Флеш-картки "Комахи"

Про матеріал
Флеш-картки "Комахи" призначені для учнів 7-го класу. На одній стороні картки розміщене питання, а на зворотному боці – відповідь. Флеш-картки використовуються як навчально-тренувальна техніка з метою запам’ятовування інформації шляхом кількаразового інтенсивного повторення. Це ефективний спосіб самостійно перевіряти й закріплювати свої знання. Можна використовувати під час підготовки до ДПА з біології
Перегляд файлу

Флеш-картки Комахи

Картка 1.

Розкажіть про зовнішню будову комахи на прикладі жука.

 

Тіло комахи поділяється на голову, груди і черевце. На голові комаха має вусики, очі, ротовий апарат. У жуків він гризучого типу і складається з верхньої губи (а), верхніх щелеп(б), нижніх щелеп(в)  та нижньої губи(г). На грудях жука – три пари ніг та дві пари крил. Перша пара – тверда, хітинізована. Під час польоту вони піднімаються вгору під кутом 450 і залишаються нерухомими. Друга пара крил має вигляд тонкої двошарової пластинки , зміцненої судинами. За їх допомогою жук літає.

 

Картка 2.

Розгляньте малюнок. У зазначеному порядку випишіть назви систем і органів
комахи.

 

Рот (1), стравохід(2),воло(3), слинна залоза(4),жувальний шлунок(5), середня кишка(6), задня кишка(7), анальний отвір(8), видільні судини(9), серце(10),головний мозок(11),черевний нервовий ланцюг(12),трахейна система(13), статеві органи(14).

 

 

 

 

Картка 3

Як розподіляються функції між дихальною і кровоносною системами комах?

 

Розгалужені, вислані хітином трубки – трахеї починаються бічними отворами на грудних і черевних сегментах, проходять в усі органи, доносячи кисень до клітин тіла. Кров переносить тільки поживні речовини та продукти виділення, не беручи участі в газообміні організму комах, який забезпечується через трахеї.

Картка 4

Як відбувається розвиток комах з повним перетворенням?

Комахи з повним перетворенням в своєму розвитку проходять стадії: яйця(1),личинки (2,3,4,5,6),лялечки(7) і дорослої комахи(імаго)(8). Їхня личинка не схожа на дорослу комаху.

 

 

 

 

Картка 5

Яка стадія розвитку відсутня у комах з неповним перетворенням?

Відсутня стадія лялечки. Личинки схожі на дорослу комаху, відрізняючись від неї за розмірами і недорозвиненими крилами.

 

Картка 6

До яких рядів належать зображені комахи?

Прямокрилі (а),тарганові(б), лускокрилі(в),твердокрилі(г), напівтвердокрилі(д),двокрилі(е).

 

 

 

 

 

Картка 7

Назвіть, які серед зображених на картці рядів комах мають розвиток з повним і які з  неповним перетворенням.

 

З повним перетворенням розвиваються : метелик, жук, муха. З неповним перетворенням – коник, тарган, клоп

Картка 8

Назвіть зображених на картці метеликів.

Капустяний білан(1),

траурниця(2),

денне павичеве око(3),

лимонниця(4),

тутовий шовкопряд (5).

 

 

Картка 9

Чому метеликів називають лускокрилими?

 

Крила метеликів вкриті лусочками, які накладаються рядок на рядок, утворюючи малюнок, специфічний для кожного виду метеликів

Картка 10

Який ротовий апарат у дорослих метеликів і у їх личинок? Чим вони живляться?

 

Ротовий апарат метеликів сисного типу, має вигляд трубки. Метелик живиться нектаром квітів. Личинки метеликів – гусінь-мають ротовий апарат гризучого типу. В залежності від виду, гусінь може живитись рослинами, шкодити комірним запасам, пошкоджувати шерстяні вироби, хутро та інше.

 

 

 

Картка 11

Який свійський метелик зображений на малюнку? Яке значення має шовківництво в житті людини?

Тутовий шовкопряд. Людина вигодовує гусінь цього метелика  листям шовковиці . Кокони метелика  на шовкомотальних  фабриках розмотуються і з них виготовляють шовкову тканину

Картка 12

Назвіть зображених на картці комах.

Хатня муха та її личинки і пупарій (1),

овод(2),

комар малярійний(3),

комар звичайний(4).

 

 

 

 

Картка 13

Як видозмінився ротовий апарат мухи й комара у зв'язку із способом життя та живлення?

 

У мухи лижучий ротовий апарат, що складається із видозміненої нижньої губи. У комара нижня губа перетворилася у довгий м’язистий жолобок, в який вкладено трубку з довгих гострих шерстинок, в які перетворились інші частини ротового апарата. Зверху жолобок нижньої губи прикритиц довгою , витягнутою верхньою губою. Нижня губа спрямовує трубку з щетинкою  при укусі, а сама згинається, не входить в шкіру. За допомогою хоботка самка комара ссе кров різних тварин та людини.

 

Картка 14

Якої шкоди завдають людині та тваринам комарі, мошки, ґедзі?

 

Комарі, Мошки,Ґедзі – кровососи. Комар анофелес переносить збудника малярії - малярійного плазмодія – від хворої людини до здорової. Мошки не тільки ссуть кров людини, а й залазять вніс та очі, заважаючи дихати та дивитись. Ґедзі на пасовищах заважають пастись худобі. Корови худнуть, зменшується кількість молока.

 

 

Картка 15

Які заходи боротьби застосовуються проти кімнатної мухи, оводів, кровососних двокрилих?

 

Застосовують сітки лопушки, липучки. Ноги свійських тварин обробляють речовинами,отруйними для оводів і неотруйними для тварин. Таким чином гинуть личинки оводів. Використовують також відлякуючи речовини .

 

 

Джерело інформації

Навчально-наочний посібник «Біологія. Тварини »для 7-го класу.

Автори: Василь Михайлович Бровдій, Леся Георгієвна Рогоча

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Архипова Людмила Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кудлай Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 серпня 2019
Переглядів
2261
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку