Фізична вікторина “ Веселий вернісаж” “Всіма можливими способами потрібно запалювати в дітях гаряче прагнення до знань, до навчання” Ян Амос Коменський
Номер слайду 2
Мета: повторити і поглибити знання учнів з тем “Основи кінематики ” і “Основи динаміки ”; розвивати індивідуальні і творчі здібності учнів, вміння і навички розв’язування завдань різних типів; активізувати розумову діяльність учнів; формувати навички колективної роботи учнів у поєднанні з індивідуальною; об’єднати спортивний азарт із логічним мисленням з огляду на інтереси й здібності учнів; розвивати інтерес до фізики.
Номер слайду 3
Участь приймають дві команди: І команда – “ Двигунчик ” ІІ команда – “ Енергія ” І конкурс. Привітання команд.
Номер слайду 4
ІІ конкурс. Розминка. Що ми оплачуємо в таксі, в літаку – шлях чи переміщення? Що швидше рухається в системі відліку, пов’язаній із Землею, - Сонце або Місяць? Чи може людина, перебуваючи на рухомому ескалаторі метро, бути в стані спокою в системі відліку, зв’язаній із Землею? Чи може автомобіль з вимкненим двигуном рівномірно рухатися по горизонтальному шосе? Хлопчик тримає на нитці кульку, наповнену воднем. Які дії взаємно компенсуються, якщо кулька перебуває у стані спокою? Чому, пірнаючи з вишки, плавець намагається зануритись у воду в вертикальному, а не горизонтальному положенні? Чому легше пливти, ніж бігти по дну, перебуваючи по пояс у воді? На столику у вагоні поїзда лежать коробка цукерок і яблуко. Чому на початку руху яблуко покотилося назад (відносно вагона), а коробка цукерок лишилася на місці?
Номер слайду 5
ІІІ конкурс “ Капелюх запитань “ Явище збереження швидкості тіла сталою за відсутності дії на нього інших тіл називається: * дифузією; * інерцією; * взаємодією; * механічним рухом. 2. Чому не можна перебігати вулицю перед транспортом,який рухається? * Автомобіль може перевернутися; * автомобіль занесе вбік; * поїде швидше; * автомобіль не може вмить зупинитися, оскільки певний час рухатиметься за інерцією. 3. Що відбувається під час зіткнень двох хокеїстів? * Хокеїсти взаємодіють; * швидкість хокеїстів змінюється; * хокеїсти зупиняються; * хокеїсти взаємодіють, і їх швидкості змінюються. 4. Яка з величин векторна? * маса; * координата; * густина; * сила. 5. Чому може дорівнювати рівнодійна двох сил 2Н і 10Н? Вказати всі можливі варіанти. * 5Н; * 8Н; * 12Н; * 20Н.
V. Конкурс. Поле чудес. Вставити букви, яких не вистачає. 1. Д а Ш ь 2. Д а 3. П я 4. Відповіді: Довжина; Швидкість; Динаміка; Переміщення.
Номер слайду 8
VI конкурс. Конкурс пантоміми. Зобразити назви фізичних явищ або термінів так, щоб було зрозуміло про що йде мова. Завдання: 1. Зобразити гальмування автомобіля. 2. Зобразити рух на поворотах. 3. Зобразити доцентрове прискорення. 4. Зобразити політ повітряної кульки.
Номер слайду 9
VІІ конкурс. “ Уважність ” Знайди прилади за допомогою яких можна виміряти час, відстань, шлях, швидкість, напрям руху.
Номер слайду 10
VІІІ конкурс. Конкурс капітанів. Гра “ Фізичне доміно ”. Шлях,перемі-щення м/с Робота Н Потужність м/с Потенціаль-на енергія кг/м Час Па Момент сили Дж Кінетична енергія Н м Тиск с Густина Дж Швидкість Вт Сила Дж Прискорення м Величина Величина Одиниці вимірювання Одиниці вимірювання 2 3
Номер слайду 11
ІX конкурс. Знайди скарб. У класі захований скарб – записка “ Нічого в житті не дається саме по собі, без праці, без зусиль, без волі. ” Від тіла відліку, за спеціальними вказівками, знайти місцезнаходження записки. Бажаємо успіхів!