Філія Кудіївецька гімназія
Северинівського ліцею
Северинівської сільської ради
Жмеринського району
Form 4
(NUS)
Вчитель: Міхальчишина Н. М.
Навчальний заклад: філія Кудіївецька гімназія Северинівського ліцею Северинівської сільської ради Жмеринського району
Навчальний предмет: англійська мова
Клас: 4
Тема: Їжа.
Цілі: навчати учнів вільно спілкуватися англійською мовою та почуватися на уроці, працювати в групах і парах. Закріпити вивчений лексичний матеріал з теми «Food and Drinks» та граматичний матеріал (артикль a/an, займенники some/any; злічувані та незлічувані іменники, число іменників, питання How much/many…?). Розвивати комунікативні здібності учнів та ключові компетентності. Удосконалювати знання і навички учнів з даної теми. Виховувати культуру мовлення та культуру поведінки в громадських місцях, колективізм, співпрацю, бажання вивчати англійську мову.
Очікувані результати: називає та розрізняє продукти харчування, ємності; вживає в усному мовленні та розрізняє артикль a/an, займенники some/any; ставить та відповідає на питання How much/many…?; продукує речення про власний ланч; розповідає про власний список продуктів у магазині; вміє робити замовлення їжі в закладах харчування; виконує проєктну роботу над темою
Компетентності: спілкування державною та іноземною мовами, математична, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова, інноваційність, уміння вчитися упродовж життя, ініціативність і підприємливість, фінансова грамотність, соціальна та громадянська, обізнаність та самовираження у сфері культури, екологічна грамотність і здорове життя
Змістові лінії: громадянська відповідальність, екологічна безпека та сталий розвиток, здоров'я і безпека, підприємливість та фінансова грамотність
Обладнання: підручник, зошит, словник, роздатковий матеріал, картки по темі уроку, корзини, продукти харчування, проєкти учнів, олівці, відео, шкарпетка, солодощі, листівки
Тип уроку: удосконалення знань і навичок
Objectives:
Outcomes: by the end of the lesson students will be able to write the menu, tell what they like to eat and drink; they will identify words and some phonics; use the vocabulary of the unit in games.
Recycled Language: Fruits, Vegetables, Dishes, Meals, Drinks
Vocabulary: macaroni, spaghetti, menu, an author, impressions, empty, excellent
Structure:
Materials: textbook, vocabulary, copybook, flesh cards, baskets, video, presents, apples, food
WARM – UP
1. Puppy Show.
- Good afternoon everybody! How are you today? Are you ready to the Puppy Show?
2. Funny Rhyme for You.
- Practise in the sounds [ aι ], [ ǽ ], [ i: ], [ ι ], [ u: ]. Choose the words and read the rhyme. Let's start.
Funny Rhyme for You
I am Sam. I like …(ham).
I am Bruce. I like …(juice).
I am Sophie. I like …(coffee).
He is Tony. He likes …(macaroni).
She is Betty. She likes …(spaghetti).
He is Lee. He likes …(tea).
3. The theme and aims of the lesson.
- Can you see the word here? What is the word? (Food)
- Today we are going to speak about food. We'll practise in speaking, reading, listening and writing skills. Also we will use grammar a/an, some/any, How much/many…? At the end of the lesson you'll be able to talk about fruit and vegetables, drinks and dishes, write own menu.
PRESENTATION
1. Lexical material.
1) Matching.
- Take the cards. Match the words.
2) Guessing Game.
- Let's watch the video. Guess the food.
3) Food Game.
- Look at the card. You see the numbers and the pictures. Name the number and your friend. He or she name the food and you cross out this number.
2. Grammar.
1. Countable Nouns / Uncountable Nouns.
- Work in pairs. We use countable nouns with … ( a, an, the ). We use uncountable nouns with … ( some / any ). For example … .
- One student writes a few countable nouns. Other student writes a few uncountable nouns.
2. How much … ? How many … ?
- Complete the questions using How much … ? or How many … ?.
PHYSICAL EDUCATION MINUTE
Game «Snake»
PRACTICE
1. Listening comprehension.
- Listen to the videos and answer the questions.
1) What is the place? ( In the shop. / At home. )
2) Who is the author? ( Taras )
3) What names of food did you hear?
( 1) a lemon, tea, 5 bananas, apple juice, a bottle of mineral water; 2) one orange, two apples, two eggs, two potatoes )
Card 1 1) Place: 2) Author: 3) Food: |
Card 2 1) Place: 2) Author: 3) Food: |
2. Reading comprehension.
- Open your textbook.
1) Exercise 1, page 59.
- Read the texts. What do Marko and Harry have for breakfast?
( 1) Marko has nalysnyky with cheese.
2) Harry has eggs with sausages, tomatoes, beans, mushrooms, milk. )
2) Exercise 2, page 59.
- Write Marko or Harry.
( 1) Marko; 2) Harry; 3) Marko; 4) Harry. )
3) Monologue «Lunch Box».
( Hello! I am … . This is my lunch box. I eat sandwich, apple and banana, yoghurt. I drink some water and juice. )
3. Oral production. Project «My Basket».
- Now let's present your project «My Basket».
( Hello! My name is … . My project is … . I have got … . Goodbye! )
4. Oral interaction. Dialogue «In the Cafe».
- Do you like to go to the café? Let's go together.
In the Cafe
Waitress: - Hello!
Cafe Visitor 1: - Hello!
Waitress: - What do you want to order?
Cafe Visitor 1: - I'd like a cup of tea, please.
Waitress: - Please.
Cafe Visitor 1: - Thank you.
Waitress: - Bye!
Cafe Visitor 1: - Bye!
5. Written production.
- You are in the café now. Write your menu, please. (Cards.)
ENDING
1. Method «6 Bricks» (Lesson Activities).
- And now show me your impressions of the activities on the lesson. You may use LEGO. Look at the card. There are 6 names of the lesson activities. Complete the sentence using LEGO. But the colour of the bricks means … .
* Red - super
* Orange - cool
* Yellow - good
* Green - OK
* Light blue - boring
* Dark blue - bad
- Raise your brick, please!
2. «Empty Basket».
- What can you tell me about our English lesson?
- Was it interesting or boring for you?
- Help me, please. My red basket is empty. Choose one apple and put it in the basket.
The lesson was … .
3. «Basket of Feelings».
- Look at the other basket. It is the basket of your feelings at the end of the lesson. Choose and take one card. Put it into the basket.
I am … .
4. «Stocking».
- You were very active and positive today. You know the words and grammar. You can read, speak, listen and understand the information. You can write the menu too. I think you will be excellent cookers in the future. Before Christmas I want to say you THANKS A LOT!. And these sweets are for you.
4. «Postcard».
- Today we have got the guests. Before Christmas time we wish you magic dreams and come true! MERRY CHRISTMAS! HAPPY NEW YEAR!