікавитися і здивуватися своїм знанням та вмінням.

Номер слайду 15

Запам'ятайте одну цікаву фразу, а краще зробіть її своїм девізом: Зекономити - означає заробити!!!www.wood-win.ru ibud.ua/ru/statya/penoplast-dlya-utepleniya-2474 olbud.com.ua www.stroymart.com.ua htt://www.google.ru svoy-dom.com.ua. В. Д. Сиротюк“Фізика 8” клас. Гринчук А,В. Дослідник юного фізика. Використані джерела. Дякуємовсім присутнім за увагу!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Логойда Тетяна Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Стадниченко Нина
    Дякую, цікавий проект
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
14833
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку