Фізичний квест для 7-8 класів

Про матеріал

Фізика – наука цікава і дивовижна. А щоб розкривати її таємниці потрібні розум, кмітливість, ерудиція. Фізичний квест для учнів 7-8 класів - це командна гра, мета якої - швидше та краще від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні завдання та знайти предмет пошуків або отримати сюрприз.

Перегляд файлу

 

 

Фізичний квест

«Подорож в країну фізики»

для учнів 7-8 класів

 

 

(Звучать фонфари, на сцену виходять ведучі)

 

 

Ведуча:

 Серед величних всіх наук

Є фізика чарівна,

Підвладні простір їй та рух,

І час, що йде невпинно.

Вона вивчає стільки літ

Як улаштований цей світ,

І в сфері світо пізнання

Найголовніша є вона!

 

Ведучий:

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

 

  Все, що навколо, при чому живемо,

  Словом «природа» ми звично зовемо.

  Знати природу і вміти в ній жити,

  Фізика вчить нас, її нам хвалити.

 

   Хай фізиці «Віват!» лунає

   За відкриття її,

   За те, що нам дає знання,

   За формули складні.

   Хай фізиці «Віват!» лунає,

   Тому що повсякчас

   До істини вона і наближає нас.

 

  Так, фізика – наука цікава і дивовижна. А щоб розкривати її таємниці  

  потрібні розум, кмітливість, ерудиція. То ж, дорогі учні 7 та 8 класів,  

  сьогодні ми пропонуємо Вам відправитися у захоплюючий світ

  фізичного квесту.

 

  Трохи з вікіпедії про квест: якщо перекласти слово  «quest» з англійської,  

  то це буде означати «шукати щось, виконувати завдання». Квест – це   

  командна гра, мета якої -  швидше та краще від інших команд дістатися

  фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні завдання та знайти

  предмет пошуків або отримати сюрприз.

 

 

Отже, основне вам, друзі, розумом дерзати,

І на всі питання відповідь давати.

Кмітливість, впевненість в знаннях  хай бринить щораз,

Адже переможцем бути хоче кожен з вас.

 

 

 

Сьогодні ми побачимо, хто швидший і спритніший.

А також всі дізнаємось, хто тут  найрозумніший!

Виграє та команда, яка швидко і правильно впорається з усіма завданнями. А після завершення квесту на вас чекає сюрприз. Не бійтеся труднощів і нехай вам допоможуть ваші знання з фізики та кмітливість. Бажаємо успіхів!  

 

Ведучий:

 

 

Ведуча:

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча:

 

 

 

 

Ведучий:

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведуча:(після проходження всіма командами етапів квесту)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

 

Ведуча:

Ведучий:

 

Ведуча:

 

 

 

Вчитель фізики:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А вболівати будуть сьогодні за вас наші гості – найкращі вчителі фізики Малинського району!

 

Добрий день, шановні гості!

Чудова ця фраза!

Вона єднає нас одразу.

 

 Ми фізиків радо сьогодні вітаєм!

Цікава наука про Всесвіт і світ

А скільки законів, обчислень усяких

І всі пам’ятати і знати всі слід!

Фізика – складна наука.

Хтось із учнів любить, а для інших – вона мука.

Та в житті, як не крутися, без неї нам не обійтися!

 

Господь Вам дав і розум і терпіння,

Працюєте з душею і сумлінно.

Уроки ви проводите завзято,

під час яких навчились ми багато.

А іноді і більше ніж могли,

кожну  хвилину на уроці берегли.

Зусилля докладаєте не марно –

щоб ми знання отримували гарні.

 

Тож дякуємо щиро Вам за шкільні уроки

Хоч чимало з нами Ви маєте мороки.

Щиросердно побажаємо, щоб ніхто з Вас не хворів.

На уроки щоб хотілось Вам із піснею летіти.

І щоб кожного із учнів було легко научити!

 

 Отже, команди готові, вболівальники  на місці. А зараз давайте ознайомимося з правилами та умовами гри.

І так, у грі беруть участь три команди по 4 учасники.

(Команди представляють себе)

      І команда – «Енергія»

     ІІ команда – «Потужність»

    ІІІ команда – «Інерція»

 

Члени команд впродовж гри мають дотримуватися  таких правил :

 швидко розподілити ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення).

 дотримуватись правил активного слухання;

 обговорювати ідеї разом;

 утримуватись від оцінок та ображання учасників групи;

 намагатися дійти спільної думки.

 

 Правила гри:

 1 етап. Старт. На цьому етапі фізичного квесту  «Подорож до країни фізики» кожна команда отримує однакові маршрутні листи, але послідовність  маршрутів різна. Усі міста країни ФІЗИКА, які ви відвідаєте,  розташовані у цьому залі. Їх 5: місто Агрегатних станів, місто Вимірювальних приладів, місто Логічних завдань, місто Дивних експериментів, місто Веселих асоціацій.  В кожному місті є Хранитель, який зберігає конверт із завданням. Щоб отримати конверт із завданням і потрапити в місто, команда повинна   при в’їзді в місто сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати вислів видатного вченого про фізику  або запитання. Взявши з вислову по порядку зліва направо виділені букви або давши правильну відповідь на питання ви складете слово-пароль. Цей пароль потрібно вписати у спеціальні клітинки на конверті із завданням. Без пароля відкривати конверт не можна. Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів.

  

2 етап. Робота в містах:

•   Прибувши до міста, капітан команди віддає Хранителю маршрутний лист;

• усі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання, обговорюють його розв'язання, хранитель перевіряє правильність виконання, оцінює балами роботу команди , заносить відомості до маршрутного листа; на виконання завдань дається до 10 хвилин;

•   команда відправляється до наступного міста.

 

3 етап. «Фініш»

• На фінішному етапі квесту   капітани команд передають маршрутні листи ведучим та чекають   підсумків гри , після чого проводиться нагородження переможців та пошук сюрпризів!

 

Від чітких і швидких дій групи залежить  успіх команди.  Команда, яка зуміє злагоджено, швидко і якісно пройти всі етапи, переможе.

Капітани команд, отримайте свої маршрутні листи.

 

( команди отримують маршрутні листи)

Всім бажаємо успіхів . Старт!

 

ПРОХОДЖЕННЯ  ЕТАПІВ КВЕСТУ (див. ДОДАТОК 1)

 

Вітаємо усі команди з завершенням квесту.

Сподіваємось ви з користю для себе провели свій час.

Щось згадали, чомусь навчились, перевірили свої знання.

 А доки ми підрахуємо бали і підведемо підсумки квесту, для всіх учасників і вболівальників – музична пауза. У виконанні  вокальної групи звучить пісня «Ми – Вкраїни діти»

 

(Ведучі підраховують загальну кількість балів команд і визначають  переможців)

 

 

Увага! Увага! Ось і випала нагода всім вручити нагороди!

 

Ой як добре! Як прекрасно!

Нагороди! Як це вчасно!

 

Для вручення нагород запрошуємо вчителя фізики, директора школи Богданець Надію Олександрівну.

 

 

Грамотою за зайняте ІІІ  місце нагороджується команда  _____________ (грамоту отримує капітан команди).  А також команді вручається конверт із вказаним місцезнаходженням вашого сюрпризу. Вітаю! Ідіть шукайте і повертайтесь на своє місце!

Грамотою за зайняте ІІ  місце і конвертом з сюрпризом нагороджується команда  _________

Переможцем квесту  є  команда  ___________. Нагороджується Грамотою за зайняте І місце і конвертом із сюрпризом.

А наостанок всім гравцям, Хранителям,  ведучим та учасникам квесту присвоїти не жаль шоколадну цю медаль!

(усім учасникам вручаються шоколадні медалі)

Дякую всім учасникам квесту за чудову та активну участь! Бажаю вам і

 надалі з  цікавістю і задоволенням опановувати наукові методи пізнання природи, намагатися усвідомлювати роль фізичних явищ у житті людини і суспільному розвитку. На  уроках  фізики в 7 і 8 класах ви поки що ознайомились з будовою речовини, видами фізичних явищ, характеристиками об’єктів, які можна виміряти, а також про способи цих вимірювань, різноманітні рухи і взаємодії, деякі фізичні явища (механічні і теплові)… Але це тільки початок, і попереду ще багато незвіданого: теорії, гіпотези. Закони, ефекти, парадокси… Отож, дерзайте, вчіться, пізнавайте! А я буду вам у цьому допомагати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

 ПРОХОДЖЕННЯ  ЕТАПІВ КВЕСТУ

      І етап  Старт (команди отримують маршрутний лист)

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

Команда  ЕНЕРГІЯ

Назва станції

Бали

Місто Логічних завдань

 

Місто Веселих асоціацій

 

Місто Агрегатних станів

 

Місто Дивних експериментів

 

Місто вимірювальних приладів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

Команда ПОТУЖНІСТЬ

Назва станції

Бали

Місто Вимірювальних приладів

 

Місто  Логічних завдань

 

Місто  Веселих асоціацій

 

Місто Агрегатних станів

 

Місто Дивних експериментів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

Команда  ІНЕРЦІЯ

Назва станції

Бали

Місто Агрегатних станів

 

Місто  Дивних експериментів

 

Місто Вимірювальних приладів

 

Місто Логічних завдань

 

Місто Веселих асоціацій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ етап  Робота в містах

Місто Агрегатних станів

     Хранитель. ( звертається  до  першої команди «Інерція» ) Доброго дня! Я  вітаю Вас  у нашому місті. Щоб отримати конверт із завданням пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати вислів видатного вченого про фізику.( ХіМік без знАння фізики Схожий на людину, якА все повинна шукати напомацки. М.В. Ломоносов) Взявши з вислову виділені букви, ви складете слово-пароль(МАСА). Впишіть його у порожні  клітинки на конверті і відкрийте . Без пароля відкривати конверт не можна.  

 Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Бажаю успіху!

Хранитель.(звертається до другої і третьої команди)

 Доброго дня! Я  вітаю Вас  у нашому місті. Щоб отримати конверт пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати запитання. Правильна відповідь на нього – це пароль до конверта із завданням. Впишіть пароль у  клітинки на конверті і відкривайте.  Без пароля відкривати конверт не можна. Пароль: «Енергія» – БАРОМЕТР, «Потужність» - СОНЦЕ 

   Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Бажаю успіху!

 

ЗАВДАННЯ

 Команда ЕНЕРГІЯ

 

1. В яких агрегатних станах може перебувати водень? (2 бали)

а) Тільки в газоподібному

б) В газоподібному та рідкому

в) В газоподібному, рідкому та твердому

 

2. Який стан речовин використовують для отримання сплавів? (2 бали)

а) Твердий

б) Рідкий

в) Газоподібний та рідкий

 

3. Молекули води в різних агрегатних станах (2 бали)

а) Відрізняються числом атомів

б) Відрізняються розмірами

в) Абсолютно однакові

 

4. Маси води, льоду, водяної пари однакові. Який стан має найменшу внутрішню енергією?  (2 бали)

а) Лід                     б) Вода                       в) Водяна пара

 

5. Речовина з рідкого стану перейшла в інший агрегатний стан. Затверділа вона або випарувалася, якщо її внутрішня енергія зменшилася? (2 бали)

а) Затверділа

б) Випарувалося

в) Для відповіді недостатньо даних

 

6. Чи можна назвати туман водяною парою? (2 бали)

а) Можна, тому що туман і є водяна пара

б) Не можна, тому що туман складається з крапельок води

в) Можна, якщо розміри крапельок надзвичайно малі

 

 Команда ПОТУЖНІСТЬ

 

1. В якому стані може перебувати залізо?(2 бали)

а) Тільки в твердому

б) В твердому та рідкому

в) В твердому, рідкому та газоподібному

 

2. Стан речовини, що обертає турбіни на теплових електростанціях(2 бали)

а) Газоподібний              б) Твердий       в) Рідкий

 

3. Агрегатний стан речовини визначається(2 бали)

а) Характером взаємодії молекул     б) Швидкістю руху молекул

в) Будовою молекул

 

4. Що характеризує внутрішню енергію речовини?(2 бали)

а) Тільки температура      б) Тільки агрегатний стан

в) Температура і агрегатний стан

 

5. Речовина з рідкого стану перейшла в інший агрегатний стан. Затверділа воно або випарувалася, якщо її внутрішня енергія збільшилася?(2 бали)

а) Затверділа

б) Випарувалася

в) Для відповіді недостатньо даних

 

6. Що можна сказати про внутрішню енергії льоду і води однакової маси при 0 ° С?(2 бали)

а) Внутрішні енергії льоду і води однакові

б) Внутрішня енергія води більша, ніж внутрішня енергія льоду

в) Внутрішня енергія не залежить від агрегатного стану речовини

 

Команда ІНЕРЦІЯ

 

1. В яких агрегатних станах може перебувати водень? (2 бали)

а) Тільки в газоподібному

б) В газоподібному та рідкому

в) В газоподібному, рідкому та твердому

 

2. Стан речовини, що обертає турбіни на теплових електростанціях(2 бали)

а) Газоподібний             

б) Твердий

в) Рідкий

 

3. Молекули води в різних агрегатних станах (2 бали)

а) Відрізняються числом атомів

б) Відрізняються розмірами

в) Абсолютно однакові

 

4. Що характеризує внутрішню енергію речовини?(2 бали)

а) Тільки температура

б) Тільки агрегатний стан

в) Температура і агрегатний стан

 

5. Речовина з рідкого стану перейшла в інший агрегатний стан. Затверділа вона або випарувалася, якщо її внутрішня енергія зменшилася? (2 бали)

а) Затверділа

б) Випарувалося

в) Для відповіді недостатньо даних

 

6. Чи можна назвати туман водяною парою? (2 бали)

а) Можна, тому що туман і є водяна пара

б) Не можна, тому що туман складається з крапельок води

в) Можна, якщо розміри крапельок надзвичайно малі

 

ВІДПОВІДІ

Команда «Енергія»

 

1. В яких агрегатних станах може перебувати водень? (2 бали)

а) Тільки в газоподібному

б) В газоподібному та рідкому

в) В газоподібному, рідкому та твердому

 

2. Який стан речовин використовують для отримання сплавів? (2 бали)

а) Твердий

б) Рідкий

в) Газоподібний та рідкий

 

3. Молекули води в різних агрегатних станах (2 бали)

а) Відрізняються числом атомів

б) Відрізняються розмірами

в) Абсолютно однакові

 

4. Маси води, льоду, водяної пари однакові. Який стан має найменшу внутрішню   

     енергією?  (2бали)

а) Лід        б) Вода                       в) Водяна пара

 

5. Речовина з рідкого стану перейшла в інший агрегатний стан. Затверділа вона або випарувалася, якщо її внутрішня енергія зменшилася? (2 бали)

а) Затверділа   б) Випарувалося  в) Для відповіді недостатньо даних

 

6. Чи можна назвати туман водяною парою? (2 бали)

а) Можна, тому що туман і є водяна пара

б) Не можна, тому що туман складається з крапельок води

в) Можна, якщо розміри крапельок надзвичайно малі

 

Команда «Потужність»

 

  1. В якому стані може перебувати залізо?(2 бали)

а) Тільки в твердому  б) В твердому та рідкому

в) В твердому, рідкому та газоподібному

 

2. Стан речовини, що обертає турбіни на теплових електростанціях(2 бали)

а) Газоподібний  б) Твердий    в) Рідкий

 

3. Агрегатний стан речовини визначається(2 бали)

а) Характером взаємодії молекул     б) Швидкістю руху молекул

в) Будовою молекул

 

4. Що характеризує внутрішню енергію речовини?(2 бали)

а) Тільки температура    б) Тільки агрегатний стан

в) Температура і агрегатний стан

5. Речовина з рідкого стану перейшла в інший агрегатний стан. Затверділа воно або випарувалася, якщо її внутрішня енергія збільшилася?(2 бали)

а) Затверділа   б) Випарувалася     в) Для відповіді недостатньо даних

 

6. Що можна сказати про внутрішню енергії льоду і води однакової маси при 0 °С?(2 бали)

а) Внутрішні енергії льоду і води однакові

б) Внутрішня енергія води більша, ніж внутрішня енергія льоду

в) Внутрішня енергія не залежить від агрегатного стану речовини

 

 

Команда «Інерція»

 

1. В яких агрегатних станах може перебувати водень? (2 бали)

а) Тільки в газоподібному   б) В газоподібному та рідкому

в) В газоподібному, рідкому та твердому

 

2. Стан речовини, що обертає турбіни на теплових електростанціях(2 бали)

а) Газоподібний    б) Твердий      в) Рідкий

 

3. Молекули води в різних агрегатних станах (2 бали)

а) Відрізняються числом атомів      б) Відрізняються розмірами

в) Абсолютно однакові

 

4. Що характеризує внутрішню енергію речовини?(2 бали)

а) Тільки температура   б) Тільки агрегатний стан

в) Температура і агрегатний стан

5. Речовина з рідкого стану перейшла в інший агрегатний стан. Затверділа вона або випарувалася, якщо її внутрішня енергія зменшилася? (2 бали)

а) Затверділа

б) Випарувалося

в) Для відповіді недостатньо даних

 

6. Що можна сказати про внутрішню енергії льоду і води однакової маси при 0 °С?(2 бали)

а) Внутрішні енергії льоду і води однакові

б) Внутрішня енергія води більша, ніж внутрішня енергія льоду

в) Внутрішня енергія не залежить від агрегатного стану речовини

 

 

 

 

 

 

 

 

Місто Вимірювальних приладів

 

Хранитель:  (до першої команди ПОТУЖНІСТЬ )Добрий день! Вітаю! В цьому місті я  пропоную  вам продемонструвати свої знання про вимірювальні прилади. Щоб отримати конверт із завданням пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати вислів видатного вченого про фізику.(ФізикА- найдивовижніша річ: вона цікава, навіТь якщо в ній нічОго не розуМієш. Гете). Взявши з вислову виділені букви, ви складете слово-пароль (АТОМ). Впишіть його у порожні  клітинки на конверті і відкрийте . Без пароля відкривати конверт не можна.  

 Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів. Бажаю успіху!

 

Хранитель.(звертається до другої і третьої команди)

 Доброго дня!  Вітаю! В цьому місті я  пропоную  вам продемонструвати свої знання про вимірювальні прилади. Щоб отримати конверт пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати запитання. («Інерція» -     ,  «Енергія» -  ).Правильна відповідь на нього – це пароль до конверта із завданням. Впишіть пароль у  клітинки на конверті і відкривайте.  Без пароля відкривати конверт не можна.   Пароль: «Інерція» – СЕКУНДА, «Енергія» - МЕТР

   Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів.  Бажаю успіху!

 

ЗАВДАННЯ

Команда «Енергія»

1.    (1 бал)  Відгадайте загадку: Дві сестри гойдалися, правди добивалися, а коли добилися,  то зупинилися.  

2.   (3 бали)  Визначте ціну поділки наявного на столі вимірювального приладу. Як  називається цей прилад? Для чого призначений?

        С= --------------------- =

 

3.   (7 балів)  Розгадайте кросворд № 2.

Команда «Потужність»

  1. (1 бал) Відгадайте загадку: Усе життя ходить, а з місця не сходить. 

2.   (3 бали)Визначте ціну поділки наявного на столі вимірювального приладу. Як називається цей прилад? Для чого призначений?

 

С= ---------------------- = 

3. (7 балів) Розгадайте кросворд № 1.

Команда «Інерція»

  1. (1 бал) Відгадайте загадку:  Ніг не маю, а ходжу, рота не маю, а скажу, коли тобі спати, а коли вставати.  
  2. (3 бал) Визначте ціну поділки наявного на столі вимірювального приладу. Як називається цей прилад? Для чого призначений?  С= ------------------ =     

 3. (7 балів) Заповніть другий стовпчик таблиці: призначення  вимірювального приладу.

 

Прилад

Призначення приладу

Лінійка

Вимірює…

Терези

Вимірює…

Секундомір

Вимірює…

Мірний циліндр

Вимірює…

Термометр

Вимірює…

Барометр

Вимірює…

Спідометр

Вимірює…

ВІДПОВІДІ

Команда «Енергія»

1.    (1 бал)  Відгадайте загадку: Дві сестри гойдалися, правди добивалися, а коли добилися, 

                    то зупинилися.  (Терези)

2.   (3 бали)  Визначте ціну поділки наявного на столі вимірювального приладу. Як  називається цей прилад? Для чого призначений?

                          

 Відповідь: С = 0,1 Н,  динамометр, для вимірювання сили.

 

3.   (7 балів)  Розгадайте кросворд № 2.

       Відповідь: 1.Спідометр. 2. Термометр. 3.Годинник. 4. Лінійка. 5. Мензурка.

                   6. Секундомір. 7. Терези.

 

Команда «Потужність»

1. (1 бал) Відгадайте загадку: Усе життя ходить, а з місця не сходить. (Годинник)   

2. (3 бали)Визначте ціну поділки наявного на столі вимірювального приладу. Як називається цей прилад? Для чого призначений?

    Відповідь: С= 0,05 А, амперметр, для вимірювання сили струму.

 

3. (7 балів) Розгадайте Кросворд № 1.

             Відповідь: 1. Компас. 2. Термометр. 3. Терези. 4. Мікроскоп. 5. Телескоп. 6. Годинник.

                                7. Барометр

 

Команда «Інерція»

1. (1 бал) Відгадайте загадку:  Ніг не маю, а ходжу, рота не маю, а скажу, коли тобі спати, а коли вставати.  (Годинник)

2. (3 бал) Визначте ціну поділки наявного на столі вимірювального приладу. Як називається цей прилад? Для чого призначений?

     Відповідь: С = 0,2 В, вольтметр, для вимірювання напруги.

 3. Заповніть другий стовпчик таблиці: призначення  вимірювального приладу.

 Відповідь: Лінійка вимірює лінійні розміри тіл (довжину, ширину, висоту), терези – масу, годинник – час, мірний циліндр – об’єм, термометр – температуру, барометр – атмосферний тиск, спідометр – швидкість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місто Логічних завдань

       Хранитель. ( звертається  до  першої команди ЕНЕРГІЯ ) Доброго дня! Я  вітаю Вас  у нашому місті. Щоб отримати конверт із завданням пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати вислів видатного вченого про фізику.( Дослід набагато ціНніший зА тисячі дУмоК нАроджених уявою. В.М.Ломоносов) Взявши з вислову виділені букви, ви складете слово-пароль(). Впишіть його у порожні  клітинки на конверті і відкрийте . Без пароля відкривати конверт не можна.   Пароль- НАУКА

 Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Бажаю успіху!

 

Хранитель.(звертається до другої і третьої команди)

 Доброго дня! Я  вітаю Вас  у нашому місті. Щоб отримати конверт пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати запитання. Правильна відповідь на нього – це пароль до конверта із завданням. Впишіть пароль у  клітинки на конверті і відкривайте.  Без пароля відкривати конверт не можна. Пароль: «Інерція» - КРИСТАЛІЗАЦІЯ, «Потужність» - ОКО

   Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів.  Бажаю успіху! 

 

Завдання

 

Команда «ЕНЕРГІЯ»

1. Фізичне лото (4 бали)

Правила гри

1. Кожна команда  отримує дві таблиці: в клітинках першої записані терміни, фізичні явища, величини, одиниці вимірювання тощо; друга таблиця має стільки ж клітинок, як і перша, але не заповнена.

2. Під заповненою таблицею записані питання під номерами.  Учасники повинні ці номери проставити у відповідні клітини порожньої таблиці (внизу).

Електричне явище

 

Фізичні тіла

Одиниці вимірювання

 

Механічне явише

 

Питання:

1. Автомобіль рухається по трасі. Це ……. Явище.

2. Пластмасова лінійка після натирання папером притягує шматочки вати. Це ….. явище.

3. Літак, олівець, автомобіль – це ……… .

4. Кілограм, метр, градус – це ……..

 

 

 

 

 

 

 

2. (3 бали) Які явища відбуваються внаслідок конденсації водяної пари в атмосфері?

 

 

 

 

 

 

 

Команда «ПОТУЖНІСТЬ»

1. Фізичне лото (4 бали)

Правила гри

1. Кожна команда  отримує дві таблиці: в клітинках першої записані терміни, фізичні явища, величини, одиниці вимірювання тощо; друга таблиця має стільки ж клітинок, як і перша, але не заповнена.

2. Під заповненою таблицею записані питання пі номерами.  Учасники повинні ці номери проставити у відповідні клітини порожньої таблиці (внизу).

Магнітне явище

 

Фізичні величини

Фізичні прилади

 

Теплове явище

 

Питання:

1. Стрілка компаса показує на Північ. Це ……. Явище.

2. Кипіння  - це ….. явище.

3. Термометр, мензурка, манометр  – це ……… .

4. Площа, об’єм,  довжина, густина – це ……..

 

 

 

 

 

 

 

2. (3 бали) У себе на рукаві пальто ви побачили дві сніжинки: перша проста на вигляд, а інша має складну різьблену форму. Яка з них впала з більшої висоти?

 

 

Команда «ІНЕРЦІЯ»

1. Фізичне лото (4 бали)

Правила гри

1. Кожна команда  отримує дві таблиці: в клітинках першої записані терміни, фізичні явища, величини, одиниці вимірювання тощо; друга таблиця має стільки ж клітинок, як і перша, але не заповнена.

2. Під заповненою таблицею записані питання пі номерами.  Учасники повинні ці номери проставити у відповідні клітини порожньої таблиці (внизу).

Речовини

 

Звукове явище

Світлове явище

 

Науки про природу

 

Питання:

1. Грім – це  ……. явище.

2. Залізо, вода, алюміній – це ……….

3. Після дощу зʼявилася  веселка  – це ……… .

4. Астрономія, фізика, географія, природознавство  – це ……..

 

 

 

 

 

 

 

2. (3 бали) За рахунок якого явища у спеку зменшується температура рослин?

 

ВІДПОВІДІ

Команда «ЕНЕРГІЯ»

 

1. (4 бали) Код відповіді:

2

3

4

1

2. (3 бали) Які явища відбуваються внаслідок конденсації водяної пари в атмосфері?

Відповідь: дощ, утворення туману і хмар, випадання роси.

 

Команда «ПОТУЖНІСТЬ»

 

1. (4 бали) Код відповіді:

1

4

3

2

2. (3 бали) У себе на рукаві пальто ви побачили дві сніжинки: перша проста на вигляд, а інша має складну різьблену форму. Яка з них впала з більшої висоти?

Відповідь: друга. Чим складніша форма, тим з більшої висоти вона впала, оскільки протягом усього часу її падіння тривав процес кристалізації – приєднання до неї крапельок води.

 

Команда «ІНЕРЦІЯ»

 

1. (4 бали) Код відповіді:

2

1

3

4

 

2. (3 бали) За рахунок якого явища у спеку зменшується температура рослин?

Відповідь: випаровування. Під час випаровування зменшується внутрішня енергія тіла, а отже і температура.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Місто Дивних експериментів

Хранитель:

 Доброго дня! Я  вітаю Вас  у нашому місті. Щоб отримати конверт пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати запитання. Правильна відповідь на нього – це пароль до конверта із завданням. Впишіть пароль у  клітинки на конверті і відкривайте.  Без пароля відкривати конверт не можна. Пароль: «Інерція» - ВОЛЬТ, «Потужність» – ПЛАВЛЕННЯ, «Енергія» - ДЖОУЛЬ

   Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів.  Бажаю успіху! 

Завдання

Команда «ЕНЕРГІЯ»

 Дослід 1(4 бали)

Обладнання: Дві склянки, прісна вода, солона вода, сире яйце, ложка.

 1) Опустіть ложкою яйце у прісну воду. Що спостерігаєте?

         2) Обережно витягніть яйце і опустіть у солону воду. Що спостерігаєте?

         3) Поясніть спостережувані явища.

Дослід 2(4 бали)

Обладнання: графин з водою, аркуш паперу.

 На аркуш паперу поставте графин з водою і повільно тягніть за аркуш до краю стола, після чого ближче до краю стола різко потягніть за аркуш паперу у горизонтальному напрямі. Графин залишиться на краю стола. Поясніть спостережуване явище.

 

Команда «ПОТУЖНІСТЬ»

    Дослід 1. (4 бали)

Обладнання: стакан, вода, аркуш паперу (2шт.)

 Стакан, майже наповнений водою накриваємо  аркушем паперу, притискаємо аркуш паперу щільно до країв стакана рукою і перевертаємо. Вода не виливається. Якщо взяти стакан, наполовину наповнений водою , то вода теж не виливається. Поясніть чому.

    Дослід 2. (4 бали)

Обладнання: аркуш паперу, монета, склянка.

1) Покладіть аркуш паперу на склянку, на нього зверху покладіть монету. Спочатку тягніть за аркуш повільно. Що спостерігаєте?

2) Повторіть дослід, але потягніть за аркуш різко. Що спостерігаєте?

3) Поясніть спостережуване.

Команда «ІНЕРЦІЯ»

      Дослід 1. (4 бали)

Обладнання: вода, олія, мед

 Наллємо у склянку мед, олію, воду і перемішаємо. Почекайте декілька хвилин. Що спостерігаєте? Поясніть.

     Дослід 2. (4 бали)

Обладнання: холодна вода, дві пробірки, перманганат калію, дві пробірки,  два штативи , спиртівка, сухий спирт, сірники.

1) В обидві пробірки наллємо холодну воду і вкинемо в кожну кристалики перманганату калію. Яке явище буде відбуватися в обох пробірках?

2) Нагріватимемо воду у другій пробірці. Що спостерігаємо? Чому?

 

ВІДПОВІДІ

Команда «ЕНЕРГІЯ»

      Дослід 1(4 бали)

Обладнання: Дві склянки, прісна вода, солона вода, сире яйце, ложка.

 1) Опустіть ложкою яйце у прісну воду. Що спостерігаєте?

         2) Обережно витягніть яйце і опустіть у солону воду. Що спостерігаєте?

         3) Поясніть спостережувані явища.

Відповідь: Яйце опускається на дно у прісній воді і спливає на поверхню у солоній, бо густина солоної води більша, ніж прісної, Тому виштовхувальна сила (сила Архімеда), яка діє на яйце з боку рідини більша у солоній воді.

       Дослід 2(4 бали)

Обладнання: графин з водою, аркуш паперу.

 На аркуш паперу поставте графин з водою і повільно тягніть за аркуш до краю стола, після чого ближче до краю стола різко потягніть за аркуш паперу у горизонтальному напрямі. Графин залишиться на краю стола. Поясніть спостережуване явище.

Відповідь: Це пояснюється явищем інертності тіла, яке полягає в тому, що для зміни швидкості потрібен час. У першому випадку, коли аркуш тягнемо повільно, графину достатньо часу, щоб збільшити  свою свою швидкість і почати рухатись разом з аркушем. У другому випадку, коли різко тягнемо за аркуш, графин не встигає за дуже короткий проміжок часу змінити швидкість і залишається на місці.

Команда «ІНЕРЦІЯ»

      Дослід 1. (4 бали)

Обладнання: вода, олія, мед

 Наллємо у склянку мед, олію, воду і перемішаємо. Почекайте декілька хвилин. Що спостерігаєте? Поясніть.

Відповідь: олія спливає на поверхню, мед опускається на дно, вода знаходиться між ними. Мед опускається на дно, бо має більшу густину ніж вода, а олія спливає на поверхню, її густина менша за густину  води. Густина води більша, ніж густина лії, але менша, ніж густина меду, тому вода займає проміжне місце між олією і медом.

      Дослід 2. (4 бали)

Обладнання: холодна вода, дві пробірки, перманганат калію, дві пробірки,  два штативи , спиртівка, сухий спирт, сірники.

1) В обидві пробірки наллємо холодну воду і вкинемо в кожну кристалики перманганату калію. Яке явище буде відбуватися в обох пробірках?

2) Нагріватимемо воду у другій пробірці. Що спостерігаємо? Чому?

Відповідь: В обох пробірках спостерігаємо явище дифузії -  проникнення молекул однієї речовини (перманганату калію)  між молекули іншої (води). При вищій температурі дифузія відбувається швидше.

Команда «ПОТУЖНІСТЬ»

       Дослід 1. (4 бали)

Обладнання: стакан, вода, аркуш паперу (2шт.)

 Стакан, майже наповнений водою накриваємо  аркушем паперу, притискаємо аркуш паперу щільно до країв стакана рукою і перевертаємо. Вода не виливається. Якщо взяти стакан, наполовину наповнений водою , то вода теж не виливається. Поясніть чому.

Відповідь: Вода не виливається з стакана завдяки дії атмосферного тиску (тиску повітря) на папір із зовнішнього боку. Цей тиск більший за тиск води на папір з внутрішнього боку.

       Дослід 2. (4 бали)

Обладнання: аркуш паперу, монета, склянка.

1) Покладіть аркуш паперу на склянку, на нього зверху покладіть монету. Спочатку тягніть за аркуш повільно. Що спостерігаєте?

2) Повторіть дослід, але потягніть за аркуш різко. Що спостерігаєте?

3) Поясніть спостережуване.

Відповідь:Це пояснюється явищем інертності тіла, яке полягає в тому, що для зміни швидкості потрібен час. У першому випадку, коли аркуш тягнемо повільно, монеті  достатньо часу, щоб збільшити  свою свою швидкість і почати рухатись разом з аркушем. У другому випадку, коли різко тягнемо за аркуш, монета не встигає за дуже короткий проміжок часу змінити швидкість і залишається на місці і коли аркуш витягуємо різко під дією сили тяжіння монета падає вертикально вниз і опиняється у склянці.

Місто Веселих асоціацій

 

Хранитель:

 Доброго дня! Я  вітаю Вас  у нашому місті. Щоб отримати конверт пропоную  сканувати QR-код, який дасть змогу прочитати запитання. Правильна відповідь на нього – це пароль до конверта із завданням. Впишіть пароль у  клітинки на конверті і відкривайте.  Без пароля відкривати конверт не можна. Пароль: «Інерція» - СПІДОМЕТР, «Потужність» – ТРАЄКТОРІЯ, «Енергія» - ДЕФОРМАЦІЯ

   Відкривши конверт, вам потрібно дати відповіді на запитання та отримати якомога більшу кількість балів.  Бажаю успіху! 

 

ЗАВДАННЯ

 

Команда «ПОТУЖНІСТЬ»

(10 балів) Сполучіть першу частину прислів’я з другою. Запишіть прислів’я на листку. Назвіть фізичні величини, явища чи поняття, про які йде мова в прислів’ях.

Дорога ложка

не зміряти

Зробиш вчасно –

у високе дерево

Гроза б’є

вродить рясно

Відрами вітру

хоч мак сій

Тихо,

до обіду

 

Команда «ІНЕРЦІЯ»

(10 балів)  Сполучіть першу частину прислів’я з другою. Запишіть прислів’я на листку. Назвіть фізичні величини, явища чи поняття, про які йде мова в прислів’ях.

 

Пройдисвіт

цвяха не тримає

Гнила ложка

тільки ворони літають

До пори до часу

часом не дорожить

Навпростець

як ковальський міх

Зітхав,

не пʼють холодного квасу

 

Команда «ЕНЕРГІЯ»

(10 балів ) Сполучіть першу частину прислів’я з другою. Запишіть прислів’я на листку. Назвіть фізичні величини, явища чи поняття, про які йде мова в прислів’ях.

Кожному овочу

не рівно світить

На городі бузина

не пристане

І Сонце

свій час

Сухе болото

там мажуть

Де скрипить

а в Києві дядько

 

ВІДПОВІДІ

 

Команда «ПОТУЖНІСТЬ»

(10 балів) Сполучіть першу частину прислів’я з другою. Запишіть прислів’я на листку. Назвіть фізичні величини, явища чи поняття, про які йде мова в прислів’ях.

Дорога ложка

не зміряти

Зробиш вчасно –

у високе дерево

Гроза б’є

вродить рясно

Відрами вітру

хоч мак сій

Тихо,

до обіду

Відповіді:

1. Дорога ложка до обіду.(час)

2. Зробиш вчасно, вродить рясно. (час)

3. Гроза  б’є  у високе дерево.(електрика)

4. Відрами вітру не носити.( швидкість)

5. Тихо, хоч мак сій.(маса тіл)

 

 

Команда «ІНЕРЦІЯ»

(10 балів)  Сполучіть першу частину прислів’я з другою. Запишіть прислів’я на листку. Назвіть фізичні величини, явища чи поняття, про які йде мова в прислів’ях.

 

Пройдисвіт

цвяха не тримає

Гнила ложка

тільки ворони літають

До пори до часу

часом не дорожить

Навпростець

як ковальський міх

Зітхав,

не пʼють холодного квасу

 

Відповіді:

1. Пройдисвіт часом не дорожить.(час)

2. Гнила ложка цвяха не тримає.(тертя)

3.До пори, до часу не пʼють холодного квасу.(час)

4. Навпростець тільки ворони літають.( координати, переміщення, траєкторія)

5. Зітхав, як ковальський міх.(звукове явище)

 

Команда «ЕНЕРГІЯ»

(10 балів ) Сполучіть першу частину прислів’я з другою. Запишіть прислів’я на листку. Назвіть фізичні величини, явища чи поняття, про які йде мова в прислів’ях.

Кожному овочу

не рівно світить

На городі бузина

не пристане

І Сонце

свій час

Сухе болото

там мажуть

Де скрипить

а в Києві дядько

Відповіді:

1. Кожному овочу свій час.(час)

2. На городі бузина, а в Києві дядько.(координати, переміщення, траєкторія)

3.І Сонце світить нерівно.(світлове явище)

4. Сухе болото не пристане.(будова речовини)

5. Де скрипить, там мажуть.( тертя)ʼ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
26 березня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку