Флеш-семінар «Методичний кейс учителя НУШ. Розвиток навичок 4 К: командна робота, комунікація, креативність, критичне мислення»

Про матеріал
Флеш-семінар - це форма передачі знань та вмінь, в основі якої лежить обговорення нововведень та обмін досвідом, майстерністю між колегами, розширення кругозору. Це також можливість поширення авторських методів, які ніде не були описані та можливість розповсюдження свого власного досвіду. Щодо структури, то флеш-семінар дещо відрізняється від звичайного семінару. В першій частині відповідальна особа розкриває основні теоретичні засади питання, що розглядається. Після цього виступу проводиться флеш-сесія, яка включає в себе методи оперативної передачі інформації слухачам: повідомлення з теми. Ці виступи мають прискорюючий характер - по 5 хв. Таким чином, слухачі флеш-семінару мають можливість за короткий час познайомити колег з власними напрацюваннями з теми.
Перегляд файлу

Флеш-семінар

«Методичний кейс учителя НУШ. Розвиток навичок 4 К: командна робота, комунікація, креативність, критичне мислення»

План проведення флеш-семінару:

  1. Особливості флеш-семінару як форми методичної роботи (спікер…)
  2. Теоретичний блок. Доповідь: “Методичний кейс учителя НУШ. Розвиток навичок 4 К: командна робота, комунікація, креативність, критичне мислення (до 20хв.) (спікер …)
  3. Практичний блок: флеш-сесія.

       Командна робота (з практики). Тимбілдинг (5 хв) (спікер …)

       Комунікація: слухаємо, розуміємо, переконуємо (з практики) (5 хв) (спікер…)

       Креативність, гнучкість, оригінальність (з практики) (5 хв) (спікер…)

       Критичне мислення: аналізуємо, міркуємо, вирішуємо (5 хв) (спікер…)

  1. Пропозиції сесії.

Спікер: Вітаю всіх учасників флеш-семінар на тему: Методичний кейс учителя НУШ. Розвиток навичок 4 К: командна робота, комунікація, креативність, критичне мислення. На сьогоднішньому занятті ви зможете швидко, комфортно і економно:

       отримати об'єм з конкретного питання;

       поділитись з колегами своїми сумнівами і проблемами;

       поставити колегам запитання і отримати вичерпні відповіді.

Та спершу декілька слів про флеш-семінар як форму методичної роботи. Flach - від анг. спалах, миттєвість, несподіванка. Флеш-семінар - це форма передачі знань та вмінь, в основі якої лежить обговорення нововведень та обмін досвідом, майстерністю між колегами, розширення кругозору.  Це також можливість поширення авторських методів, які ніде не були описані та можливість розповсюдження свого власного досвіду. Щодо структури, то флеш-семінар дещо відрізняється від звичайного семінару. В першій частині відповідальна особа розкриває основні теоретичні засади питання, що розглядається. Після цього виступу проводиться флеш-сесія, яка включає в себе методи оперативної передачі інформації слухачам: повідомлення з теми. Ці виступи мають прискорюючий характер - по 5 хв. Таким чином, слухачі флеш-семінару мають можливість за короткий час познайомити колег з власними напрацюваннями з теми.

 Думаю, все зрозуміло. Розпочинаємо флеш-семінар виступом вчителя української мови та літератури …

(після виступу: Які виникли питання до доповідача?)

Спікер: Головну доповідь ми почули. Велике спасибі … за бажання поділитись теоретичними знаннями, вміння виділити головне і донести до нас, слухачів. А тепер переходимо до флеш-сесії, завдяки їй ми дізнаємося про досвід колег з реалізації формули 4 К.

Перша сходинка – командна робота. Прошу поділитись знахідками вчителя англійської мови …

(після виступу)

 Кожному з вас доводилось працювати в команді. Цьому ви обов'язково повинні навчити і своїх учнів. Я роздам вам аркуші, на яких зазначена характеристика ефективної команди. Кожен з вас напроти характерної риси поставить +, якщо це “так” і -, якщо це “не так”. Внизу ваш висновок: чи зможете ви створити ефективну команду?

Характеристика ефективної команди

       Комфортна і ненапружена атмосфера;

       Учасники команди зацікавлені в результатах своєї роботи;

       Відсутні ознаки нудьги;

       У команді відбувається безліч обговорень, в яких беруть участь всі її члени;

       Завдання і мета команди приймається всіма її членами;

       Члени команди слухають один одного;

       Ніхто не боїться бути нерозумним;

       Члени команди готові надати допомогу іншим і підтримати в складній ситуації;

       Учасники вміють переконувати і знаходити компроміс.

( збираю аркуші і дивлюся на висновок. Якщо більшість здатних створити ефективну команду, то виражаю своє задоволення).

Друга сходинка – комунікація. До слова запрошую вчителя здоров’я, безпеки та добробуту, пізнаємо природу …

(після виступу)

Спікер: Хочу, щоб після вправи, яку я вам зараз запропоную, ви відповіли на запитання. Чи завжди легко комунікувати? Попрошу до себе 2 учасники. Сідайте на стільці спиною один до одного. Ваше завдання: вести діалог “На риболовлі” протягом 3 хв. Почали. Всі інші - мовчазні спостерігачі. (після 3 хв.) - учасники дають відповіді на запитання:

       Чи легко було вести розмову?

       У чому були труднощі?

       Чи є задоволення від розмови?

Глядачі дають оцінку даному виду комунікації.

Третя сходинка – креативність – важлива і досить цікава складова формули. Вона дісталась вчителю зарубіжної літератури …

(після виступу)

Спікер: А тепер перевіримо, чи притаманні вам гнучкі навички?

(вивішую плакат, на якому написані кольори, але іншими кольорами. Наприклад, жовтий написано фіолетовим фломастером і т. д.

Завдання для учасника: вийти до плаката і називати колір, яким слово написане, а не прочитати це слово.

Хто без помилок - той має гнучкість, хто допускає помилки - повинен попрацювати над собою.

І нарешті 4 сходинка – критичне мислення

І декілька цікавих думок на цю тему.

Отже, критичне мислення - це здатність думати, аналізувати та виголошувати власні незалежні висновки і рішення. З виступу … ви зрозуміли, що мислити критично можна у будь-якому віці. Цікавий той факт, що саме завдяки критичному мисленню процес пізнання знаходить індивідуальність. Хочу зосередити вашу увагу на тому, що дають учневі навички критичного мислення. Так от, завдяки цим навичкам учень:

       формує власну думку;

       вміє цінувати іншу точку зору;

       аргументовано сперечається;

       здійснює правильний вибір з по-серед різних думок;

       цінує спільну роботу і колективні рішення;

       виявляє інтерес до творчої діяльності.

 Як бачите, результат вартий наших зусиль.

 А поки що я пропоную саме тут і саме зараз поглянути на себе під різним кутом зору. Поки я говорю, ви потихеньку з'ясуйте, що Вас влаштовує в житті даний момент. А що - ні. Вияснили? А тепер подумайте над тим, хто поруч з Вами і щоб ви хотіли змінити в своєму оточенні. Подумайте, чи ті, хто поряд з вами тягнуть донизу, чи навпаки - дозволяють рухатися вперед, розвиватися, самостверджуватися. Ви і не помітили, що саме зараз я вчила Вас критично оцінювати себе і звичайно ж нести відповідальність за свої вчинки.

 

Спікер: Всі питання флеш-семінару ми розглянули. Звичайно, ми не будемо приймати рішень, як цього вимагає структура сесії, але пропозиції для кожного з вас таки висловимо. Отже, для реалізації формули 4 К:

  1. Будьте активним учасником командної взаємодії.
  2. Розвивайте комунікативну креативність, гнучкість в оцінці будь-якої ситуації.
  3. Сприяйте розвитку творчої уяви, креативному мисленню своїх учнів.
  4. Формуйте та удосконалюйте уміння критично мислити.
  5. Розвивайте в собі креативність, гнучкість і оригінальність.
  6. Не бійтеся виходити із “зони комфорту”.
  7. Майте під рукою “педагогічну аптечку” для мотивації власної діяльності.
  8. Завжди знаходьте способи стати ще кращим педагогом. Продовжуйте вчитися.
  9. Спілкуйтеся з надійними і позитивними людьми, готовими до взаємодії, партнерства, обміну ідеями та освітніми практиками.

Чи приймаєте ці пропозиції? Може є якісь зміни, доповнення?

Ось і закінчився флеш-семінар, але межі досконалості, звичайно ж не досяг. Тому мені хотілося б, щоб ви закінчили декілька думок, початок яких запропоную вам я. Отже,

-         Сьогодні мене вразило…

-         Мені запам'яталося…

-         Мене дратувало…

-         Мені було цікаво…

-         Мене порадувало…

-         Спілкування на семінарі було…

Я твердо вірю, що у кожного з нас попереду, в першу чергу, навчання впродовж життя, нові відкриття, нові технології, методичні злети та цікаві уроки. Дякую вам, шановні колеги, за плідну співпрацю і бажаю наснаги та творчого натхнення, позитивних емоцій попри все!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку